Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-04-20, 08:31
Tarcze hamulcowe
Autor Wiadomość
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1799
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-10-27, 18:47   

Z tarczami to zawsze cyrk po katalogach. A dobieranie tarcz do Logana I w wersji MCV/VAN lub pickup to wyższa szkoła jazdy. Tutaj chyba jeszcze nigdy nie siadł dobry numer względem katalogu.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-10-27, 21:27   

Problem rozwiązany. Pasują tarcze tak jak laisar i Dymek napisali 402067025R. Wielkie dzięki.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 117 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3984
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-10-27, 21:56   

To ile już przeleciane, że tarcze do wymiany? Też mam z 2017.
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-10-28, 06:48   

No właśnie problem w tym, że nie za wiele. Uczyłem się jeździć na samochodzie gdzie tarcze starczały na cały żywot samochodu (300tys. ewentualnie się je toczyło). Jeszcze 10 lat temu tarcze w samochodach wystarczały na ok. 80tys. A teraz te tarcze w Daćkach starczają na niecałe 50tys. Z początku w Loganie myślałem, że coś pochrzanione z hamulcami, ale teraz jak w Sandero tarcze poleciały przy podobnym przebiegu to wygląda to na aktualny "standard". Szczególnie, że oba samochody były robione w różnych serwisach. Na pewno wpływ na zużycie ma to, że większość km jest robiona po zatłoczonym mieście, ale te 80tys. dawniej też było po mieście. Jak na razie robię na oryginałach wyszukiwanych w dobrych cenach, ale chyba trzeba będzie się przesiąść na zamienniki w jakości oryginałów. Z tego co się patrzyłem to do Logana klocki robi Ate, na tych z Sandero nic nie pisze.

Tak więc pytanie jakich marek polecacie klocki i tarcze?
 
Killer King 



Marka: Honda / Hyundai / Dacia
Model: City / i10 / Duster 3
Silnik: 1.4 / 1,0 / 1.0
Rocznik: 09' / 08' / 25'
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 406
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2020-10-28, 06:57   

Tarcze starczają spokojnie na dwie wymiany klocków.
Za kilka dni śmignie 40k km. a pierwsze klocki nie są zużyte nawet w połowie.
Nie miałem jeszcze przypadku od dobrych 10 lat, abym musiał wymienić tarcze wraz z pierwszymi klockami.

W hondzie pierwsze klocki wymieniłem przy 60k. km a tarcze przy 80 i tylko dlatego, że skorodowały z tyłu a chciałem już wymienić cały zestaw.
Spokojnie można było dobić do 100k. km z zachowaniem zalecanej bezpiecznej grubości.

Wszystko zależy od stylu jazdy, goście z serwisu powypadkowego, który jeżdżą do wypadków jako pierwsi, wymieniają klocki co miesiąc a tarcze co dwa.
Ostatnio zmieniony przez Killer King 2020-10-28, 07:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-10-28, 07:38   

U mnie też z reguły tak jest. W Loganie tarcze poleciały po dwóch kompletach klocków na każdym po około 25tys. Jak pomykałem 206tką też wymiana tarcz co 2 wymiany klocków. Tyle, że w 206 tarcze starczały właśnie na 80tys. Raczej nie zmieniłem aż tak stylu jazdy bo 206 dość ładnie szła i trzymała się drogi :-P Chyba znacznie większy wpływ ma masakryczny wzrost ilości korków w Krakowie w ciągu ostatnich 10lat. Nadzieja, że jak domkną obwodnicę to coś się poprawi, ale wtedy to znowu skrzydła będzie mogła rozwinąć banda urzędników na czele z prezydentem Krakowa i wprowadzać nową "ulepszoną" organizację ruchu z myślą o turystach :evil:
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 504
Skąd: DTR
Wysłany: 2020-10-28, 21:06   

Ja w swojej byłej Yaris pierwsze klocki wraz z tarczami wymieniłem po 100 tyś km, a miała wtedy 10 lat. Mechanik stwierdził,, że jeszcze można by na nich pojeździć, bo miały 70% zużycia.
_________________
Paweł
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-04-29, 08:48   

Witam

https://motofrance.pl/tarcze-hamulcowe-kpl.-renault-twingo-ii-dacia-logan-przod-7701208252-oryginal



Zakupiłem takie tarcze, okazuje się , ze wcześniej miałem wentylowane. Według specyfikacji pasują do mojej daci, natomiast czy w sandero 1.5 dci ma znaczenie wentylowana/ nie wentylowana tarcza ?

Łukasz
 
waw 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: Wrocław
Dołączył: 21 Mar 2019
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-09-03, 09:33   Jakie tarcze do Dustera II SCE 115

witam
mam dusteraz II 2019 SCE 115
z przodu mam tarcze bodaj 269 mm srednicy, ale widzialem, ze w sprzedazy sa tez dla tego modelu tarcze 280 mm
czy ktos moglby doradzic, czy nie lepiej kupic tarcze 280mm, wieksze?
https://www.iparts.pl/aut...624-100032.html

PS po jakim czasie wymienialiscie tarcze i blocki z przodu?
Ja mam najechane ok 35k kilometrow, klocki maja jeszcze kilka milimetrow , okolo 5-6, a wymiania sie przy 2-3 mm, wiec spory zapas
przy ostatniej kontroli zuzycie klockow to bylo tylko 35%
niewiele hamuje i je oszczedzam
za to tarcze wydaja sie byc mocniej zuzyte, nie mierzylem ich, ale jak dotykam rantu, to czuc ze tarcza sie starla, a tarcze maja tylko 2mm tolerancji, zmniejszenie grubosci tarczy o te 2mm kwalifikuje ja do wymiany...
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1799
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-09-03, 10:26   

Nie można stosować większych bo wymaga to wymiany zacisków na większe.
Jeśli się nie jest pewnym to najlepiej zmierzyć rozmiar.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-03, 11:27   

Wymiana tarczy przed klockami to co najmniej dziwne, zwyczajowo tarcze przeżywają klocki x2
Ja mam 63kkm przejechane i klocków ani tarcz nie wymieniałem
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2021-09-05, 17:53   

https://www.youtube.com/watch?v=4vo29JgHab4
 
kp 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 13 Mar 2017
Posty: 4
Skąd: Marki
Wysłany: 2021-09-20, 17:06   Tarcze i klocki do Stepwaya

Przy okazji zabawy z łożyskami - http://www.daciaklub.pl/f...1826473#1826473 - wymienię sobie tarcze i klocki, jako, że jedna robota :D
Tarcze wentylowane, więc wybór padł na:
TRW DF2586
oraz
TRW GDB1465
dadzą radę czy szukać czegoś innego?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-09-22, 09:12   

Miałem TRW i piszczały.
Dobrą robotę robią hamulce firmy ATE.
Ostatnio mam teraz TEXTAR i też są dobre, przejechałem ponad 80 tys.km i nadal hamują...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-09-22, 09:45   

W Sandero Stepway TCe90 kiedyś wymieniłem na komplet TRW (GDB2016, DF6534) i było tragicznie... Musiałem oddać klocki i założyć Renault (produkowane przez ATE). Przy hamowaniu cały samochód wibrował i skakał. 2 razy poprawiali montaż i było tak samo, po wymianie na oryginały problem ustał natychmiast - tarcze TRW zostały i były ok.
Nie łączyłbym klocków i tarcz TRW w zestawie.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2021-09-23, 07:25   

sobol1976 napisał/a:
W Sandero Stepway TCe90 kiedyś wymieniłem na komplet TRW (GDB2016, DF6534) i było tragicznie... Musiałem oddać klocki i założyć Renault (produkowane przez ATE). Przy hamowaniu cały samochód wibrował i skakał. 2 razy poprawiali montaż i było tak samo, po wymianie na oryginały problem ustał natychmiast - tarcze TRW zostały i były ok.
Nie łączyłbym klocków i tarcz TRW w zestawie.

Właśnie tak miałem, jak pisze kolega Sobol, że klocki TRW piszczały niemiłosiernie i dopiero wymiana samych klocków na ATE pomogła. Tarcze TRW zostały bez zmian. Obecnie mam TEXTAR w komplecie i jest OK.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-09-23, 09:28   

J.w. TRW piszczą jak i Bosch. ATE ok ale twarde. Polecam i od 10 lat jeżdżę na Breck. Tanie nie są, ale miałem w kilku mocnych autach, mam obecnie z przodu i z tyłu w Trafiku (waży 2t na pusto) i do Dacii również założę. Dość że nie piszczą, to jeszcze możecie zrobić kilka przyhamowan z 200km/h i nie zajdzie zjawisko fadingu. Genialne klocki.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 437
Skąd: wlkp
Wysłany: 2021-09-30, 19:06   

Sandero II 2016r. 0.9 Tce

Tarcze i klocki dobrane wg katalogu nie będą pasować
Tarcze wg. katalogu: 402063149R
Klocki wg katalogu: 410602581R

Po zdjęciu koła, widać że tarcze są wentylowane od zewnątrz (od strony koła) i numery klocków są zdecydowanie inne.

Zaciski:
Lewy 4100 5114R
Prawy 4100 4100 2704R

Klocki:
Komplet: 410605536R
8201 555 710
8201 555 708

Tarcze wentylowane od zewnątrz:
402067025R

Ciężko o zamienniki wentylowane od zewnątrz. Katalogi zamieniają numer na te wentylowane od wewnątrz.
Może ATE 24.0122-0270.1?
TRW DF6186?
Ferodo DDF1978?

Montował ktoś inne niż oryginalne?

aa.jpg
Plik ściągnięto 28 raz(y) 227,19 KB

_________________
Duster to sandero na lewarku
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2021-09-30, 19:12, w całości zmieniany 3 razy  
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-10-01, 06:17   

Podłączam się do pytania kolegi, ogólnie jest problem z tymi tarczami. Objechałem wszystkie średnie i duże hurtownie w okolicy i pomimo VINu i zdjętej tarczy nie byli w stanie niczego dobrać. Może jeśli by szukać po numerze 402067025R (wtedy go jeszcze nie miałem) udałoby się coś dobrać, ale trzeba by sprawdzać przy zakupie od razu organoleptycznie czy to napewno to samo.
Ja jak początkowo szukałem tych tarcz to salon znalazł jeszcze jakiś inny numer (już nieprodukowane pod tym numerem), ale ich cena była kosmiczna coś koło 600zł. Potem w takim małym warsztacie od francuzów siadłem z gościem i po zdjęciach i wymiarach z ich katalogów udało nam się dojść do oryginałów z numeru 402067025R. Wraz z szukaniem wyszło mnie to wtedy ok. 350zł. Potem oryginały z tym numerem udało mi się znaleźć po ok. 250zł (jak dobrze poszukać po tyle mniej więcej chodzą) i kupiłem na zapas.
Szczerz mówiąc z oryginałów nie jestem szczególnie zadowolony bo bardzo szybko się w moim przypadku się zużywają (ok.30000km). Ma na to wpływ zapewne, że większość po mieście, ale to i tak jest prawie dwa razy szybciej niż Loganie MCV 1.5dci, który jeździ tyle samo po mieście i w tym samym stylu.
Co do klocków oryginalnych 410605536R/410604682R (obydwa numery wygląda, że to jest to samo) nie mam większych zastrzeżeń, wytrzymują tyle co tarcze ok. 30000km.
Wrzucając numer tarcz 402067025R w allegro wywala większość tarcz wentylowanych z tyłu. Jeśli nawet miniaturce mają wentylowanie z przodu to potem często w dokładniejszych rysunkach, zdjęciach tego wentylowania nie mają. Trzeba by zamawiać metodą prób i ewentualnie zwracać.
Te ATE 24.0122-0270.1 i Ferodo DDF1978 podane przez kolegę wyglądają dość "pewnie", jako jedne z niewielu zarówno na zdjęciach jak i rysunkach technicznych są wentylowane z przodu. TRW DF6186 na zdjęciach wyglądają dobrze, ale nie udało mi się do nich znaleźć rysunku przekroju poprzecznego tarczy, może koledze udało się do takiego dotrzeć.
Byłbym wdzięczny za jakieś dobre jakościowo, sprawdzone zamienniki.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 437
Skąd: wlkp
Wysłany: 2021-10-01, 08:33   

Jest jeszcze Bosch 0 986 479 556

Inny oryginalny numer od Kangoo II: 7701210081


Reszta tarcz jest podawana jako dodatkowe odpowiedniki i maja wentylację od strony piasty.


ATE robi dla Renault/Dacia więc przesiadka żadna, katalogi podają trwałość 30-50 tysięcy km.
_________________
Duster to sandero na lewarku
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-01, 09:36   

Sposób wentylacji jest nieistotny - ważne, żeby zgadzała się średnica i grubość, czyli oficjalnie 258x22, z tolerancją 1 mm.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 117 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3984
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-01, 10:52   

Lista stanowiąca bazę- zweryfikowałem teoretycznie na podstawie wymiarów, oraz strony wentylacji (te mają wentylację zewnętrzną). Ale przynajmniej można z tego wybierać i weryfikować dalej.
Pozostaje kwestia- czy któreś z wymienionych mogą być trwalsze od oryginału... Moje tarcze dobijają do 60 tys km i nie zanosi się na wymianę, klocki również nie ruszane. W każdym razie ja brałbym ponownie tarcze oryginał. 402067025R
ABS 18155
ATE 24.0122-0270.1
BOSCH 0 986 479 556
BOSCH 0 986 479 C17
CHAMPION 562636CH
FERODO DDF1978
FERODO DDF1978C
HELLA 8DD355118-491
MAPCO 45846C
METELLI 23-1342C
MS 24012202701-PCS-MS
MS 24012202701-SET-MS
NK 313992
OPTIMAL BS-9064C
SBS 1815313992
TEXTAR 92241503
TRISCAN 8120 25157C
TRW DF6186
QUARO QD2881
ZIMMERMANN 470.2441.20
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-10-01, 11:36, w całości zmieniany 6 razy  
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-10-01, 11:40   

laisar napisał/a:
Sposób wentylacji jest nieistotny - ważne, żeby zgadzała się średnica i grubość, czyli oficjalnie 258x22, z tolerancją 1 mm.

Chyba nie do końca prawda. Tarcze do Logana mam o identycznych wymiarach, ale inaczej wentylowane i nie podchodzą do Sandero (była robiona próba założenia) bo z tego co mówili mechanicy to klocki "źle siadają" na tej tarczy wentylowanej od wewnątrz.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-01, 11:58   

Tak, nie do końca prawda, bo jest jest jeszcze trzeci wymiar - tzw. "wysokość", czyli grubość części centralnej, który też oczywiście musi być odpowiedni. Jednakże samo sedno jest prawdziwe do końca - sposób wentylacji jest naprawdę nieistotny.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 117 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3984
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-10-01, 12:12   

skylar napisał/a:
Tarcze do Logana mam o identycznych wymiarach, ale inaczej wentylowane i nie podchodzą do Sandero (była robiona próba założenia) bo z tego co mówili mechanicy to klocki "źle siadają" na tej tarczy wentylowanej od wewnątrz.

Nie wnikałem w numerki katalogowe klocków, ale z Twojego opisu wygląda, jakby klocki były źle dobrane dla tarcz wentylowanych od wewnątrz. Głębokość klocka nie pasowała do głębokości roboczej powierzchni tarczy. Ciężko znaleźć inne wytłumaczenie.
Wymiar wewnętrzny średnicy roboczej powierzchni tarczy nie jest niestety nigdzie dostatecznie dokładnie zwymiarowany, ale na pewno różny dla tarcz wentylowanych wewnętrznie
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-10-01, 12:25, w całości zmieniany 3 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne