myślałem że miejsce montażu reduktora w k4m jest kretyński dopóki nie zobaczyłem 0.9 tce
To nie może być głupota to jest celowe działanie żeby wymienić filtr fazy ciekłej za 5 zł trzeba wyjąć maglownice
myślałem że miejsce montażu reduktora w k4m jest kretyński dopóki nie zobaczyłem 0.9 tce
To nie może być głupota to jest celowe działanie żeby wymienić filtr fazy ciekłej za 5 zł trzeba wyjąć maglownice
Ten 0.9 to jaki dokładnie model? I z którego roku?
Bo demontaz maglownicy -> zbieznosc?
To chyba już lepiej poszukać warsztatu, który jakoś ten filtr przeniesie - chyba da się jakos to zmienić?
Swoją drogą... jak to robią w ASO gdy wymiana filtru jest w przeglądzie ?? A jest chyba po 3 czy 4 latach zalecana i na easy servicejuż opłacona ryczałtem?
Ostatnio zmieniony przez pikodat 2019-04-23, 09:04, w całości zmieniany 1 raz
To jest najnowsze sandero a te ze zdjęcia jest z 2017r
Jak to robią na przeglądzie ? filtr fazy lotnej da rade wymienić jeżeli masz szczypce do opasek na przegubie a filtr na reduktorze ? w ogóle nie wymieniają bo klient i tak nie sprawdzi
Dlatego ja zaznaczyłem go lakierem i nadpiłowałem niestety ale u mnie będą musieli to zrobić. Tak szczerze ten filtr fazy ciekłej to i tak gówno daje i prędzej będzie trzeba reduktor regenerować bo szlamem zajdzie niż ten filtr się zabrudzi.
Czy da się przenieść , oczywiście się da ale trzeba by węże wyminięć oraz przewody miedziane z gazem przedłużyć jakoś to sensownie zamocować
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-04-23, 09:20, w całości zmieniany 2 razy
To jest najnowsze sandero a te ze zdjęcia jest z 2017r
Jak to robią na przeglądzie ? filtr fazy lotnej da rade wymienić jeżeli masz szczypce do opasek na przegubie a filtr na reduktorze ? w ogóle nie wymieniają bo klient i tak nie sprawdzi
Dlatego ja zaznaczyłem go lakierem i nadpiłowałem niestety ale u mnie będą musieli to zrobić. Tak szczerze ten filtr fazy ciekłej to i tak gówno daje i prędzej będzie trzeba reduktor regenerować bo szlamem zajdzie niż ten filtr się zabrudzi.
Czy da się przenieść , oczywiście się da ale trzeba by węże wyminięć oraz przewody miedziane z gazem przedłużyć jakoś to sensownie zamocować
Czyli sugerujesz (wg mnie dośc trafnie), że filtru fazy ciekłej wymiana jest tylko na papierze?
Masz wpisany duster jako swoje auto - czyżbyś też miał dostęp do sandero >=2017?
tak bo wiem że każdy na koniec musi wymienić fabryczną instalacje lpg bo jest tragiczna
czy będę wyciągać maglownice wątpię , na 99 % tego nie wymienią.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-04-23, 11:21, w całości zmieniany 1 raz
tak bo wiem że każdy na koniec musi wymienić fabryczną instalacje lpg bo jest tragiczna
czy będę wyciągać maglownice wątpię , na 99 % tego nie wymienią.
Fruxo napisał/a:
Dlatego ja zaznaczyłem go lakierem i nadpiłowałem niestety ale u mnie będą musieli to zrobić.
Napisz po wizycie, czy wymienili...
Czy fabryczna LPG nie jest za mocno zintegrowana z komputerem związanym z benzyną, by wymiana mogła byc realna? Na ile skomplikowane to może byc wg Ciebie?
W tym temacie jest wszystko.
Instalacja w ogóle nie jest zintegrowana z niczym do sterownika wtrysków benzynowych dokręcony na 2 śruby jest sterownik lpg. Wtyczki są oddzielne potem tylko wiązka razem.
Cała podmianka to zmiana sterownika i wtrysków i strojenie.
Jak ktoś chce można reduktor przenieść zmienić przy pełnym pakiecie 2000 zł z robota 1-2 dni robocze.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-04-23, 11:52, w całości zmieniany 1 raz
W tym temacie jest wszystko.
Instalacja w ogóle nie jest zintegrowana z niczym do sterownika wtrysków benzynowych dokręcony na 2 śruby jest sterownik lpg. Wtyczki są oddzielne potem tylko wiązka razem.
Cała podmianka to zmiana sterownika i wtrysków i strojenie.
Jak ktoś chce można reduktor przenieść zmienić przy pełnym pakiecie 2000 zł z robota 1-2 dni robocze.
Moze mnie to interesowac za te 3 lata... Bo myślę, że nowa te 3 lata wytrzyma. No i gwarancji nieco żal.
Według mnie z 60 tyś wytrzyma potem zaczynają się cyrki z wypadaniem zapłonów z powodu zasyfionych wtrysków. Wtryskiwacze kosztują ok 1000 zł a ich wymiana da efekt tylko na kolejne 50 tyś. Sterownik jest zablokowany nie można innych wtrysków założyć dlatego wiele osób wymienia cała instalacje zakłada polskie wtryski za 400zł które wystarczy co 20-30 tyś rozebrać/wyczyścić i problem się kończy.
Tak samo reduktor wypada co 50 tyś zregenerować bo zwyczajnie szlamem zachodzi i nie trzyma ciśnienia.
Od 2016 landi stosuje inne wtryski GRLS może się coś poprawi ale szczerze po nich spodziewam się że będzie tylko gorzej. Wcześniejsze MED są znane jako najdroższe na rynku i przy okazji nie może ich rozebrać przeczyścić więc u nas po 50 tys można je wywalić.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-04-23, 12:12, w całości zmieniany 2 razy
Przecież w lpg nie ma śmieci piachu itp problem jest w czystości mieszanki propan butan gdzie dostają się frakcje olejowe i to one właśnie osadzają się potem w parowniku i zaklejają wtryskiwacze. Przed reduktorem żaden filtr nic nie da.
Tak "śmieci" powinny być w cudzysłowiu, a co do zasadności wstępnego filtrowania to pisałeś coś o utrudnieniu w dostępie do filtra fazy ciekłej w Twoim samochodzie - myślę, że taka nakładka (lub lekko przerobiona z lepszym filtrem) wyeliminowałaby problem z jego czyszczeniem/wymianą. Nie jestem chemikiem, ale myślę, że z odpowiednim wkładem filtracyjnym (aktywnym) dałby też radę odfiltrować rozpuszczone frakcje olejowe w lpg oczywiście nie samym "sitkiem". W moim lpg nie miałam problemów z filtrem fazy ciekłej to trochę ten pomysł był rzucony tak at hock do rozważenia właśnie z powodu sygnalizowania w poprzednich postach problemów na fazie ciekłej.
_________________ Od f126p do Dustera
Ostatnio zmieniony przez maugu 2019-04-25, 07:40, w całości zmieniany 1 raz
Mam przerobioną instalację niefabryczną z BRC na LPGTech.
Mam tam filtr fazy lotnej w postaci odstojnika (nie taki wspólosiowy jak w większość filtrów FL).
To powoduje, że gaz wpada do środka, cięższe zostają na dnie a lżejsze zostają przefiltrowane przez odpowiedni filtr i dopiero czysty leci dalej do wtryskiwaczy.
Jest jeszcze jeden taki filtr FC (fazy ciekłej) przed reduktorem umieszczony w bardzo dogodnym miejscu i łatwy do wymiany.
Wystarczy co jakiś czas wymieniać filtry i jest git.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Pojechałem dzisiaj do ASO na czyszczenie elektrozaworu. Powiedzieli mi, że wczoraj pojawiło się z centrali rozwiązanie problemu z instalacjami gazowymi. Niestety nie dostali jeszcze części. Jestem umówiony na 9 maja, zobaczymy co z tego będzie.
Pojechałem dzisiaj do ASO na czyszczenie elektrozaworu. Powiedzieli mi, że wczoraj pojawiło się z centrali rozwiązanie problemu z instalacjami gazowymi. Niestety nie dostali jeszcze części. Jestem umówiony na 9 maja, zobaczymy co z tego będzie.
Ooooo, super :)
A coś więcej szczegółów, jakie to rozwiązanie na usunięcie problemu?
Pojechałem dzisiaj do ASO na czyszczenie elektrozaworu. Powiedzieli mi, że wczoraj pojawiło się z centrali rozwiązanie problemu z instalacjami gazowymi. Niestety nie dostali jeszcze części. Jestem umówiony na 9 maja, zobaczymy co z tego będzie.
Ooooo, super :)
A coś więcej szczegółów, jakie to rozwiązanie na usunięcie problemu?
Pewnie wymiana elektrozaworu na lepszy model, bo pewnie ta iglica zacinała się z powodu brudu od LPG.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
@route2000 Wystarczy co jakiś czas wymieniać filtry i jest git.
Tak masz rację, ja odpowiedziałam na ten problem
Fruxo napisał/a:
.... żeby wymienić filtr fazy ciekłej za 5 zł trzeba wyjąć maglownice
A to już osobisty problem, bo jakiś kretyn umieszcza filtry w takim idiotycznym miejscu...
A powiedziałem gazownikowi, żeby umieścił filtry w takim miejscu, żeby był łatwy dostęp bez rozbierania pół samochodu... i tak mam wszystko w zasięgu ręki po otworzeniu maski silnika.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Pewnie wymiana elektrozaworu na lepszy model, bo pewnie ta iglica zacinała się z powodu brudu od LPG.
Gdzieś na forum były informacje, że Renault czyli Dacia zamontowali nieprawidłowo cały reduktor do góry nogami i przez to elektrozawór nie działa poprawnie. No cóż, poczekamy na rzeczywistą reakcję co wykombinują :)
Już nie mogę się doczekać. Mnie jeszcze ta przypadłość nie dotknęła, ale jak wszyscy to wszyscy :)
Panowie, pytanie - jakiś warsztat w Poznaniu i okolicach, zaufany i sprawdzony który zdemontuje LandiRenzo Omegas 3-4 cylinder w Dacii Logan II 1.2 16V... i wymieni instalację na "coś normalnego" i możliwego do serwisowania? Ewentualnie fachowiec który nie zedrze skóry i ogarnie sterownik od LR?
lpg forum - tam należy się udać
co do tematów filtrów , ten od LR to papierowe badziewie do tego wymiana co 30 tys km , sam stosuje filtry z waty szklanej i wymienna co 10
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2019-04-25, 19:16, w całości zmieniany 2 razy
Pojechałem dzisiaj do ASO na czyszczenie elektrozaworu. Powiedzieli mi, że wczoraj pojawiło się z centrali rozwiązanie problemu z instalacjami gazowymi. Niestety nie dostali jeszcze części. Jestem umówiony na 9 maja, zobaczymy co z tego będzie.
Ooooo, super :)
A coś więcej szczegółów, jakie to rozwiązanie na usunięcie problemu?
oooo... czyli jak moja daćka ma być produkowana 30 kwietnia, to zapewne już z pominiętym problemem?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum