Też myślałem, że do wyższego łatwiej będzie wejść ale jest dokładnie odwrotnie - musiałem wchodzić jak lala najpierw siadać bokiem i dopiero wciągać szkity. Znacznie łatwiej wchodziłem do niskiego (w wysokim tarłem łydkami o próg). Jednak zacząłem ćwiczyć - znalazłem poradę jakiegos kierowcy na YT, który pokazał jak wzmocnić odcinek lędźwiowy. Co ciekawe od lekarzy nie otrzymałem żadnej skutecznej porady a kierowca ciężarówki udziela skutecznej porady. Ostatnio wsiadałem za kierownicę i nawet udało mi się wsiąść po ludzku (wstawiając najpierw prawą szkitę czyli bez tych babskich ceregieli).
No i jeszcze kwestia ergonomii wnętrza. Mam kilka opinii, że w Sandero jest więcej miejsca zarówno dla pasażerów jak i dla kierowcy. Nie wiem, nie siedziałem w Capturze - szczególnie tym nowym.
Ja jeździłem tym i tym, bo też miałem dylemat czy nowy Captur czy SS i w moim odczuciu miejsca jest tyle samo jeśli chodzi o przód, bo z tyłu nie jeździłem, ale ostatnio wiozłem kumpla, który ma Audi Q5 i siadł z tyłu i jak chwile jechaliśmy to sam z siebie powiedział ile tu jest miejsca
Przejechałem kawałek Dusterem. Przyzwyczaiłem się do siermiężnych kierownic bez wspomagania i gdybym jechał trochę szybciej, nie wiem czy nie dachował bym (za mocno odbiłem kierownicą). Podobnie z hamulcem - wryło mnie gdy tylko trochę go nacisnąłem. Muszę się przespać i podejść jeszcze raz.
PS. Słabo że Duster na kamerze cofania nie pokazuje przewidywanego toru jazdy jak czyni to Sandero. Przydało by mi się to w mojej wąskiej uliczce gdzie będę musiał wjeżdżać/wyjeżdżać z przeszkodami.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1194 Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-08-25, 22:41
W każdym modelu trochę inaczej działa sprzęgło, hamulec, wspomaganie.
Generalnie to ostatnie najbardziej mnie "uderzyło" ale w "spokojnym" samochodzie wolę mieć takie komfortowe niż zbyt "twarde". Najbardziej lubię wspomaganie zmienne (miałem takie w lagunie 2.2dci) - podobno zmienne mają nowe sandero/logan więc Duster II F.2 też (choć pewnie nie, bo pewnie chwaliliby się w informacji prasowej)?
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2021-08-25, 22:42, w całości zmieniany 1 raz
"Elektryczne zmienne wspomaganie układu kierowniczego"
Tak stoi w ceniiku Dustera (wszystkie wersje).
Ale przydała by się jakaś regulacja żeby każdy sobie dostosował. Osobiście wolał bym większy opór ze strony kierownicy by "czuć" samochód.
A obecnie czuję się jakbym grał w Need for Speed. Obym w związku z tym się nie pomylił i nie liczył na "respawn" (czy jak to tam się zwało).
Ostatnio zmieniony przez discharge 2021-08-25, 22:50, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum