Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Rozwiązanie chwilowego zaniku sygnału z kamery w MN
Autor Wiadomość
sasio 


Marka: Renault
Model: Clio IV F2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 163
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2018-07-28, 22:08   

Wszystko nowe kupione w elektronicznym.
Sprawdzałem 10 razy czy dobrze podłączona, wszystko okey.
Kamera zachowuje się jak przed modyfikacją.
JasPik stwierdził aby dołożyć kolejny kondensator 4700uF, temat odpuszczam biorę się za podłączenie jak ori czyli ze złącza przy fotelu.
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1253
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-28, 22:52   

sasio napisał/a:
temat odpuszczam biorę się za podłączenie jak ori czyli ze złącza przy fotelu.

Może wpierw sprawdź połączenia dopiero modernizuj.
 
sasio 


Marka: Renault
Model: Clio IV F2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 163
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2018-07-28, 23:21   

Słuchajcie jeżeli kamerka działa normalnie czyli jest podłączona okey.

Od lampy idzie minus , w niego wpięty jest minus kondensatora.
Od lampy idzie plus, przechodzi przez diodę prostowniczą (plus diody do plusa lampy), następnie minus diody łączy się z plusem kondensatora , i plus kondensatora łączy się z plusem kamerki.



A tak dalej wygląda błąd :

https://youtu.be/mMUdoYzmSfs
Ostatnio zmieniony przez sasio 2018-07-28, 23:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-07-29, 06:14   

paul7 napisał/a:

Tak tylko odłączysz kamerę ale nic nie uwalisz, kondensator zawsze równolegle do zasilania, dioda szeregowo. Nóżki kondensatora odpowiednio do zasilania kamery + z + , - z -, a dioda katoda w kierunku gdzie ma płynąc prąd.

Za kondensator to bym nie ręczył, jest źle spolaryzowany.

A co do połączenia: plus diody to ta strona z paseczkiem, on ma być od strony kamery, a nie od strony lampy. Plus to strona, gdzie się plusa otrzymuje, a nie podaje.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2018-07-29, 06:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
sasio 


Marka: Renault
Model: Clio IV F2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 163
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2018-07-29, 08:07   

Wszystkie wiadomości sieci, elektryków mówią że....katoda to - i ma pasek.

Wg.mnie 4700mF jak napisane w pierwszym poście to za malo.
Na ruskiej stronie jest 10000-20000, polon18 dał 10000 i działa.
Ja dałem 4700 i tu jest wałek.

dioda_df06_dobry(2).jpg
Plik ściągnięto 11115 raz(y) 6,68 KB

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-07-29, 08:17   

Zły ryunek, ruscy mają na opak. Znaki + i - masz źle. Dioda europejska kreską do kamery, ruska - licho wie.
Jeśli się mylę, a ty masz rację, to dalej szukaj przyczyny.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2018-07-29, 08:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1253
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-29, 08:40   

eplus napisał/a:
Zły ryunek, ruscy mają na opak. Znaki + i - masz źle. Dioda europejska kreską do kamery, ruska - licho wie.
Jeśli się mylę, a ty masz rację, to dalej szukaj przyczyny.

Ruski nawet tory mają szersze by nikt im nie wjechał. Elektronikę zawsze ruski kopiowali, żeby nikt im tego nie udowodnili, stosowali inne obudowy i oznaczenia półprzewodników. Stosować normalne diody typu 1N... i wszystko będzie dobrze /prostownicze/.
Co to za dioda DF06? w katalogu podają;
DF06 - Dioda prostownicza, Jednofazowy, 600 V, 1 A, DIP, 1.1 V, 4 piny/-ów
:?:
Ostatnio zmieniony przez paul7 2018-07-29, 08:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
sasio 


Marka: Renault
Model: Clio IV F2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 163
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2018-07-29, 08:48   

No dioda jest kreską do kamery, zobacz jaki schemat ostatnio wrzuciłem.
Kreską do kamery, czysta do plusa po wstecznym biegu

To zdjęcie z elektrody, chodzi o oznaczenie rysunkowe a nie kodowe.
Nawet wikipedia, elektryk, mówi że pasek to katoda diody czyli jej minus.
Ostatnio zmieniony przez sasio 2018-07-29, 08:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1253
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-29, 09:38   

sasio napisał/a:
Zrobiłem wg.schematu elektryka.
Wszystko tka jak piszecie.
Niestety dalej wywala błąd kamera uszkodzona

Wróćmy do początku, Od kiedy daje ci taki błąd? Od początku, czy kiedy zacząłeś modernizować po swojemu?
 
sasio 


Marka: Renault
Model: Clio IV F2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 163
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2018-07-29, 11:05   

Od momentu podłączenia kamery, o tym rozwiazaniu dowiedziałem się dopiero kiedy miałem ten problem.
MediaNav Evo w wersji 9.1.3 daje takie błędy bo jak ktoś napisał, MN podtrzymuje 6V wyjściowy a nagle traci sygnał z kamery, wyrzucając komunikat o błędzie
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1253
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-29, 12:04   

To jakie zasilanie otrzymuje kamera , czy z MN , czy z lampy cofania?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 117 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3984
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-29, 12:05   

sasio napisał/a:
Wszystkie wiadomości sieci, elektryków mówią że....katoda to - i ma pasek.
Wg.mnie 4700mF jak napisane w pierwszym poście to za malo.
Na ruskiej stronie jest 10000-20000, polon18 dał 10000 i działa.
Ja dałem 4700 i tu jest wałek.

Na spokojnie i pomalutku...
Katoda diody prostowniczej to strona z paskiem. Dioda przewodzi tylko w jednym kierunku- wtedy, gdy + źródła napięcia (zasilanie z lampy) podany jest na anodę, czyli podłączony jest do strony bez paska. Dioda podłączona niewłaściwie powodowałaby brak zasilania kamery, czyli permanentny brak obrazu z kamery. Zarówno "teoria", jak i schemat są więc właściwe a oznaczenia + i - stanowią na schemacie "skrót myślowy" podpowiadając od której strony podłączać zasilanie.
A co do kondensatora- widzę, że mylisz jednostki pojemności- mikro i mili farady.
Kondensator 4700uF (mikro) to to samo co 4,7mF (mili). I taki na pewno masz, bo 4700mF to byłaby ogromna, niespotykana wartość. Kondensatory elektrolityczne mają zazwyczaj maksymalnie do 33000uF, czyli w przeliczeniu 33mF. Jeżeli zamontowanie 4700uF nie pomaga, to jak najbardziej wskazane jest wypróbowanie 10000uF lub dołożenie drugiego, takiego samego 4700uF podłączonego równolegle z pierwszym.
Cały czas się jednak zastanawiam, z czego bierze się fakt, że problemy ze zbyt wczesnym zanikiem sygnału pojawiają się przy kamerach dołożonych niefabrycznie a przy instalacji fabrycznej wszystko działa dobrze i bez takich objawów i nie trzeba nic kombinować z dodatkowymi kondensatorami.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-07-29, 12:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
sasio 


Marka: Renault
Model: Clio IV F2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 163
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2018-07-29, 14:34   

Bardzo prosta odpowiedź.
Media Nav po uruchomieniu kamery w jego ustawieniach podaje w momencie wbicia wstecznego biegu sygnał 6V do wiązki z niego wyprowadzonej (mam fabrycznie), MN ma ustawiony czas opóźnienia czyli tego podtrzymania napięcia na ok.3s.
Powoduje to że, gdy jest oryginalna kamera , MN bo dostaniu sygnału z biegu wstecznego załącza zasilanie kamery 6V i po zaniku sygnału biegu wstecznego dalej trzyma napięcie 6V przez te ok.3s.

W starszych softach można było sobie ustawić czas na 0.5s te podtrzymanie, w moim 9.1.3 wg.JasPik też ale to większa zabawa.

Zamawiam mniejszą kamerę,i kupie przekaźnik 2P 6V i zrobię to na oryginalnej wiazce.
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1253
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-29, 20:08   

sasio napisał/a:
Zamawiam mniejszą kamerę,i kupie przekaźnik 2P 6V i zrobię to na oryginalnej wiazce.

Zobacz sobie tematy o montażu kamery tylnej, i porównaj w ogóle swoje podłączenia i co tam wcześniej koledzy pisali. Ja montowałem swoją ponad rok temu. I nie korzystałem z wyjścia 6V. Bodajże ten sygnał później był wykorzystywany do przełącznika kamer przód/tył. kliknij i temat ci wyskoczy.
 
sasio 


Marka: Renault
Model: Clio IV F2
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2017
Dołączył: 02 Lis 2011
Posty: 163
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2018-07-29, 23:16   

Ja podłączyłem ją normalnie, pod światło wstecznego biegu + adapter do MNE aby nie ciąć wiązki.
Kolego paul, czemu upierasz się że coś źle podłączone, biegunowość diód inna i tak dalej.
Podłączona jest normalnie pod 12V, wyskoczył problem z brakiem podtrzymania prądu (bo i skąd ma być) toteż zastosowałem kondensatory.
Wg.JasPik min 4700, dałem taki i lipa, zero reakcji.
Większość daje 10000, i może działa.

Mogłem od początku zwykłym przekaźnikiem 6V to załatwić, i byłoby jak ori, bez łapania kabli przez pół klapy.
 
Valwit 



Marka: Renault
Model: Clio IV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 60
Skąd: Dublin
Wysłany: 2018-07-30, 00:07   

Dymek napisał/a:
bo 4700mF to byłaby ogromna, niespotykana wartość.


mozna i 22F https://www.conrad.de/de/...-st-457063.html

Albo i 500F jak jest wiecej miejsca ;)
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 117 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3984
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-30, 07:53   

sasio napisał/a:
Media Nav po uruchomieniu kamery w jego ustawieniach podaje w momencie wbicia wstecznego biegu sygnał 6V do wiązki z niego wyprowadzonej (mam fabrycznie), MN ma ustawiony czas opóźnienia czyli tego podtrzymania napięcia ...

To jest jasne. Tylko, że ktoś wcześniej z przekonaniem twierdził, że w Daciach te 6V nie jest wykorzystywane a kamerki są na 12V.

Valwit napisał/a:
Albo i 500F jak jest wiecej miejsca ;)

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-07-30, 07:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 287
Skąd: LU
Wysłany: 2018-07-31, 13:54   

Ja mam podłączone tak:
kamera zasilanie 12v ze światła;
video bezpośrednio do MNE (po ujrzeniu kostki przy słupku B zwątpiłem);
przewodu sygnałowego wogóle nie podłączałem;

Całość działa, pojawiają się czasami szumy (myślę że jest związane z przedłużaniem przewodów);
Oczywiście pojawia się komunikat o błędzie.

Po zamontowaniu kondensatora wg Jas-Pika zauważyłem pewne opóżnienie przy wyłączaniu obrazu co zasugerowało za małą pojemność kondensatora (problem nie rozwiązany). Myślę o dołożeniu jeszcze dwóch.

Co do rekonfiguracji MNE 9.1.3 (WR5) - to gdzieś widziałem jak przelutować przewody w ELM aby zadziała komunikacja CAN2(?). A zabawa Micom Config Tool skończyła się wysyłką do niezastąpionego Jas-Pika :mrgreen: .
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-31, 18:46   

Tak wygląda na to że trzeba zwiększyć pojemność kondensatora 2 a nawet 3-krotnie przy standardowych ustawieniach kamery ( czasu opóźnienia w wysokości 5000 milisekund czyli 5 sekund) . U mnie wystarczyło bo zmieniłem sobie ten czas na 500 milisekund czyli 0,5 sekundy
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 287
Skąd: LU
Wysłany: 2018-07-31, 20:15   

Jestem już po dołożeniu 2 kondensatorów (w sumie mam 3x4700).
W moim przypadku to niestety za mało :-? (zdaję sobie sprawę że różne kamery mają rózne zapotrzebowanie na prąd)
Ale teraz wyraźnie widać podtrzymanie zasilania kamery tak na oko około <2s.
 
Valwit 



Marka: Renault
Model: Clio IV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 60
Skąd: Dublin
Wysłany: 2018-08-01, 01:18   

polecam kolegom pod rozwage: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic721845.html

prosty uklad regulujacy opoznienie
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 287
Skąd: LU
Wysłany: 2018-08-01, 20:21   

Jeżeli dobrze zrozumiałem, to do zastosowania takiego układu potrzebne jest dociągnięcie stałego zasilania. Więc po co bawić się w coś takiego jak można zrobić to na przekaźniku z opóźnionym czasem wyłączenia (chodzi mi o zastosowanie gotowego elementu)?
:idea:
A może faktycznie do jest dobra myśl żeby zamiast kondensatorów zastosować np taki przekaźnik ?
Potrzebny jest tylko 1 przewód, a gniazdeczko akcesoryjne w bagażniku. :-/ :?:

Ale odpowiednio duży kondensator załatwia sprawę. A i nie trzeba ciągać druta :mrgreen:
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 287
Skąd: LU
Wysłany: 2018-08-03, 08:20   

Taka myśl przyszła mi do głowy :!:

W systemach ppoż, jednym z elementów autodiagnostyki jest sprawdzanie ciągłości linii komunikacyjnej. Odbywa się to poprzez założenie rezystora przy elemencie wykonawczym na końcu linii.

Pomysł:
na +/- 6V założyć rezystor powiedzmy 2k (strzelam);

Co myślicie?
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 117 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3984
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-03, 08:45   

masterczerwi napisał/a:
Pomysł:
na +/- 6V założyć rezystor powiedzmy 2k (strzelam);
Co myślicie?

Sugerujesz, że MediaNav "bada" podłączenie kamery mierząc pobór prądu na wyjściu 6V?
Gdyby tak było, to błąd byłby permanentny i kamera by nie działała w ogóle.
Ale możesz sobie sprawdzić- nic się nie stanie, przy 6V i rezystancji 600 Ohm prąd wyniesie tylko 10mA.
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 287
Skąd: LU
Wysłany: 2018-08-04, 19:56   

MN realizuje funkcje programowo (o czym świadczy długi czas uruchomienia). Kontrola błędu może być realizowana po wywołaniu odpowiedniej funkcji np: uruchomieniem kamery; przyczym sprawdzenie odpowiedniego spadku napięcia na linii zasilającej może mieć niższy priorytet niż wyświetlenie obrazu.
Analogicznie jest w dużych Windowsach - niby wszystko jest ok ale o błędzie dowiadujemy się dopiero wtedy gdy chcemy skorzystać z danego urządzenia

Zauważyłem również coś takiego:
parkuję na na wstecznym, wyłączam silnik, obraz z kamery się wyłącza (Mn wciąż pracuje, przechodzi do radia czy navi - w zależności co było włączone), błąd w tym przypadku się NIE POJAWIA.

Ile taka fabryczna kamera może pobierać prądu?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne