Spalanie niskie ponieważ auto na dotarciu i delikatnie jeżdze tak do 2000 obr/min i taka spokojna...bardzo rozsądna jazda. Zauważyłem że ten blue dci przy spokojnej jeżdzie jest mega oszczędny. Na przykład jak jadę 80 km/h na piątym biegu i mam tak około 1500 obr/min to spalanie chwilowe 2,8...3 litry pokazuję. 90..100 km/h na szóstym 3,8...4,2 litra. Miasto spokojnie 4,7...5,5 litra.(..) Narazie jestem mega zadowolony z dustera i silnika blue dci.
Nie wiem jaki ma Kolega staż w prowaadzeniu samochodów i w docieraniu nowych silników, ale wydaje mi się, że "hetanie" diesla na piątym biegu przy 1500 rpm. nie jest dobre dla silnika. To nie obroty zarzynają silniki (szczególnie na dotarciu) ale przeciążanie. Ja tam się nie znam i nie chcę być złym prorokiem, ale oszczędzanie paliwa podczas docierania silnika źle wróży na przyszłość. Zaznaczam - ja się nie znam, a to tylko moja opinia.
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Lis 2021 Posty: 168 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2022-06-23, 16:24
velomar napisał/a:
villager napisał/a:
WaldekZieliński napisał/a:
Spalanie niskie ponieważ auto na dotarciu i delikatnie jeżdze tak do 2000 obr/min i taka spokojna...bardzo rozsądna jazda. Zauważyłem że ten blue dci przy spokojnej jeżdzie jest mega oszczędny. Na przykład jak jadę 80 km/h na piątym biegu i mam tak około 1500 obr/min to spalanie chwilowe 2,8...3 litry pokazuję. 90..100 km/h na szóstym 3,8...4,2 litra. Miasto spokojnie 4,7...5,5 litra.(..) Narazie jestem mega zadowolony z dustera i silnika blue dci.
Nie wiem jaki ma Kolega staż w prowaadzeniu samochodów i w docieraniu nowych silników, ale wydaje mi się, że "hetanie" diesla na piątym biegu przy 1500 rpm. nie jest dobre dla silnika. To nie obroty zarzynają silniki (szczególnie na dotarciu) ale przeciążanie. Ja tam się nie znam i nie chcę być złym prorokiem, ale oszczędzanie paliwa podczas docierania silnika źle wróży na przyszłość. Zaznaczam - ja się nie znam, a to tylko moja opinia.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-06-25, 10:19
mój znajomy jeździ takim od kilku (2 razy już robił rozrząd), codziennie Dk albo Ską robi ok. 100-200km, jeździ spokojnie, z głową. Nie używa klimy. Średnio spala mu podobno od 7 w lecie do 8.5 w zimie. Prędkości często ok. 90km, w samochodzie 1 osoba.
Ostatnio jadąc nad morze uprałem się i na S7 nie przekraczałem 100km/h, jazda bez klimatyzacji.
Trasa Siedlce-Jantar 430 km drogami A2/S2/S8/S7 wyszło mi 6L LPG.
Absolutny rekord w moim przypadku :)
W druga stronę już normalnie to 9 L
po tygodniu zrobiłem sobie jazdę tą sama trasą (1 osoba, klimatyzacja, tempomat 110 km/h))
Tym razem tryb eco. Warunki dość porównywalne ale mimo wszystko nie odtorzenia dokładnie tak samo. Wyniki na fotce.....
S5b.jpg
Plik ściągnięto 51 raz(y) 214,6 KB
Ostatnio zmieniony przez uno0 2022-06-27, 08:41, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-06-27, 08:53
jodlasty, Super. Mi się jeszcze nie udało spaść ;) poniżej 6.18 na LPG
uno0 Ładne spalanie - zwłaszcza na automat, klimą.
Moja ostatnia trasa, to dramat ;) 470km, z czego ok 50km Ską z prędkością 110-130km/h, pozostała do Dk posiekane jak dobre ciasto bakaliami miejscowościami - cały czas przyspieszanie 30-50km/h do 100-110km/h wyprzedzania itp. Do tego większość czołowy dość silny wiatr. Generalnie ostra jazda jakiej nie lubię :/ przy której udało się uzyska średnią ok 67km/h. Klima non stop + 2+2 osoby + bagaż wczasowym pod dach (dzięki własnoręcznie skonstruowanej siatkowej przegrodzie bagażowej ;) ) Spalanie: 7.89LPG.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-06-27, 08:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-06-29, 14:29
Powrót z wczasów - 500km przez 3 miasto, A1 i S8 - 2+2 +bagażnik po dach, klima non stop (na dworze 32-34stC, w samochodzie ok 23stC), znów wiatr czołowy. Prędkość 110km/h na tempomacie (do 140km/h przy wyprzedzaniu), średnia z trasy coś powyżej 96km/h (zakorkowane 3 miast zrobiło swoje), następnie 70km lokalnie. Razem 570m. Dziś zatankowałem do pełna 42,1L LPG (po 3.20 :) ). Średnie spalanie: 7,39L/100
Kocham ten samochód :D
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-06-29, 14:29, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway / Duster II
Silnik: 1,5 dCi / 1,3 Tce 150
Rocznik: 2012 / 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Mar 2013 Posty: 104 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2022-06-29, 20:17
r70 napisał/a:
Powrót z wczasów - 500km przez 3 miasto, A1 i S8 - 2+2 +bagażnik po dach, klima non stop (na dworze 32-34stC, w samochodzie ok 23stC), znów wiatr czołowy. Prędkość 110km/h na tempomacie (do 140km/h przy wyprzedzaniu), średnia z trasy coś powyżej 96km/h (zakorkowane 3 miast zrobiło swoje), następnie 70km lokalnie. Razem 570m. Dziś zatankowałem do pełna 42,1L LPG (po 3.20 :) ). Średnie spalanie: 7,39L/100
Kocham ten samochód :D
No OK, gazu mało, ale nie podajesz ile benzyny spalił w tym czasie, a na pewno nie mało przy takiej średniej uzyskanej w korkach, z wyprzedzaniem, załadowaniem po dach... gaz w podłodze co rusz, a ten silnik od pewnego obciążenia wspomaga się benzyną.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-06-29, 20:32
MM napisał/a:
r70 napisał/a:
Powrót z wczasów - 500km przez 3 miasto, A1 i S8 - 2+2 +bagażnik po dach, klima non stop (na dworze 32-34stC, w samochodzie ok 23stC), znów wiatr czołowy. Prędkość 110km/h na tempomacie (do 140km/h przy wyprzedzaniu), średnia z trasy coś powyżej 96km/h (zakorkowane 3 miast zrobiło swoje), następnie 70km lokalnie. Razem 570m. Dziś zatankowałem do pełna 42,1L LPG (po 3.20 :) ). Średnie spalanie: 7,39L/100
Kocham ten samochód :D
No OK, gazu mało, ale nie podajesz ile benzyny spalił w tym czasie, a na pewno nie mało przy takiej średniej uzyskanej w korkach, z wyprzedzaniem, załadowaniem po dach... gaz w podłodze co rusz, a ten silnik od pewnego obciążenia wspomaga się benzyną.
Ja nigdy nie wciskam gazu w podłogę :) i w 99% korzystam z ECO. Nie przeszkadza mi to w sprawnym poruszaniu ;) naprawdę sporadycznie kręcę silnik powyżej 4tys - najczęściej starcza mi 3-3.5tys.
Benzyny praktycznie nie spalił - od 24.05 mam w zasadzie pełen zbiornik. Przy obecnych temp. Silnik rano przełącza się na gaz po ok 5-7s a potem już zawsze staruje na LPG. Także po 14tys km mogę powiedzieć że przy moim stylu jazdy samochód nie wspomaga się Pb nigdy :)
To i ja dodam swojego Dustera.
Według dystrybutora 7,9l/100
Spalanie dotyczy wyjazdu weekendowego z przyczepą kempingową 1200 DMC w Góry Stołowe.
Solo spala w granicach 5/100 km.😀😉.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: XII 2016
Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 32 Skąd: Legnica
Wysłany: 2022-07-04, 12:45
Dardus, musisz mieć mega lekką nogę - podziwiam. Mi z przyczepą kempingową DMC 1000 kg udało się raz zejść do chyba 8,1 l/100 km, raczej zwykle oscyluje to koło 9l/100 km.
Swoją drogą, fajnie się tym autem targa przyczepę, prawda? Napęd na 4 koła jest tu cudowny.
Witam kolegę karawaningowca wśród daciowców
Silnik 1.6 SCE z tym DMC, to nawet 10/ 100 będzie dobry wynik.
Moja noga miała mało wspólnego z pedałem gazu. Większość jazdy dobierał komputer, czyli tempomat.
W czasie jazdy z przyczepą napęd 4x4 praktycznie nieodczuwalny. Ale przy ruszaniu, czy manewrowaniu na kempingach jeszcze bez bruku lub betonu, niezastąpiony.
Nawet mover w takim przypadku dla mnie jest zbędny, a o ekonomii jego nie wspomnę.
ten silnik od pewnego obciążenia wspomaga się benzyną.
Źródło?
(Nie neguję, po prostu chciałbym wiedzieć skąd pochodzi ta informacja).
Chodzi koledze na pewno o benzyny z wtryskiem bezpośrednim, gdzie podczas uruchomionego zasilania gazowego fabryczne wtryskiwacze benzyny nie pozostają bezczynne – w różnych fazach i z różnym nasileniam podają silnikowi benzynę obok lub zamiast gazu.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-04, 16:47
Chyba nie. Przy 1.0 było dużo plotek o tych dotryskach. Także o tym że wtryskiwacze LPG mają wydajność max 25km/szt. Ale nie widziałem żeby któraś z tych informacji miała oficjalne potwierdzenie.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-07-04, 16:48, w całości zmieniany 1 raz
Jeżeli chodzi o to spalanie benzyny to jak zawsze są dwie szkoły "falenicka i otwocka" . To takie krótkie podsumowanie tego co się działo w innych tematach, również z moim udziałem.
Podstawą jest to, że jeżeli ktoś jeździ dynamicznie, ale spokojnie i nie wchodzi na obroty dużo i często 4500 w górę, zwłaszcza na zimnym to efektem jest brak spalania benzyny w trakcie pracy na gazie - niezależnie od szkoły.
Szkoła 1 - wg instrukcji oraz forum rumuńskiego wspomnianego w innym wątku - w momencie większego zapotrzebowania na paliwo lpg i braku możliwości dostarczenia odpowiedniej ilości gazu z parownika/reduktora (np. z powodu niskiej temp. płynu chłodzącego czy bardzo wysokiego obciążenia silnika) następuje przełączanie z lpg na benzynę - czyli nie ma współspalania obu paliw.
Szkoła 2 - np. firma KME, która testowała fabryczną instalację 1.0 TCe LPG i podobno połączyła się ze sterownikiem gazowym i benzynowym - twierdzi, że podczas dużego obciążenia następuje dotryskiwanie benzyny do lpg. Jednak na pytanie o potwierdzenie tego jakimkolwiek dowodem typu zrzut ekranu - otrzymałem odp. że to jest oczywiste i wystarczy się podłączyć. Nikt jednak do tej pory tego nie potwierdził za pomocą realnego, wiarygodnego dowodu.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Jeżeli chodzi o to spalanie benzyny to jak zawsze są dwie szkoły "falenicka i otwocka" .
"Szkoła 1" jest przeze mnie osobiście potwierdzona. Na autostradzie jadąc na prawie pustym zbiorniku gazu, przy ostrym dogazowaniu silnik przełączył się chwilowo na benzynę. Co ważne po powrocie do normalnych obrotów wrócił na LPG i jeszcze tak ze 20 km jechałem nim ostatecznie opróżnił się zbiornik i przełączył się na benzynę. Tak więc ciśnienie w zbiorniku i co za tym idzie, chwilowa wydajność zasilania gazowego są tu kluczowe. Wg mnie to najbardziej racjonalne rozwiązanie i wyjaśnienie. W szkołę 2 nie wierzę mając twarde dane nt. spalania benzyny w moim aucie. Poza tym tutaj to jedynie kwestia wiary bo ostatecznych dowodów brak, jak sam zauważyłeś.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2022-07-05, 15:00, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-07, 14:48
Kolejne tankowanie wykazuje że przy moim stylu jazdy, korzystanie z AC Auto nie musi się wiązać z istotnym wzrostem spalania. kolejne tankowanie gdzie trasty w upałach 32stC pokonywane były w przyjemnych 23-24stC wewnątrz i spalanie średnie 6.9LPG - czyli podobnie do średniej z prawie roku.
Zaraz duster dostanie nowy olej w specyfikacji 0W-20 RN17fe i zobaczymy jakie spalanie utrzyma się przez kolejny okres kilku miesięcy, może roku. Liczę na minimalnie mniejsze spalanie na Pb - przy zimnym starcie (samochód stoi na dworze, więc rano często jest nieźle wychłodzony)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-07-07, 14:51, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum