Ktoś wie dlaczego w MNE3 po wgraniu ostatniej aktualizacji, albo po serwisie ASO w menu Eco, pojawiła się rekomendacja olejów Castrol ze zdjęciem bańki oleju Castrol? Czy coś się zmienilo że Renault-Dacia nie poleca oleju ElF? W końcu na tylnej szybie widnieje naklejka z marką Elf.
_________________ Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2020-04-15, 12:51, w całości zmieniany 2 razy
U mnie kilka tygodni temu przy odbiorze auta od dealera wprost zalecili (zarekomendowali) stosowanie produktów Castrol. Ponadto w harmonogramie przeglądów także mam wpisany olej Castrol z normą RN17.
p.s.
Mój dealer przysłał mi list z informacją, że gorąco zalecają nieobowiązkową wymianę oleju i filtra po pierwszych 5000 km (wymiany tej nie ma w oficjalnym harmonogramie).
I tak miałem wymienić olej i filtra po ok. 4000-5000 km nawet bez tej korespondencji.
To co mnie rozbawiło to "promocja", którą mi oferują czyli wymiana oleju u nich w ASO (ich części i robocizna) za "jedyne" 500 zł brutto ;)
W innym ASO, gdzie do tej pory serwisowałem pozostałe moje Dacie (na gwarancji i po gwarancji) za robociznę wymiany oleju płace niecałe 100 zł, a olej i filtr mogę mieć swoje.
Wszystko wychodzi poniżej 300 zł.
Ja kupiłem zwykły.. Pozatym dobrze sprzedającemu wsyłać nr VIN auta (ja tak robię) bo jeśli w danym modelu występuje kilka rodzajóe części - dopiera odpowiedni. Zresztą Zawsze proszę aby na fakturze sprzedaży umieszczał VIN ( w razie potrzeby okazania w ASO w razie czego)
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 104 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-05-30, 19:27
Kolejna wymiana oleju za mną. Tym razem przebieg prawie 10 tys. - wymiana przed wakacyjnymi wyjazdami. Wylałem Motula 8100 X-clean EFE, a zalałem Orlen Platinum XD + oryginalny filtr - koszt 124 zł. Wylany olej (po prawie 7 tys. km) był mocno ciemny, czerwono-brązowy, ale klarowny. Cieszę się, że go wylałem :) Motula Specific RN17 ciągle w Polsce nie widać, a ELFa na pewno nie będę stosował, więc następnym olejem, przed zimą, być może będzie Castrol GTX RN17. Moim zdaniem, w 1,3 Tce używanym w pełnym zakresie obrotów silnika, olej silnikowy warto wymieniać max co 10 tys. km.
Tutaj piszą, że RN17RSA jest kompatybilny wstecznie z RN0700 i RN0710, czyli można go zastosować w miejsce RN17.
0W40 jest zawsze lepsze niż 5W30 zwłaszcza dla silników z łańcuchem rozrządu ze względu na szybszą reakcję napinacza łańcucha przy starcie na oleju 0W niż 5W oraz większe ciśnienie w systemie na oleju W40 niż W30.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 104 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-05-16, 19:43
Jesienią zmieniłem olej na Castrol RN17. Ma tę zaletę, że jest tani i to tyle na jego temat. Wytrzymał do wiosny. I zmieniłem olej na najlepszy chyba olej do 1,3 Tce - Millers Oils XF Premium C2/C3. Jest to najnowszy, opracowany na 2021 olej z aprobatą MB 229.52.
Na youtubie jest filmik zza wschodniej granicy, w którym rozkładają na części silnik 0,9 TCE. Silnik jest z EU po przeskoczeniu łańcucha rozrządu. Radzą unikać silników z Europy, bo wytrzymują ok 150 tys. a potem nie można ich nawet naprawić bo nie przewidziano części zwymiarowanych na po szlifie. W przeciwieństwie do silników z Europy, silnik z aut na wschód od EU cieszą dobrą opinią i robią bezproblemowo ponad 300 tys. km.
Silniki tu i tam są takie same, jedyna różnica to zalecany resurs wymiany oleju - w EU (ekologicznie) co 2 lata lub co 30 tys. km, na wschodzie co roku lub co 10 tys. km
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 104 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-06-02, 21:11
Przy wyborze oleju do Dustera 1,3 tce lepiej jest kierować się aprobatą Mercedesa MB 229.52 - jest dużo więcej fajnych olejów dostępnych, a norma RN17 siłą rzeczy musi za nią nadążać, bo silnik w dusterze i kilku modelach mercedesa jest ten sam.
A firmy olejowe wolą płacić Mercedesowi, bo prestiż mania aprobaty MB może być większy.
Patrząc szerzej, należy kierować się normą ACEA - olej ma spełniać normę C2/C3.
Marka: daćka
Model: sandero III stepway
Silnik: 1.0 12V TCe 100 KM LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2021 Posty: 80 Skąd: stolyca
Wysłany: 2021-10-18, 17:42 Dostępność oleju RN17
Kilka dni temu potrzebowałem kupić olej do zmiany w żony Sandero. Chciałem Ravenola RNV ale nie było w Petrostarze gdzie zazwyczaj się zaopatrzam. Castrola GTX też nie. To samo na Intercars. Nie dostałem z powyższych sklepów info odnośnie dostępności w czasie najbliższym. Suma sumarum wymienili w ASO po znacząco zawyżonej cenie. Czy szanowna społeczność forumowa, zna jakieś wiarygodne źródła dostępności w/w olejów? Najchętniej Ravenol... Alledrogo odpada...
Szanowni, przeczytałem cały wątek i całkiem wiele kwestii mi on wyjaśnił, pozwolę sobie jednak poprosić o opinię. Niemalże równo rok temu odebrałem z salonu swojego Dusterka 1.3 TCE 150KM, pouczony opiniami, po przejechaniu 2,5k km pojechałem do ASO na wymianę oleju.
W karcie przeglądów którą dostałem od dealera widnieje zalecenie oleju Castol 5W30 zgodnego z normą RN17, natomiast serwis wymienił go na Motrio 5W40 Extra.
Już pal licho tego producenta, rozumiem zmianę strategicznego partnera, ale zastanowiło mnie zastąpienie rekomendowanego 5W30 olejem 5W40, zwróciłem na to uwagę serwisantowi, jednak zapewniał mnie, że wszystko zostało wykonane ze sztuką.
Mimo, że kiedyś potrafiłem rozebrać i poskładać silnik w malczanie to daleko mi do mechanika, zwłaszcza współczesnego i czy jeśli producent jasno podaje 5W30 to nie powinno być właśnie 5W30 a nie 5W40?
Kilka miesięcy temu machnąłem na to ręką, jednak, teraz przy 12k chciałbym ponownie zapobiegawczo wymienić olej i sam już nie wiem jak do tego podejść...
producent jasno podaje 5W30 to nie powinno być właśnie 5W30 a nie 5W40?
Kilka miesięcy temu machnąłem na to ręką, jednak, teraz przy 12k chciałbym ponownie zapobiegawczo wymienić olej i sam już nie wiem jak do tego podejść...
kiedyś miałem Fiata Bravo 1.4 150 km....był przeze mnie zalany 5w30 czy zgodnie z zaleceniem.....jednak latem w upały podczas szybkiej jazdy na autostradzie , gdzieś zerwał się film olejowy co poskutkowało delikatnym przytarciem panewek. Od tego czasu specyfikacje 5w30 zastepuję 5w40. W swojej Dacii SS3 tez tak teraz zrobiłem (po 1500 km na swój koszt) i w serwisie (przegląd obowiązkowy) będę również żądać 5w40
Czyli co? Proponujesz nie popadać w paranoję i przyjąć to co leje serwis?
Jestem świadomy podstawowych różnic pomiędzy W30 a W40 i rozumiem, że świadomy użytkownik może według własnego przekonania i doświadczeń wybrać olej o innych parametrach, jednak chyba ASO powinno lać to co deklaruje producent...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum