Witajcie. Przymierzam się do zakupu i wymiany rozrządu w loganie .
Jakiej firmy zestaw polecacie? Myślę nad kompletnym zestawem jednej z firm;
INA, GATES,BOSCH, CONTINENTAL?
Któryś jest gorszy, a może lepszy?Może któryś hałasuje?
Czy we wszystkich silnikach d4f rozrząd był taki sam?Bo przy części firm widzę ograniczenia..
Dzięki za odpowiedzi ;)
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1973 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-11-07, 14:57
Uważam, ze każda z tych firm produkuję porządne części wiec jakość rozrządu będzie porównywalna. Możesz szukać również OEM, warto skontaktować się z forumowiczem Toka93 może mają w firmie takie na sprzedaż w dobrej cenie
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3770 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-11-18, 10:52
No to ja się mogę pochwalić że mechanik wymienił mi sprzęgło w Loganie za 250 PLN w tym części 250 PLN (komplet Valeo).
Sęk w tym że mechanikiem jest teść :) Niestety już na emeryturze.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2020-11-18, 10:52, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1799 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-11-18, 11:52
Oczywiście, że mechanik może sobie kasować ile chce. Jednak po cenie wiem, że był to raczej "garaż".
Normalny warsztat ma tak duże koszty w tym podatki, że 200zł za wymianę rozrządu nie pokrywa nawet kosztów robocizny.
W przypadku rozrządu warto jednak robić to kwit, ze względu na reklamację w razie uszkodzenia rozrządu.
Nie dość że ceny pracy nie pokryje, to jeszcze trzeba doliczyć amortyzację narzędzi.
Podatków to tu nie ma co liczyć, bo to pewnie po znajomości, bez działalności.
Do tego brak kwitu, co oznacza że w przypadku zerwania paska producent się wypnie i zostaniemy z rozwalonym silnikiem.
Napiszę kilka słów.
W tej cenie dam sobie rękę uciąć że to było robione na mazak, bez ustawiania, bez ewentualnej korekcji.
Dzięki, bo obydwu stron nie znałem, a są bardzo pomocne.
Problem jednak wciąż mam z uszczelniaczem wału, wciąż nie znalazłem jaki dokładnie idzie do mojego samochodu.
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 639 Skąd: Wro
Wysłany: 2021-11-29, 15:56 Pompa wody a pasek rozrządu
Witam,
Auto mam z XI 2016, jestem pierwszym właścicielem. Zrobiłem 90.000 km i chcę powoli wymieniać rozrząd. Czy wymieniać też pompę wody? Nie chodzi mi o koszty, tylko bardziej o to, że już się kiedyś pałowałem z nową pompą w innym aucie, bo puszczał simmering. I teraz pytanie czy warto zastosować zasadę wymiany pompy co drugą wymianę paska. W zasadzie w 90% jestem zdecydowany, żeby starą pompę zostawić. Przede wszystkim to oryginał, ASO zaleca wymianę samego paska i napinaczy przy 120.000, a ja mam ledwo 90.000. Co myślicie?
Po 100 tys. km też już jest w każdej chwili takie ryzyko...
Dlatego nie spotkałem się nigdy z zasadą "co drugi pasek" - zwykle zaleca raczej właśnie "co ok. 100 tys., najwygodniej przy okazji paska", skoro i tak już zdjęty, a nie powinno się go zakładać ponownie.
(Czasem mechanicy "starej daty" po prostu demontowali pompę i sprawdzali jej stan, ale i tak nie liczyłbym, że wytrzyma 200 tys. km, więc sens tej operacji jest obecnie niewielki).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum