Wysłany: 2020-02-05, 13:31 Utrudnione włączanie wstecznego biegu
Cześć
Takie mam małe pytanie, ponieważ ASO Zdunek informuje mnie, iż TTTM.
Obecnie problem zaobserwowałem w chłodne dni. Mianowicie: jest problem z wrzuceniem wstecznego, czasem potrzebne jest podwójne wysprzęglenie lub nawet wrzucenie innego biegu i ponowna próba wrzucenia R.
Czy tylko ja tak mam czy może wszystkie skrzynie 5-biegowe tak mają?
Wszystkie tak mają, u mnie też tak jest. Ten problem dotyczy skrzyń gdzie wsteczny jest wbijany do tyłu bez wciśnięcia, w Mazdzie też tak miałem. Problemu nie było w skrzyniach gdzie wsteczny wrzucało się do przodu. Skoda, Opel.
_________________ Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2020-02-05, 13:52, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 410 Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-02-05, 20:26
Może w tej marce tub w tym typie TTTM ale według mnie to nie ma wpływu czy msteczny jest do tyłu czy do przodu z wciśnięciem to nie jest normalny objaw
To mnie uspokoiliście. Jak to nie tylko u mnie to już mi lepiej
A tak na poważnie to tak być nie powinni, bo wycie skrzyni przy jakichś tam prędkościach rozumiem, ale problem ze wrzucenie wstecznego we wszystkich skrzyniach 5-B to cos nie tak.
Jeździłem różnymi samochodami, skrzyniami biegów i nigdy nie miałem takiego problemu jak w Daćce.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 81 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3679 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-06, 10:01
Jeśli jest tam JH3 (zwłaszcza) albo JR5 to precyzją one nie grzeszą. Natomiast faktycznie warto przy 100 kkm zmienić olej - ja to zrobiłem w zeszłym tygodniu na Elf NFP i słychać delikatną różnicę zwłaszcza na zimnym oleju.
Ale raczej TTTM.
To mnie uspokoiliście. Jak to nie tylko u mnie to już mi lepiej
A tak na poważnie to tak być nie powinni, bo wycie skrzyni przy jakichś tam prędkościach rozumiem, ale problem ze wrzucenie wstecznego we wszystkich skrzyniach 5-B to cos nie tak.
Jeździłem różnymi samochodami, skrzyniami biegów i nigdy nie miałem takiego problemu jak w Daćce.
A ja odwrotnie - problem ze wstecznym (w sensie - trzeba CZASEM drugi raz nacisnąć sprzęgło) rozumiem (ostatecznie są jakieś zabezpieczenia, by wstecznego na drodze nie wrzucić i jak 1/10 jakiegoś ząbka akurat nie trafiła w odpowiednie miejsce to trzeba poruszać) - natomiast wycie skrzyni byłoby dla mnie niezbyt zrozumiałe i mocno niepokojące.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-06, 10:21
tAboon napisał/a:
Jeździłem różnymi samochodami, skrzyniami biegów i nigdy nie miałem takiego problemu jak w Daćce.
U mnie odwrotnie. Wszystko czym dotąd jeździłem miało ten problem a teraz w Sandero ani razu nic takiego nie miałem przez 2 lata. Wsteczny wchodzi zawsze, bez haczeń, tak jak i pozostałe biegi. Więcej powiem- praca mechanizmu zmiany biegów i sprzęgła jest u mnie po prostu idealna, biegi wchodzą łatwo, lekko, precyzyjnie i cichutko. Ogromny plus w komforcie jazdy. Z kolei na forum słyszałem narzekania na jakieś opory, chrupnięcia przy zmianie biegów, więc nie wiem... cecha egzemplarza?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-02-06, 10:29, w całości zmieniany 2 razy
Jeździłem różnymi samochodami, skrzyniami biegów i nigdy nie miałem takiego problemu jak w Daćce.
U mnie odwrotnie. Wszystko czym dotąd jeździłem miało ten problem a teraz w Sandero ani razu nic takiego nie miałem przez 2 lata. Wsteczny wchodzi zawsze
Masz wyjątkowo dobry egzemplarz. Ja przez 7 miesięcy miałem trochę razy konieczność podwójnego wysprzęglenia. Na pewno rzadziej niż raz na 1-2 tygodnie. Czyli ci, co na to ostro narzekają musieli z kolei trafić trefny egzemplarz.
U mnie to samo, nie całe 7 tys. przebiegu a problemy z wbijaniem wstecznego zauważyłem już praktycznie w pierwszym tygodniu używania. Trochę to irytuje ale co zrobić. Także jestem trochę spokojniejszy wiedząc że nie tylko u mnie to występuje.
Przy 11 kkm miałem na gwarancji wymieniany lewarek z mechanizmem wybieraka.
Lewarek nie wracał na środek - z R, 1 i 2 zostawał po lewej, z 5 i 6 po prawej. No i ciężko było trafić w bieg.
W różnych kombinacjach model/silnik występują skrzynie sterowane w odmienny sposób - sztywnymi popychaczami (JH1/JH3) lub elastycznymi cięgnami (JR5/TL4/TL8) - więc porównywanie ich nie zawsze jest miarodajne.
Przepraszam, ale nie można przyjmować takiego tłumaczenia! Jeżeli samochód testowy w salonie "tak nie ma" - a pewnie nie ma, a produkcja jest seryjna (czytaj powtarzalna) to bezwzględnie należy wymagać sprawności swojego egzemplarza jak tego testowanego z salonu - bo na taki produkt się umawialiśmy w momencie zakupu.
Przy okazji u mnie- jak u kol. Dymka - wszystko OK.
Mam też ten problem , jest od nowości. W poprzednich samochodach też to miałem tzn. Scenic II i Megane I , z tym że w Scenic II poprawiło się kiedy wymieniłem poduszkę od skrzyni.
To to chyba inna sprawa - asystowałam kiedyś (dawno temu) przy kompletnym demontażu skrzyni biegów i przy okazji trochę mi pokazywano i tłumaczono co i jak. Nie wiem czy dzisiejsze skrzynie też tak mają, ale wtedy wsteczny miał proste uzębienie, a zwykłe biegi/zęby były skośne. Przy wciskaniu wstecznego czasami trafi ząb na ząb i wtedy należy ponownie wcisnąć pedał sprzęgła, ale to sporadyczne zjawisko - mnie się jeszcze w DD nie zdarzyło.
Konsekwencją mojej przygody z pomocą w demontażu skrzyni była jedna śmieszna historyjka i w wolnej chwili może ją opiszę.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 81 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3679 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-07, 12:37
Po kilku dniach i jazdach z wymienionym olejem w skrzyni mogę potwierdzić że skrzynia chodzi lżej i ciszej i sporadyczne zgrzytnięcia przy wrzucaniu wstecznego się nie zdarzają.
Więc może na początek spróbuj zmienić choćby na Elfa NFP 75W80.
Podobno nie wolno wlewać lepszego niż API GL4+ bo można zniszczyć synchronizatory.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 51 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1756 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-02-07, 20:11
Renault, Dacia ten wsteczny w miejscu 6 to chyba każdy działa jak mu się chce. Mój dokker miał zawiechy na wstecznym, firmowy Logan i Sandero tak samo. Także zdecydowanie TTTM.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum