Na pewno można zaoszczędzić na paliwie, trzeba tylko się nauczyć z tym jeździć.
IMHO ten tryb po prostu obniża czułość na gaz (zmniejsza "amplitudę").
Takie same oszczędności daje tempomat -- jeśli ktoś ma tendencje do traktowania pedału zero-jedynkowo, to może oszczędności będą -- ale kierowca, który potrafi powściągnąć wodze, nie potrzebuje żadnego wspomagacza.
(Jechałem kilkanaście dni temu przez Niemcy, w trybie Eco nie dochodził do 140 km/h -- po wyłączeniu auto szło nawet ponad 150 km/h, a wciśnięcie guziczka w tym momencie nic nie zmieniło, tj. auto chyba utrzymało moc i prędkość.)
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2018-07-12, 14:27
W Capturze dało radę osiągnąć korzyść na poziomie 0,5-0,7 l./100 km mniej, ale było to kompletnie nie warte frustracji za kierownicą, jaką powodował tryb ECO.
A jak zrobiłem eksperyment, czyli jazda w trybie ECO, włączona klima, 3 osoby dorosłe, 2 dzieci i próba wyprzedzania to... eh... nawet pas startowy byłby za krótki.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
U mnie też po jakimś czasie tryb ECO sam sie wyłącza. Tak jak piszą koledzy- po czasie prób zrezygnowalem z używania tego trybu bo tylko się denerwowałem;p
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 250 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-07-12, 16:04
Przy skrzyni Easy-R widać mnie więcej co za algorytm jest wgrany.
Zamiast zmieniać biegi przy ok 3500 rpm robi to patrzy 2000-2500. Jeździ ospale żadko redukuje biegi itp. Idealne jak ktoś ma ochotę się rozwalić dla bycia ekologicznym. Nie wiem Ile to oszczędza benzyny bo przejechałem tak łącznie kilkanaście kilometrów w mieście i stwierdziłem że to nie dla mnie
Koledzy fajnie ze o tym piszecie. Wiele dobrych i ciekawych wnioskow. Dlaczego ECO. Testuje ten wymysl. I wszystko co piszecie to prawda. Nawet poglad o narazanie sie na sytuacje drogowe. Podane mniejsze ilosci zuzycia tez sie zgadzaja. Faktycznie tryb moze sie wylanczac przy dociskaniu pedalu gazu. Wynika to jednak z specyfiki miejsca zamieszkania. Gesta zabudowa wszystkiego. Co 100 m. cos. Dlatego te rozwiazanie pomimo swoich wad przynosi skutek. Zmiejszajac zuzycie paliwa. Oscyluje u mnie ok 8l. Jesli to norma to sorki za samochwalstwo.
Marka: Renault
Model: Clio IV F2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 163 Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2018-07-12, 22:19
Ja zauważyłem też tzw.kaganiec na licznik tzn.gdy resetuje zegary, po tankowaniu, bez trybu ECO, ruszenie ze stacji, dwa razy stop, rozpedzanie, kilka rond i po kilometrze do domu, nabjja chwilowe / średnie pod 13 litrów..co najgorsze nabije taki wynik i normalną jazdą miejską nie ma opcji tego zbić, bo ciągle coś, jakieś światła, rondo....realne na stacji wychodzi wtedy 9-10l...
Gdy ECO włączone nabija do 10-11 ale szybko spada do 8l, i niżej, a na stancji wychodzi 7.
Testowane kilka razy, ale to wkurzajace jest , jazda ECO dla ECO
W TCe, bo taki mam można normalnie jeździć autem z Eco bez obawy o swoje życie.
Większość tygodnia poruszam się sam, ewentualnie podwożę dzieci. W terenie gdzie jeżdzę, nawet poza miastem nie można się bardzo rozpędzić.
Zgadzam się rownież z tym, że nie da się non stop na Eco.
U mnie zaczyna się problem kiedy temperatura powietrza przekroczy 25 stopni.
Silnik wyraźnie słabnie i trzeba wyłączyć Eco. Jak jedziemy całą rodziną to też z wyłączonym.
Nie chcę się chwalić, ani chwalić tego rozwiązania ale realne jest spalanie około 7 litrów na Eco - zmierzone
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-13, 10:26
Raz włączyłem eko dla sprawdzenia. Przejeździłem jedno tankowanie. Oszczędność może 0,3 l/ 100 km, ogólnie od prowadzonych statystyk spalanie mocno nie odstawało.
A silnik zmulony i irytujący. Różnica mocno odczuwalna. Gaz do dechy działa za to normalnie. Klimatyzacja automatyczna chłodzi wolniej, tj. maksymalnie chyba na drugim biegu wiatraka (na 8 możliwych).
Już tego włączać raczej nie będę :)
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2018-07-13, 10:27, w całości zmieniany 1 raz
Wytłumaczcie mi tylko jedno. Czy srednie , a raczej najmniejsze zużycie w moim aucie w trybie eco jakie uzykujną ok 8-8-2l. Jest jakąś normą z automatu przypisaną do komputera , czy też przez umiejętną spokojna jazde można zjechać z tego parametru. Np. Gdybym tylko jeżdził z górki na włączonym silniku to tez bedzie tyle palił. Chcę tylko siebie utwierdzic w przekonaniu , ze to z góry narzucona norma i choćbym go pchał , to i tak napisze swoje. Moj mózg tego nie ogarnia . Jeżdzilem starym kangoo .I potrafiłem coś tam zostawić w zbioniku wskutek lżejszej nogi. Owszem licznika żużycia nie było. Dodam ,ze wysokie temp. tym bardziej obnizały koszty jazdy. Teraz jak mam rozumiec , muszę się przestawić się w rozumieniu zuzycie. Czy się stoi , czy leży 8. się nalezy. Sens posiadania systemu eco to jakieś nieporozumienie.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: dci 1.5, 90 KM
Rocznik: 2016
Wersja: Stepway Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 283 Skąd: W-Wa, teraz CH
Wysłany: 2018-07-30, 10:47
o kant ten tryb eco!
nie uzywam... kiedys uzywalem na autostradach w Niemczech gdy do Polski jezdzilem... teraz wole sobie tempomat wlaczyc i rozruszac nogi w dlugich trasach... to eco daje poczucia niemoznosci zrobienia czegokolwiek... takie jakby zamiast isc normalnie na piechote zaczac poruszac sie o kulach...
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1269 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-30, 12:11
Waski78 napisał/a:
J au siebie nie używam ani trybu ECO ani tempomatu, bo przy tym ostatnim mam większe spalanie niż bez.:)
A ja odwrotnie, ECO używam cały czas, bez problemów mi jeździ. W tym trybie komputer specjalnie spowalnia nagłe dodanie gazu przy ruszaniu samochodem. Wiadomo każdy lubi wdepnąć jak się pojawi zielone. Ale nie zauważyłem , by spalanie było zwiększone. Właśnie pali mi oszczędnie. Na trasach spokojnie, używam też tempomatu i szkoda że to nie pojazd szynowy, można by się kimnąć na tylnym siedzeniu.
To wszystko zależy czy w daci jest nowoczesny tempomat czy zero jedynkowy jak 30 lat temu.
Teraz tempomat delikatnie przymiesza i hamuje silnikiem a potrafi też zwolnić pod górkę.
Te stare działały zero jedynkowe czyli 100 przepustnicy bez względu na wszystko
Przy dobrym tempomacie nie da się spalić mniej od niego przy takiej samej jeździe.Ludzie często zwalniają pod górkę nawet 20-30 % i wjeżdżają siła rozpędu, wtedy spalą mniej ale to nie ta sama jazda.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-07-30, 16:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2015 Posty: 1269 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-31, 07:07
Często przyspieszam , czy zwalniam w trakcie jazdy właśnie tempomatem. Jazda jest płynna. Pedał gazu używam do wyprzedzania, później sam powraca do tempomatu. Przydaje się także przed fotoradarem.
Ktoś wie co dokładnie zmienia się po włączeniu trybu ECO?
Tryb ECO to funkcja optymalizują ca zuży-
cie paliwa. Zmienia sposób dział ania niektó-
rych urządzeń pobierają cych energię elek-
tryczną pojazdu (ogrzewanie, klimatyzacja,
wspomaganie ukł adu kierownicy itd.) oraz
działanie niektórych funkcji (przyspieszanie,
zmiana biegów, regulator prę dkości, zwal-
nianie itd.). Tyle instrukcja
_________________ Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań
Ostatnio zmieniony przez yurec1st 2021-02-13, 11:08, w całości zmieniany 1 raz
(Głównie zmienia czułość pedału gazu i reakcję silnika na niego, żeby sprowokowąć kierowcę do spokojnej jazdy. Może także ograniczyć wydajność wentylacji i klimatyzacji).
W mieście około 0,7 l/100km mniej . W trasie nie widać wielkiej różnicy w spalaniu ale czuć mułowatość.
Osobiście wolałbym aby ten przycisk przełączał na tryb bardziej dynamiczny/sport ale UE na to nie pozwala .
Od zakupu samochodu jeżdziłem bez trybu ECO.
Spalanie w mieście zawsze miałem 9,8 - 10 litrów na 100 km.
Aktualnie od ok. dwóch tygodni testuję ECO.
Spalanie mam ok. 9,2 - 9,5 litra przy identycznych warunkach jazdy.
Tak więc w przypadku mojego samochodu to "oszczędność" ok. 0,5 litra...
Czyli ok. 2,5 litra na całym baku...
Co do przyspieszania to odczuwalne jest wolniejsze wchodzenie na obroty, ale przy mojej mocy pomijam tą niedogodność.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum