Cześć.
Potrzebuję waszej opinii. Problem się wygenerował w ciągu ostatnich dwóch tygodni z Loganem 1.2 z fabrycznym gazem. Auto ma w tej chwili przejechane 168 tyś km. Sprawa wygląda tak, że kontrolka silnika sobie czasami mrugnie i zgaśnie, a innym razem zapala się wraz z kontrolką poślizgu i chodzi na trzy gary. Sprawdziłem błędy- błąd mieszanki, wypadanie zapłonów na 1 cylindrze.
Sprawdziłem świece zapłonowe i 2 cylinder (od strony skrzyni biegów, podobno w Renault z tej strony liczy się cylindry) ma ewidentne problemy- świeca irydowa Denso, biała z grubym nalotem, elektrody wyparowały- uboga mieszanka, wiadomo...
Gaz jest fabryczny BRC, listwa ma przejechane tyle co auto (świece w pozostałych cylindrach zdrowe, tak jak trzeba, beżowy nalot), czy to możliwe, że tylko ten jeden konkretny wtrysk kuleje (a kuleje już od 70 tyś km), czy co bardziej prawdopodobne zawory do regulacji.
Auto kupione przy przebiegu 105 tyś, wcześniej serwisowane w ASO- brak informacji o regulacji zaworów, w książce jest adnotacja o wymianie głowicy przy przebiegu 77 tyś km.
Waszym zadaniem zacząć od regulacji luzów (objawów nie ma, żadnego najmniejszego falowania obrotów zarówno na zimnym jak i ciepłym, zapalanie gorsze na ciepłym jak chwilę postoi, ale do 5 sek max krecenia rozrusznikiem silnik zaskakuje i trzyma obroty- nie jezdze benzyniakiem na co dzien, wiec zapomnialem, czy to standard i czy ten D4F tak po prostu ma...), czy wygląda wam to bardziej na pojedynczy wtrysk LPG.
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2020-11-06, 20:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1825 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-11-06, 21:04
Według mnie pierwsze co należy zrobić to tak jak piszesz, wyregulować zawory. Z tego co pamiętam to instrukcja nic o tym nie mówi ale zawory w tym silniku przy jeździe na PB powinno regulować sie przy przebiegu 80tyś km natomiast podczas jazdy na LPG co 20-30 tyś km. Jeżeli nie było to robione od 100tyś km to nie zdziwiłbym się gdyby głowica jak i same zawory dostały już pod czterech literach. Ewentualnie możesz najpierw zainwestować w zapłon czyli świece przewody i cewkę, Oryginalne świece to koszt 50zł ( nie irydowe tylko zwykłe bo te są najlepsze do tego silnika), nowa oryginalna cewka 100-120zł i przewody kolejne chyba 80zł. W tych silnikach cewki zapłonowe również nie są wysokiej jakości, i jest to typowa usterka motoru D4F. W moim Ostatnim loganie MCV II cewka padła gdy auto miało 44tyś km. Świece podczas jazdy na LPG warto wymieniać co 20tyś km
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2020-11-06, 21:45
Głowica jest przystosowana do LPG, nie jest to benzyna z dołożonym LPG, wyjeżdzając z fabryki dostał już wlasciwa glowice. Podejrzewam, ze taxowkarze raczej nie reguluja, co 20 tys km luzow w ich Daciach z fabrycznym LPG. To jest właśnie zajebiste ASO w Polsce, a o Renault Polska nie wspomnę... Obdzowniłem swego czasu kilkanaście ASO w różnych częściach Polski i info jakie uzyskałem, to 20 tyś km jak i 120 tys km. Takze, brak słow.
Przewody NGK i swiece DENSO na biezaco (dla mnie tylko irydowe, nie obciazaja i tak lichej- jak wspomniales, cewki), mniej wiecej co 30 tys km wymieniam. Odkad samochod zostal kupiony swiece na tym jednym cylindrze zawsze wygladaly gorzej, ale nigdy tak jak teraz...
Nie bylo by tego watku jak i problemu, gdyby samochod byl moj... "Szefowa" po prostu nie widzi potrzeby wymieniania czesci. Dostalem juz dawno temu bana- mam nie dotykac, zblizac sie, czy patrzec w strone Logana, by nie skonczylo tak jak moje auto, a jak sie zjebie i w drodze do pracy musi zawrocic (jadac na "koniu") oczekuje cudu- najlepiej w 5 minut...
Dobra, zaczne od zaworow. Tym razem, chyba, przeforsuje temat. Ma swiadomosc, ze mojego auta nie dostanie.
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2020-11-06, 21:56, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1825 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-11-06, 23:03
To że auto wyjechało z fabryki z założona instalacją LPG nie oznacza, ze zaworów nie powinno sie wyregulować. Swego czasu gdzieś na forum był poruszany temat różnic miedzy silnikami zasilanymi benzyna a fabrycznie wychodzącymi na LPG. W głowicach jest mała różnica, gniazda zaworowe mogą być delikatnie wzmocnione ale na pewno nie aż tak aby bez regulacji przejechać na LPG prawie 100tyś km. Zawsze w temacie regulacji zaworów poruszam temat jednego z moich poprzednich aut jakim była Renault Thalia, rocznik 2005, silnik K7J czyli 1.4 8v. Samochód od nowości w rodzinie, jako 10latek dostałem od rodziców, na liczniku przebieg 91 tyś km ( na pewno nie kręcony ). Po przejęciu tego auta pod swoje skrzydła, zauważyłem, ze poci się spod uszczelki dekla zaworowego, auto dałem dobremu koledze ( mechanikowi) na jej wymianę, a przy okazji sprawdzenie luzu. Na kilku zaworach był za mały ( zawory podparte) a auto jeździło wtedy jeszcze na samej benzynie. Więc jak ktoś pisze, że ma silnik K7J/K7M lub D4f gdzie nie ma samoregulatorów, i ma jakie kol wiek problemy z jednostka napędową, a nigdy nie przeprowadzał regulacji to jest to pierwsza czynność jaką należy zrobić i nie ma co pisać, że silnik jest przystosowany do LPG i głowica nie padnie jak sie jej nie dokona bo to bzdur. Na forum kilkakrotnie były poruszane tematy aut z fabryczna instalacja zaworów gdzie po nie dużym przebiegu auta były problemy z silnikiem właśnie przez zawory, a z tego co czytałem na forum LPG silniki Dacii nie zawsze sa idealnie wyregulowane wychodząc z fabryki.
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2020-11-06, 23:03, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2020-11-07, 06:47
Duduś, ja to wszystko wiem, ale jak pisałem, auto nie moje, a z tą kobietą się nie dyskutuje Zapytałem, żeby się upewnić. Odkąd ma ten samochód, walczę o parę kwestii, w tym regulacje luzów.
Jazda na koniu dwa razy zaczęła się przed przełączeniem na gaz po paru km od ruszenia.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1825 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-11-07, 10:27
To ja bym się nie przejmował, Szefowa zrozumie swój błąd kiedy auto całkowicie straci kompresję i będzie musiała zapłacić za remont góry silnika 2000zł lub więcej bo nie wiadomo czy głowica nie będzie do wymiany.
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2020-11-07, 22:02
Pierwszy podejrzany to cewki kable i świece. Miałem to w lipcu. Było przebicie na kablu pierwszego cylindra. Wymieniony komplet z cewką i świece. Gada jak trzeba. pozdr
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2020-11-08, 07:49
Umówiłem się na regulację, zrobią koło przyszłego weekendu. Dam znać. Świece i kable wymienię, choć te nie mają roku i zrobione (przez pandemię) zamiast 30 tys km około 15 tys km max.
Też stawiam na luzy zaworowe, a nie wtryskiwacz LPG.
Szefowa zrozumie Duduś, ale wina będzie moja, że nie dość dobrze dałem do zrozumienia, że to trzeba było zrobić wcześniej :D
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2020-11-17, 13:09
Już po ustawieniu zaworów. O dziwo nie były podparte, wręcz przeciwnie, za duże luzy miały, zwłaszcza ssące (już wiem czemu klepanie było słychać). Do warsztatu dojechałem na 3 cylindrach (tak jak ktoś sugerował), cewka wyciągnęła kopyta ostatecznie.
Teraz jest lalka, co nie zmienia faktu, ze świeca na 2 cylindrze od strony skrzyni wyglądała fatalnie- zostaje potasować wtryskiwacze gazowe i obserwować.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1825 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-11-17, 21:12
Czyli jak widać auto zaniedbane, zawory, cewka i pewnie jeszcze wtryski LPG, słabo.
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2020-11-23, 18:26
Nie mój samochód, sił nie mam z tą kobietą dyskutować, także tego... Ważne, że mój wylizany.
Potrzebuje jeszcze paru informacji technicznych.
Mapsensor- sygnał jak rozumiem to środkowy przewód, zakres od 0-5v, rosnący czy malejący?
Potrzebuję do ustawień, bo nie widzi mi obciążenia silnika.
IMG_20201123_181114.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 193,71 KB
IMG_20201123_181030.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 94,78 KB
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2020-11-23, 18:35, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2020-11-25, 18:35
Tak, to się zgadza, dlatego napisałem 'fabryczna'..., założona zaraz po zjechaniu z lawety u dilera- 7km miał na blacie. Głowica jednak w wersji pod gaz, była już zaplanowana na etapie składania silnika w fabryce.
Przy 77 tys km wymieniana była głowica, teraz już wiem dlaczego. Gość co specjalizuje się w Renowkach i ustawiał zawory, mówił, że w tym silniku pasek co 60 tys km powinno się wymianać. Zrobił mnóstwo tych silników swego czasu, jak Cliowki były na nauce jazdy. Doszedł do wniosku, że przez aluminiową obudowę paska rozrządu, ten dostaje po dupie, twardnieje i przedwcześnie pęka.
Ostatnio zmieniony przez ex_perimental 2020-11-25, 18:39, w całości zmieniany 2 razy
witam
Moim loganem mam zrobione 308tys na gazie(gaz fabryczny Landi Renzo).Miałem takie objawy jak zapalanie sie kontrolki silnika z poslizgiem i paliła na trzy gary.
Pierwszy raz zrobiło sie tak przy 105tys km wymieniona listwa wtryskowa gazu.
Drugi raz zrobiło sie po 215 tys km wymieniona listwa wtryskowa gazu druga,
i wszystko hula na 100%.Pozdrawiam
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 295 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-11-29, 09:09
pawe10260, toś ładnie nakręcił.
A jak wygląda lista reszta poza gazem.
Miałeś jakieś większe przygody serisiwe, czy tylko podstawowo elementy eksploatacyjne ?
Po za gazem to tak
remont głowicy przy 205tys
sprzęgło 205tys
wentylator nawiewu 280tys
i na bieżąco olej filtry klocki
trzy razy zmieniałem manetkę kierunkowskazów.
Marka: Dacia
Model: Duster/ Logan II
Silnik: 1.5 dCi/ 1.2
Rocznik: 2013/ 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 13 Lut 2015 Posty: 243 Skąd: Next to WRO
Wysłany: 2020-11-30, 15:18
Słuchajcie, wciąż walczę z tym, żeby ten tępy wariator zapłonu widział obroty silnika. Normalnie to instalacja gazowa (np Stag) czyta to z przewodu sygnałowego cewki, ale nie wiem o co chodzi w tym przypadku. Jakieś pomysły skąd wziąć ten sygnał (czujnik na wale odpada).
Potwierdźcie to ze zdjęciem: dwa lewe sygnałowe, prawy zasilanie, bo może ja jednak źle odczytuje pomiary...
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2020-12-06, 20:47
ex_perimental napisał/a:
Słuchajcie, wciąż walczę z tym, żeby ten tępy wariator zapłonu widział obroty silnika. Normalnie to instalacja gazowa (np Stag) czyta to z przewodu sygnałowego cewki, ale nie wiem o co chodzi w tym przypadku. Jakieś pomysły skąd wziąć ten sygnał (czujnik na wale odpada).
Potwierdźcie to ze zdjęciem: dwa lewe sygnałowe, prawy zasilanie, bo może ja jednak źle odczytuje pomiary...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum