Wysłany: 2016-12-24, 10:46 Sandero: przebicie przy świecach
Cześć,
dzisiaj zauważyłem (Sandero rok 2009) przebicie elektryczne na bloku, na którym zamontowane są świece.
Iskry przeskakują ze śruby widocznej na pierwszym planie w kierunku najbliższej świecy.
N zdjęciu zaznaczyłem "ścieżkę" po której biegną iskry czerwoną kreska.
Mam wrażenie że "klang" silnika jest inny,chodzi na luzie bardzie trzęsie, jak jadę objawy są takie jakby był uszkodzony jakiś kabel wysokiego napięcia - spadki mocy.
Czy wiecie co mam właściwie "chcieć" naprawić, żeby mi mechanik nie wymienił pół samochodu ?
Tej śruby w żadnym razie wymieniać nie trzeba. Masz przebicie powierzchniowe na bloku cewek albo na fajce kabla. Dwa kable możesz zamienić, jeśli są zbliżonej długości - jeśli iskra pozostanie na starym miejscu, to prawdopodobnie jest zwęglona ścieżka na powierzchni izolacji cewek, być może na skutek zawilgocenia. Może da się oskrobać i doczyścić do zdrowego materiału i będzie OK. Może też jest skrośne pęknięcie materiału izolacyjnego i iskra wyłazi ze środka i to gorzej. Można coś lepić klejem epoksydowym dwuskładnikowym, ma dobre własności izolacyjne, ale to raczej półśrodek, a cały środek to nowe cewki.
tymczasem obłożyłem taśmą izolacyjną,
i iskier zdecydowanie mniej przeskakuje,
zwarcie ma też związek z wilgocią,
z rana problem jest, po ujechaniu kilku kilometrów jest lepiej,
a jak samochód zupełnie ciepły ...
wydaje się być zupełnie ok
Jeżeli chcesz już izolować to nie zwykłą izolacją bo ona nie wytrzymuje wysokiego napięcia jakie jest na cewce. Musi być tzw. izolacja wulkanizacyjna.
http://nowaelektro.pl/fil...oduct-21653.jpg
Taką zaizolowałem przewód od cewki w kosiarce i już dwa lata pracuje. Tak to musiałbym wymienić cewkę z przewodem, bo to jest jeden moduł.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2016-12-24, 16:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2016-12-26, 22:26 Re: przebicie
m-504256305 napisał/a:
dzięki za porady
1. Umyć alkoholem dokładnie, np. izopropanolem. Zaczekać aż wyschnie.
2. Użyć pasty silikonowej i posmarować cienką warstwą uważając bardzo, aby nie pobrudzić nią styków. Pasta ma największą odporność na przebicia, gdzieś kilkanaście kV na 1mm. Na pastę nie da się już zawinąć izolacji.
3. Jeśli nie ma pasty, kupić w supermarkecie spray silikonowy do uszczelek. Można zlać równiez po zewnątrz taśmę izolacyjną. Nie pryskać na gorącym silniku!
I tak w końcu trzeba będzie wymienić przewody.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2016-12-26, 22:29, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum