Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 619 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-01, 19:28
Co do wałków to racja. Taki bitmat daje w gratisie wałki, które się rozsypują po 5 minutach (chyba ze 4 miałem). Warto dla wygody zaopatrzyć się w coś konkretnego.
Czy można dach wylepić matą bitumiczną ?
Wiadomo że aplikacja zostanie wykonana poprawnie czyli powierzchnia odtłuszczona maty dobrze wygrzane i wprasowane.
Czy takie maty mogą mi spłynać na dachu ? na drzwiach/masce silnika wszystko jest ok ale jednak drzwi się tak nie nagrzewają.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-03-10, 01:41, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 56 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2931 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-03-10, 07:15
Mozesz kleic. Ja wykleilem dach ze 2,3 lata temu w wkleilem pianke 2cm co skutkowalo obnizeniem podsufitowki i musialem przedluzac kolki. Jak wkleisz maty to wklej rowniez gabke max 10 mm(jak masz miejsce,sprawdz) i zobaczysz jak auto sie ucywilizuje.
Nie mowiac o jezdzie w deszczu.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2018-03-10, 07:16, w całości zmieniany 1 raz
Czy można dach wylepić matą bitumiczną ? Czy takie maty mogą mi spłynać na dachu ? na drzwiach/masce silnika wszystko jest ok ale jednak drzwi się tak nie nagrzewają.
A dlaczego chcesz kleić materiałem (bitumem) od którego wszyscy odchodzą? Zrób to matą butylową, najlepiej - alubutylem. Wykleiłem w ten sposób dach kilka lat temu: mata alubutylowa 1,7 mm i pianka 9 mm (wystarczyłaby 6 mm). Mieści się to bez problemu pod podsufitką, a deszczu na dachu nie słychać i blacha dachu nie przenosi innych hałasów.
W sumie to chyba jeden z najłatwiejszych elementów do wygłuszenia.
Położyłem jedną warstwę 2mm butylu na połaciach blachy, wszystko ładnie się spasowało po tej operacji. Blacha dachu jakby się usztywniła i nie zgina się pod palcem.
Jestem naprawdę zdziwiony że tak prosta czynność dużo dała, szczególnie jeżeli chodzi o szum pędu powietrza.
Bagażnik/ tylne nadkola mam wylepiony stp gold + pianka z alu+ 10 mm pianka
podłoga/tunel to pianka z warstwą alu + pianka 10 mm
W tunelu raczej nie ma wiele miejsca ale pod fotelami można poszaleć po wyrzuceniu styropianu jest tam pare cm wolnej przestrzeni.
Klapę bagażnika pokryłem barankiem od wywnętrz, słupki tak samo.
maska to 3 warstwy niepalnej pianki 2cm
Podwozie mam całe od zew. pokryte grubą warstwą wosku antykorozyjnego
Drzwi przednie wygłuszone pod car audio, tylnych mie się nie chciało
Materiały kupowałem w https://pl-pl.facebook.com/MotoAcoustic/
jeszcze jak firma prosperowała
Został jeszcze ściana grodziowa kokpitu ale za dużo roboty przy ściąganiu deski rozdzielczej , zresztą przestałem szybko jeździć bo nie mogę znaleźć wulkanizacji gdzie dobrze wyważają koła.
Z tej perspektywy mogą powiedzieć że najwięcej akustycznie dało wyciszenie bagażnika/dachu/podwozia od zew.
Z kolei wyklejenie tunelu spowodowało wolniejsze nagrzewania auta w lacie. Wyklejenie pod tylną kanapą usunęło pluskanie w baku. Wygłuszenie drzwi bagażnika nic nie dało lub ja nie nie zauważyłem bo zawsze prowadzę. Pianka na masce ociepliło silnik w zime.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-03-11, 20:49, w całości zmieniany 2 razy
Kupiłem JBL STAGE-602 + dystanse.
Do wytłumienia drzwi chcę kupić SILENT COAT 2MM 375x270MM
https://allegro.pl/oferta/mata-antywibracyjna-silent-coat-2mm-375x270mm-7632672627
25 szt powinno wystarczyć na przednie i tylne drzwi?
Czy może coś innego?
Dołożyć do tego jakąś piankę do wypełnienia boczku?
Czym usunąć ten komin od starych głośników, brutalnie brzeszczotem wyciąć?
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 619 Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-09-04, 16:38
Co prawda nie w dusterze, a w loganie moje doświadczenia są takie:
wersja wstępna - do środka drzwi po całości i na drzwi po całości alubutyl, na boczek punktowo odribina alubutylu i pianka kauczukowa 6mm po całości. Efekt - fajnie, ale pierdzące boczki nieco powyżej połowy skali radia (nie dużo ale jednak).
wersja poprawiona - dodatkowo pianka 6mm po całości na drzwi, więcej alubutylu na boczku (pod pianką). Efekt zamierzony osiągnięty.
25 sztuk to 2,5 metra.. mało trochę moim zdaniem. Bez 3 metrów materiału bym chyba nie podchodził do pary przednich drzwi (ale ja lubię mieć zapas). Bitmat oferuje zestawy "na parę drzwi" gdzie są 2m^2
Interesuje mnie wytłumienie kabiny (zwł. dach, drzwi, bagażnik, nadkola tylne, podłoga i tunel - zrobiłem to w poprzednim aucie i efekt był znakomity, w aucie z dieslem podróżowało się bardziej komfortowo akustycznie niż w nowy DD na benzyniaku).
Może ktoś ma informacje, jakie ilości materiałów tłumiących są potrzebne, ile (jak grubość) wejdzie pod tapicerkę/podłogę w odpowiednich miejscach?
Panowie a ja bym nie chciał zabezpieczać, tylko wyciszyć szum opon w aucie. To najbardziej irytująca rzecz jesli chodzi o dźwięki podczas jazdy. Macie jakiś pomysł na to?
No gdyby nie te dźwięki z nadkoli to było by całkiem miodnie. Silnik nie jest hałaśliwy, to samo uszczelki drzwiowe. Mam opony jeszcze oryginalne te na których auto wyszło z fabryki (Continental). Na zimę kupiłem najcichsze opony kierunkowe, zobaczę jak wymienię.
eliks, jest coś takiego jak np. stp noise liquidator - masa którą się nakłada na nadkola od zewnątrz. Można dać samo, można najpierw nakleić matę samoprzylepną i dodatkowo tym wysmarować.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 619 Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-10-27, 13:16
Ja mam u siebie cicho i w takich warunkach nawet umycie i nasmarowanie uszczelek w drzwiach potrafi zrobić różnicę. Nie wiem czy w niegłuszonym samochodzie to coś da, ale chyba warto sprawdzić. Poza tym mało inwazyjnym działaniem jest też dołożenie uszczelek na krawędzie drzwi. Przy czym nie oszukujmy się, efekt końcowy to suma redukcji hałasów z różnych miejsc i trochę zyskasz wygłuszając podłogę, trochę nadkola, trochę z uszczelek, trochę drzwi... Niekoniecznie ograniczenie się do tylko jednego z tych miejsc da zauważalny efekt.
Ja akurat jednego czego nie mam, to właśnie wygłuszenie nadkola od zewnątrz.
Od środka dostęp jest przyzwoity, wykładzinę trzyma kilka spinek (3?) i uszczelka drzwi i to chyba tyle.
Czy można dach wylepić matą bitumiczną ?
Wiadomo że aplikacja zostanie wykonana poprawnie czyli powierzchnia odtłuszczona maty dobrze wygrzane i wprasowane.
Czy takie maty mogą mi spłynać na dachu ? na drzwiach/masce silnika wszystko jest ok ale jednak drzwi się tak nie nagrzewają.
nie
bitum - tylko i wyłącznie podłoga auta i wszelakie pochylone powierzchnie do max 30 stopni
nie stosujemy do dachu auta i drzwi i wszelkich powierzchni pionowych
(przy uskoku podłogi tzw "Z" jeden arkusz który większa część ma na górze)
Czy można dach wylepić matą bitumiczną ?
Wiadomo że aplikacja zostanie wykonana poprawnie czyli powierzchnia odtłuszczona maty dobrze wygrzane i wprasowane.
Czy takie maty mogą mi spłynać na dachu ? na drzwiach/masce silnika wszystko jest ok ale jednak drzwi się tak nie nagrzewają.
nie
bitum - tylko i wyłącznie podłoga auta i wszelakie pochylone powierzchnie do max 30 stopni
nie stosujemy do dachu auta i drzwi i wszelkich powierzchni pionowych
(przy uskoku podłogi tzw "Z" jeden arkusz który większa część ma na górze)
Nie zgodzę się.
Można.
Fabrycznie jest naklejona przecież też w małym kawałku bituma . Ja poza tym mam czarną dacię i nic nie spływa, wykleiłem bitumą też później w pewnej powierzchni dach i jest spoko .
Ja zrobiłem całe auto ok 2014 bez grodzi i tylnych drzwi. Jedyny problem w opadających drzwiach kierowcy nic od tego czasu nie spłynęło czy odpadło. Drugi raz bym nie robił bo samochód i tak nie jest jakiś spektakularnie cichy a kg na pewno przybyło.
Dziś uważam że drzwi przód pod car audio , klapa tył żeby nie trzesła się od basu i dach (nagrzewanie) to wystarczy nie warto robić podłogi i bagażnika.
zgadza się,
ja zrobiłem część filcem a część bitumem i wyszło naprawdę spoko , nie to auto. Wcześniej łeb obrywało przy jeździe poza miastem .
Duzy progres był po wygłuszeniu dachu i przednich drzwi plus grodzi silnika przy nogach i przy kanale środkowym ( nagrzewnica ) tu wygłuszone bitumą i filcem ).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum