Ja mam 4WD,
Jeżdżę wyłącznie po Krakowie odcinki po kilkanaście km (przejazd w godzinach szczytu zawsze). Zawsze start na zimnym silniku.
Przebieg 6,5 tys.
Spalanie po mieście 11-12l. Raz zdarzyło się 13 (na wyłączonym eko).
Napęd ustawiony na auto. Włączone eko cały czas.
Na trasie ledwie schodzi poniżej 9 litrów.
W lecie od zatankowania pod korek do zapalenia się rezerwy przejeżdżał (z trudem) ok 350km, teraz w zimie rzadko kiedy 300km.
Rezerwa zapala się po wypaleniu ok 35/36 litrów paliwa. Wskaźnik jest wobec tego bardzo niedokładny, bo wynika z tego, że w baku zostaje ok 14/15 litrów paliwa, a już się komornik pali na żółto.
_________________ 22 miesiące przygody z Dacią i wystarczy.
Ostatnio zmieniony przez pala127 2017-01-14, 09:19, w całości zmieniany 1 raz
Heh, sam też dopisz, bo w tym wątku nie widzę, a z pozostałych nie pamiętam.
Fakt uzupełniłem. Dzięki.
Przygadywał kocioł garnkowi, nie.
Piitubski napisał/a:
Wniosek jest prosty: napęd 4x4 podnosi znacznie spalanie.
Podnosi. A jeszcze uwzględniając zmianę opon na np: AT (większym oporze toczenia) to różnica jest jeszcze większa.
Po prostu przyzwyczajeni jesteśmy do spalania w osobówkach w granicach 8l i teraz jak się pokaże powyżej 10 to niektórzy są w szoku. Tylko Duster to nie osobówka i swoje musi wypić.
A ja muszę stwierdzić, że jestem bardzo rozczarowany spalaniem (ale nie autem). Tym bardziej, że zdaje się stary K4M był zdecydowanie bardziej ekonomiczny (wg relacji znajomego, który ma takie auto).
12 litrów to było by do przełknięcia przy mocy minimum 150KM i pojemności przynajmniej 2.0.
Nie chcę gazować auta, bo z gazem są bezustanne problemy (miałem w pracy różne auta na gaz i bez przerwy się w nich coś psuło) ale to chyba konieczność.
Swoją drogą, jak traktować prospekty i podane tam dane techniczne- skoro po mieście Duster 4WD 1,6 sce miał spalać zdaje się 8,6 litra. Nie wierzyłem w takie bzdury, ale 11,8 litra jeżdżąc jak emeryt i trzęsąc się o każde mocniejsze wciśnięcie pedału gazu (które i tak niewiele daje, bo dynamika jest mizerna) to po prostu za dużo. ZA DUŻO!!!
Spalanie jest o ok 37% wyższe niż deklaruje producent (a może importer?).
Jak wiadomo VW został pozwany za "tryb rolkowy", który zaniżał spalanie w testach.
Jestem załamany....
Dzisiejsze tankowanie 34,96 litrów - 297,6 km przejechane od ostatniego tankowania pod korek. Efekt 11,75l na 100km MASAKRA!!!
Mam fabryczne opony, żadne AT-ki...
_________________ 22 miesiące przygody z Dacią i wystarczy.
Trudno się z kolegą nie zgodzić. Wartości które podaje są praktycznie identyczne ze spalaniem mojego Avensisa na bezpośrednim wtrysku z silnikiem 2.0 150 KM ze starym_dobrym_4 biegowym automatem, ganianym praktycznie cały czas po zakorkowanej Warszawie.
De facto od wielu lat nic się nie zmieniło. 1.6 benzyna będzie palić po mieście dychę (a w zimie więcej) bez względu na samochód w jakim się znajduje.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-01-15, 14:35
pala127 napisał/a:
A ja muszę stwierdzić, że jestem bardzo rozczarowany spalaniem (ale nie autem). Tym bardziej, że zdaje się stary K4M był zdecydowanie bardziej ekonomiczny (wg relacji znajomego, który ma takie auto)
jako były i kilkuletni posiadacz 4x4 K4M powiem,że bardzo wiele zależało od traktowania auta. W dłuższej trasie, w dobrych warunkach, nieco podniesionym niż fabrycznie (2,2 zamiast 2,0) ciśnieniu kół ,najlepiej bez klimatyzacji i przy prędkości do 90 km/h udawało mi się uzyskać wg komputera spalanie ok 6,9-7,0 l/100 km, ale była to walka o każdą kroplę. Z kolei zimą, w mieście przy włączonym ogrzewaniu wnętrza, często tylnej szyby, przy częstych postojach (czasem bez wyłączania silnika, bo mróz) pojawiało się 14/100. przy zabawach w śniegu z 4x4, na niskich biegach, na zawianych leśnych dróżkach pewnie nawet więcej. Przy "normalnym" traktowaniu, bez specjalnego zwracania uwagi na oszczędność ale też bez niepotrzebnego żyłowania silnika auto w trasie paliło ok 7,5 w mieście 10. Zimą o litr,czasem półtora więcej. Nie sądzę więc,że H4M w konfiguracji 4x4 pali więcej
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-01-15, 14:36, w całości zmieniany 1 raz
Wersja 4WD. Trasa ok 1500 km, z Gdańska na Gubałówkę( praz Korbielów i Słowację omijając Zakopiankę) i z powrotem. Jazda autostradą w zakresie 120-150km/h, przeważnie 130-140 km/h. Na Gubałówce jazda na krótkich dystansach, dojazdy do wyciągu 2-3 km. Tryb napędu Auto, na Gubałówce czasem Lock. Eco nie używam. Przebieg auta ok 2 tys km. Średnie spalanie z tej trasy według komputera 8,9 litra/100km- jestem pozytywnie zaskoczony.
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Spalanie z tankowania dzisiaj-
Przejechany dystans od nalania do pełna do zapalenia się komornika- 311 km.
Zatankowane paliwo (do 3 odbicia pistoletu-zawsze tankuję tak samo)- 36,6 l
Jazda 100% po Krakowie- średnia 11,77 l/100km.
Auto na próbę było jeżdżone tylko na 2WD i stwierdzam, że nie ma żadnej różnicy w spalaniu w stosunku do AUTO.
Jak zapnę przyczepę to pewnie będzie palił ze 16 l
_________________ 22 miesiące przygody z Dacią i wystarczy.
Spalanie z tankowania dzisiaj-
Przejechany dystans od nalania do pełna do zapalenia się komornika- 311 km.
Zatankowane paliwo (do 3 odbicia pistoletu-zawsze tankuję tak samo)- 36,6 l
Jazda 100% po Krakowie- średnia 11,77 l/100km.
Auto na próbę było jeżdżone tylko na 2WD i stwierdzam, że nie ma żadnej różnicy w spalaniu w stosunku do AUTO.
Jak zapnę przyczepę to pewnie będzie palił ze 16 l
AUTO działa jak naped na przód do momentu gdy nie ma potrzeby załączenia 4x4, więc to norma że wychodzi tak samo ;)
Nie mam komputera więc muszę liczyć sobie samemu przy tankowaniu. Ostatnie obliczenia na dotarciu (ok 800-1200km) wychodzą 9,4l/100km. Biorąc pod uwagę, że stosowałem się do strzałek (eko-niańki) to chyba nie mało. Co prawda mrozy były, auto na dotarciu, do pracy mam blisko więc auto się nie rozgrzewa, a tryb eco omijam bo wtedy auto nie jedzie... ale jednak.
Dzisiaj 2x po 140km z przyczepką.
Spalanie średnie 9,8L. Pierwsza 140-tka 2WD, a druga w Auto (zapomniałem przełączyć po konieczności używania napędu). Pierwsza średnia była 9,4, a na drugiej wzrosło do 9,8 właśnie. Prędkość do 90km/h, a na autostradzie 90 -110.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-04-08, 19:19, w całości zmieniany 1 raz
Weekendowa wycieczka do Szczecina, dwie osoby dorosłe, dwójka dzieci, bagaże na trzy dni pobytu+ sprzęt sportowy( dzieciaki startowały w zawodach ). Tam gdzie można 100-130km/h, na ograniczeniach zgodnie z przepisami. Sporo manewrów wyprzedzania. Napęd w pozycji Auto. Średnie spalanie według komputera 7,5 lita/100km.
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Kolejne tankowanie i z wyliczeń wychodzi 7,7 litra/100km... Coś jest chyba nie tak, jeżdżę tak jak jeździłem i nagle prawie 1,5l w dół? Dotarcie dałoby aż taki wynik?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-04-18, 11:27
Maniak napisał/a:
Kolejne tankowanie i z wyliczeń wychodzi 7,7 litra/100km... Coś jest chyba nie tak, jeżdżę tak jak jeździłem i nagle prawie 1,5l w dół? Dotarcie dałoby aż taki wynik?
około litra na pewno, a reszta wynika w tego,że nauczyłeś się jeździć ekonomicznie tym modelem
Zdarzyła mi się trasa 100km, ale to trudno nazwać długą. Raczej jeżdżę miasto/obrzeża
Dar1962 napisał/a:
około litra na pewno, a reszta wynika w tego,że nauczyłeś się jeździć ekonomicznie tym modelem
Być może wciąż zmieniam biegi zgodnie ze strzałkami, ale może dawkuję inaczej gaz... dziwne, że nagle taki przeskok, zobaczymy co kolejne tankowanie wykaże
Ostatnio zmieniony przez Maniak 2017-04-18, 11:49, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum