Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wpływ stylu jazdy na zużycie paliwa w funkcji prędkości śred
Autor Wiadomość
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1082
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-12-23, 22:52   

http://www.daciaklub.pl/f...1829334#1829334
villager napisał/a:
Wszystko zależy od kierowcy i stylu jazdy


Zrobiłem podsumowanie zycia motoryzacyjnego i wyszło mi:

1 Citroen BX, predkość przelotowa Gdynia- Warszawa 120km, we wioskach 80. Czas operacyjny 4h
2 Polonez 1.6GLE, predkość przelotowa 135, we wioskach 80, czas operacyjny 4h
3 Golf GTI Mk 1, predkość przelotowa 180km/h, we wioskach 80, czas przelotowy 4h
4 Nissan Terrano 2.7TD 100PS, prędkość przelotowa 110, we wioskach 80, czas operacyjny 4h
5 Toyota Land Cruiser LJ70, predkość przelotowa 90km/h, we wioskach różnie, czas operacyjny 4h
6 BMW E30, przelotowa 120, wioski 70km/h czas 4h
7 Obecnie Dacia, czas operacyjny 4h

Pytania?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2021-12-31, 00:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 3/Yaris III/Piaggio Medley
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 349
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-12-24, 07:44   

Michał B24 napisał/a:


Pytania?


Czas jest niezmienny i go nie zmienisz oraz nie cofniesz.
A najważniejsze to cało i zdrowo dojechać na miejsce...
Zdrowych spokojnych świąt Bożego Narodzenia
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 170
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2021-12-25, 17:32   

Michał B24 napisał/a:
"We wioskach 80"

Rozumiem, że te 80 to prędkość rozwijana na obszarach zabudowanych. A tzw. prędkość przelotowa określana w granicach 110-180 km/h to poza obszarami zabudowanymi, na drogach krajowych z dopuszczalną maksymalną prędkością 90 km/h, tudzież "ekspresówkach" gdzie w zależności od ilości pasów ruchu dopuszczalna jest prędkość 100-120km/h a na autostradach 140 km/h.. Pogratulować! Jest się czym chwalić ;) To gdzie Kolega rozwijał tę zabójczą prędkość 180 km/h?
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1082
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-12-26, 11:17   

To było dwadzieścia lat temu. Zmądrzałem od tamtej pory, myslę że wtedy kolega jeszcze w kołysce leżał. Jeżdzę dużo wolniej i dalej dojeżdżam w tym samym czasie.

To nie jest chwalenie się, tylko nauka, że niezależnie jak zasuwasz i tak dojedziesz w tym samym czasie.

Obawiam się, że wtedy nie było dróg ekspresowych na tej trasie, ani kilometra, a ograniczenia w terenie zabudowanym były wyższe niz dziś.

Jest to dowód na poparcie Twojego twierdzenia, a nawet bardziej, bo wychodzi na to, że dynamiczną jazda niczego nie zyskujemy, a wręcz przeciwnie. Jadąc z Gdyni do Krakowa, zgodnie z przepisami byłem szybciej niż kolega, co "lubi zapi...lać". Niestety musiał dwa razy po drodze gaz tankować, gdy ja dojechałem na raz.
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2021-12-26, 11:29, w całości zmieniany 3 razy  
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 3/Yaris III/Piaggio Medley
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 349
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-12-26, 12:16   

Michał B24 napisał/a:
... Jeżdzę dużo wolniej i dalej dojeżdżam w tym samym czasie....tylko nauka, że niezależnie jak zasuwasz i tak dojedziesz w tym samym czasie....


Idealnie w punkt.....Uważam dokładnie tak samo
Ostatnio zmieniony przez uno0 2021-12-26, 12:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 170
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2021-12-26, 16:40   

Michał B24 napisał/a:
To było dwadzieścia lat temu. Zmądrzałem od tamtej pory, myslę że wtedy kolega jeszcze w kołysce leżał.
20 lat temu "kolega" był już rok po sprzedaży wspomnianej Wołgi, którą eksploatował 12 lat ;-) Tak więc kwestią otwartą jest kto 20 lat temu leżał w kołysce ;-) Egzamin na prawo jazdy kat. B zdałem w 1979 roku, na kat. A rok później.
A jeśli chodzi o dopuszczalną maksymalną prędkość w obszarze zabudowanym (inna była jego definicja) to do 2004 roku było to 60 km/h. poza obszarem zabudowanym 90 km/h, na autostradach 110 km/h (dla samochodów osobowych i motocykli bez przyczep. Dla pojazdów z przyczepami i autobusów o 20 km/h mniej).
 
Mieciu_mlody 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6mpi
Dołączył: 08 Wrz 2019
Posty: 1
Skąd: Malopolska
Wysłany: 2021-12-26, 19:42   

Spalanie jak najbardziej od kierowcy zależy. U mnie corsA 1.3d 120km do90/h 3.6 150-5.5. Jazda do szkoły i powrotem 4.5do5
Narzekacie na 1.0 tce przypomnijcie sobie fiaty polonezy maluchy dynamikę i spalanie. Mi ten ostatni przy jeździe w zimie ok2km strona wyszedł 12l stanął w połowie drogi po czym wróciłem do darcia butów do szkoły a maluszek czekał na lato i jezioro.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1082
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-12-26, 20:29   

villager napisał/a:
Michał B24 napisał/a:
To było dwadzieścia lat temu. Zmądrzałem od tamtej pory, myslę że wtedy kolega jeszcze w kołysce leżał.
20 lat temu "kolega" był już rok po sprzedaży wspomnianej Wołgi, którą eksploatował 12 lat ;-) Tak więc kwestią otwartą jest kto 20 lat temu leżał w kołysce ;-) Egzamin na prawo jazdy kat. B zdałem w 1979 roku, na kat. A rok później.
A jeśli chodzi o dopuszczalną maksymalną prędkość w obszarze zabudowanym (inna była jego definicja) to do 2004 roku było to 60 km/h. poza obszarem zabudowanym 90 km/h, na autostradach 110 km/h (dla samochodów osobowych i motocykli bez przyczep. Dla pojazdów z przyczepami i autobusów o 20 km/h mniej).


OK, kolega jednak starszy ode mnie.

Jeśli chodzi o przepisy, to prawie się zgadza, bo wtedy było rozróżnienie na Autostrady i drogi szybkiego ruchu, i różniło sie 110/120. Inna sprawa, że autostrad było tyle co kot napłakał.
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-12-26, 20:38   

Mieciu_mlody napisał/a:
Spalanie jak najbardziej od kierowcy zależy. U mnie corsA 1.3d 120km do90/h 3.6 150-5.5. Jazda do szkoły i powrotem 4.5do5
Narzekacie na 1.0 tce przypomnijcie sobie fiaty polonezy maluchy dynamikę i spalanie. Mi ten ostatni przy jeździe w zimie ok2km strona wyszedł 12l stanął w połowie drogi po czym wróciłem do darcia butów do szkoły a maluszek czekał na lato i jezioro.

Dokładnie, ja nie narzekam, piszę tylko prawdę jak to wygląda. A prawda jest taka że Dacia w zimę ma spalanie na poziomie Malucha.
_________________
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1082
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-12-27, 10:57   

Mi Daćka zimą wcale dużo wiecej nie pali, moze pół litra do góry, natomiast słuzbowa Honda wzrosła z 7.5 do 9.8 zimą. I nawet najdelikatniejszym traktowaniem Hondzi, nie jestem w stanie zejść ponizej 9.5l/100km. Jazda podmiejska, z dużą zawartością korków.

Dacia dalej mi się w 7l/100km miesci, pozytywne zaskoczenie. Dla Sandero, moje normalne spalanie w październiku było 6.6-6.7, Honda 7.3-7.5 była. Jeżdzę naprzemiennie, te same traski.

Dodam, że zimą Dacia dużo lepiej jeździ po śniegu niż 180konna Honda z automatem ;-)
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2021-12-27, 11:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 641
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-12-27, 11:31   

Michał B24 napisał/a:
Jeżdzę dużo wolniej i dalej dojeżdżam w tym samym czasie.

To nie jest chwalenie się, tylko nauka, że niezależnie jak zasuwasz i tak dojedziesz w tym samym czasie.

Doprawdy?
Czyli co, całą naukę ze szkoły, że prędkość, droga i czas są ze sobą ściśle powiązane mam wyrzucić do kosza?
Przecież to co piszesz to ewidentna bzdura. Powiedz to jakiemuś kierowcy rajdowemu czy wyścigowemu.
Jeśli na jakimś odcinku jedziesz wyraźnie szybciej niż innym samochodem a dojeżdżasz w tym samym czasie to znaczy, że na innym musiałeś jechać wolniej, albo stawałeś po drodze na jedzenie czy siku. Albo przed zamkniętym przejazdem kolejowym.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 379
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2021-12-27, 11:36   

velomar napisał/a:
Michał B24 napisał/a:
Jeżdzę dużo wolniej i dalej dojeżdżam w tym samym czasie.

To nie jest chwalenie się, tylko nauka, że niezależnie jak zasuwasz i tak dojedziesz w tym samym czasie.

Doprawdy?
Czyli co, całą naukę ze szkoły, że prędkość, droga i czas są ze sobą ściśle powiązane mam wyrzucić do kosza?
Przecież to co piszesz to ewidentna bzdura. Powiedz to jakiemuś kierowcy rajdowemu czy wyścigowemu.
Jeśli na jakimś odcinku jedziesz wyraźnie szybciej niż innym samochodem a dojeżdżasz w tym samym czasie to znaczy, że na innym musiałeś jechać wolniej, albo stawałeś po drodze na jedzenie czy siku. Albo przed zamkniętym przejazdem kolejowym.


wyraźnie spałeś w szkole. na torze wyścigowym czy rajdowym też nie zawsze najszybszy wygrywa. A wiesz dlaczego? - przeszkody po drodze w postaci innych pojazdów a poza torem wyścigowym czy trasą rajdu inni użytkownicy, światła, skrzyżowania.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 933
Skąd: EL
Wysłany: 2021-12-27, 12:13   

velomar napisał/a:
Doprawdy?
Czyli co, całą naukę ze szkoły, że prędkość, droga i czas są ze sobą ściśle powiązane mam wyrzucić do kosza?
Przecież to co piszesz to ewidentna bzdura. Powiedz to jakiemuś kierowcy rajdowemu czy wyścigowemu.
Jeśli na jakimś odcinku jedziesz wyraźnie szybciej niż innym samochodem a dojeżdżasz w tym samym czasie to znaczy, że na innym musiałeś jechać wolniej, albo stawałeś po drodze na jedzenie czy siku. Albo przed zamkniętym przejazdem kolejowym.

Oh, @"velomar, lubię poczytać co piszesz, ale nie zawsze z tym się zgadzam. Od wielu lat jeżdżę z punktu A do punktu B - z miasta, przez miasto, poza miasto, przez wsie, las, ok. 40 km. Po drodze mnóstwo ograniczeń predkości (max 90 kmh na kilku km), krzyżówek, sygnalizacji świetlnych, zebr na przejściach dla pieszych i czasem kilku kierowców z mocno ograniczonym refleksem, wyczuciem kierownicy. W większości przypadków czas przejazdu trwa godzinę, niezależnie od tego czy jadę spokojnie mało spalając NoPb i zużywając hamulce, czy szybko, do max ograniczeń. Trwa godzinę plus minus 5 min. W przeszłości na całym odcinku drogi 2 razy miałem ciąg zielonych (kilkunastu lub więcej) i zero innych kierowców na drogach i pieszych na przejściach, kiedy jechałem ok. północy. Wtedy uzyskałem rekord poniżej 50 min. Słabo to pamiętam, bo wynikiem tak bardzo się nie przejąłem. Dlatego też uważam że (na mojej trasie) te kilka minut krótszej jazdy wcale nie jest mi pottzebne do szczęścia. A dodatkowo mniej spalam, mniej używam hamulców, jestem bardziej zrelaksowany w trakcie i po jeździe, bez utraty odrobiny czujności.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 641
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-12-27, 12:14   

To ty spałeś w szkole, chrom6.
Wciąż wygrywa ten, kto trasę pokona w najkrótszym czasie, czyli osiągnie najwyższą prędkość średnią.
To, czy przy obecnym natężeniu ruchu, wysokich mandatach, zwiększonym zużyciu paliwa i konieczności zachowania większej koncentracji w szybszej jeździe taka jazda się opłaca to już zupełnie inna sprawa.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2021-12-27, 12:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 379
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2021-12-27, 12:16   

velomar napisał/a:
To ty spałeś w szkole.
Wciąż wygrywa ten, kto trasę pokona w najkrótszym czasie, czyli osiągnie najwyższą prędkość średnią.


zaraz zaraz, najpierw piszesz o najwyższej prędkości a jak zostałeś złapany na pisaniu bzdur to nagle zmieniasz wersję i piszesz o średniej?

nie ze mną te numery velomar
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 641
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-12-27, 12:23   

A z czego wynika prędkość średnia?
Każde chwilowe zwiększenie prędkość zwiększa szanse na uzyskanie wysokiej prędkości średniej. Zawsze lepiej mieć więcej i ewentualnie z tego musieć oddać (np. zamknięty przejazd kolejowy) niż mniej.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 379
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2021-12-27, 12:31   

nie zawsze. jadąc z mniejszą prędkością ale przewidując wydarzenia na drodze możesz finalnie mieć większą prędkość średnią niż ten co jedzie z gazem w podłodze i hamuje co chwilę.

na czas przejazdu danym odcinkiem składa się wiele składowych, z których prędkość jest jednym ale nie jedynym.

i najwyższy czas zrozumieć że na drodze trzeba myśleć a wraz z nowymi przepisami przyswoić sobie termin "jazda defensywna" co polecam nie tylko Tobie. Wyniki zmiany nawyków potrafią miło zaskoczyć i portfel i własne samopoczucie.
 
defunk 


Marka: Peżo / Toyoda
Model: Rifter / Yaris Cross
Silnik: 1,2 PureTech / 1,5 HEV
Rocznik: 2021 / 2024
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 966
Skąd: Wrocław

Wysłany: 2021-12-27, 12:49   

velomar napisał/a:
A z czego wynika prędkość średnia?
Każde chwilowe zwiększenie prędkość zwiększa szanse na uzyskanie wysokiej prędkości średniej. Zawsze lepiej mieć więcej i ewentualnie z tego musieć oddać (np. zamknięty przejazd kolejowy) niż mniej.


Żeby się przekonać czy teoretyzowanie *zawsze* przekłada się na realne warunki, wystarczy wykonać pewien eksperyment.

Jego stałe warunki wyglądają następująco:

- jedziesz w dużym mieście, jest spory ruch;
- auto toczy się z prędkością 50 km/h;
- powiedzmy 50 metrów przed Tobą jest czerwone, na światłach stoi 5 aut;
- no i właśnie pojawia się światło zielone;

jego zmienne warunki (element testowany) natomiast prezentuje się tak:

- w momencie j/w przyspieszasz;
- w momencie j/w odpuszczasz gaz;

Pytanie: w którym wariancie szybciej miniesz "linię mety" (czyli przejedziesz pod światłami) -- i czy zawsze wynik będzie taki sam?

;-)
Ostatnio zmieniony przez defunk 2021-12-27, 12:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 379
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2021-12-27, 13:07   

Wynik będzie różny w zależności od okoliczności :-) tylko mam wrażenie że trzeba dorosnąć aby to zrozumieć.
 
defunk 


Marka: Peżo / Toyoda
Model: Rifter / Yaris Cross
Silnik: 1,2 PureTech / 1,5 HEV
Rocznik: 2021 / 2024
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 966
Skąd: Wrocław

Wysłany: 2021-12-27, 13:27   

chrom6 napisał/a:
Wynik będzie różny w zależności od okoliczności :-) tylko mam wrażenie że trzeba dorosnąć aby to zrozumieć.


Niedaleko mego miejsca zamieszkania jest taka szeroka droga prowadząca do centrum miasta, zwykle dość mocno zakorkowana. Już lata temu zauważyłem, że jadąc statecznym 50 km/h jest szansa na zieloną falę; każde przyspieszenie oznacza, że na światłach jesteś za wcześnie -- więc stoisz (feler jest taki, że większość kierowców goni, więc stoją na światłach -- więc nawet jadąc owe 50 km/h dojeżdża się do świateł w momencie, kiedy rajdowcy jeszcze nie ruszą...)
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1278
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-12-27, 15:45   

@defunk; taką prawidłowość da się zauważyć niemal wszędzie - w zdecydowanej większości "zielona fala" jest skonfigurowana pod stałą prędkość, max dla danego odcinka drogi. Niestety, mam wrażenie że większość kierowców z dużych miast nigdy tego nie pojmą i przez to sami tworzą korki.
Decydująca o braku ciągłości ruchu część kierowców nadal wychodzi z założenia, że im szybciej wystartuje ze świateł i im większą szybkość rozwinie, tym jest większa szansa że kolejne światła zapalą zielone się wcześniej albo będą mieli wspomnianą w tym wątku "nadwyżkę czasu" ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Henry 



Marka: Dacia
Model: Duster 4wd
Silnik: 1.3 TCe
Rocznik: 2022
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2021
Posty: 72
Skąd: Warmia
Wysłany: 2021-12-27, 20:21   

Niby takie oczywiste, a jednak nie.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1082
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-12-27, 20:37   

velomar napisał/a:
Michał B24 napisał/a:
Jeżdzę dużo wolniej i dalej dojeżdżam w tym samym czasie.

To nie jest chwalenie się, tylko nauka, że niezależnie jak zasuwasz i tak dojedziesz w tym samym czasie.

Doprawdy?
Czyli co, całą naukę ze szkoły, że prędkość, droga i czas są ze sobą ściśle powiązane mam wyrzucić do kosza?
Przecież to co piszesz to ewidentna bzdura. Powiedz to jakiemuś kierowcy rajdowemu czy wyścigowemu.
Jeśli na jakimś odcinku jedziesz wyraźnie szybciej niż innym samochodem a dojeżdżasz w tym samym czasie to znaczy, że na innym musiałeś jechać wolniej, albo stawałeś po drodze na jedzenie czy siku. Albo przed zamkniętym przejazdem kolejowym.


Fizykę znam, używam na codzień, jednakże na polskich drogach jest wiele czynników spowalniających i co z tego, że zasuwasz przez 15km bardzo szybko, jak nastepne kilkadziesiąt spędzisz za kimś jadacym wolniej. Już się nauczyłem, że wyprzedzenie x aut, generuje przyjazd x sekund, nie minut szybciej. Na dłuższą metę, nie opłaca się
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 933
Skąd: EL
Wysłany: 2021-12-27, 20:38   

r70 napisał/a:
@defunk; taką prawidłowość da się zauważyć niemal wszędzie - w zdecydowanej większości "zielona fala" jest skonfigurowana pod stałą prędkość, max dla danego odcinka drogi. Niestety, mam wrażenie że większość kierowców z dużych miast nigdy tego nie pojmą i przez to sami tworzą korki.
Decydująca o braku ciągłości ruchu część kierowców nadal wychodzi z założenia, że im szybciej wystartuje ze świateł i im większą szybkość rozwinie, tym jest większa szansa że kolejne światła zapalą zielone się wcześniej albo będą mieli wspomnianą w tym wątku "nadwyżkę czasu" ;)
To nie taki problem. Wyobraź sobie Kępno z liczbą mieszkańców razy 50, a wliczając jeszcze studentów, przyjezdnych do pracy - to razy 70. Do tego liczba samochodów na drodze razy 50. Kilometry drog razy 20. I teraz godziny szczytu 7-9 oraz 15-18, wtedy wszyscy stoją w korkach, tłumy pieszych na chodnikach, w autobusach, w tramwajach. Tu jest główny problem. W moim mieście czesto zmieniaja cykle swietlne - myślę sobie, że chca odzwyczaić od jazdy na styk. Czasem jest zielona fala, czasem jej nie ma.
Ostatnio zmieniony przez eio 2021-12-27, 20:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1278
Skąd: Kępno
Wysłany: 2021-12-28, 01:15   

eio napisał/a:
r70 napisał/a:
@defunk; taką prawidłowość da się zauważyć niemal wszędzie - w zdecydowanej większości "zielona fala" jest skonfigurowana pod stałą prędkość, max dla danego odcinka drogi. Niestety, mam wrażenie że większość kierowców z dużych miast nigdy tego nie pojmą i przez to sami tworzą korki.
Decydująca o braku ciągłości ruchu część kierowców nadal wychodzi z założenia, że im szybciej wystartuje ze świateł i im większą szybkość rozwinie, tym jest większa szansa że kolejne światła zapalą zielone się wcześniej albo będą mieli wspomnianą w tym wątku "nadwyżkę czasu" ;)
To nie taki problem. Wyobraź sobie Kępno z liczbą mieszkańców razy 50, a wliczając jeszcze studentów, przyjezdnych do pracy - to razy 70. Do tego liczba samochodów na drodze razy 50. Kilometry drog razy 20. I teraz godziny szczytu 7-9 oraz 15-18, wtedy wszyscy stoją w korkach, tłumy pieszych na chodnikach, w autobusach, w tramwajach. Tu jest główny problem. W moim mieście czesto zmieniaja cykle swietlne - myślę sobie, że chca odzwyczaić od jazdy na styk. Czasem jest zielona fala, czasem jej nie ma.


hehe... ale ja nie piszę z perspektywy Kępna :) To za małe miasto żeby mówić o jakiejkolwiek zielonej fali :D
Najwięcej doświadczenia w zakresie jazdy w korkach "zdobyłem" we Wrocku - przez kilka lat jeździłem tam 5 dni w tygodniu. Teraz już tak nie muszę, ale ilekroć tam jestem to widzę że większość nawyków "ułanów za kierownicą" pozostała na tym samym poziome. Podobne zachowania obserwuję w we wszystkich dużych miastach - niestety.
Może uściślę - nie pisałem o wszystkich możliwych sytuacjach, tylko o takich w których to ewidentnie zły styl sporej grupy kierowców powoduje że jedzie się nie płynnie, tylko skokowo.
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2021-12-28, 01:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne