Tylko na części zmodyfikowane przy montażu instalacji gazowej oraz awarie mogące mieć związek z eksploatacją na gazie - reszta samochodu dalej jest objęta gwarancją.
Dziękuje .Jest jeszcze jeden temat. Skoro easy pakiet tego nie obejmuje , to inny przykład . Po roku czasu w tym samochodzie stwierdzono wybity wahacz. Który został wymieniony . Czy w tym przypadku zadziałala gwarancja . Co do klocków rozumie , ale czy w wyniku posiadania tego pakietu koszt wymiany poniosę ja czy ASO . Według tego co rozumie za wszystko mam zapłacic .
Mnie kilka dni temu podczas zakupu proponowano Easy service na 5 lat za 2000 zł.
Z początku nawet byłem zainteresowany, dopóki nie zobaczyłem harmonogramu przeglądów i co one obejmują. (zaznaczam, że mało jeżdżę i nie robię w roku 30.000 km - raczej 5.000km)
W domu na spokojnie to skalkulowałem.
Generalnie, gdyby wymieniali olej i filtr oleju co roku - może by się opłacało, a przynajmniej wyszło na "zero".
Jak zobaczyłem, że olej jest co 2 lata (a ja z zasady wymieniam i tak co roku) - przestało się dla mnie opłacać.
Tym bardziej że mam ASO obok miejsca zamieszkania, które zezwala na własne materiały zgodne z normami Dacii.
Reasumując - nie wykupiłem pakietu. Wolę co roku wydać ok. 500 zł na przegląd z wymianą oleju niż płacić 2.000 gdzie mam tylko 3 wymiany oleju, a pozostałe 2 i tak musiałbym zapłacić.
Jedziesz na niwych warunkach . Ja w 2017 r załapałem się na wymianę co rok. Jedynie to filtr oleju w 3 roku pozostaje. Reszta tzn. filtr kabinowy , olej i przeglad w cenie. Wtedy płacilem 1099 zł. Po wpadce z filtrem ,/osobny temat/ postanowilem ze sobie odkuje i kosztowało to reno jak dla mnie lekko 1500 zł. Mi się to opłaca .Oczywiscie pilnuję wykonania usług za które zapłaciłem.
To cena za easy service na 3 lata, na 5 lat czy koszt pojedynczego przeglądu w ASO bez Easy service?
Pytam, bo w przypadku poprzedniego Dustera I nie miałem easy service, a pojedynczy przegląd kosztował mnie w ASO ok. 200-250 zł (sama robocizna) + moje materiały (olej, filtr oleju i kabinowy itp) ok. 200-250 zł, tak więc cały przegląd wychodził łącznie ok. 500 zł
ps.
pamiętam, że w 2014 gdy kupowałem żonie Sandero II - za pakiet easy service na 3 lata zapłaciłem 399 zł ;) to były czasy...
Jak myślicie, jaka bedzie inflacja przez najbliższe 5 lat?
A easy service daje te przeglądy juz bez zmian ceny.
Po drugie - nie same oleje sa wymieniane.
Po trzecie - jest i gwarancja i dacia assistance na 5 lat.
Zatem... te 2000 wydają się być warte wydania NAWET przy tylko 2 wymianach oleju.
Po 4 latach i po 5 sa dwa przeglądy gdzie trochę więcej jest do wymiany.
Ale... róbta co chceta:) ja ani grosza nie będe miał więcej gdy kupicie i ani grosza więcej gdy nei-kupicie.
Mnie kilka dni temu podczas zakupu proponowano Easy service na 5 lat za 2000 zł.
Z początku nawet byłem zainteresowany, dopóki nie zobaczyłem harmonogramu przeglądów i co one obejmują. (zaznaczam, że mało jeżdżę i nie robię w roku 30.000 km - raczej 5.000km)
W domu na spokojnie to skalkulowałem.
Generalnie, gdyby wymieniali olej i filtr oleju co roku - może by się opłacało, a przynajmniej wyszło na "zero".
Jak zobaczyłem, że olej jest co 2 lata (a ja z zasady wymieniam i tak co roku) - przestało się dla mnie opłacać.
Tym bardziej że mam ASO obok miejsca zamieszkania, które zezwala na własne materiały zgodne z normami Dacii.
Reasumując - nie wykupiłem pakietu. Wolę co roku wydać ok. 500 zł na przegląd z wymianą oleju niż płacić 2.000 gdzie mam tylko 3 wymiany oleju, a pozostałe 2 i tak musiałbym zapłacić.
A ja uważam, że dostałeś bardzo dobra ofertę bez względu na to ile km robisz. Easy service to przedłużenie gwarancji jak i serwisy przez 5 lat. Jeżeli założysz, że będziesz używał auto przez ten okres to koszt na rok to zaledwie 400 zł. W ciągu tych 5 lat będziesz przynajmniej 5 razy w serwisie. Piszę "przynajmniej" bo uważam, że 5000 km to trochę zaniżony przebieg roczny i myślę, że w ciągu 5 lat przekroczysz 30000 km co może skutkować dodatkową wizyta w serwisie.
Dodatkowa wymiana oleju raz w roku to inny temat, który akurat kosztuje tyle samo w przypadku easy service czy bez esy service.
W ciągu tych 5 lat będziesz przynajmniej 5 razy w serwisie. Piszę "przynajmniej" bo uważam, że 5000 km to trochę zaniżony przebieg roczny i myślę, że w ciągu 5 lat przekroczysz 30000 km co może skutkować dodatkową wizyta w serwisie.
Jak 5 razy? Zgodnie z nowym harmonogramem, przez 5 lat będzie w serwisie 2 razy. Po drugim i czwartym roku.
Po dwóch i czterech latach to możesz m. in. mieć wymianę oleju. Do serwisu jedziesz co rok mając auto na gwarancji.
Masz to wszystko opisane w dokumencie, który otrzymuje się podczas odbioru auta. Nazywają to przegląd A i B.
Jeżeli w ciągu roku zrobisz np 22k km i pojedziesz na roczny przegląd, to kolejny raz będziesz w serwisie przy 30k km, czyli po kilku miesiącach. Kolejna wizyta będzie w rocznicę po 2 latach od zakupu. Czyli już w ciągu dwóch lat zaliczysz trzy wizyty w serwisie.
No to zobaczę.
Jeśli na przeglądzie ma nie być wymiany oleju i będzie trwał standardowo ok. 3 godz. to pewno będzie on kosztował ze 300 zł.
Przegląd z wymianą oleju i filtrami (które sam zakupię ) wyjdzie mnie tak jak do tej pory pewno łącznie koło 500 zł (tyle płaciłem co roku za przegląd w ASO mojego poprzedniego Dustera na gwarancji bez easy service).
easy service na 5 lat= 2000 zł.. Do tego 2 wymiany oleju - na własną prośbę = ok 1000 zł, więc już wychodzi 3000 zł.
A jak pisałem powyżej - w roku nie zrobię nawet 10.000km więc na 100% będę miał przeglądy co roku , a nie co 30.000km
Po pięciu latach zobaczę, ile łącznie wyjdą mnie przeglądy z wymianą oleju co roku...
Nie wiem czemu dodajesz wymianę oleju poza programem serwisowym do kosztów easy service. Jeżeli tak, to ten 1000 zł za olej również trzeba dodać do kosztów serwisowania bez easy service albo o nim w ogóle nie mówić. Btw, wymianę oleju to można robić samemu i nie płacić po 500 zł.
Steram Cię przekonać, że pomimo minimalnej ilości km rocznie, Twoje koszty związane z serwisowaniem będą takie same jak cena pakietu. A wszystko co będzie ponad to, zostanie w Twojej kieszeni. Poza tym, przez 5 lat masz gwarancje. A bez easy service po 3 latach jej już nie masz. Cóż z tego, że jeździsz 10k km na rok. Poleci Ci w 2024 roku coś za co będziesz musiał zapłaci i cały plan się zawali. Uważam, że przy aucie za min 75k zł, 2000 zł za większy spokój przez 5 lat to żaden wydatek, a jedynie wyłożenie kasy na stół za coś, za co i tak zapłacę.
W lutym pojechałem do ASO z bujającym się fotelem. Zobaczyli, poprosili o przyjazd za dwa tygodnie bo tyle potrzebują żeby sprowadzić prowadnice z Francji.
Dziś już fotel się nie buja. I dobrze się czuję mając tą świadomość, że jeszcze przez 4 lata mogę tak sobie podjechać z czymś co się zepsuło a nie darować sobie naprawę bo żal będzie wydać 300-400 zł.
Oczywiście każdy podejmuje decyzje za siebie i ma prawo do własnego zdania. Szanuję to.
Dziękuję za poradę.
Jakkolwiek:
1/ Wykupuję za 1800 zł FNS, więc nawet bez easy service mam gwarancję na 5 lat (tyle, że przeglądy muszę robić zgodnie z harmonogramem na oryginalnych częściach przez 5 lat).
2/ wymieniając podczas gwarancji olej samodzielnie jak napisałeś - ryzykuję utratę gwarancji, więc właśnie dlatego wymianę oleju w ASO co roku dodałem do kosztów.
(łącznie za easy service na 5 lat + gwarancja na 5 lat musiałbym zapłacić ok. 4000 zł - samo easy service na 5 lat za 2.000 nie przedłuża gwarancji na 5 lat tylko daje darmowe przeglądy, a standardowo gwarancja kończy się po 3 latach...)
To jesteś w błędzie. „Easy Service oferuje ochronę pogwarancyjną nawet do 5 lat oraz pakiet przeglądów.”
FNS to ochrona bez przeglądów. Nie trzeba wykupywać obydwu wariantów.
Jeżeli jesteś zainteresowanym FNS to zupełnie nie rozumiem czemu odrzucasz easy service.
Jeżeli jesteś zainteresowanym FNS to zupełnie nie rozumiem czemu odrzucasz easy service.
Samo FNS się nie opłaca. Wychodzi się kilka setek na minusie po doliczeniu przeglądów. A pamiętaj że w 4 roku łapiesz się na duży przegląd, z wymianą płynu hamulcowego i świec.
keikan napisał/a:
wymieniając podczas gwarancji olej samodzielnie jak napisałeś - ryzykuję utratę gwarancji,
Nie. Czemu niby miałbyś ryzykować? Wlewasz olej zgodny z instrukcją, wkręcasz oryginalny filtr paliwa, wymieniasz korek na nowy, oryginalny i tyle. Wymiana oleju jest niemal taką samą czynnością jak tankowanie czy dolewanie płynu do spryskiwacza. W czystej teorii ASO może się wykręcać od gwarancji na silnik po samodzielnej wymianie oleju ale... jak to sprawdzą? Numeru seryjnego filtru nikt nie zapisuje. Ekspertyzy oleju nikt nie robi. Myślisz że ktoś mi patrzył na filtr na pierwszym przeglądzie? Wkręcony oryginał to nikt nie patrzył.
Tak w ogóle to: za filtr dałem 20zł, oryginał taki jak sam w Scenicu, za korek jakieś grosze, też oryginał. Wszystko w Łodzi w sklepie na Radwańskiej. Olej wlałem Valvoline i wsio.
Zostałem uprzedzony linkiem z dacii więc dodam jeszcze że
ktoś kiedyś pisał że Formuła non stop to porażka i nie ma sensu,
a to dlatego że Easy service to Formuła non stop + darmowe przeglądy
harmonogram poza corocznym sprawdzeniem mocowania kół, poziomu oleju itp itd przewiduje
po 1 roku wymieniają filtr kabinowy
po 2 roku olej
po 3 roku kabinowy + płyn hamulcowy
po 4 roku olej + filtr powietrza + świece
po 5 roku kabinowy + płyn chłodniczy
po 1 roku wymieniają filtr kabinowy
po 2 roku olej
jeśli ja rocznie robię 20 tyś i pojadę na przegląd, a 30 tyś wypadnie po 1,5 roku, to kiedy wymienią olej? Rok, 1,5 roku, a może 2 latach, gdzie będę miał przejechane 40 tyś?
Ostatnio zmieniony przez nowy 2020-03-22, 11:39, w całości zmieniany 2 razy
Przegląd zawsze wykonuje się po osiągnięciu _dowolnego_ z przewidzianych limitów, którykolwiek wystąpi wcześniej - jeżeli limitem jest 30 tys., to może być nawet co pół roku w przypadku dużych przebiegów, a jeśli limitem są 2 lata, to może być nawet co 1000 km w przypadku przebiegów niskich.
(W skrócie: 30 tys. lub 2 lata - co nastąpi pierwsze).
Przegląd zawsze wykonuje się po osiągnięciu _dowolnego_ z przewidzianych limitów,(W skrócie: 30 tys. lub 2 lata - co nastąpi pierwsze).
No tak, ale ja zamierzam autem jeździć do ok. 150 tys. km, zatem 5-6 lat. W związku z tym, będę wymiany oleju (+filtr oleju, a pewnie także f. powietrza i kabinowy - po doświadczeniach z DD1) robił co 15 tys. km, czyli mnie taka opcja w zasadzie nie interesuje. Będę płacił za każdy z przeglądów, i tyle.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum