Dojazdowe jest w standardzie, ja też mam Prestige na 17" i dostałem 16" z 215/65 opona czyli teoretycznie odpowiednik 17" na 215/65. Pewnie ma to jakiś związek z słabą dostępnościa felg 17" :D
wg. mnie nie ma co robić afery, w starym też mam pełne zapasowe i nigdy przez 3,5 roku nie użyłem więc jakbym brał jeszcze raz to bym w ogóle zrezygnował na rzecz samego dojazdowego.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-24, 11:40
Nie ma i nigdy nie będzie koła zapasowego na 17" feldze. To, jak zauważył Blacha 997, jest koło dojazdowe. A genezy tego słowa wyjaśniać chyba nie trzeba. Ma oznaczenie dojazdówki, więc zgodnie z prawem dopuszcza się inny rozmiar opony, felgi oraz bieżnik opony, niż na pozostałych kołach w samochodzie.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2019-01-24, 11:41 Re: Koło zapasowe 16
taisio napisał/a:
Czy powinienem reklamować? Marcin
brak informacji czy twój D jest 2x4 czy 4x4 - jeśli ten ostatni, to ja bym reklamował, choćby dla zasady - w instrukcji tego ostatniego wyraźnie jest zaznaczone, że dla prawidłowego działania automatyki napędów niezbędne są wszystkie koła o identycznej charakterystyce. Zakładając,że do awarii ogumienia dojdzie daleko od zakładu wulkanizacyjnego i w trudnych warunkach atmosferycznych, założenie koła dojazdowego pozostaje w sprzeczności z instrukcją a i jazda na nim też nie będzie w pełni bezpieczna. Dlatego też (przynajmniej w DD1) do wersji 4x4 dawali piąte pełnowymiarowe koło identyczne z pozostałymi
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2019-01-24, 11:49, w całości zmieniany 1 raz
Jest tak jak piszecie ale ja jeżeli miałbym z zapasowego skorzystać to wolę żeby choć na mniejszej feldze i innym bieżniku miała szerokość 215 a nie jak koło z jakiegoś motorka bo do wulkanizacji może czasem być daleko.
Ja ostatnio sprawdzałem swoje koło zapasowe "niby dojazdówkę".
Jest to ta sama opona Continental którą mam na pozostałych 4 felgach, różnica jest taka że jest na stalówce. Nawet facet w salonie mówił że to to samo tylko "przepisy" każą je tak nazywać.
No właśnie też się zaczynam zastanawiać czy w ramach ulepszania auta Dacia zaczęłaby dodawać dojazdówki (wąskie, wysokie, pompowane ciśnieniem z rowerów szosowych)?
Natomiast ja kupiłem koło zapasowe nie dojazdowe. Zreszta w konifiguratorze Dacii pisze koło zapasowe więc moje chciałem się dowiedzieć, czy załozenie takiej 16 jest okej kiedy 3 pozostałe to 17.
Cześć.
Jakie koło zapasowe dostaliście z Lodgy, pełnowymiarowy zapas czy dojazdówke?
U mnie auto stoi na fabrycznych stalu 16" Continental, a pod autem 15" "renomowanej" firmy GT champiro w rozmiarze 185/65/R15.
To normalne?
Żeby nie zakładać nowego tematu, tak mnie dziś naszło, że w sumie nie zagłębiałem się w temat zmiany koła po przebiciu.
Sięgnąłem po instrukcję i są tam chyba opisane dwa systemy - jeden z koszem który na papierze jest dość prosty w obsłudze, natomiast drugi z opisanych jest na linkę i brzmi dość skomplikowanie jeśli chodzi o obsługę zimą w środku lasu. :P
Od czego to zależy, ta linka jest stosowana przy dojazdówce?
Mam koło zapasowe podwieszone w koszu,polecam raz na jakiś czas opuścić kosz i nasmarować śrubę żeby w środku lasu nie było kłopotu z odkręceniem.
Kiedyś dawno temu miałem Forda Transita i koło zapasowe było podwieszone na lince,była również przedłużka służąca do kręcenie przekładnią ze wspomnianą linką,system o tyle prosty jak działa,po 6 latach linka się urwała przy podnoszeniu koła i zapas trafił do bagażnika od i tyle.
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 200 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2020-03-15, 08:00
Teoretycznie jest to pełnowymiarowe koło, ale z punktu widzenia eksploatacyjnego jest to tylko dojazdówka. Jeśli nawet miałbym opony na feldze stalowej to nie ma opcji aby dokładnie ten sam typ ogumienia był zapasie, a mając felgi aluminiowe to z daleka widać że coś jest nie w porządku. Więc w razie konieczności wymiany będzie to i tak inne koło pozwalające tak naprawdę dojechać do najbliższego wulkanizatora, gdyż dłuższa jazda może być kosztowniejsza niż by się mogło wydawać
marko Jeśli nawet miałbym opony na feldze stalowej to nie ma opcji aby dokładnie ten sam typ ogumienia był zapasie,
Jest taka opcja - w dodatku fabryczna . Z salonu wyjechałem z zapasem dokładnie takim samym ( co do felgi , rozmiaru , producenta i bieżnika ) jak 4 koła
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 409 Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-03-15, 18:37
Ale nic w tym dziwnego zawsze jak kupuję nowe auto to zapas jest na takiej samej feldze a opona jest taka sama jak pozostałe cztery. Ale już po roku czy po wymianie opon na zimowe rezerwa jest inna i wtedy jest to dojazdowa.
Ale nic w tym dziwnego zawsze jak kupuję nowe auto to zapas jest na takiej samej feldze a opona jest taka sama jak pozostałe cztery. Ale już po roku czy po wymianie opon na zimowe rezerwa jest inna i wtedy jest to dojazdowa.
Ja nie byłem zdziwiony - ktoś inny twierdził , że nie ma takiej opcji , czyli jednej z kilku możliwości
Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Kwi 2017 Posty: 200 Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2020-03-15, 20:33
EBmazur napisał/a:
Cytat:
marko Jeśli nawet miałbym opony na feldze stalowej to nie ma opcji aby dokładnie ten sam typ ogumienia był zapasie,
Jest taka opcja - w dodatku fabryczna . Z salonu wyjechałem z zapasem dokładnie takim samym ( co do felgi , rozmiaru , producenta i bieżnika ) jak 4 koła
Masz rację, ale to są wyjątki.
Przeważnie przy kupnie mamy komplet opon letnich i na nich opuszczamy salon.
Zresztą koło zapasowe zazwyczaj przydaje się wówczas kiedy szkoda nam 400z zł na dopłatę do niego. Prawie jak z noszeniem parasola w ładną pogodę. Zazwyczaj wtedy przekonujemy się w najmniej spodziewanym momencie, że przydało by się koło zapasowe jak przychodząc do samochodu w jednym brakuje powietrza. Nie wiem jak Państwo, ale w Polonezie po 20 latach miałem fabryczne koło zapasowe z nigdy nie używanym "kormoranem", w czarnej Sandero wożę już 10 rok nowiutkie koło zapasowe i podobnie od 2,5 roku w Lodgy. Jedynie co robię to sprawdzam ciśnienie aby w razie potrzeby mieć pożytek z tego zapasu.
Patent Renault. Winda do koła zapasowego. Miałem (tzn dołożyłem do swojego poprzedniego auta - Grand Scenic II - było to wyposażenie dodatkowe jeśli ktoś kupował auto z kołem zapasowym) i fajnie się z tego korzystało.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum