Dlatego mamy akumulatory jakie mamy bo te zwykłe byśmy zajechali w parę miesięcy.
Dymek, ja mam ddt4all i obd scanner na Androida i tam coś mam jakieś opcje zegarów ale nie po naszemu i nie chciałem ryzykować a te podświetlenie bym se włączył.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 933 Skąd: EL
Wysłany: 2021-09-28, 12:53
Za pomocą ddt4all można włączyć światła skandynawskie - % przód i tył, można włączyć ciągłe oświetlenie zegarów. Trzeba pamiętać, by przełączyć na światła mijania w tunelach i po zmierzchu. Myślę że trochę oszczędności w aku może być, ale bez zainstalowanego systemu zarządzania energią.
edit: teraz zastanawiam się czy w jeździe ze światlami dziennymi ledami/ lub skandynawskimi vs. jazda na swiatłach mijania, dają jakieś realne oszczędności w ładowaniu aku (z/bez ecm), żywotności żarówek i jaskrawości kloszy lamp, i zużyciu benzyny.
Ostatnio zmieniony przez eio 2021-09-28, 13:35, w całości zmieniany 2 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 115 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3853 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-28, 14:00
Obywatel MK napisał/a:
Problem tylko jest taki, że jak jest włączone oświetlenie deski rozdzielczej to MiediaNav przygasa i jest mniej wyrazisty ekran.
Ale MN dostaje info napięciem na odpowiednim Pinie dopiero po włączeniu świateł mijania a nie po uaktywnieniu wymuszonego podświetlenia samej deski...
Po drugie ja u siebie nie widzę najmniejszej różnicy w podświetleniu ekranu MN2 po włączeniu świateł mijania. Jedyne na co to wpływa to przejście ekranu nawigacji w tryb nocny jeśli jest to ustawione na AUTO.
Może w MN3 jest inaczej?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 115 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3853 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-09-28, 16:51
Edit: potwierdzam- ekran MediaNav nie ściemnia się po aktywacji stałego podświetlenia zegarów lecz po włączeniu świateł i to tylko wtedy, gdy tryb nawigacji damy na AUTO. Ja mam na stałe ustawione na DZIEŃ a wtedy MN się nie ściemnia.
Taka luźna obserwacja. Jest tak jakoś wokoło mnie że najwięcej problemów z akumulatorami w zimie mają posiadacze nieogrzewanych garaży.
Już trzecie moje auto , a wcześniej wiele lat teścia samochody , stoi w takim wolno stojącym garażu - na akumulatory nie narzekaliśmy .
Cytat:
Z czego to wynika? może z tego że taki garaż potęguje efekt mrozów? tzn. kiedy na zewnątrz temperatura rano rośnie ten jeszcze kilka godzin trzyma nocną temperaturę?
podczas mrozów w takim garażu było zawsze kilka stopni cieplej niż na zewnątrz , więc efekt potęgowania mrozów nie występował
Nie kwestionuje twoich doświadczeń ale nie ma bata żeby w garażu nieocieplonym po mocnych mrozach temperatura z rana przez kilka godzin była wyższa niż na zewnątrz gdzie słońce zaczyna przygrzewać. No chyba że w jakimś ciemnym blaszaku. Mury się wyziębiają i potrzebują czasu na ogrzanie. Noc jest dłuższa niż dzień w zimie i jak są mrozy szczególnie jak pogoda jest bezchmurna to ciepło zgromadzone w dzień szybko znika, Wschodzące słońce nie ogrzewa wyziębionego wnętrza garażu, zazwyczaj w garażu nie ma przewiewu co by ułatwiało jego rozgrzewanie. Wniosek w czasie utrzymujących się kilka dni mrozów nieogrzewany garaż dłużej utrzymuje niższą temperaturę niż na zewnątrz. Oczywiście mówię tu o sytuacji garażowania tego auta w tym garażu cały czas (takie auto do kościoła) a nie takim którym już o 6,7 rano jedziemy do pracy a do garażu wstawi wieczorem rozgrzane auto. Już nie jednego widziałem co rano leci otworzyć garaż w weekend.
Wygląda na to, że czasy się zmieniły. Potrzebowałem na chwilę odłączyć akumulator i po podłączeniu jest seria błędów a dodatkowo nie działają procedury opisane w instrukcji obsługi typu potwierdzenie ciśnienia w oponach czy kontrola układu wspomagania...
W tej chwili mam komunikaty:
1. Skontroluj układ kierowniczy
2. Skontroluj ESC
3. Skontroluj układ hamulcowy
4. Skontroluj TPW
5. Skontroluj pomoc startu pod górrkę
6. Radar przód skontroluj
7. Ciśnienie kół naciśnij reset
Z instrukcji wynika że to może skasować tylko serwis....
Pytanko czy można to zrobić samemu którymś z softów i interfejsów.
Czy serwis będzie to widział, np. w logach że było resetowane.
Pytam w sensie utraty gwarancji
Właśnie wróciłem z ASO i ku mojemu zaskoczeniu nie potrzeba komputera a serwisant nawet uchylił rąbka tajemnicy....
Jedyne co trzeba zrobić na nauczyć czujnik kąta skrętu kierownicy w następujący sposób:
kierownica do oporu w lewo a potem do oporu w prawo (tak samo mówi instrukcja) jednak procedurę tą trzeba wykonać 3 razy a o tym już instrukcja nie wspomina....
Po tym wszystkie błędy znikają...
Mam proste pytanie - czy odłączenie akumulatora grozi czymś więcej niż koniecznością podania kodu do radia?
Czy coś się może przez to rozprogramować czy skasować?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 115 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3853 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-06-16, 11:44
Podany link dotyczy bardziej wymiany akumulatora niż samego jego odłączania.
W przypadku Dustera tej generacji po ponownym podłączeniu aku może jeszcze wyskoczyć tekstowy błąd układu kierowniczego, który da się skasować procedurą maksymalnego skręcenia kół do oporu "lewo-prawo" przy włączonym zapłonie. I chyba to tyle, poza kodem do radia i ewentualnych nastawach czasu w zegarach.
Mam pytanie, czym grozi odłączenie akumulatora w Dacia Sandero Stepway 3 na kilka-kilkanaście godzin ?
Czy da się potem uruchomić auto, czy się coś rozprogramuje ?
Czy konieczne jest podpięcie akumulatora podtrzymującego na czas odłączenia głównego akumulatora ?
Chciałbym odłączyć akumulator i go podładować ładowarką, bo kilka dni temu pojawił mi się komunikat "Ładowanie akumulatora".
Komunikat zniknął po około 15 km jazdy, niby teraz jest OK, ale wolałbym go podładować bo nie wybieram się w najbliższym czasie gdzieś na dłuższą trasę w którem mógł by się lepiej naładować, tylko krótkie trasy będę jeździć.
Ostatnio zmieniony przez kordirko 2023-10-21, 16:31, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1278 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-10-21, 19:39
kordirko napisał/a:
Mam pytanie, czym grozi odłączenie akumulatora w Dacia Sandero Stepway 3 na kilka-kilkanaście godzin ?
Czy da się potem uruchomić auto, czy się coś rozprogramuje ?
Czy konieczne jest podpięcie akumulatora podtrzymującego na czas odłączenia głównego akumulatora ?
Chciałbym odłączyć akumulator i go podładować ładowarką, bo kilka dni temu pojawił mi się komunikat "Ładowanie akumulatora".
Komunikat zniknął po około 15 km jazdy, niby teraz jest OK, ale wolałbym go podładować bo nie wybieram się w najbliższym czasie gdzieś na dłuższą trasę w którem mógł by się lepiej naładować, tylko krótkie trasy będę jeździć.
Staraj się więcej hamować silnikiem, nawet jeśli pomagasz hamulcem. Wtedy Aku jest doładowany.
Ja mam dustera prawie 2lata, 65tys km, S&S włączony ruchu sporo po mieści i nigdy nie zapali mi się komunikat o nie doładowanym akumulatorze, a jego kondycja w czasie każdego przeglądu oceniana jest na 100% choć doładowanie na ok 80%
Jeśli odepniesz akumulator to raczej będziesz musiał skalibrować układ kierowniczy (komunikat o problemu z układem kierowniczym i ESP) ale to jest proste.
Chciałbym odłączyć akumulator i go podładować ładowarką, bo kilka dni temu pojawił mi się komunikat "Ładowanie akumulatora".
Póki auto odpala ("od ręki"/obrotu wału), akumulatora należy nie dotykać i nie wnikać w komunikaty ładowania
Pierwsze zgaśnięcie (S&S) jest sygnałem że akumulator jest w pełni zdolności bojowych (i można np. auto zostawić na 2 miesiące w spokoju)
Jeżeli auto chcesz zostawić na np. pół roku... no to wtedy podłącz jakąś smart ładowarkę (do 5A/65W w zupełności wystarczy) na stałe/co miesiąc. Tylko potem będziesz musiał elektronice sterującej ładowaniem "wytłumaczyć" co się stało (tzn. normalnie używać i pod żadnym pozorem nie podłączać ładowarki w trakcie normalnej eksploatacji).
Ostatnio zmieniony przez barney 2023-10-22, 12:33, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum