Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 790 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-11-07, 10:55
Nie lepiej zmienić rozrząd w jakimś sprawdzonym warsztacie (np. sieci Eurowarsztat - to nie reklama ). Generalnie samochód już traci gwarancję więc jaki jest sens przepłacać serwis w ASO. Gdy zmieniałem rozrząd w swoim pierwszym Dusterze ASO zaśpiewało coś koło 1200 za sam rozrząd i robociznę - wraz z normalnym przeglądem po 6 latach cała kwota oscylowała w granicach 2000 - 2200 złotych. W "moim" serwisie za całość zapłaciłem niecałe 1200 złotych nie mając żadnych zastrzeżeń co do jakości robocizny i części.
Dawno mnie nie było na forum. Ale cóz tu pisać jak mnie nie stać na nową daćkę. Podzielę się natomiast uwagami mojej starej. Wymieniłem w końcu w swojej rozrząd. Auto ma jedenaście lat i 106500 km przebiegu. Czytający pomyślą ale ryzykant. Ja na to inaczej patrzę. W roku ubiegłym kupiłem osprzęt do roweru i zrobiłem go jak e-bike. Tym rowerem przejechałem więcej kilometrów jak autem. Zauta mało korzystam. Ale do sedna sprawy zakupiłem rozrząd oryginalny OE: 130C17480R ze strony https://allegro.pl/oferta/rozrzad-1-4-1-6-dacia-logan-sandero-oryginal-7110668416
i co wielkie zdziwienie. Rolka naciągu nie pasuje.
Po prawej stara średnica zewnętrzna 55mm otwór na śrubę 10mm.
Po lewej nowa śred. zew. 73,5 mm otwór na śrubę 8mm.
W opisie sprzedawca podkreśla, że pasuje do
DACIA SANDERO 1.4 [2008-06-] [ 55 / 75 kW/KM] a to nie prawda.
Rolki nie mogłem zwrócić gdyż rozrząd zakupiłem w zeszłym roku i dokumenty gdzieś zapodziałem. Przestrzegam wszystkich że najlepiej rozebrać stary i potem zamawiać.
Kończąc wymieniłem dwie rolki paska osprzętu oczywiście pasek też. Ale pompy wody nie wymieniałem. Nie miała wycieków ani luzu na łożysku.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1719 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-04-21, 18:34
Nie trzeba rozbierać, a wystarczy takie elementy dobierać u sprzedawców, którzy znają temat, lub mają dostęp do katalogu Renault i są w stanie go po numerze VIN dobrać odpowiednio.
Sam jeśli sprzedaję tarcze/klocki, rozrządy zawsze dobieram po VINie, bo niestety już parokrotnie powinno być jedno, a było co innego.
Oczywiście można kupić części tańsze , ale z doświadczenia innych użytkowników wynika że zamienniki napinacza paska osprzętu zaczynają hałasować już po kilku tysiącach kilometrów.
Więc nie warto kombinować żeby oszczędzić tę stówę czy dwie.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2020-06-05, 13:52, w całości zmieniany 2 razy
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 385 Skąd: Polska
Wysłany: 2020-06-05, 20:44
Ja za to co Ty + olej+rozrząd ,,ina" czy jakoś tak + pasek osprzętu + rolka napinacza + wymiana kół zapłaciłem 1300zł po mega ponoć rabacie. Ceny śmieszne patrząc na zakres prac.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2020-06-06, 12:31
Jaki silnik jak 1.6 8V to kompletny rozrząd idzie kupić za 170-200 zł z pompą. Płyn z 50zł i wymiana max 200-300z + pasek osprzętu ewentulanie. Ale to prosty silnik, za wymianę w Megane 1.4 16V płaciłem 1000zł komplet.
W życiu bym nie zapłacił ponad 1000 za rozrząd w silniku 8V.
Moja Dacia jest z 2008 r., ma zatem 12 lat. Przebieg na dziś to 75556 km. W planach miałem wymianę rozrządu w tym roku, ale trochę później. Pech sprawił, że najechałem na kawałek płytki i złapałem kapcia. Jako, że opony też mam z 2010 r. uznałem, że trzeba kupić nowe gumiaki i no i zrobić rozrząd.
Sam nie jestem mechanikiem, więc całość zleciłem.
Wymiana rozrządu z kosztem części + 5 kół (stalowe felgi) + olej silnikowy (mój) = 840 zł.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 912 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-07-02, 18:08
Felgi ze złomu, opony łyse używki z Niemiec, marketowy olej mineralny plus najtańszy pasek rozrządu bez pompy wody.
Może na robociznę dla mechanika starczyło...
Moja Dacia jest z 2008 r., ma zatem 12 lat. Przebieg na dziś to 75556 km. W planach miałem wymianę rozrządu w tym roku, ale trochę później. Pech sprawił, że najechałem na kawałek płytki i złapałem kapcia. Jako, że opony też mam z 2010 r. uznałem, że trzeba kupić nowe gumiaki i no i zrobić rozrząd.
Sam nie jestem mechanikiem, więc całość zleciłem.
Wymiana rozrządu z kosztem części + 5 kół (stalowe felgi) + olej silnikowy (mój) = 840 zł.
koła z oponami?
olej najniższej jakości to 100
5 opon udających nowe z Chin to co najmniej 600 , felgi jak od szwagra po 40=200
Części do rozrządu plus robocizna - gratis?
Rozbij te 840 na fragmenty bo jakoś skrajnie nisko to wychodzi i warto wiedzieć co i gdzie kupić grubo ponizej wartości rynkowej.
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 297 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-07-03, 08:02
840 zł to kosztuje budżetowy ( nie chiński ) komplet opon 185/65/15 2020r., który i tak zostawiam w rozliczaniu u wulkanizatora po 5 latach za 150 zł.
Może o takich kapciach była mowa.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2020-07-03, 08:05, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2020-07-04, 07:33
Za 600zł mam do oddania nowe 4 Continentale Ecocontact 6 185 65 R15 ściągnięte z nowego Logana, on pisał pewnie o wy mianie opon a nie ze za 840 zł kupił opony i wymienił rozrząd.
Wyraziłem się mało ściśle, wyszło, że błędnie, cena oczywiście bez opon. Opony całoroczne ze znanego portalu: 925 zł., cena dotyczyła tylko mechanika bez kosztów oleju (tu zaznaczyłem, że miałem własny), olej - tylko wymiana. Teraz cenowo ? Nie mam porównania, bo gumki robię okazyjnie, ostatnio parę lat jeździłem na zimowych (rocznie przejeżdżałem ok. 3500 km), rozrząd po raz pierwszy, tylko olej zmieniałem częściej (raz w roku). I żeby nie było wątpliwości: gumki zmieniałem, cena obejmowała tę usługę, opony kupiłem sam.
_________________ Marek
Ostatnio zmieniony przez marcio 2020-07-04, 12:32, w całości zmieniany 2 razy
Witajcie. Przymierzam się do zakupu i wymiany rozrządu w loganie .
Jakiej firmy zestaw polecacie? Myślę nad kompletnym zestawem jednej z firm;
INA, GATES,BOSCH, CONTINENTAL?
Któryś jest gorszy, a może lepszy?Może któryś hałasuje?
Czy we wszystkich silnikach d4f rozrząd był taki sam?Bo przy części firm widzę ograniczenia..
Dzięki za odpowiedzi ;)
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1824 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-11-07, 14:57
Uważam, ze każda z tych firm produkuję porządne części wiec jakość rozrządu będzie porównywalna. Możesz szukać również OEM, warto skontaktować się z forumowiczem Toka93 może mają w firmie takie na sprzedaż w dobrej cenie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum