Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-07, 17:50
Dlaczego nie jeździć na nowocześniejszym, skoro jest dopuszczalny i cena odbiega na tyle że stać mnie na zastosowanie ? W serwisie pytałem - jak będę chciał to przy zmianie w ramach uimowy też zaleją jaki będę chciał - castrol, albo elf 5w30 rn17 albo 0w20 rn17fe.
Mój samochód stoi przez cały rok na dworze - olej 0w20 na pewne zapewni szybsze smarowanie przy zimnym starcie.
Jeśli sprawdzi się zakładana symboliczna oszczędność 3% to między wymianami zaoszczędzę na dopłatę ;)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-07-07, 17:52, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-08, 08:48
po pierwsze olej 0w30 nie jest dopuszczony przez producenta - a samochód jest na gwarancji. Po drugie - olej 0w20 powinien zapewnić w moich okolicznościach najlepsze warunki pracy i ochrony silnika. Jak będzie w praktyce ? zobaczymy - być może będę miał jakieś swoje obserwacje. W każdym razie jako olej pierwszego wyboru u większości producentów (wg MyDacia dla mojego VIN jako jedyny wybór) na pewno nie będzie gorszy niż 5w30.
Generalnie zachęcam do poczytania o olejach i dodatkach do nich
Sorry ale nagłówek jest o spalaniu, a nie o oleju.
Więc ja wracam do tematu. Przy ostatnim tankowaniu zauważyłem spory wzrost spalania średniego gazu. Pierwszy raz wyszło mi 7,1 - do tej pory średnia kręciła się koło 6,6. To by potwierdzało dyskusję którą tu kiedyś prowadziłem - wzrost zużycia na klimatyzacji jest spory. Dużo przewyższa spalanie zimowe (prawdopodobnie przez to że zimy teraz takie srogie, że .... :))
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-08, 11:18
Sorki, wkręciłem się w gadkę o olejach - ale jako odpowiedź o wpisie o spalaniu ;)
Osa_Sandero napisał/a:
Pierwszy raz wyszło mi 7,1 - do tej pory średnia kręciła się koło 6,6. To by potwierdzało dyskusję którą tu kiedyś prowadziłem - wzrost zużycia na klimatyzacji jest spory. Dużo przewyższa spalanie zimowe (prawdopodobnie przez to że zimy teraz takie srogie, że .... :))
Też nie chcę żeby spalanie mi podskakiwało o 0.5L/100 ;) Ale biorąc pod uwagę Twoją średnią 6.6L/100 to tylko ok 7.5% - nie aż tak dużo. Wystarczy że miałeś pechowy wiatr, mniejsze ciśnienie w kołach, więcej w bagażniku albo nawet wilgotność powietrza była niekorzystna i są winowajcy. A może LPG było gorsze, albo inaczej odbił przy poprzednim tankowaniu zawór i poprzednio mniej weszło paliwa ? Więcej jazdy z klimą tak samo możliwy.
Ja mam wrażenie żę u mnie właśnie ok 0.5L zjada klima w trasie. Ale dla mnie ten komfort w cenie 1.6-2zł za 100km jest akceptowalny.
Co do spalanie letniego - teraz olej oczywiście rozgrzewa się szybciej, ale w zasadzie tylko na LPG - przynajmniej u mnie udział Pb jest niemal zerowy - samochód po 4-7s od pierwszego rozruchu przełącza się na LPG. W zimie i jesienią potrafił przejechać 400-1200m zanim przełączył się na gaz. Więc spora część największego spalania na zimnym silniku przypadała na jazdę na benzynie - teraz mamy to na LPG.
Swoją drogą fajną masz średnią :) z jakiego to przebiegu ?
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-07-08, 11:21, w całości zmieniany 4 razy
Jakoś tak dziwnie kolega r70 ma niskie spalanie w tym 1.0tce lpg duster
bo przypadkowo zacząłem przeglądać staty i u innych użytkowników z tym silnikiem w dusterze rzadko spalanie lpg wychodzi poniżej 8L/100km lpg a raczej oscyluje wokół 8-10L/100km.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-08, 14:51
wszystko jest możliwe, ale samochód w międzyczasie trafił do ASO w związku ze sporadycznymi szarpnięciami przy jeździe ze stałą prędkością. Samochód był diagnozowany i stwierdzono konieczność aktualizacji softu silnika dla benzyny i LPG. Po tej interwencji szarpanie przestało występować, natomiast lekko zmieniło się przekłamywanie kompa LPG - z perspektywy kilku tyś km mogę powiedzieć że zawyżanie średniego spalania z 9-11% spadło do 4-6%. Spalanie samochodu cały czas jest podobne (jak widać z motostat). Obstawiam że to jednak styl jazdy - jak kupowałem poprzedni samochód - fiata fiorino 1.3MJ, to wg komputera średnie spalanie 6.7l/100km. kiedy go sprzedawałem po 2 latach miał średnie z moich jazd 4.3l/100. Historia podobna ze wszystkim samochodami Jimny na ternowych oponach 5.9-6.8 (inni 8-10l, captur 1.2 (4.8-6.2, teściu i żonka 7-8) itp. - zawsze pod moją nogą spalają1-3L/100km mniej niż pod nogą większości kierowców.
Za 3miesiące będę miał roczny przegląd - poproszę o sprawdzenie zwłaszcza że uważam że spalam sporo na zmierzonych odcinakach ok 450-500km na benzynie mam 4.6-5L.100 czyli ok 35% różnicy.
edit:
producent podaje dla mojego samochodu średnie LPG7.0, średnie Pb 6.4 :)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-07-08, 15:05, w całości zmieniany 2 razy
Ta średnia 6,6 to w Sandero i liczona z przebiegu ok 10000 (od zakupu). Rzeczywiście przy każdym tankowaniu wacha się trochę (raz w dół raz w górę) bo gaz różnie odbija przy tankowaniu. Więc ta jednorazowa zwyżka może mieć więcej powodów niż tylko klima. Teraz się u nas skończyły upały więc zobaczymy przy następnym tankowaniu.
Jakoś tak dziwnie kolega r70 ma niskie spalanie w tym 1.0tce lpg duster
bo przypadkowo zacząłem przeglądać staty i u innych użytkowników z tym silnikiem w dusterze rzadko spalanie lpg wychodzi poniżej 8L/100km lpg a raczej oscyluje wokół 8-10L/100km.
Może jeździ na wysokim już afr, albo wyprzedzonym zapłonie na granicy stuku , albo jeszcze inne rozwiązania
Mnie też Duster pali regularnie poniżej 7l LPG. W dużej mierze zależy to od rodzaju pokonywanych tras i od starań kierowcy. Na moich, sprzyjających oszczędnej jeździe trasach, jak się mocno starałem, to i poniżej 6,5 schodziłem. A bez spiny wychodzi 6,8-7,2.
Ale większość moich tras, to jazda podmiejska i przez wioski-max 100km/h, a przeciętna 60-80km/h. Jak mi się trafi więcej miasta, to i 7,5 wyskoczy.
Wpływ może też mieć spore przekłamanie komputera spalania gazu-u mnie jest to około 1,2l. (komp 8 a z dystrybutora wychodzi 6,8)
Więc jeżeli inni podają spalanie z kompa, to nic dziwnego, że teoretyczne spalanie jest wysokie.
Jakość gazu też może mieć wpływ na spalanie, ja tankuję wyłącznie na Lotosie(flota).
Outlander 2,0 też mi palił 7l tylko benzyny i też wszyscy się dziwili.
Ostatnio zmieniony przez yeti65 2022-07-11, 03:52, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-11, 10:19
Tak - typ tras też ma kolosalne znaczenie, ale trzeba znów jechać defensywnie żeby skorzystać z tych sprzyjających zużyciu paliwa. Dynamiczna jazda bez przewidywania, spowoduje znacznie większe zużycie nie wynikało to ze średniej prędkości.
Oczywiście można założyć że spalania 7L/100 nie da się zyskać w zakorkowanym dużym mieście.
Sorry ale nagłówek jest o spalaniu, a nie o oleju.
Więc ja wracam do tematu. Przy ostatnim tankowaniu zauważyłem spory wzrost spalania średniego gazu. Pierwszy raz wyszło mi 7,1 - do tej pory średnia kręciła się koło 6,6. To by potwierdzało dyskusję którą tu kiedyś prowadziłem - wzrost zużycia na klimatyzacji jest spory. Dużo przewyższa spalanie zimowe (prawdopodobnie przez to że zimy teraz takie srogie, że .... :))
Większe spalanie gazu latem może mieć jeszcze jedną przyczynę.
Latem auto przełącza się na gaz bardzo szybko, więc wszystkie manewry wyjazdowe są prowadzone już na gazie. Zamykanie garażu, bramy na odpalonym silniku zimą wykonywane było na benzynie. Mnie na gaz przełączał się dopiero po wyjechaniu z osiedla.
Gdybym jeździł krótkie odcinki, pewnie byłoby to zauważalne, ale dzięki dłuższym(20-30km) codziennym trasom, mimo tych manewrów, latem pali mi mniej gazu.
Choć przyznaję, że wynik ten może zawierać błąd, bo auto odebrałem w listopadzie i zmniejszone spalanie latem, to może być następstwo dotarcia silnika.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-12, 09:26
Szybkie przełączanie się na LPG na pewno ma znaczenie. Ja mam w normalnym cyklu sporo takich wyjazdów po 1.5-3km. 10km to już długi wyjazd. Jak mam jakiś udział jazd podmiejskich to widzę jak średnie spada. Dlatego średnia teraz w lecie na takich trasach gdzie przewaga jest krótkich odcinków to ok. 7L/100 bez klimy - tylko 5-6% mniej niż jazda autostradą 110km/h z pełnym załadunkiem, klimą i pod wiatr (7.4L/100) gdzie silnik cały czas miał optymalną temperaturę.
W zimie i jesienią takie wszystkie bardzo krótkie odcinki samochód pokonywał w 1/3-1/2 długości na Pb (i spalanie miał na tych rozgrzewkach i krótkich dystansach ok 15L/100 Pb)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-07-12, 09:27, w całości zmieniany 1 raz
Dzisiaj podróż dłuższa....na pokładzie 4 osoby słusznych rozmiarów. Pplowz drogi w deszczu krajówką i lokalnymi drogami. Powrót autostradą tempomat 120 km/h... Oczywiście z klimą....wyniki:
Zatankowane było 40 l benzyny, przejechany dystans od rezerwy do rezerwy to 787 km, wyliczone zużycie wyniosło ok. 5,1 l/100 km.
Jazda miejska ok. 50 %, jazda pozamiejska ok. 50 %.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-21, 14:21
Wczoraj wracają z wymiany oleju w ASO, pojechałem kawałek na benzynie z prędkością120km/h i 130km/h i zarejestrowałem wskazania spalania chwilowego.
Przyznam że zaskoczyło mnie małe spalanie przy obu prędkościach i naprawdę duży wpływ AC na jazdę z prędkością 130km/h
Nowy olej RN17FE - SHELL 0W20, na dworze37stC, bezwietrznie
Wakacyjny tygodniowy wypad nad polskie morze. Tryb mieszany bo i ekspresówka (limit 110km/h, chwilowe 130+ przy wyprzedzaniu), Warszawa, miasta, miasteczka i wsie. Raz z klimą a raz bez.
1491 km / 101 litrów = 6,77 l/100 km
Ostatnio zmieniony przez cowcar 2022-07-24, 23:08, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-25, 17:22
Mój Duster nadal się chyba dociera (teraz na RN17FE) ;)
Takiego wyniku jeszcze mi komputer nie pokazał.
Trasa bez klimy - powody zdrowotne, DK do 80-90km/h - w korku, wioski do 54km/h licznikowo.
Prognozowany łączny zasięg na LPG - 838km :D
Nawet biorąc po uwagę wysuszenie baku do ostatniej kropli gazu - 49,5L, to daje 5.9L/100 LPG :D
Oczywiście na takim dystansie to tylko ciekawostka a nie jakiś wskaźnik spalania:)
zasieg.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 16,46 KB
spalanie.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 20,96 KB
srednia_predkosc.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 20,91 KB
dystans.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 16,81 KB
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-07-25, 17:23, w całości zmieniany 1 raz
Podsumowałem wyjazd wakacyjny: 4660 km na LPG. Spalanie po podsumowaniu wydatków i tankowań 7,6 l/100. Połowa teren, połowa autostrady max. do 130 km/h (raczej celowałem w 120 km/h). Klima cały czas włączona + zasilanie lodówki turystycznej w kabinie. 2 osoby i załadowany samochód. Najniższe spalanie przy dystrybutorze 7,06 l/100. Żadnych problemów z zasilaniem silnika, benzynę prawie w całości przywiozłem do PL.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2022-07-31, 13:23, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 316 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2022-07-31, 15:34
Pierwsze 10.000km za mną.
Auto zużyło 753,6 litrów LPG oraz 20 litrów Pb.
Spalanie:
- 7,49 LPG
- 0,20 Pg
Styl jazdy: docieranie (głównie w trasie) do 3kkm i jazda maksymalnie do 3000rpm. Potem trochę szybciej ale też nie za wiele, bo przy 136km/h silnik ma właśnie 3000rpm. Przy 3700km wymiana oleju. Trasa/miasto - 80/20%. W trasie cały czas tempomat. Jeżdżę dynamicznie i szybko. Bardzo rzadko w granicach obrotów 2000. Raczej 2400 do 3100rpm. Można ok. 2000rpm uzyskując spalanie gazu poniżej 7 litrów ale słychać i czuć, że kosztem silnika. Serio! No chyba, że mieście przez chwile, lub w trasie w górki albo w ciągu samochodów. Ale moim zdaniem wyjdzie to bokiem - razem z tłokiem...
Logan jest dynamicznym samochodem z niskim współczynnikiem oporu powietrza. Chętnie zbiera się z 90 do 140km/h bez zmiany biegu (na 6), robiąc to tylko przy użyciu przycisków tempomatu. Załadowany w 4 osoby i pełen bagażnik też się dobrze prowadzi. Daje to przyjemność z jazdy i nie ma problemów w wyprzedzaniem. Jeszcze nie sprawdzałem ile pojedzie na maksa, ale 170km/h pojawia się dość szybko i bez wycia. Jedyne co słychać to... Zawirowania powietrza wokół lusterek bocznych.
Podsumowując:
Czarna "limuzyna" (ludzie dwa razy oglądają się za znaczkiem z niedowierzaniem), z dobrym komfortem podróży, dająca frajdę z jazdy i pewność przy wyprzedzaniu przy spalaniu LPG na poziomie 7,5L. Do tego za 66.500zl... "to se ne wrati"
P. S. Na wyświetlaczu najczęściej pojawia się spalanie gazu 8,2 choć realne dużo niższe. Gdy robiłem 200km ciągniem w trasie na Pb po 5000km, to wyświetlacz pokazał średnią 6,2 l.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1230 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-07-31, 17:03
na 4 i 5 biegu też czujesz że silnik się męczy kiedy masz 2tyś obrotów?
Ja do jakiś 5-6tyś na liczniku czułem że utrzymywanie stałej prędkości 2 tyś obr na 6 biegu męczy silnik i redukowałem do 5tki, ale po ok. 13tyś zupełnie tego się tego nie czuje - oczywiście nie przyspieszam, nie schodzę poniżej, ale ok 2.1tyś wydają się ok (choć często nie wrzucam 6tyki bo jak trzeba często zmieniać prędkość to nie ma sensu)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum