Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-03-05, 13:51   

Nie zawsze słychać odbicie, ilość wlanego gazu i punkt odbicia dość mocno jest skorelowany z "wypoziomowaniem" samochodu. Nawet jak pływak się zatnie i nalejesz gazu do oporu to nic się nie stanie - przynajmniej o tej porze roku ;-) . Zacinający się pływak dość łatwo zdiagnozować, końcówka tankowania wygląda tak, że liczydło zaczyna zwalniać i paliwo coraz wolniej wpływa do zbiornika - jak nagle zwalnia to znaczy że zawór i pływak działają nawet jak nie słychać charakterystycznego stuknięcia.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-03-06, 15:33   

damiaszek napisał/a:
- jak nagle zwalnia to znaczy że zawór i pływak działają nawet jak nie słychać charakterystycznego stuknięcia.

jak zwalnia to w 90% jest niskie ciśnienie gazu na stacji , szczególnie na starych i marketowych ja mam zbiornik gdzie wchodzi 72l to od 50 leci jak krew z nosa a zawór działa poprawnie.

Do fabrycznych wchodzi równo 32.5l reszta zależy od temperatury oraz dokładności pomiaru dystrybutora.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-03-06, 15:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
Czajo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: Tce 1.0 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2021
Posty: 303
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2021-03-12, 12:23   

Zgodnie z przewidywaniami komputer pokładowy pokazuje głupoty w obliczaniu spalania, zasięgu etc. Ponawiam więc swoje pytanie, czy w DDT4All można użyć tablicy dla dustera 2 i wybrać co ma liczyć komputer?

Sprawdziłem obie tablice w trybie demo i w obu przypadkach (duster 2 i Sandero 2) DDT4All wysyła takie samo binarne polecenie do ECU włączające komputer pokładowy (2E 01 06 01). W Sandero brakuje opcji przełączenia liczenia na petrol/GPL
_________________
Ostatnio zmieniony przez Czajo 2021-03-12, 12:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Premier 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Tce lpg
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2020
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-03-13, 01:55   

Próbowałem zrobić to w loganie przez ecuTweaker. Nie ma takiej możliwości ten komputer.
 
kordirko 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG
Rocznik: ---
Wersja: Comfort
Dołączył: 11 Mar 2021
Posty: 72
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-03-20, 07:30   

Fruxo napisał/a:
to nic nie da , bo trafisz czasem na takie gaz co po jednym tankowaniu wtryski zawali a to że wtryski ci co najmniej raz walną jest pewne, dopiero o te drugie opłaca się dbać choć w sandero już 3 zestaw używam a auto jest z 2017r


Czy naprawdę te wtryski w Landi Renzo są takie słabe w Daciach ?
W innym aucie w instalacji BRC 24 Sequent mam jeszcze oryginalne wtryski po 10 latach i 250 tys.km i nic się nie dzieje.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-03-20, 08:15   

W Loganie kupionym w styczniu 2016 ciągle jeździ i nie było jeszcze problemów, przebieg około 55 tys . Pytanie co było lane.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-03-20, 19:56   

bo kiedyś te medy jeździły po 300 tyś potem przenieśli produkcje do chin i zaczęli robić chłam
w 2016 to już nie były medy tylko nowe GIRLS
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-03-20, 19:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
leech10 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2021
Posty: 70
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-05-19, 09:14   

http://www.daciaklub.pl/f...1822572#1822572
gawel napisał/a:
Wymienili mi iglice na gwarancji po 18 tys, i wymieniem u nich filtr fazy suchej po 23 tys km choć zgodnie z książką gwarancyjną jest po 30 tys a faza ciekła dopiero po 60 tys km.

Ile płaciłeś za wymianę filtra fazy lotnej, czy suchej jak zwał, tak zwał?
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 357
Skąd: WPR
Wysłany: 2021-05-19, 09:22   

w sierpniu w 2020 roku w ASO Pasikowski w Płocku zapłaciłem 277 zł za fazę lotną, ciekłą chyba ponad 400 zł, W ASO Reno MOry w Warszawie chcieli za komplet 870 chyba ich posrało.

To była połowa gwarancji więc zdecydowałem sie na ten filtr i mam go na wzór w razie czego zabrane zużyty, pytałem na fixli to nie ma problemu ze wymianą filtrów w okolicy Milanówka ok 200 zł komplet bez problemu.

Nie dam się okraść. Jaki ma sens płacenie takich pieniędzy ? Po dodaniu paliwa wyjdzie podobnie jak benzyna
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
michauek22 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2017
Wersja: Off-Road
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 300
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2021-05-20, 14:19   

kordirko napisał/a:
Czy naprawdę te wtryski w Landi Renzo są takie słabe w Daciach ?

tak, niestety...
 
Jenek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 24 Maj 2021
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-24, 21:48   

Witam wszystkich :)

Niedawno zostałem właścicielem używanej Dacii Logan MCV z 2014 roku z fabryczną instalacją LPG Landi Renzo.

Niestety już po kilku dniach (jakoś nie wyszło to podczas jazdy próbnej) wystąpił problem, którego przyczyną może być LPG.

Samochód na zimno zazwyczaj odpala bez problemu. Natomiast po krótkiej jeździe i odpalaniu ponownym obroty spadają i silnik gaśnie.

Po rozmowie z mechanikiem od gazu (ale bez przeglądu) doszliśmy do wniosku, że przyczyną może być to, że samochód stał przed zakupem kilka miesięcy z pustym zbiornikiem gazu i z benzyną na rezerwie (wilgoć itp.). Zalecił wymianę filtru paliwa i jazdę na benzynie przez jakiś czas.
Zatankowałem do pełna benzynę i następnego dnia problem tymczasowo zniknął po przejechaniu około 50km na samej benzynie. Filtru nie wymieniłem bo z tego co się dowiedział ten model go nie ma :)

Niestety problem powrócił po tym jak zacząłem znowu jeździć na LPG. Zauważyłem też że przełączenie na LPG następuje strasznie szybko. Już po kilku minutach, nawet nie zdążę wyjechać z garażu podziemnego albo po przejechaniu max 500m.

Umówiłem, się na przegląd gazu w Dacii na Modlińskiej bo w Energy Gaz mi powiedzieli, że oni komputera nie podłączą.

Czy ktoś miał podobny problem? Zawory były regulowane. Jeden z filtrów gazu wymieniony, natomiast ten o nietypowym kształcie to się nie udało :)
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-05-25, 21:40   

przegląd w aso to wyrzucenie pieniędzy w błoto
umów się do kliniki lpg
problemem jest to że gaśnie czy nie odpala na ciepłym silniku
 
Jenek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2
Rocznik: 2014
Dołączył: 24 Maj 2021
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-25, 22:00   

Silnik odpala i po chwili spadają obroty i gaśnie. Zazwyczaj na lekko rozgrzanym silniku. Jak przycisnę gazu to jedzie.

Dzisiaj rozmawiałem z kolejnym mechanikiem ale tylko przy okazji bez samochodu. Ten z kolei stwierdził że ten model załącza gaz przy 40 stopniach na parowniku. I prawdopodobnie jak tylko trochę przejadę to temperatura przy ponownym rozruchu jest za niska a idzie gaz zamiast benzyny.

Jest przekonany że da radę się podłączyć z komputerem więc wybiorę się do niego w weekend.
A ASO to ostatecznie jak nikt inny nie da rady :) wczoraj w ASO podali mi szacunkowy koszt wymiany manetki od świateł bo coś mi tam nie kontaktuje -700pln.
 
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 109
Skąd: DW
Wysłany: 2021-05-26, 08:07   

Jenek, Jeśli chodzi o wariowanie na LPG to zastanów się kiedy wymieniałeś ostatnio te rzeczy:
1. Świece zapłonowe.
2. Cewki
3. Filtr Gazu (Faza lotna i ciekła)
4. Filtr Powietrza.
5. Warto w serwisie LPG przyjrzeć się iglicy w Reduktorze LPG.
6. Czy wtryski LPG są od nowości? Jaki przebieg? Może już się skończyły? Te Valteki są kiepskie.

Zamiast męczyć się z szukaniem przyczyny Twoich problemów, może warto zastanowić się nad wymianą instalacji na jakąś "normalną" jak Stag Q-Max Plus.

W Zachodniej części Warszawy - Blizne Jasińskiego, ulica Warszawska 118 jest całkiem dobry serwis LPG. Wygląd może odstraszyć,ale właściciel i mechanicy są mega ogarnięci i pomocni.

PS Jeśli chodzi o manetkę od kierunkowskazów / nie działający klakson - to to można naprawić - tam kabelek w środku się urywa i przestaje działać. Koszt do 100 zł u elektryka.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6660

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=14845
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 331
Skąd: z ?
Wysłany: 2021-05-26, 08:52   

W instrukcji Logan/Sandero II napisali, że włączenie dotrysku benzyny w trakcie jazdy na LPG sygnalizowane jest miganie lampki zielonej (bez sygnału dźwiękowego) na wybieraku rodzaju paliwa.
Czy zaobserwowaliście takie coś u siebie, jeśli tak, to w jakich okolicznościach?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-05-26, 13:45   

Mój to przełącza nawet przy 20 C ale jak instalacja jest zdrowa to niczego złego to nie powoduje
radził bym iść w strone lejących wtrysków
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 357
Skąd: WPR
Wysłany: 2021-05-26, 17:14   

krimar napisał/a:
W instrukcji Logan/Sandero II napisali, że włączenie dotrysku benzyny w trakcie jazdy na LPG sygnalizowane jest miganie lampki zielonej (bez sygnału dźwiękowego) na wybieraku rodzaju paliwa.
Czy zaobserwowaliście takie coś u siebie, jeśli tak, to w jakich okolicznościach?


Tylko po uruchomieniu silnika zanim nastąpi przełączenie na LPG, miganie zielonej lampki sygnalizuje gotowość systemu LPG do przełączenia. W którym miejscu w instrukcji napisano że sygnalizuje to dotrysk???
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 331
Skąd: z ?
Wysłany: 2021-05-26, 17:19   

Chodzi mi o dotrysk benzyny przy wysokich obrotach lub innych okolicznościach, gdy komputer uzna to za stosowne - wg instrukcji lampka zielona mruga wtedy, aby dać znać, że przy pracy na gazie konieczne jest dodanie benzyny - nie jest to błąd, lecz zamierzone działanie.
Tyle teoria, a chciałbym wiedzieć, jak to wygląda w praktyce.

Strona 2.10
Zależnie od wersji pojazdu, w pewnych warunkach
użytkowania, system może zdecydować
o czasowym przejściu na tryb benzynowy
(miga zielona lampka kontrolka D )
bez sygnału dźwiękowego (np. silne przyspieszenie).
Jeśli warunki są ponownie spełnione,
wraca automatycznie do trybu LPG.
Po kilku bezskutecznych próbach system
może zadecydować o kontynuowaniu jazdy
w trybie benzynowym. Wskazane jest całkowite
zgaszenie silnika na około 1 minutę
i ponowienie próby.
Ostatnio zmieniony przez krimar 2021-05-26, 17:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 357
Skąd: WPR
Wysłany: 2021-05-26, 17:26   

krimar napisał/a:
Chodzi mi o dotrysk benzyny przy wysokich obrotach lub innych okolicznościach, gdy komputer uzna to za stosowne - wg instrukcji lampka zielona mruga wtedy, aby dać znać, że przy pracy na gazie konieczne jest dodanie benzyny - nie jest to błąd, lecz zamierzone działanie.
Tyle teoria, a chciałbym wiedzieć, jak to wygląda w praktyce.

Strona 2.10
Zależnie od wersji pojazdu, w pewnych warunkach
użytkowania, system może zdecydować
o czasowym przejściu na tryb benzynowy
(miga zielona lampka kontrolka D )
bez sygnału dźwiękowego (np. silne przyspieszenie).
Jeśli warunki są ponownie spełnione,
wraca automatycznie do trybu LPG.
Po kilku bezskutecznych próbach system
może zadecydować o kontynuowaniu jazdy
w trybie benzynowym. Wskazane jest całkowite
zgaszenie silnika na około 1 minutę
i ponowienie próby.


dotrysk benzyny występuje równolegle z wtryskiem LPG i tce 90 ten problem nie istnieje, natomiast to co opisujesz ma jak najbardziej miejsce . Kiedy miałem resztkę gazu i ciśnienie było za małe a jechałem 150/h to lpg się wyłączyło jechałem na samej benzynie ale bez żadnych dotrysków bo to całkiem co innego.
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 331
Skąd: z ?
Wysłany: 2021-05-26, 17:33   

Jak ciśnienie jest za niskie (czyli gaz się kończy) to przełączeniu się na benzynę towarzyszy sygnał dźwiękowy i zapala się lampka żółta. Powyższy fragment instrukcji dotyczy innej sytuacji. Podejrzewam, że nikt nawet tego nie zauważa i myśli, że jedzie na gazie.
 
gawel 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway Laureate LPG
Silnik: 0,9 LPG
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway Laureate
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 357
Skąd: WPR
Wysłany: 2021-05-26, 17:38   

krimar napisał/a:
Jak ciśnienie jest za niskie (czyli gaz się kończy) to przełączeniu się na benzynę towarzyszy sygnał dźwiękowy i zapala się lampka żółta. Powyższy fragment instrukcji dotyczy innej sytuacji. Podejrzewam, że nikt nawet tego nie zauważa i myśli, że jedzie na gazie.


Źle ci się wydaje i upierasz się na coś co nie ma miejsca. Przy chwilowym przełączeniu na benzynę nie ma żadnych sygnałów.
_________________
Martwią się bogacze, gdzie pochować swoje dacze:)
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 331
Skąd: z ?
Wysłany: 2021-05-26, 18:09   

gawel napisał/a:
Przy chwilowym przełączeniu na benzynę nie ma żadnych sygnałów.

To skąd wiadomo, że jedzie na benzynie? Nie mruga zielona lampka?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2021-05-27, 13:57   

Mój to przełącza nawet przy 20 C ale jak instalacja jest zdrowa to niczego złego to nie powoduje
radził bym iść w strone lejących wtrysków
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 331
Skąd: z ?
Wysłany: 2021-05-28, 09:23   

@Fruxo
Nie chodzi o sytuację przełączania na benzynę z powodu jakiejś awarii (np lejących wtrysków), lecz przełączanie na benzynę pojazdu całkowicie sprawnego zgodnie z założeniami konstruktora.
Opis takiego procesu znajduje się w instrukcji. Podano tam oględnie:
" system może zdecydować
o czasowym przejściu na tryb benzynowy
(miga zielona lampka kontrolka D )
bez sygnału dźwiękowego (np. silne przyspieszenie)"

Ktoś u siebie zaobserwował przy jakich obrotach tak się dzieje, gdy butla jest pełna i nie zachodzi niebezpieczeństwo, że za 1 czy 5 kilometry gaz się skończy i zbliżający się brak gazu może być przyczyną przełączenia na benzynę?
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 744
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-05-28, 09:50   

Kolega gawel wyjaśnił to wyżej. Dotrysk benzyny to równoległe zasilanie benzyną w trakcie działania zasilania gazowego. W tym silniku najwyraźniej może występować tylko czasowe przełączenie na benzynę z jednoczesnym wyłączeniem gazu. Decyzję w jakich warunkach to się dzieje podejmuje sterownik pojazdu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne