Wysłany: 2022-01-28, 13:26 Duster fotele z II do I
Chciał bym założyć fotele z II do I.Szukam zdjęcia jak wygląda podłączenie air bagów i maty zajętości fotela
w I jest taka kostka
ew schemat do II żeby samemu zrobić kostkę
Jak ktoś miał by możliwość zmierzyć rozstaw szyn (odległość skraju jednej od drugiej) i czy tak jak w I jedna szyna jest niżej
Ostatnio zmieniony przez laisar 2023-05-02, 11:41, w całości zmieniany 1 raz
We wtorek będą u mnie. Więc w sumie potrzebuje tylko schematu el.
Chodzi o to że szyny są na różnej wysokości ale widać to dopiero po wyjęciu , od wewnętrznej szyna jest niżej
wygląda że w 2 stoją tak samo zobaczymy
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2022-01-29, 18:33, w całości zmieniany 1 raz
Mechanicznie raczej pasuje , zaczepy te same szyny mają identyczny rozstaw.
Problem jest w elektryce bo tutaj jest jedna kostka a w jedynce trzy.
Podgrzewanie oczywiście najgrubsze przewód żółty pomarańczowy
biały i zielony idzie do kostki z taką przywieszką (foto) co to jest
czerwony i szary nie mają żadnej kostki idzie od razu na tył fotela
Ktoś ma pomysł jak to posprawdzać ? Jeżeli usiądę na fotelu powinno pojawiać się przejście na macie zajętości fotele czy inaczej to działa ?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-02-04, 08:37
Fruxo napisał/a:
Jeżeli usiądę na fotelu powinno pojawiać się przejście na macie zajętości fotele czy inaczej to działa ?
Czujniki nacisku w fotelu pasażera to rodzaj klawiatury membranowej z dwoma przewodami- po naciśnięciu daje zwarcie ewentualnie małą rezystancję. Czujniki w klamrach pasów bezpieczeństwa to też "zwarcie-rozwarcie".
Mata z Dustera1:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-02-04, 08:57, w całości zmieniany 1 raz
Nie chodzi o numery (BTW 8200726345, ale i tak nijak nie dostępne), tylko że teraz na fotce od frontu widać, że tak jak podejrzewałem jest to identyczne złącze jak np w capturze.
Rozkład pinów zapewne będzie inny, chociaż te 4 grube z lewej strony powinny być chociaż podobne (może masa i jakieś zasilanie?).
Ja zrobiłbym z multimetrem wszystko, może zrób tak:
1.usiadz na fotelu z jedynki i sprawdź poszczególne piny multimetrem jak się zmienia rezystancja.
2. Podgrzewanie jeśli masz w jedynce to też zmierz jaka ma rezystancję wewnętrzna układ podgrzewania i później znalazłbym może podobny układ w tym nowym fotelu.
3. Najważniejszy byłby airbag wg mnie i też zmierzylbym jaki ma opór i znalazł podobny lub nawet doszedłbym trochę rozpinając poszewkę i zobaczył czy biegnie do poduszki.
Wszystko bym zanotował i porównał te wartości z pinami na nowym fotelu.
Jeszcze żeby się upewnić zsunalbym poszewki na tyle z fotela choć trochę i zobaczyl czy biegną tam gdzie myślę - przewody do czujnika zajętego siedzenia, podgrzewania fotela, airbagu
Przewody do podgrzewanie widac jak na dłoni gdzie plus i minus.
Mata zajętości fotela tak naprawdę bez znaczenia bo tam jest tylko przejście prądu.
Najważniejszy jest air bag i nie za bardzo jest jak go sprawdzić bo tam podanie plusa i minusa spowoduje detonacje.
Najważniejszy jest air bag i nie za bardzo jest jak go sprawdzić bo tam podanie plusa i minusa spowoduje detonacje.
z multimetru taki prad?
za mały tam prąd płynie , żeby detonować , no ale jeśli się tak boisz to
są wyjścia
a) drogą dedukcji sprawdzić które przewody Ci zostały z wtyczki nienamierzone i te beda z airbaga,
a.2 ) podlaczyc w szereg do pomiaru dodatkowy opornik ze znana rezystancją powiedzmy 180ohm i wtedy mierzony airbag powinien miec o te 2-4 ohmy wiecej , czyli powiedzmy 182-184ohmow - napiecie bedzie wtedy na
pewno bezpieczne dla poduszki
b) rozpiac troche boczek tapicerki i zobaczysz gdzie ida przewody i ktore to sa we wtyczce z airbagow
c) zauwazylem jeszcze ze nie wziales pod uwage jeszcze wtyczki od zapiecia pasow - tam z tego co pamietam jest zwarcie przy wlozeniu,
czyli popopdlaczac na razie to co wiesz , czyli wszystko bez airbagu i reszta z wtyczki niepodlaczona bedzie airbagiem.
Airbag powinien miec ok 2-4ohmy rezystancji - ja mialem kiedys wlaczona w aucie w fiacie po handlarzu miernik do wtyczki do airbaga i oszukiwal on kompa znakomicie, po wlozeniu dobrego airbaga tez przyjal go i nie sypal bledami airbaga. mozesz tez sobie tak przetestowac wtyczke od airbaga i zobaczyc ze po wlozeniu malego opornika kontrolka na zegarach zgasnie .
Wiązka ma 6 przewodów , 2 na pewno idą do mat grzewczych.
2 muszą iść do air bagów
Czyli mata zajętości fotela i pasy będzie na jednym przewodzie bo sygnał jeszcze musi wrócić
Czyli miernikiem wystarczy zmierzyć opór miedzy pinami. Jak będzie to air bagi jeżeli nie znaczy że pasy.
Ja i tak będę to na uniwersalne kostki przerabiał więc nawet jak pomylę wejście z wyjściem na maty zajętości fotela w parę sek będę mógł zmienić.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2022-02-05, 11:33, w całości zmieniany 1 raz
zdjęcia są z fotelu kierowcy chociaż wątpię że tam nie ma maty zajętości fotela , rozbierałem trochę foteli w bemkach i tam zawsze było. Jeżeli mata się uszkodziła to paliła się kontrolka air baga
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-02-07, 11:04
Fruxo napisał/a:
zdjęcia są z fotelu kierowcy chociaż wątpię że tam nie ma maty zajętości fotela , rozbierałem trochę foteli w bemkach i tam zawsze było.
Jak dotąd w żadnej z Dacii w fotelu kierowcy nie było montowanych czujników zajętości, bo zupełnie słusznie przyjęto założenie, że jeśli samochód jedzie, to kierowca jest na swoim miejscu. Możesz to sprawdzić na schematach i w katalogu części.
W każdym razie u mnie w Sandero nie mam na pewno.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-02-07, 11:08, w całości zmieniany 1 raz
U kierowcy faktycznie nie ma.
Natomiast :
Piny w kostkę większe (miedziane) mają oporność 3-4 Ohm więc to poduszki , nie ma nigdzie kostki. ( przewód szary czerwony)
Zielony i biały idzie bezpośrednio do pasów.
W fotelu pasażera są 2 dodatkowe piny w kostce od maty zajętości fotela i trochę głupio wyszło bo kupiłem 6 pinowe kostki.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2022-02-08, 22:54, w całości zmieniany 1 raz
A jak wygląda to w aucie, tzn. nowy fotel?
Wszystko dobrze pasuje w sensie szyny profili i ich wysokość?
Ps. Widziałem na ruskim forum kiedyś , że montowali do dacii Logana/dustera 1 fotele z renault Captura poliftowego. Nie wiem jak z podłączeniem elektryki zapewne też inne wtyczki były ale profile mocujące pasowały :) Postaram się znaleźć zdjęcia i może tu dołączę.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-02-09, 09:53
Ruskie to i tak mają fabrycznie lepsze fotele montowane niż u nas- w Renault Sandero czy Renault Duster mieli fotele z "pompką" do regulacji wysokości a nie z katapultą jak dotąd było w Dacii.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-02-09, 09:55, w całości zmieniany 1 raz
Jak tam zakonczyla sie instalacja nowych foteli w DD1 ? Są moze tez jakies zdjecia ? Ciekaw jestem jak to sie wszystko prezentuje i jaka jest roznica w dlugosci np siedziska z fotelami z DD1.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum