Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2894 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-18, 13:18
RowerekCombi napisał/a:
bakulik napisał/a:
RowerekCombi napisał/a:
jest naklejka ograniczająca prędkość i własnie inną oponą to wygląda na normalne koło
To jest normalne około, a naklejka jest dlatego, że jak je założysz, to będziesz miał dwie różne opony na jednej osi, stąd moim zdaniem to ograniczenie prędkości.
No właśnie wg mnie tez jest normalne tylko czemu dają inną oponę ? Nie do pojęcia jest to dla mnie bo po
1 - wymieniając go w razie awarii jak by była ta sama opona to nie brudziłby się człek 2 razy tylko zapas na oś, koło do bagażnika i jazda dalej , a tak trzeba do gumolepa popylać i 2 raz tą samą robotę robić..
2 - dlaczego tych praktyk nie stosują inne firmy samochodowe tylko jest 5 kół takich samych
3 - ciekawy jestem jak bym zadzwonił w razie poważnej awarii koła na asistance to przyjadą i przełożą koło na zapas z innym bieżnikiem a co dalej? zostawią mnie bez koła zapasowego ? bo nie będzie nadawało się jedno z tych 4 normalnych do naprawy ? przecież w tym momencie auto bez 5 koła jest nie sprawne i co zostawią mnie na środku drogi? czy mam sobie kupić 5 koło do kompletu, gdzieś tam ? a kto mi za to wróci? Czy może zabiorą mi auto bo nie będą mieli tej 4 opony co się rozpadła ?
4 - w mym odczuciu jest jakiś przepis to regulujący prawda ?
Takie praktyki w mej ocenie są niepoważne i szkodliwe dla koncernu samochodowego i co państwo na to?
Oponan jest inna, bo to kolo zspasowe. Wedlug ciebie to powinienes miec dwa zapasy zimowy i letni, bo przeciez zmieniasz opony na zime. Zmieniasz zapas na zimowy? A np. w przypadku jak zmieniasz dwie opony i producent opon nie produkuje juz tego modelu, ktory msz na drugiej osi. Co wtedy? Bedziesz wozil dwa zapasy jeden na przod i jeden na tyl lub zamiast dwoch opon kupisz 5, zeby tylko zapas byl taki sam? Jak dla mnie to ta dyskusja troche bez sensu. Posiadam 4 auta i w kazdym zapas jest inny, a za kazdym razem jak przebije kolo to zmieniam, naprawiam opone i jak przyjezdzam odebrac to odrazu mowie, zeby przelozyli.
Ale wyobraź sobie akcję, że kupujesz nowe auto, robisz 100km i rozcinasz koło na jakiejś blasze. Wolałbyś założyć na koło oponę z zapasu, a rozciętą i polepioną mieć jako dojazdówkę, albo dokupić jakąś używkę na zapas,może nie
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2894 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-18, 16:49
No dobra idac Twoim tokiem myslenia, to i tak trzeba kupic nowa opone bo przelozysz zapas a co bedziesz mial na zapasie poklejone kolo? I nie bedziesz sie bal zalozyc to np. na przod na autostradzie.
Mozna tak w kolo udowadniac sobie racje i przytaczac przyklady. Zapas to dla mnie zapas i niech jest jaki chce. Byle by felga pasowala.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-08-18, 17:22
Bardziej bym się bał założyć na tył...
Klejona opona to nie tragedia - gumiarz sam ci powie kiedy już nie ma sensu naprawiać ze względu na bezpieczeństwo...
Zresztą nie o bezpieczeństwo tu chodzi w przypadku fabrycznego kompletu opon tylko o zwykły rozsądek.
Ale wytłumaczenie jest proste - dla producenta wrzucenie na zapas tańszej opony to jest kolejne kilka euro zaoszczedzone na jednym aucie. I
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2017-08-18, 17:22, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2017-08-18, 17:30
Przecież w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia wyraźnie jest napisane:
" Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenie pojazdu w koło zapasowe o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie koła jezdnego, o ile koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia pojazdu - na warunkach określonych przez wytwórnie pojazdu".
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Po iluś latach to jasne że będą inne opony ale trochę dziwne jest to że w nowym aucie komplet 5 kół jest niespójny...
Komplet to 4 koła, zapas jest opcją, którą dokupujesz i płacisz dodatkowe pieniądze, więc nie należy do kompletu. A może nawet zakładaną dopiero u dealera jak np.czujniki cofania.
Ostatnio zmieniony przez benyo 2017-08-18, 17:38, w całości zmieniany 1 raz
Ale wyobraź sobie akcję, że kupujesz nowe auto, robisz 100km i rozcinasz koło na jakiejś blasze. Wolałbyś założyć na koło oponę z zapasu, a rozciętą i polepioną mieć jako dojazdówkę, albo dokupić jakąś używkę na zapas,może nie
Przypadek 1 do 1000000, ale i tak w tej sytuacji kupuje nową oponę. Na zapasie też chce mieć sprawną oponę i w razie potrzeby założyć i nie bać się czy przeżyje albo chociaż dojadę. Nie dziadujmy, chodzi o bezpieczeństwo nasze i naszych pasażerów.
Spokojnie Panowie nie zrozumieliśmy się Skoro kupuje auto z ogumieniem letnim i normalnym kołem zapasowym, przy czym ogumienie nie jest kierunkowe to dlaczego, koło zapasowe jest inne Płacimy za 5 pełnowymiarowy zapas - koło 400 zł- nowa felga stalowa kosztuje ok 150 zł- nowa opona nie kosztuje 250 zł ale gdyby nawet to, nie zmienia faktu ze powinna być taki sam rodzaj opony na tym 5 zapasowym pełnowymiarowym kole, sama nazwa mówi sama za siebie. Jak ktoś tu wspomniał juz Maluchy miały D 124 wszystkie jednakowe, po dziś dzień - fiaty, skody, mercedesy i inne marki, mają komplet 5 kół jednakowych a Dacia jakiś wymysł 4 ok a 5 jak do wozu. Dla mnie zapas to koło które zakładam i jadę dalej bo jest takie samo jak 4 założone na aucie a nie podróbka za którą zapłaciłem nie małe pieniądze. Czy teraz zrozumiale napisałem o co mi chodzi
Cały czas Cię rozumiemy RowerekCombi po prostu jesteś pedantyczny i tak dla samego uroku chcesz mieć 5 takich samych bo jak w czasie jazdy myślisz, że zapas jest inny to Cię chce szlag trafić A jesteś pewny, że ten zapas jest gorszy od tych 4 pozostałych? Musisz też zrozumieć nas: zapas nie jest do jeżdżenia "dalej", lecz tylko do czasu naprawy pozostałych.
Nawet jeśli w zapasie byłaby taka sama opona o takim samym rozmiarze, to i tak po np. kilkunastu tysiącach kilometrów, gdyby doszło do wymiany, będzie miała inne parametry, niż pozostałe, bo:
- bieżnik nie będzie zużyty,
- opona leżała przez ten czas bez ruchu w jednej pozycji,
- nie była wystawiana na zmienne warunki atmosferyczne (poza temperaturą),
- może mieć inne ciśnienie (kiedy ostatnio kontrolowaliście je w zapasie?),
- etc.
Jak już wspominano, najważniejsze jest, by na zapasie dojechać bezpiecznie do celu/warsztatu, a potem naprawia się uszkodzoną oponę lub wymienia obie na danej osi, ewentualnie wszystkie cztery, jeśli już się do tego nadają, a zapas wraca na swoje miejsce.
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 409 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-18, 22:51
Co nie zmenia faktu że w wszystkich autach zapas miałem identyczny jak ogumienie założone w aucie. Pierws,y raz słyszę o czymś takim żeby pełnowymiarowe koło zapasowe miało inną oponę .
Cały czas Cię rozumiemy RowerekCombi po prostu jesteś pedantyczny i tak dla samego uroku chcesz mieć 5 takich samych bo jak w czasie jazdy myślisz, że zapas jest inny to Cię chce szlag trafić A jesteś pewny, że ten zapas jest gorszy od tych 4 pozostałych? Musisz też zrozumieć nas: zapas nie jest do jeżdżenia "dalej", lecz tylko do czasu naprawy pozostałych.
Chyba nadal się nie rozumiemy pedantyczność nie ma tu nic wspólnego a szlag mnie owszem trafi jak na zapasie który jest inny się rozpierniczę bo koło zapasowe to koło zapasowe ma być takie samo a to co dali jest nadal i tylko dojazdówką normalnych rozmiarów A ty jak myślisz jest dobre i co na wystawę a może w ramki to koło sobie wstawię? przecież do jazdy jest to koło no chyba ze ma spełniać role balastu to zmienia postać rzeczy więc jeszcze raz -to tylko przykład -
Jedziesz np z Krakowa do Szczecina na drugi koniec polski na przeszczep, masz czasu jak na lekarstwo i tracisz koło 1 z 4 kół wystrzał, zakładasz zapas i zapierniczasz dalej do Szczecina bo wiesz że każda minuta jest cenniejsza od wszystkiego a tu zonk koło zapasowe jest kołem tylko dojazdowym nie mający nic wspólnego z kołem zapasowym i co jedziesz do gumolepa ? stajesz w kolejce i czekasz az ci założy taką samą oponę jak będzie miał, czy może czekasz aż ci sprowadzi taką oponę jakiej ci brakuje do kompletu ? No chyba że jesteś samobójcą i zapierniczasz na tym 5 kole od wozu zwany dalej kołem zapasowym i się rozpierniczasz bo wiesz ze przeszczep na który czekasz latami i czas dojazdu jest ważniejszy od wszystkiego i nie będziesz go tracił na stanie u gumolepa lub szukał opony do kompletu aby jechać dalej do celu prawda? Więc Nadal twierdzisz ze 5 koło od wozu ma być tylko kołem na wystawę, czy ma być kołem zapasowym, aby jechać dalej Poza tym nie jestem laikiem w tej materii bo jeżdżę zawodowo od ponad 30 lat a w co i jakie rzeczy ma być wyposażone nowe auto nie jest mi obce, więc rozróżniam i mam pojęcie o czym piszę w innych francuzach koło zapasowe jest kompletem nie podróbką. Może teraz się zrozumiemy ?
Dawno nie spotkalem auta z pelnowymiarowym i takim samym kolem. Najczesciej jest dojazdowka. W Mercedesie, ktory raczej wyjezdza z wabryki na Alu, zapas jest na stalowej feldze.
Nie dramatyzujmy. Zapas dojazdowy ma ograniczenie do 80km/h, albo nawet mniej. Ten nasz zapas, ma opone ze zwyklym indeksem predkosci, a te 80km/h jest napisane dlatego, ze bieznik jest inny niz pozostale. Mozna pojechac szybciej, ale jazda na zlamanie karku, to juz raczej nie polecam. Co nie zmienia faktu, ze gdybym leciał na przeszczep, po suchym, raczej bym sie nie bał o tę oponę...
Jedziesz np z Krakowa do Szczecina na drugi koniec polski na przeszczep, masz czasu jak na lekarstwo i tracisz koło 1 z 4 kół wystrzał, zakładasz zapas i zapierniczasz dalej do Szczecina
Przyjacielu, jakie "zapierniczasz" ? Na kole jest naklejka max. 80 km/h. Nie masz? Poczytaj ten post. Większość stwierdziła, że ma. Nawet na kole tego samego producenta.
Jedziesz na zapasie, robisz wypadek, robią dochodzenie: jechał 100 km/h na zapasie. Ubezpieczyciel: złamał pan zalecenia producenta, nie będzie kasiorki.
Przypadek oczywiście hipotetyczny ale producent nie bez przyczyny daje naklejke na zapas, że max 80 km/h. Zapas jest zapasem i tak należy go traktować.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-08-19, 08:29
Dla mnie "pełnowymiarowe koło zapasowe" z cennika to coś innego niż "koło dojazdowe" - które może być wąską dojazdówką albo normalnym kołem z najtańszą gumą o słabym indeksie prędkości.
Sprzedawanie za dopłatą koła z ograniczeniem jest delikatnym robieniem klienta w balona - tylko delikatnym po po kilkunastu tysiącach km i tak nie da się użyć tego koła na stałą podmianę (zużycie bieżnika) - ale dalej jest to nie fair w stosunku do klienta.
Co do naklejki i odszkodowania.
Rozumiem że jak z koła zostanie zdjęta naklejka (np przez poprzedniego właściciela) to już nie ma problemu z odszkodowaniem? A jak ktoś dla żartu naklei mi taką nalepkę na postoju to potem będę miał problem z odszkodowaniem? 🤣
Myślę że raczej badana jest sprawność techniczną zestawu i zgodność z przepisami a nie nalepki - czyli jeżeli jechałeś szybko i miałeś gumy o różnym bieżniki na 1 osi...
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2017-08-19, 08:30, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 409 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-19, 08:39
Przypuszczam że naklejka jest naklejana dlatego żeby z pełnowymiarowego zapasu zrobić dojazdówkę. Według Polskich przepisów koła na osi muszą mieć ten sam bieżnik jedyny wyjątek to właśnie dojazdówka ale wtedy prędkość ma być ograniczona. Taka oszczędność ( czy to ze strony producenta czy sprzedawcy ) to kpina z klienta
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 409 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-19, 08:44
Jeśli kupuje nowe auto z pełnowymiarowym zapasem to chciałbym gumę mieć taką jak pozostałe ot taka kwestia uczciwości. Chciałbym dostać towar za który zapłaciłem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum