Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Szarpanie na zimnym sprzęgle
Autor Wiadomość
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-02-05, 09:59   Szarpanie na zimnym sprzęgle

Mam przejechane 13800 i auto w grudniu bedzie miało 4 lata. Od początku bujam się z szarpaniem , skakaniem - jak kolwiekto nazwac. Byłem z tym w aso , auto na gwarancji do grudnia. Wykonano aktualizacje oprogramowania. Problem nie znikł .Wiec poprosiłem o kolejną wizytę. Tu już jazda z technikiem , który uznał wadę /bądz szkliwo na tarczy sprzęgła/ Samochód nigdy nie wióżl ciężarów, nie byl przeganiany. Raz był w polskich górach. Sprzęgło po rozgrzaniu nie daje odznak nieprawidłowej pracy. Szarpanie ustaje. Wskazówki technika. Wymiana tarczy /częsć nie podlegająca gwarancji/ można wymienic na mój koszt, bądz monit do renault polska. /czekam na decyzję / .Moje pytanie , czy mam szanse reklamowac to wszystko w formie złych materiałów uzytych w produkcji .Pojawiło sie wiecej takich usterek w tym roczniku. Jaką drogą ewentualnie isć , żeby to wywalczyć.jestem przekonany , że to wada eksplatacyjna.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 900
Skąd: EL
Wysłany: 2021-02-05, 10:16   Re: Szarpanie na zimnym sprzęgle

Krystian67 napisał/a:
Moje pytanie , czy mam szanse reklamowac to wszystko w formie złych materiałów uzytych w produkcji .
W prawodawstwie szansa jest. Problem z udowodnieniem.

Krystian67 napisał/a:
jestem przekonany , że to wada eksplatacyjna.
Skoro tak, to nie ma czego reklamować.
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-02-05, 10:47   Re: Szarpanie na zimnym sprzęgle

eio napisał/a:
.....

@Krystian67 - jestem przekonany , że to wada eksplatacyjna.

@eio - Skoro tak, to nie ma czego reklamować.

No nie @eio - kolega się ewidentnie przejęzyczył - chodziło Mu zapewne o wadę produkcyjną, montażową, materiałową itp. - może na etapie montażu tarcza została czymś zapaćkana, lub na etapie transportu ktoś "ekstremalnie" wjeżdżał do załadunku. Pomagajmy jednak...
_________________
Od f126p do Dustera
Ostatnio zmieniony przez maugu 2021-02-05, 10:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 900
Skąd: EL
Wysłany: 2021-02-05, 11:47   

@maugu, jak najbardziej staram się pomóc wskazując lapsus, który oznacza strzał w stopę. Drugi raz przeczytałem opis. Jest chaotyczny. Trzeba dobrej woli by założyć, co autor miał na myśli. Po pierwszym czytaniu uznałem, że jest przekonanie właściciela auta kontra przekonanie technika aso. Tutaj pozostaje kontakt z renault Polska, później sąd. Drugie czytanie z dobrą wolą i mnóstwem założeń. Moja interpretacja opisu - auto używane przez 4 lata, auto jest jeszcze na gwarancji, problem pojawił się od początku użytkowania auta, czyli 4 lata temu, aso zajęło się zgłoszonym problemem 4 lata temu aktualizując oprogramowanie (??), problem pozostał do dziś (4 lata bez poprawy?), auto było używane zgodnie z instrukcją i "pracowało" w optymalnych warunkach, problem to szarpanie na sprzęgle (od 4 lat?). Technik uznał to za usterkę eksploatacyjną. Właściciel - wada fabryczna. Czyli od 4 lat nie naprawiono błędu wgrywając jedynie aktualizację oprogramowania? Co ma oprogramowanie do zużycia sprzęgła (czy aso rzeczywiście zajęło się problemem?)? Dziwne. Wystarczy monit w Renault Polska.
Ostatnio zmieniony przez eio 2021-02-05, 11:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2021-02-05, 12:00   

eio - ja wiem, że niejednokrotnie i bardzo wyczerpująco odpowiadałeś na wiele pytań i trochę impulsywnie i ad hoc to napisałam, ale przez moment wyobraziłam sobie jak by wyglądało nasze forum gdyby np. laisar zamiast po raz n-ty drukować linki to za każdym razem odpowiadałby - to już było, skorzystaj z wyszukiwarki. (a ja znowu nie w temacie) - bez odbioru sorry.
_________________
Od f126p do Dustera
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-02-05, 16:29   

Uwazam że szarpanie to złe materiały uzyte w produkcji. Jak wspomniałem technik aso idzie w tym kierunku i wysyła monit do renault Polska. Wszystko co opisałem trzeba czytac ze zrozumieniem. Bywa że chce sie coś opisać dobrze , ale odczytywane jest żle. Tak prawda .Kol eio problem głoszę od początku. Uznałem w czasie eksplatacji ,ze być moze tak ma być , a ja ucze sie jeszcze jeżdzic. Miałem kangoo i 1o lat wczesniej i problemu nie było. W tym wszystkim przekonywał mnie jeszcze Pan prowadzący coroczny serwis. Tak ma byc. Ale w 3 roku jednak problem narastał i postanowiłem to zgłosic w polowie roku. Pisałem ze wykonano aktualizacje / na wskutek moich usterek, czyli szarpanie na 1 biegu/ .Kolejno jeszcze 2 poprawki. Jednak teraz w czwarym roku znów postanowiłem to zgłosic. Eio w ostatnim poście wiele napisałeś co się zgadza. Opis własciwie powinien się zaczać jako szarpanie na zimnym silniku . Taki temat już na forum zacząłem, aso szło w kierunku oprogramowania. i tak naprawiali auto 3, 5 r . Niestety był to zły kierunek.
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 368
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-02-05, 17:00   

Co trzeba robić żeby po tylko około 14 tyś kilometrów zjechać sprzęgło. Skoro było zgłaszane 3,5 roku temu i nic się nie zmieniło to żądaj wymiany całego sprzęgła a nie tarczy która jest materiałem ekspoloatacyjnym albo gruntownego sprawdzenia co jest nie tak. Generalnie skoro szarpie od samego początku to powinieneś im to już zgłaszać wielokrotnie aż do skutku. Tutaj widzę że Cię spławili na 3.5 roku i dlatego dziś mogą Ci wciskać kit o tarczy sprzęgła w sytuacji kiedy wada była od lat. Nawet tarcza sprzęgła może być reklamowana jeśli nie gra od nowości. Kluczem jest diagnoza natychmiast i żądanie. Materiały eksploatacyjne nie zużywają się zaraz po wyjeździe z fabryki tylko po adekwatnym czasie do ich rodzaju
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-02-05, 18:11   

Łukasz to jest droga do sukcesu. Ciesze sie ze mnie rozumiesz. Czekam na info z serwisu. Pan technik jak pisałem wysłał monit do renault pl. i jak stwierdził nie jestem pierwszy . Jednak stwierdził ze temat jest śliski. W poscie pytałem jak postąpic w razie gdy nie uznaja moich spostrzeżenień. Według technika na sprzegle mogło zrobic się szkliwo , lub coś co po rozgrzaniu materiału ustępuje. Trwa to ok 10 min jazdy i ustepuje. Zaznaczam ze auto eksplatowane jest wzorcowo. I droga pracy sprzęgła jest prawidlowa. /pedał sprzegła /. Doszedlem do wniosku kiedys ze być moze chodzi o wozenie ciężarów . I może pomogło by wożenie worków z piaskiem. Dodam jeszcze coś .Pan technik zasugerował mi że pomogło by tzw. przypalenie sprzegła. / rozumie zdarcie szkliwa / Na to jednak sie nie pisze. Na koniec dodam ze trudnię się elektryką samochodowa i tematy mechaniki jest mi mocno znany. Wiem czym się to je. Ale serwisy to prawdziwe molochy i tu moge na tym polu przegrywac.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 900
Skąd: EL
Wysłany: 2021-02-05, 19:13   

@Krystian67, jeśli jest tak jak piszesz, to - moim zdaniem - samodzielnie powinieneś napisać do renault Polska. Jeśli napisał pracownik aso, to efekt będzie jak... 4 lata temu. Pracownik napisze skrótowo, może pominąć istotne z punktu widzenia klienta i jego praw informacje. Istota to problem który zgłosiłeś 4 lata temu (używaj precyzyjnego języka, bo mnie wychodzi 3 lata i 1 miesiąc), aso przyjął i próbował naprawić po swojemu. Problem nie minął. Aso zbywa cię przez kolejne 3 lata i 1 miesiac, chyba czekając na zakończenie terminu gwarancji (bo inaczej to trudno wyjaśnić). Nic Cię nie obchodzi jaka może być przyczyna problemu (eksploatacyjna, fabryczna, montażowa), bo go zgłosiłeś zaraz po zakupie auta w aso (dokładna data). A po drugie - aso przyjęło zgłoszenie. Po każdej wizycie w aso powinieneś dostać dokument reklamacji, w ktorym powinno byc napisane co zgłosiłeś - problem. Co do gwarancji na materiały eksploatacyjne - też je obejmuje. Poczytaj komentarze i artykuły dziennikarskie (zwłaszcza z linku w ostatnim poście) w temacie - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18468
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1823
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-02-05, 19:47   

Problem może być to że aso po każdej naprawie w systemie zaznaczali problem jako rozwiązany. Nie wiem czy w tym konkretnie przypadku ale prawie zawsze tak robią niestety trzeba brać papier że problem nie rozwiązano.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-02-06, 10:53   

W kazdym ztych zgłoszeń mam potwiedzenia na papierze. Tytuł -silnik szarpie na 1 biegu .I po aktualizacjach dodatkowo nadmierne zużycie paliwa. Fakt aso same nie decyzji nie podejmuje . Trzeba czekac. Dodam jeszcze ze technik po ludzku podpowiedział mi jedną rzecz. Gdyby nawet powymieniac tarcze itd. problem moze wrócic po 3 miesiacach. Dlaczego nie wiem. Natomias zasugerował ,ze to element eksplaatacyjny i może sie zdazyc że bedę musiał za to placić. Czego za bardzo sobie w tym przypadku nie wyobrazam. Z doswiadczenia tarcza która doznaje szkliwa po 13 ponad tysiacach musiała by coś mocna przejść. Wadliwe słoneczko , wadliwe elementy sprzęgła. Zwłaszcza spreżyny dławiace. Nie mam haka .Nie mieszkam w gorach. Nigdy nie starowalem z piskami . Trochę smieszna sytuacja. Czuję jednak ze bedę musiał walczyć.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2021-02-06, 11:29   

Jak zeszklone to będzie ślizgać. Robiłeś próbę. pozdr
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 900
Skąd: EL
Wysłany: 2021-02-06, 11:34   

Krystian67 napisał/a:
W kazdym ztych zgłoszeń mam potwiedzenia na papierze. Tytuł -silnik szarpie na 1 biegu .I po aktualizacjach dodatkowo nadmierne zużycie paliwa.

No to chyba jesteś w domu. Powinieneś to rozegrać rozważnie, bo wszelkie nieudane, błędne próby interwencji w aso, mogą być przez nie w przyszłości wykorzystane w ewentualnym procesie sądowym, jeśli będziesz zmuszony go założyć. Ale to ostateczność.

Jeśli aso karze zaplacić za część eksploatacyjną, nie gódź się. Masz argumenty podparte dokumentami z aso. Problem ten zgłaszałeś już 3 lata temu, i nie jeden raz. ASO robiło cos innego zamiast od razu wymienić wadliwą część eksploatacyjną, albo wadliwie zamontowaną. Przez 3 lata aso nie naprawiło zgłoszonego problemu w nowym aucie. Nie ma mowy o utracie gwarancji na ten element, bo od początku, od pierwszego zgłoszenia w aso 3 lata temu, nie został naprawiony. Może lepiej przydalby się jakiś prawnik (miejski rzecznik praw konsumenta), ktory podpowiedziałby jak napisać skargę /reklamację do Renault Polska, by samemu nie wpakować się na jakąś minę blokującą przyszłe roszczenia względem aso.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3624
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-02-06, 11:42   

13800 - to jeszcze się nie dotarło :)
Pogadaj z nimi , teraz to już ciężko będzie ustalić czy wina jest części czy eksploatacji. Ostatecznie zaproponuj że np. dasz swoje części na wymianę (tarcza kosztuje ze 200 pln oczywiście nie w ASO).
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-02-06, 19:56   

Witam .kol DrOzda . Sprzęgło od początku szarpało. Ale uznałem ze moze tak ma byc. Mam prawo się nie znać .Sprzegło nigdy nie było poddawane obciązeniom. Boję sie ze w perspektywie dalszego użytkowania moze ucierpieć reszta .czyli łożysko itd. Nie wiadomo co jest nie hallo. Trzeba by to porozbierac. Nie wiem czy czytałes mój poprzedni post. Technik nie gwaratuje poprawnosći działania nawet po wymianie. To pytanie - o co chodzi. Ja to widzę tak. Płace za tarcze / opcjonalnie - czesć eksplaatacyjna/ serwis wykonuje gwarancję .Jesli bedzie inaczej , bedzie dym. Co do zbierania dokumentacji , to myśłę ze w systemie wszystko jest . Skoro jest kopia , to i oryginał. Za porady koledze Eio też dziekuję serdeczne dzięki.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-02-06, 20:06   

Jeszcze dla kol.Jurka podpowiedz. Sprzęgło nie slizga , prawidłowo działa /sprawdzone przez technika./ Objaw to szarpanie na zimnym , na podjeżdzie pod wzniesienie .Coś w rodzaju wybitych poduszek na silniku. Co sugerowalem w aso. Ale mnie wyśmiali. Wszystko trwa do momentu zagrzania tarczy. Bywa że przy dobrym kontakcie z podłożem ma się wrazenie początku nauki jazdy .Na śliskiej powierzchni zrywa kontakt z podłożem. /kontrolki asr swiecą na moment/ Potem problem zanika. Powtórzę odbyłem jazdę jako pasażer obok technika serwisu , który to potwierdził.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-02-11, 18:10   

No koledzy wracam do tematu. Jest odpowiedz.Negatywna .Sprzęgło to częśc eksplaatacujna .I nie podlega wymianie gwarancyjnej. Na dodatek odpowiedż centali to .Samochód wskutek zgłoszonej usterki nie zagraża niebezpieczenstwa użytkownikowi. A sprzegło co do zasady tak może sie zachowywać. Jak zroumiałem jest to normalne zachowanie tego elementu.Mam na myśli tarczę sprzegła. Dodatkowo serwis moze wymienić elementy ale za odpłatnoscią .A i tak nie daje gwarancji na zachowania po ich wymianie. Taki wpis miałby się pojawić w gwarancji wymienianych cześci.Najprościej ,,Mogę wymienic to szesć razy i nic to nie da. Tak to działa i już. Na pytanie czy ktos miał taki problem odpowiedż brzmi nie. Jednak zdarzył się klient który dwukrotnie wymieniał tarcze po 2500 i 3500. Tu podobno chodziło o nieprawidłowe użytkowanie. Teraz płęta .Czy bujać sie tym do końca .Odpuścić i porzucić temat . Czy walczyć z molochem. Chce auto oddac w rozliczeniu .Ciekawy jestem czy historia moich zgłoszen bedzie w tym przeszkadzała . Powoli jakos wyrabiam sobie opinię o tej firmie. Tyle mam do napisania.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 900
Skąd: EL
Wysłany: 2021-02-11, 18:57   

Pójdź na konsultacje do RPK, albo do prawnika biegłego w sprawach roszczeń gwarancyjnych. Rzecznik po zapoznaniu się z problemem i sprawdzeniu dokumentów, którą gromadziłeś od 3 lat w tej sprawie, powie co robić, czy jest jakaś szansa.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1823
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-02-11, 19:11   

Pewnie wadliwe są tłumiki drgań w tarczy sprzęgła czyli cała tarcza jest wadliwa. Niestety ale nic nie wskurasz. N razie jeździj i jak sam mówisz oddaj auto w rozliczeniu. Gdyby ktoś próbował Tobie wmówić w serwisie że masz uszkodzone sprzęgło mów że przecież od nowości zgłaszałem ten problem i zawsze mówili że jest wszystko ok wiec według Ciebie też jest wszystko w porzadku i niech nie szukają dziury w całym. Co do samego serwisu już chyba 3 razy zostalem sam z problemem w swoim aucie więc niestety ci oszuści z ASO działają zawsze na niekorzyść konsumenta i dla centrali słowo tych partaczy tam pracujących jest najważniejsze
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-02-12, 15:12   

Tak zrobię . Dobra opinia powoli sie konczy . Prawnie nie mam szans . Wiele ludzi tak mi odpowiada. Przestroga dla tych co myślą , że masz gwarancję to spisz spokojnie. Nic bardziej mylnego.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 629
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-02-12, 20:08   

Masz na liczniku zaledwie 14 tysięcy, czyli tyle co nic.
Krystian67 napisał/a:
Wszystko trwa do momentu zagrzania tarczy.
Wyjaśnij.
Powiedz mi tak. Czy szarpanie jest absolutnie zawsze na zimnym czy jest to zależne od temperatury powietrza?
Krystian67 napisał/a:
A sprzegło co do zasady tak może sie zachowywać. Jak zroumiałem jest to normalne zachowanie tego elementu
Niestety ale wygląda na to, że tak.
To o czym piszesz czułem w wielu autach. W demówkach w zasadzie każde którym jechałem, jeśli było zimne, to szarpało przy puszczaniu sprzęgła.
Teraz co może być przyczyną:
1. 14 tysięcy to przebieg niemal zerowy. Sprzęgło mogło się jeszcze nie dotrzeć. Na nowym sprzęgle zawsze nieco szarpie. Kierowcy głównie twierdzą że to ich wina, bo muszą zmienić nawyki, ale to nie do końca prawda.
2. Zabrudzona tarcza. Nie szkliwo, bo na szkliwie to sprzęgło się ślizga. Tu masz coś, co klei tarczę i nie pozwala na ślizganie. Olej? Skondensowana wilgoć? Po lekkim przypaleniu powinno się uspokoić.
3. Tłumiki. Na zimno nie tłumią tak dobrze jak na ciepło.
4. Tarcza uszkodzona mechanicznie.

Ja przez 20 tysięcy miałem podobny problem. W zasadzie do pierwszego poważnego przypalenia sprzęgła. Problem zniknął i od 15 tysięcy się nie objawił.
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 617
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-02-13, 14:19   

Poważnie? To "z nowości" mi samochód szarpał w pierwszym roku :?: Myślałem, że na pierwszym przeglądzie (15kkm) poszła jakaś aktualizacja softu i objawy zelżały. Ja to postrzegałem jako problem z dawką paliwa - nie sprzęgłem (choć szarpnięcie (jedno) było zaraz po zmianie biegu), a z czasem (?20-30kkm) ustąpiło zupełnie (ASO już nie dotykało samochodu). Na zimnym bardziej zauważalne było, ale na ciepłym też to czułem.
Ostatnio zmieniony przez Kauris 2021-02-13, 14:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-02-14, 11:04   

Dobrze ze istnieje nadzieja. Może to minie .No i mi minie. Dziękuje za słowa pociechy.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-03-01, 12:27   

Co zamontujesz będzie dobre, Sachs to dobra marka. Ogólnie nie ma co oszczędzać na częściach bo robocizna jest droga, dobrze zrobić raz, a porządnie, dlatego dobrze jest zlecić wymianę uszczelniacza na wale i na wałku sprzęgłowym.
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2021-03-01, 13:17   

odniosę się do tematu
podobne pytanie zadawałem ciut wcześniej , tez miałem problem z tzw. "skakaniem " podczas ruszania , gdy na zimnym silniku ruszam z pierwszego biegu i wrzucam bieg nr. 2 następuje jakby zatrzymanie silnika szarpnięcie i potem jest wszystko dobrze .
więc przed jazdą rozgrzewam ciut silnik na postoju , być może przyczyną tego jest wielka dawka paliwa przy ssaniu i gdy ruszam występuje jakby zalanie silnika paliwem i jego zatrzymanie, może się mylę .
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-03-01, 13:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne