Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Kultura pracy naszych 3 cylindrów
Autor Wiadomość
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 437
Skąd: DTR
Wysłany: 2021-08-30, 20:12   

leech10 napisał/a:


Potem była Toyota Yaris 1.33 101KM..... . Poszły panewki. Jednostki te były z wadą fabryczną Gdyby nie to to bardzo dobra jednostka, godna polecenia.



Ehhh. Toyota Yaris 1.33 74 kW z 2009r to była fura i powiem szczerze, żal było sprzedać. Kupiłem 3-letnią - 20 kkm przebiegu. Użytkowałem 11 lat z przebiegiem 120 kkm i tylko sondy lambda wymieniałem, bo to najczęściej padało. Poza tym zero usterek.
 
leech10 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 Tce
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Sty 2021
Posty: 70
Skąd: Katowice
Wysłany: 2021-08-30, 22:26   

Hej

Mnie raz padła sonda Lambda. Później cały silnik. Auto owszem trwałe ale silnik wadliwy. Ty miałeś jeszcze za mały przebieg, ale później to czyszczenie z nagaru, wymiana pierścieni i takie tam rzeczy.

Pozdrawiam
Piotrek
 
nowy 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe90
Rocznik: 2019
Wersja: Techroad
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2020
Posty: 437
Skąd: DTR
Wysłany: 2021-08-31, 17:15   

leech10 napisał/a:
Ty miałeś jeszcze za mały przebieg

leech10 napisał/a:
Auto owszem trwałe ale silnik wadliwy


Z tego co pamiętam to od mojego rocznika lub rok wcześniej zostały naniesione poprawki do silnika by wyeliminować tą przypadłość.
A z forum Toyoty można było wyczytać, że silniki z niewielkim przebiegiem też to dotyczyło.
_________________
Paweł
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 901
Skąd: EL
Wysłany: 2021-09-01, 17:42   

Kultura pracy silnika 1.0 sce w moim bolidzie mi odpowiada. Albo - nie razi. Lubię go wkręcać na obroty 3-3.5 tys obrotow przy zmianie biegów na wyższe i hula. Przyjemnie chrobocze.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1825
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2021-09-01, 18:17   

leech10 napisał/a:
Hej

No to ja też Tico miałem. I przy 640 kg te 0,8 dawało radę. I spalanie symboliczne. No ale to Tico..

Potem miałem Pandę 1.1. Silnik był kulturalny i 8V fajnie zbierał się od dołu. Jazda na mieście była całkiem przyjemna. Ale to cecha niewysilonych silników 2 zawory na cylinder. Dół bardzo fajny. Natomiast spalanie w stosunku do Tico to poszyboowało. Niestety to też cecha silników 8V FIRE Fiata. Najoszczędniejsze to nie są. Ale wozidło do miasta przyjemne i nigdy mnie nie zawiodło.

Potem była Toyota Yaris 1.33 101KM. Silnik szybkoobrotowy ale po przesiadce z Pandy to i dół był dobry a góra bardzo dobra. Owszem, żeby dobrze wyprzedzić to najlepiej było przyspieszać powyżej 4000. a np. na 6 biegu przy 100 km/h było 2500 obrótów ale przyspieszenia to nie było prawie wcale. Choć zużycie paliwa było na poziomie 54 konnej Pandy. A tu było mocy 2 razy tyle. No więc... Silnik ogólnie przyjemny i kulturalny, a przełożenie b. długie. Na 3 biegu to 135 można było jechać. Pogarszało to dynamikę ale w sumie i tak była wystarczająca. Do auta miejskiego było to dobre zestrojenie. Ekonomiczne i ciche. Niesty po 150.000 silnik padł na amen. Poszły panewki. Jednostki te były z wadą fabryczną Gdyby nie to to bardzo dobra jednostka, godna polecenia.

Teraz Dacia Sandero II 1.0 TCE LPG. Jak dla mnie. Zdecydowanie najlepsza. Owszem do 2000 jest słabo, ale nie czarujmy się na 2 biegu ciagnie i sie nie dławi. A i na 3 da radę od 1700 obrótów. Na mieście 4 to w zasadzie nie wbijam. Natomiast na trasie tak zmieniam biegi, żeby 4 weszła powyżej 2000 i auto ciągnie wyśmienicie. Przy 100 kmh na 5 ma 2300 obrótów i zbiera się bardzo dobrze. Yarise to można w lusterku oglądać. 3 cylindry nie przeszkadzają. A auto ma na tyle niskie obroty, że hałas silnika wogóle nie jest problemem. I cena przejazdu ze względu na LPG bardzo niska, choć nie wiadomo jak to będzie dalej....... Na trasie przy szybkiej jeździe pali 7,6 LPG. na mieście 8,2. A nie oszczędzam. Moim zdaniem idealna jednostka do Sandero. Szkoda, że nie wiemy jeszcze jak z awaryjnością. Ale 5 lat gwarancji jest.

Żona ma Clio III 1.2 16V 75KM. Wczoraj jechałem na A2 w 4 osoby. To 150 to juz jest wyczyn. Na miasto fajny silnik ale na trasy tak se. Z tym, że 1.2 ciągnie bardzo dobrze na niskich obrotach. Nie telepie się i nie dławi. Dlatego do spokojnej jazdy po mieście jest wręcz idealny. I oszczędny oraz trwały. Jedyne co padło to cewka czyli standard w tej jednostce.


Pozdrawiam
Piotrek


nie wiem co wszyscy nadal krytykują ten silniczek ( 1.2 16v D4F). Posiadałem 2 Logany MCV II z tym motorem i auto to nie jednego potrafiło zaskoczyć. Warunek, wkręcanie silnika na wyższe obroty. Bez problemu wyprzedzałem na trasie lepsze i mocniejsze samochody. Jazda zapakowanym samochodem + Box Dachowy + 5 osób ( 2 dorosłe osoby i 3 dzieci) pozwalało na osiąganie licznikowych prędkości rzędu 170km/h. Problemem była była jednak jazda autem z włączona klimatyzacja, wtedy to samochód był bardzo mułowaty i nie sprawiał, żadnej frajdy z jazdy, dlatego też klimatyzację włączałem tylko wtedy kiedy jechałem po trasie ze stałą prędkością.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne