Wysłany: 2018-06-25, 08:20 Dzień dobny ze środka Sandero Stepway
Dzień dobry wszystkim. Ja również zdecydowałem się na rumuńską fantazję i francuską technologię. Wybrałem Sandero Stepway z uwagi na prześwit (taki charakter podróży) i pewne źródło pochodzenia, rocznik, przebieg. Przeraża mnie relacja mocy do spalania i tę pigułkę mam nadzieję przełykać jakoś. Gdybym wypróbował auto na autostradzie zapewne bym go nie kupił. Hałas większy niż w moim 21 letnim Swifcie. Widziałem ratunek w LPG, jednak okazuje się, że koszt przejazdu 100 km będzie i tak wyższy iż w dotychczasowym, żwawym japończyku na benzynie Mam nadzieję, że docenię również zalety, jak taniość i dostępność części, bezawaryjność, bo świetny wygląd na pewno spodoba się mojej pani (jeszcze nie widziała haha). Przy okazji może ktoś doradzi jaki gaz najlepiej założyć do tego modlu z ośmiozaworowym silnikiem. Szukałem na forum, ale jakoś mi nie rozjaśniło się. Pozdrawiam. Grzegorz.
Niezły wybór. Stara poczciwa ośmiozaworówka.
Pamiętaj, że po założeniu LPG będziesz musiał co około 20kkm regulować zawory. Koszt około 100zł.
A jaką instalację to chłopaki podpowiedzą.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-06-25, 17:55
witam, gratuluję nabytku, warto skalkulować na podstawie zakładanego przebiegu, okresu użytkowania, kosztu założenia instalacji, dodatkowych kosztów przeglądów i regulacji , czy w ogóle opłaca się montować LPG. Bo jeśli oszczędności będą symboliczne, nie warto. Zawsze to parę elementów mniej na pokładzie, które mogą się potencjalnie popsuć
Witaj.
W tym samym silniku mam zamontowaną sekwencję BRC już 4 lata i nie narzekam. Właśnie nawinąłem 200.000 km (80.000 km na gazie). Instalację polecam.
Ból z gazem jest taki, ze i tak w LPG koszt przejazdu będzie większy niż w starym Suzuki na benzynie. Ne widzę wątków poświęconych poszczeglnym modelom, czy jest jakiś ogólny o Sandero Stepway? Mam kilka pytań z różnych dziedzin dotyczących tego auta. Ale może ktoś tutaj odpowie jak jest z prowadzeniem tego auta? Rzecz, która mnie niepokoi to dziwne zachowanie się na najmniejszych nawet nierównościach, koleinach (nie mówiąc już o większych dziurach) - powodują, że kierownica zaczyna latać i auto robi się mocno niestabilne. Trzeba pilnować toru jazdy - a co jak zrobi się ślisko? Ech. Nie wiem czy to uroda tego modelu, czy ...jakaś mina w konkretnym egzemplarzu. Jeżdzę wieloma różnymi autami (służbowe, znajomych) i z czymś takim się nie spotkałem. tary swift ma gdzies koleiny, dziury, no ale ma wąskie opony. Podjadę pod kompresor, popatrz, może to ciśnienie.
Ostatnio zmieniony przez Ekajana 2018-06-26, 12:37, w całości zmieniany 2 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 106 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3676 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-26, 13:11
Nie ma tu osobnych działów dla poszczególnych modeli.
Co do stabilności na koleinach- są 2 sprawy.
Po pierwsze bardzo duże znaczenie ma rodzaj/ model opon. Tu piszę z własnego odczucia- mam po drodze taki stały odcinek kolein, na których mogę porównać i na oponach zimowych Dębicy mój prowadził się po koleinach znacznie lepiej niż po zamianie na letnie, fabryczne GoodYeary.
A druga sprawa, może nawet ważniejsza to rozstaw kół. Jeden samochód trafia niefartownie w koleiny a w innym prawie ich nie czuć.
Przykładowo jadąc w tym samym miejscu Matizem, koleiny pokonuję bez wyraźnego wpływu a jadąc Sandero czy innymi samochodami tej wielkości, są już poważne problemy.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-06-26, 13:15, w całości zmieniany 2 razy
Dzięku, może to być zatem "uroda modelu". Sprawa nie dotyczy jednak tylko kolein ale jakichkolwiek nierówności. Na szutrówkach takze. Kierownica nagle skręca, czuć to wyraźnie. Nie mam tego w dostawczaku VW Caravelle ani w Octavii.
Ostatnio zmieniony przez Ekajana 2018-06-26, 13:14, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 106 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3676 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-26, 13:18
Co do pokonywania "innych nierówności", to nie mam żadnych negatywnych odczuć- wręcz przeciwne- zawieszenie i prowadzenie Sandero Stepway poza asfaltem, to największa zaleta tego modelu.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1825 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-07-02, 20:48
Autko ładne i życzę bez awaryjności ale coś trochę nie wierzę w to, że koszta paliwa w Sandero Stepway I gen. na LPG są większe niż w 21 Suzuki Swefcie na benzynie. Miałem thalię z silnikiem 1.4 8v niemal, że identyczny motor co 1.6 8v czyli ten co masz w daci. Spalanie w Warszawie przy dynamicznej jeździe takiej Thalii to 10l/100km co daje kwotę równych 20zł. Wątpię aby stary swift z silnikiem 1.0 lub 1.3 w jeździe po mieście spalała mniej niż 4l benzyny.
Dzięki za dobre słowo. Poznań... Na poznańskiej rejestracji jeszcze jeżdżę Jest jakiś sposób na wyszukanie płocczan lub okolicznych na forum, bo sortowanie nie pomogło.
TomaszU84, a jak u Ciebie z kropkami ("po Pepsi") na podsufitce? Skrapla się woda pozostawiając takie ślady?
Rzeczywiście coś źle podliczyłem. Nie wiem po ile LPG ale średnią w mazowieckim z netu wziąłem to mi wyszło przy podawanych przez forumowiczów 11 litrów LPG w Stepwayu, w zaokrągleniu tak:
Suzuki na benzynie: 27,5 zł
Sandero Stepway na LPG: 23,5 zł
Czyli jakby nie było - taniej, trochę taniej
Nawiasem mówiąc, auto nieautostradowe, ale świetne do budżetowego przemierzania turystycznego. Budżetowego, bo np. poza płatnymi autostradami.
Ostatnio zmieniony przez Ekajana 2018-07-02, 22:00, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum