Z racji dużej ilości pytań a małej odpowiedzi postaram się Wam przedstawić ogólny zarys użytkowania DD II 1.6 Sce 4x2 z przyczepą kempingową.
DD II rocznik 2019/07 więc świeże auto.
Przyczepa Avondale sport 435 DMC 900kg - ale jak to bywa to na 100% trochę przeładowana.
Przyczepa pomimo lekkiej wagi jest dość długa więc jest to duży żagiel.
Na pokładzie 2 osoby dorosłe + 3 dzieci - nasza waga około 250 kg + 50 kg w bagażniku- uważam to za bardzo ważny aspekt, gdyż 4 dorosłe osoby mogą spokojnie ważyć nawet ok 400kg a to wszystko zsumowanie skutecznie wpływa na zdolność uciągu.
Klimatyzacja też włączona.
Przy pierwszym podpięciu przyczepy auto miało ok 100km przebiegu.
Swoją pierwszą trasę odbyła na trasię Polska - Chorwacja ( trasa przez Niemcy, Austra, Słowenia). Szczecin - Umag. Łączny dystans z domu do miejsca docelowego i z powrotem 2680 km
Droga różnorodna, trochę prostej, pod górkę a jak pod górkę to i z niej.
Z tym zestawem średnie spalanie z trasy to komputerowe 10.5L
Prędkość głównie 94 km\h a średnia z przejechanego dystansu to 70 km\h
Wbrew temu co piszą złośliwi da się zapiąć 5 bieg. Górkę najpierw zobaczycie na liczniku niż w realu, no ale na 5 biegu przy tej prędkości momentu zbyt dużego nie ma więc na 4 i daje radę.
Jadąc pod strome wzniesienia trzeba czasem zapiąć 3 bieg i mieć wyuczone użytkowe obroty silnika by bez potrzeby nie tracić prędkości i nie popadać w paranoje. Każdy doświadczony kierowca wie o tym doskonale że wolnossąca jednostka zakres ma w okolicach 3-4 tyś obr/min i jest to bardzo ważne by przy pełnym obciążeniu z tego korzystać.
Cała trasa bez stresu, paniki że się nie uda, że nie podjedzie itp.
Jednak jak na moje oko i subiektywne odczucia to przyczepa z moim użytkowym obciążeniem
to maks 1100 kg DMC i na więcej bym się nie pokusił - no chyba że towarowa niska.
Więc drodzy użytkownicy, Ameryki dla Was nie odkryłem i jeżeli planujecie tą benzynową jednostką ciągać wypasione przyczepy do wypasionych samochodów to się przeliczycie!
Jak wywnioskowaliście z tego tekstu to da się komfortowo i skutecznie ciągnąć coś lekkiego
Moje podsumowanie:
- przyczepa max do 1100 DMC, jeżeli sami dorośli to już trochę gorzej i myślę że 900kg to max
- super spalanie jak na jednostkę benzynową ( mój poprzedni samochód którym był Citroen C8 2.0 16v 140Hp Pb z automatyczną skrzynią przy takiej trasie palił 16 litrów a wcale lepiej nie jechał)
- jak chcecie ciągać coś większego to diesel lub turbodoładowana jednostka benzynowa ( ale benzyny to myślę że ze 13 spali).
_________________ Życie polega na znalezienie balansu między odpoczynkiem a pracą
Ostatnio zmieniony przez ACE293 2019-08-08, 15:56, w całości zmieniany 1 raz
Na wstępie witamy karawaningowca pogratulować zestawu.
Sam bym miał duże obawy ciągnąć aż tak nowym samochodem taki kawał drogi. Z uwagi na przeciążenia jakie wtedy tam występują, nie wpływają dobrze na nowe jeszcze nie "ułożone" podzespoły samochodu a w szczególności silnika.
Przyczepa o DMC 1100kg skutecznie ciągnąć - zgodzę się bo jest to nowy samochód, ale czy komfortowo kwestia dyskusyjna. Na pewno mało bezpiecznie, jeśli przyczepa byłaby nawet lekko przeładowana, to już jest na pograniczu uciągu tego samochodu i jeszcze ta prędkość 94 km/h, tak jak i spalanie - bez komentarza.
Ostatnim czasem miałem okazję przejechać się salonowym 1.6Sce i powiem, że do przyczepy kempingowej o DMC 1100, słabo go widzę. Może na krótkich dystansach to jeszcze, ale 4x4 z uwagi na przełożenia skrzyni - dało by rade.
Dusterem ciągam przyczepę od kilku lat, teraz DMC 1200, wcześniej było 1000kg ale to jest dci. Rewelacji za bardzo nie ma, ale i tragedii też - tiry "połyka" bez problemu ale to jest tylko chwilowe przy wyprzedzaniu. Przy prędkościach 80/90 km/h średnie spalanie ok.9l, większe prędkości, wir robi dziurę w baku.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 51 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1756 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2019-08-09, 22:11
Miałem okazję targać ciężką przyczepę bo około 1200kg dusterem dCi. Słabo mu to szło, nie wyobrażam sobie robić takiego wyczynu wolnossącym. W ogóle nie brałalbym od uwagę wolnossącego do targania przyczepy.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 08 Sie 2019 Posty: 7 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-08-10, 08:52
Rozumiem że każdy odpowiadający przeczytał tekst ze zrozumieniem...
Podliczyłem rachunki z tankowań i poprawiam spalanie na 10.8 litra.
Układanie silnika... Dzisiejszy proces technologiczny prawie eliminuje ten zabieg, wyobraź sobie odbiór samochodu użytkowego i ,,układanie silnika " na pusto.
Tak diesel jest lepszy tu zgodzę się w 100%, jednak na co dzień do miasta to już nie koniecznie.
Co do spalania to innym pali 10 w mieście a drugim 7, czynnikiem jest głównie technika jazdy, zewnętrznie wpływ to np wiatr, ukształtowanie terenu. Wiatru podczas całej podróży nie było.
Tak jak pisałem do ciężkich przyczep poszukajcie co innego lub w dieslu, turbo benzynie
_________________ Życie polega na znalezienie balansu między odpoczynkiem a pracą
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum