Ja tylko wrzucę swoje 3 grosze do stwierdzenia o przeskakującym łańcuchu w skodzie (fabia 1.2 tsi 2012 rok - przebieg 15tyś - trup). Jestem właśnie takim przykładem i nie jest to takie hop siup że sobie dostaniesz nowy silnik. Serwis skody reaguje w myśl zasady "jak Ci plują w twarz, mów że to deszcz pada"...byłem u nich 4 lub 5 razy zgłaszając usterkę chrobotania łańcucha przy fabii 1.2 tsi. Za każdym razem mnie zbywali. Któregoś dnia łańcuch pękł przy rozruchu a oni doszukiwali się mojej winy. Silnika wymienić nie chcieli tylko naprawiać. Sprawa zakończyła się w sądzie. Auto odkupiono ale też bez żadnych superat. Szczerze odradzam tą markę a każdemu kto twierdzi: kupie sobie ryzykowny model, jak się popsuje to mi wymienią: szczerze - szkoda nerw, zdrowia i zachodu. Pozdrawiam
Ludzie, jak tylko serwis / inny dostawca usługi coś zaczyna marudzić - przestańcie z nim rozmawiać.
Prawnik + rzeczoznawca i niech dalszą rozmowę prowadzi człowiek uczony w piśmie.
Fakt, trzeba zainwestować te 1000 zł których, jeżeli nie dojdzie do procesu się nie odzyska, ale przy naprawie kosztującej 10 czy 20 k zł - to się już opłaca.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2020-01-31, 15:20
Dacia sandero z 1.0 sce idzie jak przeciąg jeździłem dzisiaj wersją access i do 90-110 rozpędza się podobnie jak megane 2 combi 1.4 16v 98 które ma katalogowo 13.1 do 100 tylko ze moje megane 2 grandtour waży 300kg więcej i ma koła 205/55/r16 , i co i wracam do Dacii zamówiony Logan 1.0 sce Laureate z dodatkami hehe, Testówka miała 22 tys km zero wycieków czy zapoceń na silniku, dostęp do silnika wzorowy bajka. Co mnie skusiło: fotele w Dacii Logan/Sandero/MCV chyba jedyne na rynku które są miękkie i nie mają wyprofilowań na siedzisku ani oparciu.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 49 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1739 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-02-08, 11:41
Ostatnio zawitała do nas Sandero II 1,0 z 2019 roku na wymianę oleju po 5 tysiącach. Delikatnie podciekała obudowa rozrządu - auto zostało odesłane do ASO na uszczelnienie gwarancyjne.
Silnik sam w sobie nie jest zły, ale chyba na szybko wprowadzony bez uprzednich testów.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2020-02-08, 13:16
W Nissanie Micra ten silnik jest jeszcze no i w Clio V.Pokrywa zaworów jest z tworzywa i uszczelniana masą-silikonem, podobno teraz roboty produkcyjne dają więcej masy uszczelniającej i jest spokój, wyczytane gdzieś na brazylijskim czy portugalskim forum hehe.
To pojeździli zastepczakiem, dostali nowy silnik, w czym problem.
A w przypadku dacii zastępczakiem sobie pojeździsz jak za niego zapłacisz.
Też tak myślałem, ale od zeszłego roku zmienione zasady aut zastępczych. Jak oddawałem na gwarancję swój, to dostałem zastępcze Clio z przebiegiem 3000km. Miałem okazję nim pojeździć, ale tyłka nie urywało, jeśli chodzi o moc (1.0 silnik 75KM jak dobrze pamiętam).
0.9 Tce tyłka nie urywa w Clio, Sandero, przy tym to rakieta. Więc 1.0sce nie może być super.
Dla mnie, Sandero lepsze do jazdy niż Clio, ale Clio, no ładniejsze jest...
Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1,6 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2020 Posty: 48 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-04, 22:59 Re: 1.0 SCe - trwałość
luckyboy napisał/a:
Mocą nie jeździmy, jeździmy momentem obrotowym, teraz porównaj ile momentu obrotowego miało Twoje starsze auto.
Mądrość z internetu, oraz wprost dla internetu. Powielana i powtarzana głupota, która żyje własnym życiem. Czym się różni kubek trzymany w prawej ręce od tego trzymanego w lewej ręce. Bo po tym co piszesz, to ten sam kubek musi się różnić.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 80 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3642 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-05, 07:50
Niestety , to efekty słabego nauczania fizyki i matematyki. Mało kto zrozumiał w szkole zależności mocy , prędkości obrotowej i momentu obrotowego a potem opowiada co mu się wydaje.
Mocą nie jeździmy, jeździmy momentem obrotowym, teraz porównaj ile momentu obrotowego miało Twoje starsze auto.
Mądrość z internetu, oraz wprost dla internetu. Powielana i powtarzana głupota, która żyje własnym życiem. Czym się różni kubek trzymany w prawej ręce od tego trzymanego w lewej ręce. Bo po tym co piszesz, to ten sam kubek musi się różnić.
Głupotę z kubkami to sam uprawiasz. Ten silnik ma tylko 97Nm i ratują go tylko krótkie przełożenia skrzyni biegów. Żeby jechać trzeba kręcić obroty i wajchowac.
Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1,6 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2020 Posty: 48 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-05, 23:37
I co z tego że ma tylko czy aż 97Nm, ale kiedy i ile ich używasz do jazdy?
Oczywiście że jak chcesz mocy to musisz kręcić. To tylko litr, czyli musisz go kręcić dwa razy mocniej niż 2l. Cudów oczekujesz? Wajchować to również musisz i 2l silniku. Jak widzisz problem w ręcznej zmianie biegów to znajdź ofertę ze skrzynią automatyczną.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2020-03-06, 10:51
1.0 sce jedzie bardzo dobrze w sandero i loganie bo są to lekkie auta, jeździłem na jeździe próbnej 0.9 tce i 1.0 sce, 1.0 sce zbiera się lepiej z niskich obrotów. Na pewno lepiej jedzie niż yaris 1.0 68km. Do tego krótka skrzynia pozwala na jazdę na 5 50-60km/h.
Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1,6 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2020 Posty: 48 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-06, 22:05
Wykres prawdy ci nie powie. Wykres pokazuje wartości maksymalne przy konkretnych obrotach. Podczas normalnego użytkowania jesteś daleki od tych wartości. Dodatkowo masz turbinę, która nie jest zasilana "obrotami", a ilością spalonego paliwa. Kiedy jeździ się z małym obciążeniem spaliny ledwo napędzają turbinę. Wytwarzane podciśnienie przez silnik w równym stopniu zasila go powietrzem co turbina. W takim przypadku turbina lekko dusi silnik. Wolnossak ma wtedy przewagę, bo nie ma takiego ciała obcego na układzie dolotowym i wydechowym, a układ wydechowy jest zazwyczaj tak strojony, aby pomagał przy niskich obrotach.
W tym wszytkim jest jeszcze jeszcze ukryty jeden mały detal. Obie wersje silnikowe mogą mieć te same przełożenia w skrzyni biegów, ale różnią się przełożeniem na przekładni głównej. Do 0,9TCE da się odszukać i wynosi ono 4.5:1, przy 1.0SCe z osiąganej prędkości i obrotów wychodzi przełożenie na poziomie 6:1. Teraz możesz przenieść "odczucia" na wykresy. Przy prędkościach gdzie na silniku SCe masz 2000rpm, to przy 0,9Tce masz 1500rpm. Wolnossak jest mocniejszy od uturbionego przy tej samej prędkości jazdy. Dodatkowo brak ciął obcych w układzie zasilania silnika musi potwierdzać "1.0 sce zbiera się lepiej z niskich obrotów". Turbo jest się wstanie w pełni rozkręcić dopiero przy ~2200 obrotów na minutę.
0.9Tce dopiero w okolicach 50km/h na trzecim biegu robi się żwawszy od 1.0SCe.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 619 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-06, 23:20
Fakt. Nie należę do tych co chcąc się rozpędzić, zaczynają cisnąć od 1500 mając litra pod maską.
edit
Po przesiadce z 4 cylindrów na TCe, jeżdżąc na słuch, częściej zahaczałem o turbodziurę powyżej 5k obr. niż schodziłem poniżej 2k, więc nie będę się szarpał, że to co piszesz można odnieść do dużych pojemności, ale niekoniecznie do litra. Nie doświadczyłem.
Małym silniczkiem bardzo często sięga się po wszystko co on ma, ewentualnie dyskusyjne pozostaje czy można zaliczać to pod "normalne użytkowanie". Ja się mimo wszystko uważam za normalnego i dla mnie 898 cm^3 w clio i capturze (nie wiem jak z przełożeniami względem daci) duszone turbiną, to rakieta w porównaniu z 1149cm^3.
edit2
Tak, zdaję sobię sprawę, że to temat o SCe (którtm nie jeździłem) :)
Ostatnio zmieniony przez Kauris 2020-03-06, 23:50, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum