Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Sandero: przebicie przy świecach
Autor Wiadomość
m-504256305 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 35
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-12-24, 10:46   Sandero: przebicie przy świecach

Cześć,

dzisiaj zauważyłem (Sandero rok 2009) przebicie elektryczne na bloku, na którym zamontowane są świece.
Iskry przeskakują ze śruby widocznej na pierwszym planie w kierunku najbliższej świecy.

N zdjęciu zaznaczyłem "ścieżkę" po której biegną iskry czerwoną kreska.
Mam wrażenie że "klang" silnika jest inny,chodzi na luzie bardzie trzęsie, jak jadę objawy są takie jakby był uszkodzony jakiś kabel wysokiego napięcia - spadki mocy.

Czy wiecie co mam właściwie "chcieć" naprawić, żeby mi mechanik nie wymienił pół samochodu ?

a przebicie - Kopia.jpg
Plik ściągnięto 40 raz(y) 145,58 KB

a przebicie - Kopia.jpg
Plik ściągnięto 29 raz(y) 145,58 KB

 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 787
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-24, 11:00   

To chyba rozdzielacz a nie świece. Zdejmij ten przewód i zaizoluj bo możliwe że to z tego rozdzielacza jest przebicie a nie z przewodu.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3501
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2016-12-24, 11:11   

Tej śruby w żadnym razie wymieniać nie trzeba. Masz przebicie powierzchniowe na bloku cewek albo na fajce kabla. Dwa kable możesz zamienić, jeśli są zbliżonej długości - jeśli iskra pozostanie na starym miejscu, to prawdopodobnie jest zwęglona ścieżka na powierzchni izolacji cewek, być może na skutek zawilgocenia. Może da się oskrobać i doczyścić do zdrowego materiału i będzie OK. Może też jest skrośne pęknięcie materiału izolacyjnego i iskra wyłazi ze środka i to gorzej. Można coś lepić klejem epoksydowym dwuskładnikowym, ma dobre własności izolacyjne, ale to raczej półśrodek, a cały środek to nowe cewki.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-12-24, 14:38   

Dobrze wyczyścić i odtłuścić. Następnie wymień przewody. Jak nie pomoże to cewka do wymiany.
 
m-504256305 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 35
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-12-24, 15:12   przebicie

tymczasem obłożyłem taśmą izolacyjną,
i iskier zdecydowanie mniej przeskakuje,

zwarcie ma też związek z wilgocią,
z rana problem jest, po ujechaniu kilku kilometrów jest lepiej,
a jak samochód zupełnie ciepły ...
wydaje się być zupełnie ok

dzięki za porady
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7427
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-12-24, 16:00   

Jeżeli chcesz już izolować to nie zwykłą izolacją bo ona nie wytrzymuje wysokiego napięcia jakie jest na cewce. Musi być tzw. izolacja wulkanizacyjna.
http://nowaelektro.pl/fil...oduct-21653.jpg

Taką zaizolowałem przewód od cewki w kosiarce i już dwa lata pracuje. Tak to musiałbym wymienić cewkę z przewodem, bo to jest jeden moduł.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2016-12-24, 16:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-12-26, 22:26   Re: przebicie

m-504256305 napisał/a:
dzięki za porady

1. Umyć alkoholem dokładnie, np. izopropanolem. Zaczekać aż wyschnie.
2. Użyć pasty silikonowej i posmarować cienką warstwą uważając bardzo, aby nie pobrudzić nią styków. Pasta ma największą odporność na przebicia, gdzieś kilkanaście kV na 1mm. Na pastę nie da się już zawinąć izolacji.
3. Jeśli nie ma pasty, kupić w supermarkecie spray silikonowy do uszczelek. Można zlać równiez po zewnątrz taśmę izolacyjną. Nie pryskać na gorącym silniku!
I tak w końcu trzeba będzie wymienić przewody.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2016-12-26, 22:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne