Cav wbacz, źle się wyraziłem. Ale też należy pamiętać żę dane paliwo to też konkretny rodzaj silnika w tym przypadku i tak jeden jak i drugi mają swoje mocne strony.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-20, 18:10
lukaszbogacz napisał/a:
Cav wbacz, źle się wyraziłem. Ale też należy pamiętać żę dane paliwo to też konkretny rodzaj silnika w tym przypadku i tak jeden jak i drugi mają swoje mocne strony.
LPG w silniku wolnossącym nie ma żadnych, poza ceną.
LPG w silniku doładowanym - ma całkiem sporo, tylko że cena instalacji już często wyklucza sens takiego rozwiązania....
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-21, 06:51
Długo nie trzeba czekać żeby się pojawił kolejny temat o problemach z lpg : http://www.daciaklub.pl/f...cfa23a0#1711427 , na benzynie ok na lpg już nie. Nie twierdze, że to poważna sprawa tylko jak kupuje nowe auto to nie po to żeby w nim dłubać.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-10-21, 08:51
Jakiś powód jest, że w krajach bogatych ilość pojazdów LPG jest śladowa. LPG to tylko i wyłącznie niższe koszty paliwa przy spełnieniu warunku stosunkowo dużych przebiegów pojazdu. Komfort używania i posiadania auta z LPG jest znacznie mniejszy. Do tego dochodzi coraz bardziej zauważalny fakt, że im nowsze silniki tym trudniej je zagazować i co za tym idzie koszty instalacji rosną, a oszczędności spadają, albo nawet niwelują się.
Gdyby w krajach bogatych zainteresowanie LPG było poważne, już dawno powstały by samochody zasilane wyłącznie LPG. Natomiast rynek krajów biedniejszych, takich jak PL zaspokaja się odpadami z krajów bogatych. Koncern nie będize inwestował w rozwój produktu, którym jest zainteresowana jakaś tam dziesiąta czy setna procenta odbiorców.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-10-21, 08:54, w całości zmieniany 2 razy
Aha np w takiej Holandi to wogóle nie jeżdzą na LPG , a Włochy to "trzeci świat" w porównaiu z Polską, a ponad 7000 stacji sprzedających LPG w Niemczech to niedługo splajtują z powodu braku klientów (a tak w ogóle to tam tankuja tylko Polacy i Turcy) . Problem z LPG (to znaczy muszę palnować szukać stacji itp.) to miałem w Austrii
Po za benzyną, ON, i LPG koncerny samochodowe wypuszają jeszcze auta na paliwa etanolowe, a za jakiś czas w UE będą tylko elektryki, a inne to tylko z żółtymi blachami
LPG jest u nas popularne bo nie każdemu wynagrodzenie pozwala na jeżdżenie na PB lub ON. Tutaj padło jeszcze stwierdzenie o Holandii i Włoszech. Owszem tam pojazdy zasilane LPG też występują. Trzeba by było poszperać w jakiś krajowych rejestrach u nich jaki jest odsetek samochodów zasilanych gazem. Spokojnie można jednak stwierdzić, że będzie on mniejszy niż u nas.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-21, 10:01
Oczywiście że będzie mniejszy bo jesteśmy w pierwsze 4 krajów z największym zapotrzebowaniem na LPG - Korea Płn, Turcja, Rosja, Polska...
Jakby nie było jesteśmy w otoczeniu światowych potęg militarnych.
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2016-10-21, 12:18, w całości zmieniany 1 raz
Korea owszem, ale chyba Ci chodziło o tą z południa - tam maja tak ze 3x większe zużycie niż w Polsce. Co do północnej to chętnie dowiedziałbym się o źródło danych
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 58 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-10-23, 15:03
damiaszek napisał/a:
Po za benzyną, ON, i LPG koncerny samochodowe wypuszają jeszcze auta na paliwa etanolowe,
Etanol to ta sama ( i tu mnie zlinczuja) kupa co LPG. Probowalem na tym jezdzic i porownanie spalania i ceny rozni sie niewiele. Osobiscie mialem 3 auta na gazie ( moze to przypadek ) i z kazdum byly problemy. Wychodze z zalozenia , ze na gazie to lepiej gotowac niz jezdzic.
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-23, 19:14
Część klubowiczów ma widzę kłopoty z czytaniem ze zrozumieniem.
Nikt nie napisał, że lpg nie jest paliwem problem wg mnie leży w tym iż żaden producent silników samochodowych nie konsrtuuje silników pod zasilanie gazem więc cały ten układ jest "na doczepkę" i stąd wiele problemów.
Kolejny temat http://www.daciaklub.pl/f...der=asc&start=0 gdzie nie można nawet ustalić czy należy przy lpg kontrolować/regulować luzy zaworowe czy też nie. Wyszło nawet że nie trzeba (przynajmniej tal zrozumiałem). Ok. To po co część nawet na DK je reguluje?
Ten temat brzmi: "Diesel czt LPG" no to ja uważam, że lepszy diesel gdzie całą jego obsługa i konserwacja jest jasno określona przez producenta niż lpg druciarsko doczepiane.
Do tego wszystkiego Renault ma taka politykę wobec Dacii że np w MCV dci90KM to jedyny silnik, który pozwala na w miarę dynamiczną a zarazem ekonomiczną jazdę i bije pod tym względem wszystkie pozostałe.
Ciekawe też dlaczego oprócz Dacii nikt z grupy bo ani Renault ani Nissan nie oferuje fabrycznego lpg do tych samych silników? Może właśnie dlatego, że zdają sobie sprawę z niedoskonałości tego rozwiązania a nie chcą sobie psuć marki. Dacia jako że celuje w klientów z mało zasobnymi portfelami i w skenry jest do tego niejako zmuszona i nie ma innego wyjścia.
Ostatnio zmieniony przez mojo 2016-10-23, 19:23, w całości zmieniany 1 raz
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-10-23, 19:44
A ja chciałbym kiedyś zobaczyć rzetelną kalkulację kosztów [ON] vs [PB+LPG] w podobnych mocą silnikach i w takim samym modelu samochodu. Bo mam takie podejrzenie, że koszty są zbliżone i kombinowanie z kłopotliwym LPG się nie za bardzo opłaca.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-10-23, 19:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-23, 19:46
Przy dieslu masz wszystko określone?
Jasne. Olej long life i filtr powietrza raz na 90kkm.
Słuchaj się producenta to do końca gwarancji silnik dociagnie.
To ja już wolę ustalić sobie sam interwał regulacji zaworów i jedna regulacja lpg rocznie z wymianą filtrów za 60zł.
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 791 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-23, 20:05
kapelusznik napisał/a:
To ja już wolę ustalić sobie sam interwał regulacji zaworów i jedna regulacja lpg rocznie z wymianą filtrów za 60zł.
To Ty kolego chyba w ogóle tematów nie czytasz tylko odpisujesz. Temat który podałem dotyczy tego iż w 0.9tce koszty są na poziomie 2-4 tys bo trzeba wyciągać silnik. Z sce1.6 jest podobnie tylko wynika to z konstrukcji układu zaworowego.
To co na samą regulację przez 5 lat wydasz 10-20 tys?
Jeszcze raz napiszę: dla mnie problem dotyczy braku silników zaprojektowanych pod lpg i "doczepiania" tego rozwiązania a nie tego czy lpg może być paliwem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum