Kupowałem Nokiany Seasonproof trochę w ciemno, bo nie było jeszcze recenzji.
Moje wrażenia na razie są pozytywne, w śniegu radzą sobie naprawdę dobrze (oczywiście ich pełnego potencjału nie mogę wykorzystać z powodu ABS, ASR i ESP).
Marka: Fiat
Model: TIPO SW
Silnik: 1.4
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2019 Posty: 297 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2021-02-07, 19:33
Zaliczam się do grona co mieli pierwszy i ostatni raz do czynienia z marką Nokian.
Opinia dotyczy letnich, ale po ty co z nich zostało, to raczej nie będę już więcej ryzykowna, nawet przy all season czy zima.
Mają teraz 5 lat a wyglądają na 10 + stan jak by jeździły w rajdach szutrowych.
Kasa wywalona do kosza.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2021-02-07, 19:35, w całości zmieniany 1 raz
Ja miałem nokian-y made in Rosja produkcja 2017, może w tym był problem. Widziałem swego czasu nokian-y waterproof made in Finland bieżnika było mało, ale guma była jak nowa .
Kupując drugie opony u gumiarza ( goodyear 4 season) powiedział że Nokian premium ma tylko cenę .
W poprzednim aucie miałem Michelin Cross Climate. Byłem bardzo zadowolony. Świetne latem na sucho i mokro, na śniegu przeciętne ale dawały radę , jako że jeżdżę 95% po mieście to było go mało i opony się spisały. Teraz do Sandero kupiłem Good Year Vector 4 seasons G-3. Na śniegu zdecydowanie lepsze od Cross Climate. Jadą bardzo dobrze. Na mokrym też bardzo dobrze trzymają. Ciekawe jak latem na suchym. Są miękkie, tez ciekawi mnie jaka trwałość będzie.
Jedno wiem. W tych warunkach gdzie się poruszam i jakim autem jeżdżę już nie wrócę do sezonówek.
W poprzednim aucie miałem Michelin Cross Climate. Byłem bardzo zadowolony. Świetne latem na sucho i mokro, na śniegu przeciętne ale dawały radę , jako że jeżdżę 95% po mieście to było go mało i opony się spisały. Teraz do Sandero kupiłem Good Year Vector 4 seasons G-3. Na śniegu zdecydowanie lepsze od Cross Climate. Jadą bardzo dobrze. Na mokrym też bardzo dobrze trzymają. Ciekawe jak latem na suchym. Są miękkie, tez ciekawi mnie jaka trwałość będzie.
Moją poprzednią oponą również był wymieniony Goodyear w wersji G-2. Zimą dużo lepiej niż CC+, za to bardzo ciepłym latem opona bardzo pływała na asfalcie. Na mokrym również wyczuwalnie gorzej od CC+. Cóż - nie można mieć wszystkiego. Po obyciu z obydwoma oponami jednoznacznie widać, że CC+ to opona dużo bardziej letnia niż zimowa. Goodyear odwrotnie.
Cytat:
Po 10 miesiącach użytkowania opon goodyear 4Seasons bieżnik miałem 7,5 mm , tylko chyba miałem G2 .
Po 50 tyś na Gy zostało mi 5-5,5mm.
Ostatnio zmieniony przez Datex 2021-02-08, 01:54, w całości zmieniany 2 razy
Tak mnie tez intryguje ten nowy Navigator. Bieżnik ma bardzo podobny do Good Year Vector G-2. Ale nie znalazłem nigdzie testów tej opony, choć przyznam, że miałem chętke kupić to jednak pozostałem przy premium.
Dębica3 Nawigator3 205/55/R16 CODE 94V od trzech tygodni.
Pierwsze odczucia OK, wg mnie dobrze trzyma się na śniegu i błocie, po mokrym nie jeździłem ale przytrafiło mi się na mus b.ostre hamowanie na lekko śliskiej nawierzchni asfaltu i ... rewelacja udało się z krótką drogą hamowania.
To moje pierwsze opony całoroczne, zdecydowałem o tym bo już mało jeżdżę i 90% po mieście rzadko trasy ale krótkie. Cena też przyzwoita, 980 za komplet z wymianą i wyważeniem.
Zaopiniuję po całorocznej eksploatacji.
Ostatnio zmieniony przez Killer 2021-02-08, 23:11, w całości zmieniany 1 raz
Tak mnie tez intryguje ten nowy Navigator. Bieżnik ma bardzo podobny do Good Year Vector G-2. Ale nie znalazłem nigdzie testów tej opony, choć przyznam, że miałem chętke kupić to jednak pozostałem przy premium.
Pozdrawiam
Piotrek
Podstawowe pytanie czy takie podobieństwo bieżnika czegoś dowodzi. Tak generalnie to liczą się jeszcze inne parametry typu skład mieszanki i jej charakterystyka temperaturowa, kąty tych nacięć, szerokość i budowa wgłębna lameli itd.
Tak mnie tez intryguje ten nowy Navigator. Bieżnik ma bardzo podobny do Good Year Vector G-2. Ale nie znalazłem nigdzie testów tej opony, choć przyznam, że miałem chętke kupić to jednak pozostałem przy premium.
Pozdrawiam
Piotrek
Podstawowe pytanie czy takie podobieństwo bieżnika czegoś dowodzi. Tak generalnie to liczą się jeszcze inne parametry typu skład mieszanki i jej charakterystyka temperaturowa, kąty tych nacięć, szerokość i budowa wgłębna lameli itd.
Opis można znaleźć na stronie producenta : https://www.debica.com.pl/opony/_88?tt=862
Zapytam, jesteś specjalistą od budowy opon? Przed zakupem mierzysz kąty, liczysz lamele itp, itd. Ja nie jestem i moja opinia przydatności przynależy tylko mnie, czy mi odpowiada czy nie i jakie ma wady, tym samym czytając opinie w necie traktuję jako indywidualne użytkownika bo każdy użytkuje wg własnych zasad i ma własne opinie.
Opony kupuję od ~40 lat i nigdy nie onanizowałem się producentem , ale jak mi odpowiadały ponawiałem zakup tego modelu.
Opis można znaleźć na stronie producenta : https://www.debica.com.pl/opony/_88?tt=862
Zapytam, jesteś specjalistą od budowy opon? Przed zakupem mierzysz kąty, liczysz lamele itp, itd. Ja nie jestem i moja opinia przydatności przynależy tylko mnie, czy mi odpowiada czy nie i jakie ma wady, tym samym czytając opinie w necie traktuję jako indywidualne użytkownika bo każdy użytkuje wg własnych zasad i ma własne opinie.
Opony kupuję od ~40 lat i nigdy nie onanizowałem się producentem , ale jak mi odpowiadały ponawiałem zakup tego modelu.
Zwróciłem tam raczej uwagę że kierowanie się podobieństwtem bieżnika to ślepy zauek. Niektórzy tak maja że przez takie podobieństwa przenoszą swoją opinię z jednego produktu na inny który nie posiada kompletnie cech tego pierwszego.
Coś w stylu :poco kupować droższe opony premium? skoro ten tańszy producent daje prawie identyczny bieżnik..
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2021-02-10, 10:07, w całości zmieniany 1 raz
Łukasz_MZwróciłem tam raczej uwagę że kierowanie się podobieństwtem bieżnika to ślepy zauek. Niektórzy tak maja że przez takie podobieństwa przenoszą swoją opinię z jednego produktu na inny który nie posiada kompletnie cech tego pierwszego.
Coś w stylu :poco kupować droższe opony premium? skoro ten tańszy producent daje prawie identyczny bieżnik..
zwłaszcza ,że niektóre opony bieżnikowane ( nalewki ) mają bieżnik identyczny z nowymi oponami ( sam takie użytkowałem )
Podnieciła mnie ta dyskusja o Navigatorach 3 i sprowokowała z ciekawości do przetestowania na dzisiejszej zimowej nawierzchni.
Jeździłem po osiedlowych uliczkach ze śniegiem i błotem pośniegowym, próbowałem parkowania w trudnych miejscach z głęgokim śniegiem i poszło jak dla mnie OK. Wielkich trudności nie było ale trzeba być uważnym, przewidującym no i mieć wiedzę jak w takich warunkach się poruszać, czyli praktykę.
Przejechałem się też po mieście i tylko raz przy starcie z lekko pochyłej jezdni i śliskiej/zabłoconej na skrzyżowanie zapaliła mi się kontrolka ESC ale nie miałem problemów z szybkim wjazdem na to skrzyżowanie.
Wyjechałem też na obwodnicę, jechałem tak do 100 km/h i nie zauważyłem, nie usłyszałem jakiś głośnej pracy opon. No ale zobaczę jak to się będzie sprawować w lecie.
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 104 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-02-11, 22:42
Starsze navigatory miały dwa główne problemy: jazda po twardym, zbitym śniegu (prawie lodzie), ale to tak jak wiele innych opon oraz jazda po mokrym, po deszczu, ale w tym przypadku wiele opon radzi sobie dobrze lub bardzo dobrze.
Powyższe wady dyskwalifikowały navigatory do szerokiego stosowania.
Nowe Navigator 3 wyglądają bardzo obiecująco.
Sam jestem "fanem" opon całorocznych i samochody, które mam (3 szt.) jeżdżą na michelin crossclimate, continental all season, a duster ma bridgestone dueler hp sport as (as=all season), ale zimą są najsłabsze z całej trójki, a w internecie wręcz określane są jako letnie. Najlepsze z tej trójki są micheliny.
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 409 Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-02-11, 22:57
Nie jestem zwolennikiem opon całorocznych ale w mało używanym aucie miałem założone poprzednie i Navigatory i złego słowa nie mogę powiedzieć. Wyjeżdżały tam gdzie typowe zimówki nie dawały rady a i w bałkańskich upałach też dały radę. Jestem ciekaw jak będą się sprawowały trójki
I robiłem śledztwo i co mnie zdziwiło to fakt, że Amerykanie na forach je chwalą za zachowanie na śniegu.. a są do d..y to chyba taki kalifornijski śnieg, grubości 1mm, przez godzinę leży zanim się rozpuści, bo inaczej nie wiem jak to wytlumaczyć
Teraz mam prawdziwe całoroczne, ze śnieżką i śmigają po oblodzonych wiaduktach aż miło.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum