Wysłany: 2018-04-07, 08:41 Instalacja LPG - fabryczna czy montowana?
Dzień dobry.
Planowałem zakup DD2 Lpg więc pomyślałem sobie że Pan Google i różne fora pomogą mi w podjęciu ostatecznej decyzji - głupi ja , jak się mocno myliłem!
Czytając informacje o silniku benzynowym DD2 natrafiłem na informację o wzmocnionej głowicy itd. w fabrycznym silniku pod lpg fabryczną.
Zastanawia mnie fakt że oferuje się również montaż instalacji przez serwis Dacii z utrzymaniem gwarancji już na miejscu w Polsce.
Zatem zastanawia mnie w końcu sytuacja z tą "wzmacnianą głowicą" jak to w końcu jest?
Czy producent by ryzykował i podejmował grę w postaci - wytrzyma nie wytrzyma (myśle o przedłużonej gwarancji na 5 lat ) ten "nie wzmacniany" silnik??
Jako że Dacia montuje fabrycznie instalację Landi Renzo postanowiłem odwiedzić ich stronę i oto co znalazłem:
"Mapa serwisów Renault i Dacia
Landi Renzo Polska oferuje swoje systemy zasilania LPG, współpracując z 48 Partnerami Serwisowymi Renault i Dacia na terenie Polski. W serwisach tych możemy dokonać autoryzowanego montażu, dedykowanych instalacji gazowych marki LANDIRENZO. Autoryzowany montaż jest równoznaczny z utrzymaniem gwarancji na nowy samochód, zakupiony w salonie Renault/Dacia. Możemy być również pewni, wysokiej jakości dokonanego montażu."
Przeszukałem mapę serwisów w mojej okolicy i okazało się że do tej pory zakładałem instalacje gazowe u znajomego gazownika będącego oficjalnym serwisem instalacji Landi Renzo/Renault/Dacia.
Pytając się u źródła ( gazownika ) nie potwierdził informacji o wzmocnionej głowicy.
Nie widzi on przeciwskazań do zamontowania instalacji w DD2 benzynce 1.6.
Stwierdził że jak jest dobrze dobrana/zestrojona instalacja lpg i do tego klient o nią dba (przeglądy , regulacje , wymiany filtrów itd.) to będzie jeździł bez problemów.
Chyba w takim wypadku pozostaje mi zwrócić się do Renault/Dacia Polska o potwierdzenie gwarancji po założeniu instalacji w takim punkcie , bo nie ukrywam że wolałbym założyć u niego bo to naprawdę dobry fachura .
A co wy o tym myślicie?
Gdzieś potwierdzaliście informacje odnośnie tych silników 1.6 benzyna w DD2 ?
Na koniec mogę sparafrazować słowa piosenki "Im więcej ciebie tym mniej!"
Im więcej czytam i zagłębiam się w temat tym mniej pewny wszystkich dotychczasowych informacji jestem pewien.
I bądź tu mądry.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-04-07, 14:20
Podobne dylematy miałem cztery miesiące temu. Na tym forum wskazano mi gdzie kupie ostatnie sztuki z silnikiem D4F ( nie stety w Dusterze chyba nigdy oferoany niebył. Bo nie ukrywam "zdownsizingowanego" w dodatku trzycylindrowego silnika nie chciałem silnika. Nie było już wersji z fabrycznym gazem dlatego zdecydowałem się na instalację zamontowana u dealera ze względu na gwarancję ( choć była 1/4 droższa niż montowana na wolnym rynku ). Jeśli chodzi o silnik to absolutnie nie żałuję wyboru podobnie jak tego, że instalacja nie jest fabryczna. Bo na tym forum jest o tym watek i niektórzy userzy decydują się po przebiegu rzędu 100kkm na wymianę instalacji z fabrycznej na inną. Akurat mam założona instalacje BRC z autoryzacją Czakramu a mam o tej firmie b. pozytywne zdanie i sam wielokrotnie w poprzednich autach z ich usług korzystałem.
Co do specjalnie utwardzonych gniazd do gazu to mit. Od wejścia w użycie bezołowiowej wszystkie głowicę mają utwardzone gniazda. Na gazi3e rzeczywiście ciut bardziej się zużywają stąd konieczność częstszej ich kontroli/regulacji. Pod tym względem idealne były popychacze hydrauliczne niestety firmy od nich odchodzą...
Wysłany: 2018-04-08, 17:07 Re: Instalacja LPG - fabryczna czy montowana?
Mariusz-Many napisał/a:
.... Autoryzowany montaż jest równoznaczny z utrzymaniem gwarancji na nowy samochód, zakupiony w salonie Renault/Dacia. Możemy być również pewni, wysokiej jakości dokonanego montażu."....
Gdzieś potwierdzaliście informacje odnośnie tych silników 1.6 benzyna w DD2 ?
....
Dowiadywałam się na początku roku o możliwość instalacji lpg w nowym DD w firmie z Twojej listy (konkretnie „Nagaz”) i wg nich niestety nie ma takiej opcji by nie utracić gwarancji. Poza tym zawsze będzie „spychologia” w przypadku defektów okołosilnikowych lub zaniżonych własności trakcyjnych (np. przyśpieszenie), że to wina „tego drugiego”.
Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway III JOGGER EXTREME
Silnik: 1.0TCE LPG 1.0TCE LPG
Rocznik: 2021 2022 Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2019 Posty: 47 Skąd: ok Oławy
Wysłany: 2019-03-24, 08:46
Nic nie musisz dopłacać , jednak wykonują tylko to co wynika z przeglądów.
W sandero wymianę filtra LPG miałem co przegląd , a w lodgy jest już co 2 przegląd (40000km).
Teraz czekam na dokkera z LPG i zastanawiam się Easy Service , bo wszystko jest wydłużane i trzeba sobie samemu robić częściej.
Ja instalację gazową w DD1 założyłem po pierwszym 1000km i sprawuje się bez zarzutów do dzisiaj.Serwisuję ją sam. Koszty filtrów to ok 20 zł. Wymiana 20 min.
Leję i jadę Nic szczególnego w silniku się nie dzieje. Te silniki są stworzone do LPG
Ja instalację gazową w DD1 założyłem po pierwszym 1000km i sprawuje się bez zarzutów do dzisiaj.Serwisuję ją sam. Koszty filtrów to ok 20 zł. Wymiana 20 min.
Leję i jadę Nic szczególnego w silniku się nie dzieje. Te silniki są stworzone do LPG
Ale zdajesz sobie sprawę, że wypowiedziałeś się nie na temat?
Ja instalację gazową w DD1 założyłem po pierwszym 1000km i sprawuje się bez zarzutów do dzisiaj.Serwisuję ją sam. Koszty filtrów to ok 20 zł. Wymiana 20 min.
Leję i jadę Nic szczególnego w silniku się nie dzieje. Te silniki są stworzone do LPG
A co niby miało by się dziać w silniku K4M, bo widzę że auto jest z 2011r przy instalacji LPG ? Toż to jest całkiem inny silnik od tego H4M, który jest obecnie montowany w Dusterach i nie nadaje się zbytnio do LPG.
A no, głównie przez zastosowanie zaworów mechanicznych, które przy zastosowaniu LPG, wymagają systematycznej i okresowej regulacji, co jak wiadomo, pociąga za sobą dodatkowe koszty szczególnie w Dusterach ( słaby dostęp ze względu na ciasnotę w komorze silnika). W silniku Renault czyli tym K4M, były zawory z hydrauliką, tzw. samoregulujące.
Ostatnio zmieniony przez jammo 2019-03-26, 12:31, w całości zmieniany 1 raz
A no, głównie przez zastosowanie zaworów mechanicznych, które przy zastosowaniu LPG, wymagają systematycznej i okresowej regulacji, co jak wiadomo, pociąga za sobą dodatkowe koszty szczególnie w Dusterach ( słaby dostęp ze względu na ciasnotę w komorze silnika). W silniku Renault czyli tym K4M, były zawory z hydrauliką, tzw. samoregulujące.
A ja bym się wstrzymał z oceną przede wszystkim opierającą się o domysły. Przejrzałem to forum jak i inne i tak naprawdę nie znalazłem nikogo, kto miałby problem, który się przypisuje temu silnikowi. Może to kwestia zbyt małej ilości przejechanych jeszcze km.
Proszę mnie nie odbierać jako specjalistę. Jestem zwykłym zainteresowanym, który czyta opinie ludzi. Mogę tylko powiedzieć, że dzielą się one na opinie osób, które znają się na temacie i tych, którzy gdzieś coś usłyszeli. Te informacje, również są ważne, bo wzbudzają wątpliwość i zmuszają do szukania odpowiedzi. Jednak zachowywałbym duży dystans do momentu potwierdzenia.
Może to kwestia zbyt małej ilości przejechanych jeszcze km.
Na forum jest post gdzie użytkownik przejechał na LPG na H4M 120kkm i silnik działa.
Obstawiam, że problemy (a potem wielka nagonka na ten silnik z LPG) będą przez niewłaściwą eksploatację, serwisowanie.
A jak wiadomo do negatywnych opinii to każdy jest chętny, ale pozytywnie to już "nikomu" się nie chce napisać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum