Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2 16v 73km
Rocznik: 2016
Dołączył: 23 Maj 2020 Posty: 10 Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-06-06, 15:02 Temperatura płynu chłodniczego
Witajcie
Jaka macie temperature plynuchlodniczego jak stoicie w korku? Zastanawialo mnie ze rzadko wlacza mi sie wentylator i kupilem takie obd na blutu do tel i ku mojemu zdziwieniu wentylator wlancza sie dopiero przy 99stopniach i zbija na 94, dzis w goracy dzien utknalem na 30min w korku i przerazilem sie bo temp dobila do 101stopni i went widac sie wlaczyl zbil na 95 i tak w kolko dobijalo do 99/100/101 stopni, ale czy to nie za wysoka temp? Nie powinien sie wczesniej wlanczac ten wentylator? Podpowiedzcie prosze, a moze ktos ma ten sam silnik (1.2 16v 73km euro6) i rzucilby okiem jak to wyglada dla porownania?
0 kresek - temperatura poniżej 50 °C
2 kreski = temperatura od 50 do 80 °C
4 kreski = temperatura od 80 do 105 °C [normalna robocza]
6 kresek = temperatura od 105 do 115 °C
9 kresek = temperatura powyżej 115 °C
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1824 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-06-06, 16:43
Cześć,
mam logana z tym silnikiem wiec jak będę miał możliwość sprawdzę to dla Ciebie, chociaż wydaje mi się , że u Ciebie te temperatury są trochę za wysokie. Z tego co zaobserwowałem na swoich 3 Daciach które użytkowałem ( MCV II 1.2 16v 2014r, Lodgy 1.6 Sce 2016 r. i obecnie MCV II 1.2 16v 2016 r.) auta te przy normalnym użytkowaniu osiągały temperaturę płynu chłodzącego na poziomie 86 stopni C, w korkach na pewno trochę były wyższe ale raczej nie 100 stopni C. Patrząc z drugiej strony niektóre auta w tym VAG ( silnik 1.6 Mpi) czy Ople ( silniki benzynowe 1.6 / 1.8) standardowo osiągają temperaturę pracy +/- 100 stopni C i nic im się nie dzieje
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2 16v 73km
Rocznik: 2016
Dołączył: 23 Maj 2020 Posty: 10 Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-06-06, 22:08
Kurcze bylbym mega wdzieczny jakbys zobaczyl jak wyglada temperatura u Cb, mialbym jakis punkt odniesienia, jakbys jeszcze zwrocil uwage przy jakiej temp wlacza sie wentylator chlodnicy to by bylo super bo tak podejrzewalem ze ten czujnik od wlanczania went moze byc uszkodzony. To ze temp robocza jest miedzy 80-105 stopni to taki ciut duzy rozrzut mi sie wydaje
dudu$ napisał/a:
Cześć,
mam logana z tym silnikiem wiec jak będę miał możliwość sprawdzę to dla Ciebie, chociaż wydaje mi się , że u Ciebie te temperatury są trochę za wysokie. Z tego co zaobserwowałem na swoich 3 Daciach które użytkowałem ( MCV II 1.2 16v 2014r, Lodgy 1.6 Sce 2016 r. i obecnie MCV II 1.2 16v 2016 r.) auta te przy normalnym użytkowaniu osiągały temperaturę płynu chłodzącego na poziomie 86 stopni C, w korkach na pewno trochę były wyższe ale raczej nie 100 stopni C. Patrząc z drugiej strony niektóre auta w tym VAG ( silnik 1.6 Mpi) czy Ople ( silniki benzynowe 1.6 / 1.8) standardowo osiągają temperaturę pracy +/- 100 stopni C i nic im się nie dzieje
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 104 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-06-24, 21:47
Bardzo ciekawa sprawa jest z temperaturą płynu chłodzącego w Dusterze II 1,3 TCe 150.
Do tej pory obserwowałem wskaźnik na desce rozdzielczej. Szybko gaśnie niebieska kontrolka zimnego silnika, następnie po przejechaniu ok. 2 km, zimą 3-4 km, wskaźnik osiąga środek skali i już ani drgnie, czyli wszystko O.K.
Od trzech dni obserwuję temperaturę w Torque. Niebieska kontrolka na desce gaśnie, gdy temperatura płynu osiągnie 51 stopni C. Następnie rośnie do ok. 95 stopni i "zaczyna się jazda" - temperatura zaczyna zmieniać się w zakresie od 80-kilku do 100 (osiągnęła nawet 101), rośnie dokładnie w ślad za "gazowaniem". Mocne przyśpieszenia generują duże ilości ciepła, temperatura rośnie b. szybko i równie szybko spada. Nie miałem okazji sprawdzić temperatury przy stałym obciążeniu, np. na autostradzie, ale widać, że przy zmiennej, dynamicznej jeździe temperatura również zmienia się dynamicznie. Silnik poddawany dużym obciążeniom cieplnym. Oczywiście wskaźnik na desce ani drgnie, pokazuje cały czas "środkową", optymalną temperaturę, bez najmniejszego wahnięcia, "czyli wszystko O.K."
Będę prowadził dalsze obserwacje temp. płynu, ale również ciśnienia i temperatury powietrza w kolektorze dolotowym. Bardzo ciekawa jest zmienność tych parametrów i ich wzajemna relacja, tak bardzo różna od silnika dCi 90, który obserwowałem przez 7 ostatnich lat.
- temperatura zaczyna zmieniać się w zakresie od 80-kilku do 100 (osiągnęła nawet 101)
Bo 4 kreski = temperatura od 80 do 105 °C [normalna robocza]
Mała turbo benzyna. Normalne przy takich silnikach. Nie tylko dotyczy do Dacii. Dotyczy to wszystkich małych benzyniaków, zarówno doładowanych jak i wolnossących.
Fizyki nie oszukasz. Przy takim spasowaniu elementów ilość wydzielonego ciepła jest ogromna i bardzo mocno zależy od obrotów.
Miejmy nadzieję że producent uwzględnił to w projekcie silnika.
Przypominam że wszystkie nowe silniki są projektowane na 200 tysięcy kilometrów. Też nie ma znaczenia czy to Dacia, Renault, Audi czy BMW. Tak jest i juz. Tyle powinien wytrzymać, a co dalej to już nie jest sprawa producenta.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2020-06-25, 08:20, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3653 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-06-25, 09:47
telecaster1951 napisał/a:
Mała turbo benzyna. Normalne przy takich silnikach. Nie tylko dotyczy do Dacii.
W świetle dotychczasowych obserwacji posiadaczy aut z mniejszym silnikiem turbo TCe90, jest to zupełnie inne zachowanie i inne temperatury. Przypominam, że temperatura w TCe90 jest bardzo niska i utrzymuje się w zakresie 76-83*C i absolutnie nie skacze w taki sposób. Najwyższa jest na biegu jałowym, podczas szybkiej jazdy spada poniżej 80.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-06-25, 09:51, w całości zmieniany 1 raz
Jak zmieniłem termostat w tce 90 to dochodzi szybko do 60-70 potem powoli do 95. Potem mocno skacze np długie hamowanie silnikiem i potrafi do 80 spaść. Ogólnie każdy start ze świateł to wahanie 5-7 stopni
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum