Wysłany: 2018-01-29, 21:40 Brak wspomagania Dokker
Witam.
Jakiś miesiąc temu pojawiła mi się kontrolka wspomagania i prawie jednocześnie kierownica się usztywniła.
Kierunek --> Warsztat
Po próbie regeneracji pompy wspomagania postanowiłem kupić używkę. Kupiłem, wstawili i nic. Przez chwile po uruchomieniu z pompy wydobywał się gwizd, który wzmagał się po ruszaniu kierownicą i następnie wspomaganie znów padało. Zdarzyło się jeszcze kilka razy, że podczas jazdy bez wspomagania nagle wracało na kilka sekund ale później znów pojawiał się kontrolka i sztywna kierownica.
Następnego dnia już od samego momentu uruchomienia auta nie było wspomagania.
Kupiłem kolejną pompę używaną i problem nie zniknął. Od momentu przekręcenia kluczyka mam kontrolkę i brak wspomagania.
Czy ktoś może borykał się z podobnym problemem?
Jest jeszcze jedna rzecz. W tym samym momencie, w którym po raz pierwszy pojawiła się kontrolka padł mi akumulator. Podładowali na warsztacie i teraz jeździ choć ponoć według wskaźnika jego żywotność to LOW.
Czy to może mieć wpływ na brak wspomagania?
Wspomaganie elektrohydrauliczne? Pompa elektryczna? A przed wymianą sprawdzał ktoś, czy pompa ma zasilanie?
Urządzenia elektryczne z reguły działają znacznie lepiej, kiedy są podłączone do prądu...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2949 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-01-30, 06:36
Jezeli zaswiecila sie kontrolka czek lub jakas inna i w 5ym samym czasie padlo wspomaganie to:
Nalezy przeczytac blad.
Zdiagnozowac poprawnie.
Naprawic/wymienic.
Przyczyn usterki moze byc duzo. Od jak pisal kolega braku zasilania po zle odczyty z czujnika skretu.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2949 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-01-30, 07:39
michele napisał/a:
... czujnik położenia kierownicy, czy coś podobnego. .
Nazywany tez czujnikiem skretu. Podaje on aktualne polazenie kola kierownicy w stopniach. Zero to srodek na przwo stopnie na pludie na lewo w minusie.
Diagnoza takiego czujnika polega kreceniu delikatnym kierownica i obserwowaniu czy wartosci na kompie plynnie wzrastaja/maleja i czy nie ma zaciec lub skokow.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum