Wysłany: 2017-12-18, 12:17 Uszczelniacz wału przy wymianie rozrządu 1,6 MPi
Szykuję się do wymiany rozrządu. Gdzieś w sieci natrafiłem na info, że przy okazji wymiany rozrządu w tym silniku (starsze modele) należy też wymienić uszczelniacz wału. Jak jest w praktyce?
Jeśli jest konieczność, to poproszę też nr tej części.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3767 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-18, 13:10
Była felerna partia silników 1.4 i 1.6 MPI w latach 2007-2008 gdzie wyciekał olej i Renault wymieniało zębatkę pompy oleju. Z kolei jakiś czas temu były tu raportowane przypadki zatarcia silnika po awarii w układzie smarowania w 1.6 MPI w Dokkerach i Lodgy ale o uszczelniaczach wału nie słyszałem.
Nie ma zaleceń ale ...
Wiele osób mówi, aby na wale wymieniać razem z rozrządem, a na wałku co drugą wymianę.
Nie dlatego, że czymś to grozi, a jedynie nie zawsze wytrzymuje do drugiej wymiany rozrządu i się lubi w tym miejscu "pocić". Jak komuś takie zapocenie nie przeszkadza to wymienia dopiero jak jest taka konieczność.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-12-18, 16:36, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum