A rozumiesz człowieku że całość producent homologuje i nie można powiesić np reduktora na grodzi bo potem ten reduktor przy wypadku przyjebie ci w twarz ?
producent musi spełnić szereg norm o którym nikt z was nie ma zielonego pojęcia , topliwość plastików, niepalność materiałów zachowanie przy wypadku, wibracje itp Do tego dochodzi ergonomia całości żeby do wymiany poduszki silnika nie trzeba było wyjmować reduktora. Dlatego jest w takim a nie innym miejscu. Fizyka cieczy na studiach to 2-3 przedmioty a tu dochodzi jeszcze gaz, temperatura, wibracje i umiejscowienie względem reszty silnika. Temat jest tak szeroki że spokojnie można by pisać doktorat
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2021-08-27, 19:21, w całości zmieniany 1 raz
Uważam że przesadzasz. Ani ja ani kolega wyżej nie mamy reduktorów na ścianie grodziowej i raczej podczas wypadku z tego tytułu nam nie grozi. Nadal uważam że piszesz bzdury, tym bardziej o projektowaniu instalacji przez producenta. Producent nawiązał współpracę z Landi Renzo na robotę i tyle. Ma być tanio, wtryski obliczone akurat na 100KM, sterownik zablokowany dla zwykłych zakładów LPG a filtry mają być drogie i w takim miejscu żeby Ci się nie chciało samemu grzebać. Zdania nie zmienię a autami z LPG jeżdżę od 16 lat. Napisz taki post na forach LPG to Cię wyśmieją.
Mam pytanie do użytkowników instalacji fabrycznej z 50 litrowym zbiornikiem. Czy udało się wam wlać te 40 litrów gazu? Teoretycznie nie powinno być z tym problemu. Jednak u mnie max to 36,5 litra (zazwyczaj mniej) i nie wiem czy to norma. Czy to faktycznie zależy od dystrybutora (ciśnienia)?
Ja dziś napełniłem butle 49l do 43l, poprzednio weszło 40 na tej samej stacji.
No to u ciebie bardzo w normie i to w obu przypadkach. U mnie dziwnie szybko odbija. Te 36 litrów to w sumie tylko przy kompletnie wyczerpanej butli (z dojazdem na benzynie). Trochę to skraca zasięg na trasie.
Też mam butlę 50 litrów i maks, co udało się zatankować to 35 litrów na pusto.
Dzięki za info, szczególnie liczyłem na relacje użytkowników Nowego Sandero. W takim wypadku nie ma co tematu drążyć w ASO. Wg mnie mogli chociaż te 3-4 litry dodać. Bo zamiast "ustawowych" 80% mamy 70-72% zapełnienia zbiornika i to przy dobrych wiatrach. Jestem ciekaw ile w takim razie wchodziło do zbiornika 40-litrowego, który był montowany w poprzedniej generacji...
Też mam butlę 50 litrów i maks, co udało się zatankować to 35 litrów na pusto.
Dzięki za info, szczególnie liczyłem na relacje użytkowników Nowego Sandero. W takim wypadku nie ma co tematu drążyć w ASO. Wg mnie mogli chociaż te 3-4 litry dodać. Bo zamiast "ustawowych" 80% mamy 70-72% zapełnienia zbiornika i to przy dobrych wiatrach. Jestem ciekaw ile w takim razie wchodziło do zbiornika 40-litrowego, który był montowany w poprzedniej generacji...
Marka: ..
Model: ....
Silnik: ...... Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Maj 2016 Posty: 197 Skąd: ziemia łódzka
Wysłany: 2021-08-30, 07:26
sobol1976 napisał/a:
Mam pytanie do użytkowników instalacji fabrycznej z 50 litrowym zbiornikiem. Czy udało się wam wlać te 40 litrów gazu? Teoretycznie nie powinno być z tym problemu. Jednak u mnie max to 36,5 litra (zazwyczaj mniej) i nie wiem czy to norma. Czy to faktycznie zależy od dystrybutora (ciśnienia)?
Mam pytanie do użytkowników instalacji fabrycznej z 50 litrowym zbiornikiem. Czy udało się wam wlać te 40 litrów gazu? Teoretycznie nie powinno być z tym problemu. Jednak u mnie max to 36,5 litra (zazwyczaj mniej) i nie wiem czy to norma. Czy to faktycznie zależy od dystrybutora (ciśnienia)?
Mam butlę 49L. Przy pustej max wchodzi 37L.
ja mam 40l i jeszcze ani razu "3" z przodu nie było max to 29,6l co udało się wlać
_________________ jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
Nie chce się wierzyć, że są takie rozbieżności w tym samym modelu... Ale masz tak regularnie czy tylko wyjątkowo?
Sknerstwo nie pozwala mi na przełączanie na benzynę, raz sprawdziłem i więcej nie zamierzam
400km od tankowania albo 50km od komunikatu "Ni ma, zatankuj", więcej sprawdzać nie planuję
eliks napisał/a:
Mówią że czasami ma prawo wejść do 95% zbiornika a tu zaraz ktoś napisze że mu połowa wchodzi... Widocznie podają złe dane pojemności netto.
O ile po zatankowaniu nie pchasz auta na parking tylko przepalasz chociaż ten 1l paliwa to możesz "bezpiecznie" wygiąć pływak do oporu albo wręcz go wymontować...
Ostatnio zmieniony przez barney 2021-09-02, 19:21, w całości zmieniany 1 raz
A co jest potrzebne, bo mogę sprawdzić w serwisowym katalogu.
Chciałem znaleźć numery filtra oleju +uszczelki,
oraz numer filtra gazu fazy lotnej w silniku 1.0 TCe 100 LPG (Sandero III).
Chciałem też na rysunku zobaczyć gdzie filtr gazu fazy lotnej oraz reduktor się znajdują w komorze silnika,
bo patrząc z góry na ten silnik nie umiem go nigdzie odnaleźć.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-10-10, 12:08, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 52 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1770 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2021-10-08, 07:51
To potrzeba numer VIN.
W dodatku katalog serwisowy nie pokazuje dokładnego miejsce umieszczenia. Z tego co się orientuje jest za filtrem powietrza lub w jego okolicy.
Wysłany: 2021-10-08, 13:15 Re: ogólnodostępny katalog części online do samochodów DACIA
kordirko napisał/a:
toka93 napisał/a:
A co jest potrzebne, bo mogę sprawdzić w serwisowym katalogu.
Chciałem znaleźć numery filtra oleju +uszczelki,
oraz numer filtra gazu fazy lotnej w silniku 1.0 TCe 100 LPG (Sandero III).
Chciałem też na rysunku zobaczyć gdzie filtr gazu fazy lotnej oraz reduktor się znajdują w komorze silnika,
bo patrząc z góry na ten silnik nie umiem go nigdzie odnaleźć.
Filtry masz tak pochowane żebyś do wymiany filtrów musiał do ASO zajechać. Poza tym sterownik jest zablokowany żeby żaden znajomy gazownik Ci.nie pomógł a te klekoczace wtryski gazowe są liczone akurat na 100KM
Chciałem znaleźć numery filtra oleju +uszczelki,
oraz numer filtra gazu fazy lotnej w silniku 1.0 TCe 100 LPG (Sandero III).
Chciałem też na rysunku zobaczyć gdzie filtr gazu fazy lotnej oraz reduktor się znajdują w komorze silnika,
bo patrząc z góry na ten silnik nie umiem go nigdzie odnaleźć.
Mam Dustera z tym samym silnikiem, więc powinno to być umieszczone w komorze silnika w tym samym miejscu. Ja na razie nie wymieniałem filtra gazu (ani jednego ani drugiego), ale przy wymianie oleju i ściągnięciu dolnej osłony silnika/skrzyni, można dojrzeć po stronie kierowcy, za nadkolem, od dołu, filtr fazy ciekłej (ten czarny, dość spory, jak filtr do benzyny).
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Mam Dustera z tym samym silnikiem, więc powinno to być umieszczone w komorze silnika w tym samym miejscu. Ja na razie nie wymieniałem filtra gazu (ani jednego ani drugiego), ale przy wymianie oleju i ściągnięciu dolnej osłony silnika/skrzyni, można dojrzeć po stronie kierowcy, za nadkolem, od dołu, filtr fazy ciekłej (ten czarny, dość spory, jak filtr do benzyny).
Znalazłem filtr gazu, jest pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego, dostęp jest łatwy.
Można spokojnie samemu wymienić - nie będę czekać na 30 tys. km w ASO, wymienię po 15 tys.
Nawet numer widać po powiększeniu zdjęcia: Filgas 67R-010911
Dla przypomnienia - chodzi o silnik 1.0 TCe 100 LPG w Sandero III
Rura od filtra wchodzi pod akumulator, tam gdzieś będzie reduktor,
podejrzewam że albo trzeba akumulator wyjąć i odkręcić jego podstawę,
albo dostęp będzie od dołu z podnośnika.
Poproszę jeszcze aby mi ktoś jeszcze podał numer dla filtra oleju + uszczelki :)
Wymienię olej w niezależnym warsztacie.
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2021-10-09, 10:58, w całości zmieniany 4 razy
A do dustera 1.0 lpg 2020 ktoś wymieniał filtry fazy lotne. W którym miejscu się znajduje gdzieś wyczytałem że pod filtrem powietrza. Ostatnie pytanie czy to będzie ten sam co w Sandero Filgas 67R-010911 czy inny bo też szukałem i są różne opinie, nie ma jednoznacznej odpowiedzi 😃
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum