Nie mam Dustera II aby coś więcej powiedzieć, ale nie sądzę, aby wymiana była jakaś zdecydowanie inna.
Może użytkownik DDII coś więcej powie, skoro mój link nie pomaga.
Link podany przez tAboon jest poprawny. Ja wymianę miałem raz i raz sam zajrzałem, żeby upewnić się czy właściwy filtr kupiłem.
W podanym linku w pdf'ie na 3 zdjęciu widać klapkę pod którą jest filtr.
U nas dodatkowo trzyma się za 1 albo 2 śrubkach, które trzeba odkręcić przed wymianą.
Filtr który pasuje jest również do Renault Captur/Clio IV nr węglowego 272770567R 272773151R
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Pianka 2019-09-06, 14:25, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: D
Silnik: 1.6SCE Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Gru 2018 Posty: 103 Skąd: skąd
Wysłany: 2020-06-08, 04:11
buladag napisał/a:
DrOzda napisał/a:
Identycznie wymienia się też w Lodgy/Dokkerze.
Jest jakiś sposób, żeby nowy filtr nie lądował na swoim miejscu w stanie jak zwinięta ścierka?
Cofnąć fotel pasażera do oporu, zdemontować całe wygłuszenie z podłogi (te styropiany), wtedy wchodzi w miarę prosto. Ale i tak ile kur... idzie przy tym :)
Witam.
Chciałem sobie wymienić w Loganie filtr kabinowy lecz nie zwróciłem uwagi w którą stronę ma być wsadzony. Stąd mam 2 pytania:
1. Filtr ma być napisami do środka auta czy w stronę klapki zamykającej?
2. Strzałka air flow (jej grot) ma być w stronę wnętrza auta czy w stronę maski?
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate Pomógł: 21 razy Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 617 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-05, 13:59
2. Strzałka w stronę wnętrza.
1. Nie ważne gdzie napisy. Jedni producenci dają "boczki" (z napisami) filtra na długim boku filtra, inni na krótkim (czyli nie kieruj się też ułożeniem "zakładek")
edit
W sumie wszystko jest na zalinkowanym filmie i w jego komentarzach...
Ostatnio zmieniony przez Kauris 2020-07-05, 14:02, w całości zmieniany 1 raz
w dokerze jest tak
otwierasz przednie prawe drzwi pasażera ,
schylasz się pod nogi pasażera ,
odpinasz 3 klipsy takiego wygłuszenia lekko powyżej stóp pasażera.
sam filtr umieszczony jest w takiej szufladce po lewej stronie stóp pasażera
należy nacisnąć plastikowy element szufladki i go wyjąć w kierunku prawej stopy pasażera,
potem sięgnąć dłonią i wydłubać filtr
zakładasz w odwrotnej kolejności
może trochę zagmatwany ten "manual" ale może zrobisz
Spoko. Jak wymienię to pochwalę się odczuciami jak było. Wydaje się, że w Dacii nie ma tragedii.
W Fordzie Focus II wymiana tego filtra wiązała się z rzucaniem mięsem i bólem pleców.
Do wymiany trzeba było zdemontować pedał gazu i jeszcze odkręcić śruby pokrywy filtra.
Masakra.
Spoko. Jak wymienię to pochwalę się odczuciami jak było. Wydaje się, że w Dacii nie ma tragedii.
W Fordzie Focus II wymiana tego filtra wiązała się z rzucaniem mięsem i bólem pleców.
Do wymiany trzeba było zdemontować pedał gazu i jeszcze odkręcić śruby pokrywy filtra.
Masakra.
W Honda Civic Ojca schowali filtr kabinowy za schowek pasażera. Najpierw trzeba było demontować ten schowek. Jak ktoś jest karłem to może dałby radę w 15 minut, ale osoby wysokie to się potem męczyły. Bez wyłamania jakiś zaczepów się nie dało tego zrobić hehe
Wymiana filtra kabinowego wymaga zdjęcia osłony pod schowkiem pasażera (wypięcie trzech spinek przy schowku i jednej w nogach). Potem trzeba nacisnąć dwa zatrzaski i wyciągnąć szufladkę a następnie wydłubać filtr.
Włożenie nowego chyba nie jest możliwe bez jego zginania - średnio widać bo miejsce podłe - wkładanie po omacku "patrząc" palcami. Jak filtr wejdzie to następnie trzeba włożyć szufladkę i sprawdzić czy złapały dwa zatrzaski.
Upierdliwość czynności niezbyt wielka jeśli ktoś lubi dłubnąć w aucie.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 24 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 901 Skąd: EL
Wysłany: 2021-07-22, 16:30
Niedawno była ładna pogoda, dlatego wymieniłem filtr przeciwpyłkowy. Procedura jak wcześniej: odkurzanie i mycie wnętrza kabiny, wyjęcie starego filtra, odkurzenie-czyszczenie parownika, 30-minutowe ozonowanie wnętrza kabiny z zamkniętym obiegiem wentylacji wnętrza, wywietrzenie wnętrza kabiny, wstawienie nowego filtra przeciwpyłkowego węglowego na miejsce.
Z ciekawości po wstępnym odkurzeniu parownika, a przed ozonowaniem kabiny, do otworu po filtrze włożyłem kamerę endoskopową, której przewód był podłączony do mojego smartfonu Mogłem zrobić zdjęcia:
Miałem problem z doczyszczeniem resztek pyłków małych liści, które wyschły przyklejone do parownika, jego dolnej części (2). Próbowałem je oczyścić za pomocą starego prlowskiego sprzętu (3) do czyszczenia butelek po mleku, ale z małym skutkiem (1). Później dopiero pomyślałem o użyciu szczoteczki do zębów. Ten pomysł wykorzystam już przy następnej wymianie filtra. Jak inni sobie z tym radzą? Czy w ASO czyszczą auta dokładnie?
Nie mam pojęcia co u mnie robili, ale mogę podpytać przy wymianie oleju.
Natomiast wiem jedno, że przed czyszczeniem klimy nie miałem problemu z dziwną warstwą jakby pary na przedniej szybie i mimo włączonej klimy nie znika. No może jest tak, że od kratki do mniej więcej połowy szyby nie ma powyżej jest. Przed czyszczeniem nie było takich objawów.
Ktoś ma lub miał podobnie i sie tego pozbył?
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 24 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 901 Skąd: EL
Wysłany: 2021-07-22, 20:54
nowy napisał/a:
Natomiast wiem jedno, że przed czyszczeniem klimy nie miałem problemu z dziwną warstwą jakby pary na przedniej szybie i mimo włączonej klimy nie znika. No może jest tak, że od kratki do mniej więcej połowy szyby nie ma powyżej jest. Przed czyszczeniem nie było takich objawów.
Ktoś ma lub miał podobnie i sie tego pozbył?
Po kolei:
1. Sprawdzaj, czy masz zamknięty obieg powietrza w kabinie - banał, ale czesto sie zdarza. Musi być otwarty.
2. Dolot powietrza od zewnatrz przy poszybiu musi byc czysty od liści i innych śmieci
3. Filtr kabinowy przeciwpylkowy musi byc czysty, wymieniany co roku, by nie hamowal przeplywu powietrza i nie zarósł grzybem. Jeżeli masz założony filtr z węglem aktywnym, to musisz zwiększyć siłę nadmuchu, na co najmniej "2", albo nawet "3"
4. Zwykle nadmuch mam skierowany na przednią szybę. Latem, w słoneczny dzien, nie musi być na przednią
5. Raz w roku czyszczę szyby wewnątrz auta, bo brudzą sie od oddechow
6. Kiedy szyby parują, włączenie klimy ją osusza. Sprawdź czy jeszcze masz czynnik chłodzący, czy nie ma jakiegoś wycieku, ale to powinno skontrolować aso w trakcie przeglądu.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 106 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3676 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-07-23, 07:49
eio napisał/a:
5. Raz w roku czyszczę szyby wewnątrz auta, bo brudzą sie od oddechow...
Ile?!
Szybę od środka muszę dokładnie umyć w lecie co najmniej raz w miesiącu żeby nie była pokryta pseudo-tłustym syfem, który generuje refleksy i wpływa na widoczność, zwłaszcza po zmroku. A w zimę czasem jeszcze częściej. I tak w każdym samochodzie, który użytkowałem, czy był z klimą, czy bez.
nowy napisał/a:
ad6 i zawsze działało, az do pewnego momentu
Bo to pewnie nie parowanie, tylko to o czym napisałem...
Cytat:
Później dopiero pomyślałem o użyciu szczoteczki do zębów. Ten pomysł wykorzystam już przy następnej wymianie filtra. Jak inni sobie z tym radzą? Czy w ASO czyszczą auta dokładnie?
Nie osłabiaj... Podczas pierwszego rocznego przeglądu Dacii miałem przyjemność obserwować przez szybkę cały przegląd mojego samochodu. "Wymiana filtra kabinowego" to było dokładnie to, co mamy w nazwie- wymiana. Gość rozpakował nowy filtr, położył się pod deską i wstając po chwili wywalił stary filtr. Fakt, że po roku raczej niewiele tam jeszcze syfu było... W każdym razie nie ma się co łudzić, że w okresie gwarancji ktoś tam coś wysypuje czy odkurza przy wymianie filtra. Jak wygląda w ASO taka procedura gdy oddajesz samochód na odpłatne czyszczenie klimy- nie wiem. Ani w tym, ani w poprzednim samochodzie nigdy tego nie robiłem, ani w ASO ani gdzie indziej.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-07-23, 08:49, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 24 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 901 Skąd: EL
Wysłany: 2021-07-29, 13:56
Dymek napisał/a:
eio napisał/a:
5. Raz w roku czyszczę szyby wewnątrz auta, bo brudzą sie od oddechow...
Ile?!
Szybę od środka muszę dokładnie umyć w lecie co najmniej raz w miesiącu żeby nie była pokryta pseudo-tłustym syfem, który generuje refleksy i wpływa na widoczność, zwłaszcza po zmroku. A w zimę czasem jeszcze częściej. I tak w każdym samochodzie, który użytkowałem, czy był z klimą, czy bez.
Dwa razy dziennie dokładnie myję zęby, i głównie sam jeżdżę autem. Dlatego chyba tak się nie brudzi
Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023 Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 109 Skąd: DW
Wysłany: 2021-07-29, 14:05
Jako ciekawostka,
W czasach, kiedy miałem jeszcze Logana MCV II przednią szybę od wewnątrz musiałem myć średnio co miesiąc- właśnie przez ten tłusty nalot.
Po zmianie samochodu (espace z profilowego) zdałem sobie sprawę, że ostatni raz szybę przednią od wewnątrz myłem w 2018 roku po zakupie. Od tej pory nawet grama żadnego tłustego osadu na niej nie stwierdziłem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum