Wysłany: 2022-07-29, 19:58 Problem z silnikami LPG w tegorocznych modelach ?
Śledzę zagraniczne grupy i tam coraz głośniej o problemie z zasilaniem LPG - u nas cisza?
Może chodzi o te wyższe temperatury, co oficjalnie Dacia przyznaje (powiązane ze zmianą biegów na wyższych obrotach)
Wielu użytkownikom pojawiają się różnorakie błędy na desce, cześć przechodzi w tryb awaryjny, innym wyłącza się awaryjne hamowanie...
Dacia planuje wprowadzić rozwiązanie do listopada, a na razie resetują błędy i zalecają jazdę na benzynie.
Kup auto z lpg żeby jeździć pół roku na benzynie hahaha.
Nie wiem czy akurat mnie ten problem dotyczy, ale mam - miałem problem (już dawno nie zauważyłem) że podczas jazdy czułem małe krótkie szarpnięcie. Tak samo jak na benzynie i lpg, wtedy akurat był dosyć gorące dni. Póki co trzeba czekać nie słyszałem żeby jakoś dużo osób się skarżyło zobaczymy co czas przyniesie.
Marka: daćka
Model: sandero III stepway
Silnik: 1.0 12V TCe 100 KM LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2021 Posty: 81 Skąd: stolyca
Wysłany: 2022-08-01, 22:58
dawtaj94 napisał/a:
Jeździłem moim Sandero jak było po 35st+ i nic się nie działo, ale to zeszłoroczna sztuka :D
Podobnie u mnie. Obejrzałem film po hiszpańsku i... nie przypominam sobie takiego zachowania. Żona jeździ codziennie i jeździ dość eco, ja jeżdzę sporadyczie, ale jak już to pomiędzy 3k a 5.5k rpm jak się zagrzeje i w upały Daćka się sprawowała nie gorzej niż w normalny dzień. Kompresor klimy lekko czuć, ale czego oczekiwać od silnika z kosiarki
Ktoś miał takie zachowanie jak opisane czy to jakieś baaaaardzo pojedyncze przypadki?
Podczas pracy układu klimatyzacji sprężarka pracuje cyklicznie. Wielokrotnie załącza i wyłącza się, zależnie od zapotrzebowania na zimno( w zasadzie od ciśnienia w układzie).
Każde załączenie może być odczuwalne.
W poprzednim Sandero miałem klimatyzację manualną. Tutaj mam automatyczną + silnik LPG i stwierdzam, że żadnych szarpnięć teraz nie odczuwam, nawet przy dużym "zapotrzebowaniu na chłód" w upalne dni. W poprzednim czasami miało to miejsce przy dużym obciążeniu.
Akustyczne efekty załączania sprzęgła klimatyzacji też dużo słabsze i mniej słyszalne niż w SSII. Objawów opisanych w filmie nie stwierdziłem - mój egzemplarz jest z maja 2021.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2022-08-02, 16:06, w całości zmieniany 1 raz
Wysłany: 2022-08-04, 17:21 Re: Problem z silnikami LPG w tegorocznych modelach ?
Felix napisał/a:
Śledzę zagraniczne grupy i tam coraz głośniej o problemie z zasilaniem LPG - u nas cisza?
Na grupach FB było trochę osób, które zgłaszały problemy z LPG, ale w większości były to modele z rocznika 2021, czyli pierwszy wypust marki w pandemii gdzie był problem z częściami. Teraz tych głosów jest mało, jeśli w ogóle.
Ciekawe, czy problem ten dotyczy jakiejś konkretnej grupy wozów które np. stały tygodniami na placach, lub pochodzą z konkretnego miesiąca i fabryki. Czynników może być wiele, producent powinien zbadać tę sprawę.
U mnie po 4k km przebiegu LPG na szczęście śmiga (a przejechałem na nim ponad 3 tysiące km).
W rocznikach 20 oraz 21 był problem z czujnikiem na rampie gazowej, padały jak muchy.
Dopadło to, oba moje Dustery. Były jeszcze problemy z elektrozaworem gazu, w latach...?
Może ktoś podpowie?
A w Irlandii problem z silnikami LPG jest taki, że były dostępne przez jakieś pół roku od wprowadzenia nowego sandero na rynek od tego momentu tylko 1.0 tce 90 lub 1.0 sce. W jednym salonie twierdzili, że problem globalny, w innym, że dotyczy rynków z kierownicą po prawej. Chyba kłamią, bo dacia UK dalej na stronie ma ofertę na silniki LPG. Inna sprawa, że LPG w samochodach w irl bardzo rzadko spotykane.
_________________ I would if I could, but I can't, so I won't.
Mam problem z TCE-100 ecoG. Przy wyžszej niž 26 stopni temperatuże caly czas wybiwa aż 5 blęduw. W Litwie lato bylo bardzo gorące. I jak tylko temperaratura znad 26 stopni to odrazu te blędy. Ale naprawdę 100 eco G na LPG jiedzie o duźo żwawiej niż na benzynie
Nie wiem jak tam z nowymi silnikami. Ale mam problem z TCE-100 ecoG. Przy wyžszej niž 26 stopni temperatuże caly czas wybiwa aż 5 blęduw. W Litwie lato bylo bardzo gorące. I jak tylko temperaratura znad 26 stopni to odrazu te blędy. Ale naprawdę 100 eco G na LPG jiedzie o duźo żwawiej niż na benzynie
problem znany, szczególnie w południowej części EU, Dacia ma wymyślić poprawki do listopada.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1278 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-09-04, 15:53
U mnie po 18tyś km LPG pracuje ładnie i bez błędów choć w momencie przełączania z PB na LPG czuć minimalne szarpnięcie - zejście z obrotów. Na początku tego nie było.
Poza tym od nowego samochód miał lekkie szarpnięcia kiedy jechał ze stałą prędkością - nowszy soft LPG załatwił sprawę. w międzyczasie 3 razy miałem informację o możliwej awarii silnika ( o ile dobrze pamiętam tak to brzmiało). zgaszenie silnika i odpalenie ponowne załatwiło temat (info od znajomego z ASO jeździć, nie martwić się i obserwować). Miesiąc temu przy okazji zmiany oleju znów dostałem nowy soft - nadal jest bardzo dobrze, przez 3tyś km żaden błąd się nie pojawił.
U mnie po 18tyś km LPG pracuje ładnie i bez błędów choć w momencie przełączania z PB na LPG czuć minimalne szarpnięcie - zejście z obrotów. Na początku tego nie było.
Poza tym od nowego samochód miał lekkie szarpnięcia kiedy jechał ze stałą prędkością - nowszy soft LPG załatwił sprawę. w międzyczasie 3 razy miałem informację o możliwej awarii silnika ( o ile dobrze pamiętam tak to brzmiało). zgaszenie silnika i odpalenie ponowne załatwiło temat (info od znajomego z ASO jeździć, nie martwić się i obserwować). Miesiąc temu przy okazji zmiany oleju znów dostałem nowy soft - nadal jest bardzo dobrze, przez 3tyś km żaden błąd się nie pojawił.
Co ty masz za auto, że wklepują Ci co chwile jakieś nowe "softy" ?
Ja mam zaraz 25k byłem 3 raz w sumie w ASO. Dwa razy sam wymusiłem wymianę oleju + raz na przeglądzie po roku i nie było żadnej gadki o nowych "softach"...
przy podłączeniu komputera updaty są wgrywane automatycznie , mechanik nawet nie widzi co się wgrywa tylko uruchomienie testera trwa dłużej.
natomiast to nie tyczy się sterownika lpg który ma oddzielny kabel.
każda wizyta w aso to podłączenie komputera
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2022-09-18, 22:30, w całości zmieniany 1 raz
przy podłączeniu komputera updaty są wgrywane automatycznie , mechanik nawet nie widzi co się wgrywa tylko uruchomienie testera trwa dłużej.
natomiast to nie tyczy się sterownika lpg który ma oddzielny kabel.
każda wizyta w aso to podłączenie komputera
nic się nie wgrywa automatycznie po podłączenia komputera, każdą zmianę trzeba zatwierdzić. mechanik dokładnie widzi jakiego komponentu trwa aktualizacja.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1278 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-09-19, 14:49
Przy okazji dodam że aktualizacje softu wg mnie da się odczuć; po pierwsze tempomat mniej agresywnie przyspiesza; najczęściej jadąc np. w terenie zabudowanym na tempomacie - 50-52km/h/4 bieg, kiedy zaczynam przyspieszać do prędkości przelotowej obecnie ten proces jest "delikatniejszy" a jego dynamika wydaje się zależeć od tego jak dużo dzieli go do zadanej prędkości końcowej.
Po drugie inaczej zaczął działać S&S - na początku kiedy toczyłem się z minimalną prędkością i wyrzuciłem na luz i puszczałem sprzęgło, to silnik gasł - pomimo tego że samochód jeszcze minimalne się toczył. Obecnie Silnik gaśnie, kiedy samochód całkowicie się zatrzymuje. Uważam że teraz jest lepiej, ponieważ jak widzę że zatrzymanie będzie bardzo krótki ale można go uniknąć, to tak robię - silnik nie gaśnie, a ja w odpowiednim momencie rzucam jedynkę i kontynuuję jazdę. A kiedy widzę że postój będzie dłuższy, to zdecydowanie hamuję i silnik zatrzymuje się razem z samochodem.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2022-09-19, 14:50, w całości zmieniany 1 raz
wreszcie coś ruszyło w temacie, pierwsi klienci dostają właśnie pisma z prośba o przybycie do ASO w celu naprawy systemu wtrysków (korekta?/soft?)
W pierwszej kolejności obsługiwani są ci co już zgłaszali błędy, zapewne później ruszy cała reszta...
https://www.youtube.com/watch?v=onECMZldrJQ
Ostatnio zmieniony przez Felix 2022-09-23, 09:05, w całości zmieniany 1 raz
Cześć,
Jestem posiadaczem Jogger 1.0 LPG od miesiąca. Mam zrobione 1700 km z czego pierwszy tysięc na benzynie bardzo starannie docierając. Dziś wyświetlił mi się komunikat „Sprowdź układ wtryskiwacza“. Będąc w trasie zjechałem do najbliższego serwisu. Usłyszałem, że do wymiany jest rampa gazowa. Czy miał ktoś kiedyś taki problem? Serwis powiedział, że cześci tej nie ma dostępnej i czekać trzeba będzie kilka tygodni, ale nie trzeba się niczym przejmować i jeździć dalej na gazie. Skasowali błąd i faktycznie na razie nie powraca.
Pozdrawiam wszystkich czytających
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum