Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 81 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3679 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-02, 12:38
Jakaś paranoja , powinni mieć "na stanie" zastępczą płytkę tablicy wskaźników i podmienić ją na czas naprawy. Po powrocie starej z serwisu zaktualizować stan licznika i to wszystko ...
Raczej mało prawdopodobne, aby serwisy posiadały części na "pożyczenie". Wiązałoby się to z ogromnymi kosztami dla serwisów, a wiadomo jak jest w dzisiejszych czasach.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 56 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2942 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-11-05, 07:14
DrOzda napisał/a:
Jakaś paranoja , powinni mieć "na stanie" zastępczą płytkę tablicy wskaźników i podmienić ją na czas naprawy. Po powrocie starej z serwisu zaktualizować stan licznika i to wszystko ...
W obecnych czasach to nawet filtrow nie maja na stanie.
Auto już śmiga. Naprawili, a co było przyczyną nie zdradzili.
Czy taka informacja jest objęta jakąś tajemnicą
Problem tkwił w zegarach. Sam serwis nie ma uprawnień do zaglądania w zegary. Procedura jest taka, że pracownia elektroniczna w Gdyni naprawia, albo wystawia dokument o wymianie na nowe. W moim przypadku naprawili, a serwis nie wie co było tam problemem i nawet nie wnika. Takie sobie podejście, takie już mamy czasy.
Ostatnio zmieniony przez tqlis 2016-11-15, 09:01, w całości zmieniany 1 raz
Mam problem
Kontrolka oleju zapala się na biegu jałowym na rozgrzanym silniku a obroty są na poziomie 500-600.
Miał ktoś podobnie i czego mogą to być objawy?
A sprawdzałeś poziom oleju bagnetem i jest między kreskami?
Czy kontrolka gaśnie jak zwiększasz obroty silnika?
Pewnie pompa oleju siadła, bo miałem taki sam przypadek w Fiacie Uno dawno temu.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1073 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2016-12-15, 13:55
Sprawdż stan oleju - jeśli za mało to dolej. (wówczas trzeba obserwować dlaczego olej znika, pewne zużycie oleju jest dopuszczalne, ale nie za duże - może gdzieś jest wyciek?)
Jeśli olej jest w normie to laweta/hol i do warsztatu. Nie ryzykował bym uruchamiania silnika - możesz go stracić.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2016-12-15, 13:57, w całości zmieniany 4 razy
A sprawdzałeś poziom oleju bagnetem i jest między kreskami?
Czy kontrolka gaśnie jak zwiększasz obroty silnika?
Pewnie pompa oleju siadła, bo miałem taki sam przypadek w Fiacie Uno dawno temu.
Poziom oleju jest w normie, nie ważne czy max czy w 1/2,
Kontrolka się zapala na jałowym i są dosyć niskie obroty, w czasie jazdy kontrolka się nie zapala.
W ten sposób już mam przejechane z 5-7,5 tyś. km
Ostatnio zmieniony przez Ibra 2016-12-15, 15:42, w całości zmieniany 1 raz
Jak masz obroty na biegu jałowym rzędu 500-600 to za mało, powinno być 750-850 obr/min. Jedź do ASO w by sprawdzić nastawy ECU, bo przy takich obrotach silnika pompa olejowa może nie dawać odpowiedniego ciśnienia stąd kontrolka zaświeca.
Spróbuj jeszcze leciutko zwiększyć obroty do ok. 800 obr/min i zobacz czy kontrolka gaśnie.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Witajcie, jestem nowy na forum, bo i auto dość nowe i do tej pory nie miałem z nim problemów. Moje Sandero Stepway 0,9 Tce + LPG jest z maja 2018, w tej chwili przebieg to ok. 27 000, oczywiście jest już po pierwszym serwisie. Ale do rzeczy: dziś w nocy był mróz ok. -8/-9 stopni. Po odpaleniu, przejechaniu kilku km przy przełączeniu na gaz auto zadrżało i zaczęła migać kontrolka oleju. Dodatkowo zapaliły się kontrolki ESP i ABS, ale one po pewnym czasie zgasły. Natomiast kontrolka oleju miga ciągle. Podobna rzecz już zdarzyła się kilka tygodni temu, również po zimnej nocy (auto stoi "pod chmurką"), ale po zgaszeniu silnika i odstaniu przez pewien czas wszystko wróciło do normy. Sprawdzałem poziom oleju, wszystko jest ok, inne płyny też w normie. Co może dręczyć moją daćkę: elektryka? odma? na serwisie nie wymienili oleju lub zalali g...niany?
Raczej bym stawiał, że przy przełączaniu na gaz, spadają bardzo obroty. Te z kolei powodują różne alarmy w stylu niskie cisnienie oleju, oraz inne. A to ciśnienie oleju nie znika, gdy wróci do normy. Niemniej jednak bez serwisu sie nie obejdzie. Raz, że to niedobrze, że silnik przygasa. Dwa, żeby sprawdzić co się dzieje z olejem. Bez komputera, tego sie nie dowiesz. Auto na gwarancji, więc kosztów nie będzie.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 56 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2942 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2019-01-26, 14:25
Nie wiem czy masz mozliwosc recznej zmiany gaz/etylina. Jezeli masz to odpal rano zagrzej go tak jak to sie odbywa zazwyczaj tylko w momecie przelanczania przegazuj go tak , zeby sie nie krztusil I zaobserwuj. Jak przelaczy sie normalnie to cos nie tak z instalacja gazowa
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Wysłany: 2019-06-19, 11:14 Kontrolka oleju gaśnie 10s po zapłonie
W benzynowym Loganie 1.6 84KM 2012r. mam problem jak w temacie. Po zapaleniu auta jak jest zimny, kontrolka oleju gaśnie na pół sekundy, a potem zapala się, i czasami mruga przez jakieś 10 sekund, a potem gaśnie. Przy ciepłym silniku raczej to się nie zdarza, choć dzisiaj po zapaleniu ciepłego silnika świeciła się jeszcze 2-3 sekundy. Nigdy tak nie było.
We Wtorek zmieniam olej + filtr (bo już najwyższy czas), i po cichu liczę że to może rozwiąże problem. A co jeśli dalej będzie się tak działo? Ktoś z Was już miał taki problem?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum