Spali, pod warunkiem, że nie ma mnie za kierownicą
Widuję takie zużycia u siebie, wiem że się da, ale jakoś ja nie umiem utrzymać takiej samodyscypliny. I tak pali najmniej z 24 aut, jakie miałem i kilku setek jakimi jeździłem...
@gregorisan: Ja jestem zainteresowany filmem, w którym widać ruszanie z miejsca twoim samochodem. Chodzi o obroty silnika wraz z chwilowym spalaniem i tak do osiągnięcia np. 100 km/h. Oczywiście w całym zakresie przełożeń biegów.
Mam wrażenie, że tu może być pies pogrzebany. Może mamy inne parametry wtrysku? Przez to profil spalania się różni? Dla mnie wskazania komputera dot. spalania przy stracie są lekko przegięte. Można by to porównać dla świętego spokoju.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-10-30, 15:23
Spalanie wg. komputera z kilku tankowań - Sandero Stepway TCe 90:
W czasie: 17.08.2017 - 30.10.2017
Przebieg całkowity - 22842 km
Przebyty dystans - 1439,6 km
Zużyte paliwo - 83,9 litrów
Średnia prędkość - 43,1 km\h
Średnie zużycie paliwa - 5,8 l\100km
Opony letnie - ciśnienie 2.3 oraz 2.1 bara.
S&S - OFF
Tryb Eco - OFF
Dwóch kierowców.
Z belkami na dachu.
Przewóz rowerów na łącznym dystansie około 100 km.
_________________ enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2017-10-30, 15:53, w całości zmieniany 1 raz
Autko zabrala malzonka....
Jazda 90% miasto na krotkich odcinkach konsumpcja wzrosla do 6.54
Srednia predkosc prawie 30km/h....
Wystarczylo na miesiac z hakiem wiec mi sie ciagle podoba
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-12-03, 12:08
Teraz spalanie LPG w każdym aucie będzie spadać wraz ze spadkiem temperatury, bo wydłuża się dystans pokonany na benzynie do czasu przełączenia się na LPG. Zjawisko tym większe, im krótsze odcinki pokonujemy. Pomijam sytuacje, gdy ktoś czeka na postoju do przejścia na LPG.
Jako ciekawostka: Mercedes E 200d, tegoroczny.
Z trasy 2200km w 2 dni, średnia prędkość 113km/h, spalanie 7.1l /100km.
Przy 220km/h prędkość obrotowa silnika wynosi 2250 obr./min i spalanie chwilowe ok 11 l /100km.
Moje kosiarka zaliczyla pierwsze 1500km, z tym, ze pierwszy raz 6500rpm zobaczyla gdzies tak przy 800km - ile mozna docierac ten silnik :).
W sumie trzy tankowania, ostatnie wyszlo 6.5l/100km wg dystrybutora, podczas gdy komputer pokazywal lekko mniej korzystne spalanie (na poziomie 6.7l/100km). Srednia predkosc okolo 40km/h. ECO off. Tragedii nie ma, auto widzi coraz ciezsza noge. Niestety spalanie nie jest nawet blisko tego, co sugeruje producent, ale nikt sie nie spodziewal, ze porducent pisze o spalaniu realnym.
Z ciekawostek - na identycznych trasach, auto ciezsze o 500kg, majace 2x tyle mocy i dluzsze o jakies 800mm palilo okolo 8.8l/100km.
To co wkurza - kiepsciutka jedynka i ruszanie z miejsca. Ale jak sie toczymy, to juz nie jest zle. Wlaczone ECO okrutnie przymula auto i troszke poprawia ekonomie, ale to juz troche taki hardcore jezdzic na ECO... chyba, ze toczyc sie w korku w miescie, to jak najbardziej.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 115 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3866 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-11, 13:29
Zaczynam dopiero użytkowanie Sandero z silnikiem TCe i uczę się tego silnika i komputera, ale jak na razie dziwią mnie wskazania spalania według komputera. Pokonując np. testowo i oszczędnie kilkanaście kilometrów podczas których pokazywane chwilowe zużycie nie przekracza 6l/100km uzyskujemy średnią spalania na tym odcinku (liczoną od wyzerowania przebiegu) rzędu 8,3-8,7 l/100km. Wiem, że podczas ruszania mamy chwilowo grubo większe spalanie, ale różnica jest spora moim zdaniem.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Chwilowe spalanie obliczane jest na podstawie aktualnej prędkości oraz wielkości porcji paliwa podawanych przez wtryskiwacze. Poniżej 30 km/h wskazania nie są podawane. Średnie natomiast to stosunek sumy zużytego paliwa (być może obliczonej w inny sposób) do przebytego dystansu. Do średniej wchodzi paliwo zużyte podczas rozruchu, spalane w czasie postoju itp., którego chwilowe wskazania nie uwzględniają. Poza tym w czasie jazdy rzadko ma się stałą prędkość i zużycie.
Jak wyzeruję licznik po tankowaniu i podjadę na zakupy i do domu (w sumie ~5 km), to mam zużycie średnie ok. 5,5 l/100 km. Ale jak potem chwilę pokręcę się po parkingu, żeby ustawić auto, to skacze do 7.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1365 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-12-12, 08:21
Przy takich krótkich dystansach to nie ma sensu wyliczać średniej bo wyniki są wypaczone. Np. przejeżdżając 2 km i mając spalone 0.1 litra paliwa wychodzi średnia 5 l\100km a przy 0,2 litrach mamy już średnią 10l\100km.
A chwilowe spalanie też jest uzależnione od wielu czynników - wystarczy, że będzie malutkie wzniesienie lub wiatr i te wartości bardzo szybko się zmieniają.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 115 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3866 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-12, 08:56
OK, to pobawię się dalej na dłuższych dystansach i porównam. Porównywałem to spalanie do działania komputera pokładowego, który mam zamontowany w Matizie, ale ten w Dacii nawet się nie umywa do Matizowej samoróbki. Tam miałem chwilowe spalanie nawet przy stojącym samochodzie, tylko wtedy podawane w l/h.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2017-12-12, 08:57, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum