Wysłany: 2017-08-30, 15:57 top 30 zakupów indywidualnych
Czytając wieści o nowym Dusterze znalazłem taka informację:
https://www.samar.pl/__/3...ml?locale=pl_PL
Okazuje się, że w lipcu w pierwszej dziesiątce samochodów najchętniej kupowanych przez indywidualnych klientów są aż dwa modele Dacii: Duster na trzeciej pozycji i Sandero na siódmej. W pierwszej trzydziestce nie ma już żadnej innej Dacii.
Fiacior zrobił dobrą robotę modelem Tipo. Dotychczas gama modelowa opierała się na pięćsetce i gdyby była taka możliwość fiat zrobił by jeszcze na jego bazie wywrotkę, ciągnik siodłowy, rower elektryczny, monster trucka i sam nie wiem co jeszcze... Tipo to z kolei moim zdaniem ładny hatchback, praktyczne kombi, a przede wszystkim niedrogi sedan z pancernymi silnikami benzynowymi. Pewnie gdybym chciał kupić sedana, z pewnością brałbym pod uwagę Tipo.
Ja jestem zaskoczony sprzedażą Astry. Byłem przekonany, że niekwestionowanym liderem jest Skoda, a tym czasem narastająco od nowego roku wygrywa produkt Opla. Z drugiej strony co się dziwić, jak nową Astrę "K" można kupić u dealera za 56 000 zł.. Moim zdaniem to bardzo uczciwa cena za hatchbacka z segmentu "C".
Ostatnio zmieniony przez luk006 2017-09-01, 07:12, w całości zmieniany 1 raz
Luk - skoda jest liderem ale jeśli chodzi o firmówki i floty :) Indywidualnie masz jednak mniejsze pole negocjacji i często mniejszy budżet niż firemka która rzuca handlowcowi - 100 szt, zapakować dostarczyć, kołpaki mają być gratis XD
W wakacje jak krążyłem jeszcze po salonach to przy mnie wszedł koleś w klapkach i krótkich spodenkach z torbą adidasa i za gotówę zakupił 3 fajnie wyposażone skody kodiak. Wpłata własna - bagatela - 300tyś, reszta leasing... XD
Skoda to tylko marketing, bo ani Fabia ani Rapid nic dobrego nie reprezentują biorąc pod uwagę cenę. Fiat dzięki Tipo wyszedł na prostą, do tej pory nawet nie patrzyłem w jeho katalogi wiedząc, że tam są tylko 500-ki. Gdyby sedan był do kupuenia z Tjetem bez gazu to możliwe, że bym się skusił. Astra to kawał fury, ale mi nie odpowiada wtrysk bezpośredni i dwumasa. Poza tym kombi ma sporo miejsca w środku i jak dla mnie ładnie wygląda.
Ostatnio zmieniony przez kicpra 2017-09-01, 11:45, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki niemieckim gazetom motoryzacyjnym, które wydawane są w Polsce powstał mit, że Octavia to klasa D .
Fajna też jest Elantra, ale do podstawy nie da się nic dołożyć, a wyższe wersje są już za drogie wg mnie.
Nie zauważyłem, żeby panował taki mit. Mówi się (i pisze), że Octavia to kompakt nieco przewymiarowany. Jeździłem wieloma Octaviami (i jeżdżę jedną nadal) i uważam, że to bardzo dobry, powiedziałbym - akuratny - samochód. Może służyć jako auto rodzinne na długie podróże (czego np. nie można powiedzieć o Astrze hatchbacku i podobnych krótkich aut).
Luk - skoda jest liderem ale jeśli chodzi o firmówki i floty :) Indywidualnie masz jednak mniejsze pole negocjacji i często mniejszy budżet niż firemka która rzuca handlowcowi - 100 szt, zapakować dostarczyć, kołpaki mają być gratis XD
W wakacje jak krążyłem jeszcze po salonach to przy mnie wszedł koleś w klapkach i krótkich spodenkach z torbą adidasa i za gotówę zakupił 3 fajnie wyposażone skody kodiak. Wpłata własna - bagatela - 300tyś, reszta leasing... XD
Zaprawdę zazdrość przez Ciebie przemawia, a tymczasem, jak koleś ma firmę, to PKO bp SA, może mu nagle kazać zwrócić kredyt obrotowy, bo tamten zalega całe 5 zł na jakiejś karcie kredytowej
Wtedy pozostaną mu może jeno klapki, do ucieczki przed komornikiem - tak banki w Polsce wspierają tubylców w biznesie, by reszta nie musiała im zazdrościć .
piku, porównujesz klasycznego hatchbacka z liftbackiem?
Kilka postów wyżej kolega luk006 pisał o astrze hatchbacku, stąd i ja tak napisałem. Nie wiem, czy Astra ma wersję liftback (nie widziałem takiej), bo jeśli nie ma, to Octavia pozostaje bezkonkurencyjna wśród kompaktów. Podobnie Rapid w niższej grupie, który też ma wersję liftback - bardzo to praktyczne rozwiązanie; Rapid też "przerośnięty/a", podobnie, jak Octavia.
Kombiaki są pewnie porównywalne.
Rapid przerośnięty? Co najwyżej bagażnik. Jeździłem Toledo z 2016 roku i tylko bagażnik ma spory. Dodam, że 1.2 tsi chodzi jak diesel i jak ktoś narzeka na wyciszenie Dacii to niech się przejedzie Toledo/Rapidem bądź innym tsi.
Jest przerośnięty, bo to B+ a nie C.
Musi mieć pewne ograniczenia rozmiarowe, żeby nie można go było stawiać wśród kompaktów, bo stanowiłby wewnętrzna konkurencję dla Octavii, Golfa, itp.
Jest przerośnięty, bo to B+ a nie C.
Musi mieć pewne ograniczenia rozmiarowe, żeby nie można go było stawiać wśród kompaktów, bo stanowiłby wewnętrzna konkurencję dla Octavii, Golfa, itp.
Otóż właśnie przeczytałem, że nowe Polo ma być od obecnego modelu dłuższe i szersze (o ładnych kilka cm), a nawet bagażnik ma mieć ponad 320 l (czyli niewiele mniej niż Golf). Zatem moda na "przerośnięte" modele trwa. Warto też zauważyć, że jeszcze z 10 lat temu (może 15) kompakty miały rozstaw osi w okolicach 252 cm (np. Golf, czy pierwsza Octavia). Dziś nawet auta segmentu B mają ponad 250 cm, a nawet do 260 cm.
Wydaje mi się, że to normalna tendencja. Np. Golf, z każdą generacją staje się większy, a obecne Polo pod względem rozmiarów przegoniło chyba nawet Golfa dwójkę.
Co do Skody, to zawsze aspirowała w samochód "międzyklasowy", dlatego Fabia, Octavia, Rapid i Superb są większe od przedstawicieli ich klas.
Fabia jest większa od czego? Rozstaw osi w tym modelu to śmiech.
Rapid ma mniejszy rozstaw osi od Logana, więc nie wiem gdzie jest to przerośnięcie.
Przerośnięta jest Octavia to fakt.
Jest przerośnięty, bo to B+ a nie C.
Musi mieć pewne ograniczenia rozmiarowe, żeby nie można go było stawiać wśród kompaktów, bo stanowiłby wewnętrzna konkurencję dla Octavii, Golfa, itp.
Otóż właśnie przeczytałem, że nowe Polo ma być od obecnego modelu dłuższe i szersze (o ładnych kilka cm), a nawet bagażnik ma mieć ponad 320 l (czyli niewiele mniej niż Golf). Zatem moda na "przerośnięte" modele trwa. Warto też zauważyć, że jeszcze z 10 lat temu (może 15) kompakty miały rozstaw osi w okolicach 252 cm (np. Golf, czy pierwsza Octavia). Dziś nawet auta segmentu B mają ponad 250 cm, a nawet do 260 cm.
Tyle, że Polo nawet jakby było kombi, to raczej nie o długości 4,5m, bo niespełna tyle ma Rapid liftback.
Ponieważ od kilku lat w mojej firmie użytkowane są Peugeoty, ich awaryjność sprawia, że często jeżdżę samochodami zastępczymi.
Moje subiektywne odczucie oraz pasażerów jadących z tyłu jest takie, że Fabia II nie mówiąc już o III, bo to już inna liga, ma dużo więcej miejsca niż Opel Corsa "D" oraz Ford Fiesta MK7. Nie wspomnę już o Clio i P208, bo te samochody chyba ledwo mieszczą się w segmencie "B".
Nie wspomnę jeszcze o Superbie, który ilością miejsca nie przerasta konkurencję, a po prostu miażdży.
Ostatnio zmieniony przez luk006 2017-09-06, 07:59, w całości zmieniany 1 raz
Nie wspomnę jeszcze o Superbie, który ilością miejsca nie przerasta konkurencję, a po prostu miażdży
Ogólnie tak, ale w szczególe okazuje się, że jedynie na długość - na tylnej kanapie miejsca nad głową jest tyle samo, co u konkurencji. Czyli można wozić dzieci bez zdejmowania im szczudeł, jeśli akurat mają założone (; ale osoba o wzroście powyżej 180 cm musi się grabić, by nie opierać głową o podusfitkę.
Mam sporo powyżej 180 cm. i jeżdżąc jeszcze poprzednią skodą do ASO przy okazji z wywieszonym jęzorek oglądałem II i III generację superba. Znajomy posiada wersję liftback i stąd fascynacja, gdyż kilkukrornie miałem okazje z nim podróżować. Można się przypierniczyć do wielu rzeczy, ale absolutnie nie do tego, że jest tam w jakiejkolwiek płaszczyźnie mało miejsca z tyłu.
Ostatnio zmieniony przez luk006 2017-09-06, 18:56, w całości zmieniany 1 raz
Mam 185 cm, jechałem 50 km superbem II i to nie było miłe doświadczenie... To już w 3 rzędzie mojej MCV-ki jest więcej miejsca nad głową.
Inna rzecz, że ja po prostu lubię siedzieć prosto - a jeżeli ktoś preferuje pozycję "fotela klubowego", czyli pół-leży na kości krzyżowej, to pewnie się mieści i jeszcze docenia masę owego miejsce wzdłuż.
Test Skody Superb wykonany przez Zachara Zawadzkiego z autocentrum.pl mierzącego 201 cm. Proszę oglądać od 14:29. Trzy palce mieszczą się przed kolanami, trzy palce mieszczą się nad głową, a Ty bidoku mając 16 cm mniej nie mieścisz się. No cóż... Nie pisz bzdur następnym razem, ewentualnie spróbuj usiąść, a nie jechać na stojąco...
A tu jeszcze test Superba III, gdybyś mówił, że ścisk doskwierał Ci w III generacji.
Testu I generacji nie znalazłem, więc pewnie będziesz się upierał, że to w tej nie mogłeś rozprostować karku. Oczywiście również uznam to za bzdurę, ponieważ jako były pracownik ASO Skoda osobiście zdarzało mi się takie auto użytkować.
Nie chcę i nie lubię kłócić się - zwłaszcza w internecie, jednak czasami po prostu nie lubię, jak ktoś piszę rzeczy, o których nie ma pojęcia lub nie sprawdził. Zatem zakończmy ten temat, a czytelnicy tegoż wątku oglądając testy, sami podejmą decyzję czy Superb jest ciasny dla średniego Iksińskiego, czy nie.
Ostatnio zmieniony przez luk006 2017-09-06, 19:15, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum