Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 254 Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-06-09, 19:10
Mój Duster przed odbiorem stał trochę na placu (i miał tak samo). Jeżeli i Twój Jogger miał opóźnienie i długo stał na zewn. to pewnie stąd taka przypadłość. Trzeba wyczyścić wymiennik i wymienić filtr kabinowy i będzie spoko. Ja zrobiłem to sam, ale możesz zapytać czy nie zrobią Ci tego w ramach dobrej woli posprzedażnej w ASO. Jednak to jest coś co nie podlega gwarancji.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 254 Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-06-09, 19:44
U mnie tak było też niedługo po kupnie. Być może taki urok konstrukcji. Zbiera się wilgoć i szybko rozwijają się grzybki. Jak się wyrobi nawyk wyłączania klimatyzacji i zostawiania nadmuchu kilka minut przed dojazdem do miejsca docelowego, to czyszczenie jest rzadziej wymagane.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Marka: Dacia
Model: D
Silnik: 1.6SCE Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Gru 2018 Posty: 103 Skąd: skąd
Wysłany: 2022-06-10, 07:00
Jw. staraj się przedmuchać wentylację przed każdym dłuższym postojem, czyli dojeżdżasz do np. garażu, klima off, wentylator na maksa i tak z 30-60sek. Smrodu nie będzie.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2022-06-10, 07:46
Po wyłączeniu klimatyzacji trzeba ujechać kilkaset metrów zanim wyjdziemy z auta. Parownik musi ocieplić się do temperatury otoczenia, aby nie rozwijały się w zimnie zarazki, które potem śmierdzą. W swoich autach w ten sposób co dwa lata czyszczę parownik, gdzie niektórzy po miesiącu w nowym aucie mają smród. Ale to wynika z błędów eksploatacji.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3653 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-06-10, 07:48 Re: Brzycki zapach z nawiewu
Jarekf3d napisał/a:
Jak u was sam nawiew się sprawuje?
A może to takie teraz są "zapachy nowości"? Kto wie- teraz coraz więcej różnych ekologicznych surowców w tworzywach i materiałach, niektóre robią się coraz bardziej organicznie pachnące i smaczne...
Nie wiem- u mnie piąty rok z Dacią i jak na razie żadnego przykrego zapachu z tej strony. Oczywiście, tuż po wyłączeniu klimy to normalne, ale to kilka minut. Poza tym nic. Nigdy też nic tam nie czyściłem, wymiana filtra 2 razy w roku.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2022-06-10, 07:48
tomkasz napisał/a:
Mój Duster przed odbiorem stał trochę na placu (i miał tak samo). Jeżeli i Twój Jogger miał opóźnienie i długo stał na zewn. to pewnie stąd taka przypadłość. Trzeba wyczyścić wymiennik i wymienić filtr kabinowy i będzie spoko. Ja zrobiłem to sam, ale możesz zapytać czy nie zrobią Ci tego w ramach dobrej woli posprzedażnej w ASO. Jednak to jest coś co nie podlega gwarancji.
Przecież to są błędy eksploatacji, a nie żadne gesty dobrej sprzedaży. Ludzie, naprawdę Wam już dobrze słońce daje w głowę....
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2022-06-10, 07:49 Re: Brzycki zapach z nawiewu
Dymek napisał/a:
Nie wiem- u mnie piąty rok z Dacią i jak na razie żadnego przykrego zapachu z tej strony. Oczywiście, tuż po wyłączeniu klimy to normalne, ale to kilka minut. Poza tym nic. Nigdy też nic tam nie czyściłem, wymiana filtra 2 razy w roku.
Nie, zapach nie jest normalny. Zapach wynika z błędów eksploatacji i braku ocieplenia parownika po używaniu klimatyzacji.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3653 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-06-10, 08:01 Re: Brzycki zapach z nawiewu
dacialoganmcv napisał/a:
Nie, zapach nie jest normalny. Zapach wynika z błędów eksploatacji i braku ocieplenia parownika po używaniu klimatyzacji.
No więc właśnie, ja też nigdy nie dojeżdżam do celu z włączoną klimą i wyłączam sporo wcześniej, czasami wręcz puszczam ogrzewanie na chwilę, choć filtra to i tak przecież nie ogrzewa.
Tak na marginesie- mój drugi samochód z klimą ma ponad 15 lat- również żadnego czyszczenia klimy nigdy nie widział a jedyną jak dotąd kontrolę czynnika miał po 10 latach- nic nie śmierdzi, wszystko hula i chłodzi nadal aż miło. Tylko tam układ jest bardziej przewiewny, bo po prostu w konstrukcji nie ma filtra kabinowego.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-06-10, 08:03, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2022-06-10, 08:13 Re: Brzycki zapach z nawiewu
Ciepłe powietrze nic Ci nie da, bo realizowane jest za filtrem kabinowym i parownikiem. Trzeba ogrzać parownik, a przed nim jest filtr kabinowy, który też dostaje zimnem od parownika. Ogólnie na dole stoi tam woda, która jeśli nie zostanie wydmuchana to zgnije, podobnie jak mokry filtr. I to cała historia tej układanki.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3653 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-06-10, 08:36 Re: Brzycki zapach z nawiewu
dacialoganmcv napisał/a:
Ciepłe powietrze nic Ci nie da, bo realizowane jest za filtrem kabinowym i parownikiem.
Teoretycznie 100% racja, jednak ustaliłem doświadczalnie i w praktyce jakoś pomaga- po prostu zapach po wyłączeniu klimy znika mi szybciej. Może osuszenie dalszej części układu, nagrzewnicy, kanałów też coś tam w efekcie daje.
Zresztą to nie ja mam problemy- niech autor wątku sam poeksperymentuje.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2022-06-10, 08:46 Re: Brzycki zapach z nawiewu
Ogrzewasz dalsza czesc ukladu. Ale tam juz nic nie ma co mogloby gnic. Najlepiej ze 3 minuty przed wylaczeniem silnika wylaczyc sprezarke. A na odcinkach do 5 km w ogole jej nie wlaczac, bo nic nie da.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 254 Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-06-10, 11:51
dacialoganmcv napisał/a:
Przecież to są błędy eksploatacji, a nie żadne gesty dobrej sprzedaży. Ludzie, naprawdę Wam już dobrze słońce daje w głowę....
Należy przeczytać i zrozumieć całość. Jeżeli samochód stał na placu, w wilgoci, to mogło to być przyczyną szybszego rozwoju grzybów/bakterii w układzie przewietrzania/chłodzenia/ogrzewania, a co za tym idzie przyspieszyło to konieczność czyszczenia. Stąd ew. dobra wola (nawet bardzo dobra, bo przed wydaniem to mogą co najwyżej dolać płynu do spryskiwaczy pod korek, bo na tyle pewnie dostają kasy i zezwolenia od producenta). A, mój drogi, o błędach w eksploatacji można mówić w przypadku gdy postępuję się niezgodnie z DTR (instrukcją obsługi). Wskaż może, Nam nieuświadomionym, gdzie w instrukcji obsługi istnieje zapis o jakimkolwiek "osuszaniu" przed zakończeniem podróży (lub coś w tym stylu).
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2022-06-10, 12:05
Nigdzie tego nie będziesz miał napisane, bo to wynika z życia i praw fizyki. Ja i kolega napisaliśmy, że robimy jak robimy i mamy bezproblemowe użytkowanie klimatyzacji przez dłuższy czas. Ty próbujesz coś udowodnić, abym napisał gdzie to znajdziesz w instrukcji. Nie znajdziesz bo nie ma i nigdy nie będzie.
Więc zastosuj się do powyższej porady, aby osuszyć i ogrzać parownik w celu usunięcia wilgoci albo narzekaj dalej, że po dwóch miesiącach w nowym aucie śmierdzi zgnilizną. A skoro liczysz, że w ASO uklękną i zrobią ci to w ramach tego, że kupiłeś ich auto, to możesz się przeliczyć. Ja od 2013 roku kupiłem 5 Dacii, z 8 sztuk sprzedałem w sumie po znajomych i co? I dalej jestem tylko znajomą twarzą w serwisie, gdzie znam ludzi od 20 lat.
Odbierałeś auto to nie śmierdziało, więc na pewno usłyszysz, że trzeba odgrzybić parownik. A skąd bierze się grzyb w parowniku, to masz wyjaśnione kilka postów wyżej. I masz napisane co robić, aby ograniczyć rozwój grzyba w parowniku. Nic mniej i nic więcej.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2022-06-10, 12:07, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Sie 2021 Posty: 254 Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-06-10, 12:26
Cytat:
Nigdzie tego nie będziesz miał napisane, bo to wynika z życia i praw fizyki. Ja i kolega napisaliśmy, że robimy jak robimy i mamy bezproblemowe użytkowanie klimatyzacji przez dłuższy czas. Ty próbujesz coś udowodnić, abym napisał gdzie to znajdziesz w instrukcji. Nie znajdziesz bo nie ma i nigdy nie będzie.
Ja odniosłem się do moich, rzekomych, błędów eksploatacji (względem instrukcji). Każdy ma prawo do takiego używania i obsługi swojego samochodu jaki uzna za słuszny. Również negocjacje z ASO/Gwarantem to jest sprawa indywidualna i zależy od postawy obu stron.
PS Ja się zgadzam z zasadą osuszania i napisałem ją jako pierwszy w tym wątku. A to, że nie ma tego w zaleceniach producenta w instrukcji, faktem jest również.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2022-06-10, 12:43, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-06-10, 17:35
JA mam samochód 6 miesięcy. praktycznie zawsze zaczynam i kończę jazdę z klimą OFF i ogólnie nie często z niej korzystam, bo "w koło" komina wolę otwarte okna. Ale wczoraj jak włączyłem ją na trasie to wszyscy pasażerowie natychmiast wyczuli "bąka". Dziwnie szybko... w porzednich samochodach tak samo eksploatowanych ozonowanie klimy potrzebne było co ok. 3-4lata.
Przegoniłem nawiewem samochód i teraz jest ok. Praktycznie nic nie czuć. Może to też winna tej pogody był. Starsznieduża wilgoć itp. Czy w upalne dni włączcie obieg zamknięty ? Zazwyczaj tak robię gdy temperatura jest wysoka tzn 27 albo więcej stopni. oczywiście wietrze samochód na 5-10 minut jak jadę dłużej co powiedzmy 30-50 minut żeby naleciało świeżego powietrza.
Porady wymienione powyżej pewnie są OK i ich nie neguję. Ja klimy nie wyłączam wcale. Chodzi non stop, tylko zmieniam temp w zależności od temp. zewn. i jakoś problemów smrodku nie mam. Z tym, że autko jest używane praktycznie codziennie.
,
Raz się bawiłem w wyłączaniem klimy lub nieużywaniem jej przez pewien okres i kiedy zaszła potrzeba jej użycia to smrodek się pojawił
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum