Wysłany: 2022-10-08, 14:08 Jogger. System bezkluczykowy a wyłączanie silnika
Dzisiaj spotkała mnie dziwna sytuacja z moim Joggerem.
Żona za kierownicą, ja wysiadam z auta z pilotem od samochodu w kieszeni. System StartStop wyłączony. Auta nie można zgasić przyciskiem. Po naciśnięciu guzika startu auto tylko wydaje trzy krótkie sygnały.
Wydaje mi się że auto powinno się móc zgasić pomimo braku sygnału z karty.
Czy to normalne zachowanie systemu bezkluczykowego czy to jakiś błąd w konkretnym aucie.
Wysłany: 2022-10-08, 23:01 Re: Jogger. System bezkluczykowy a wyłączanie silnika
Sonar napisał/a:
Dzisiaj spotkała mnie dziwna sytuacja z moim Joggerem.
Żona za kierownicą, ja wysiadam z auta z pilotem od samochodu w kieszeni. System StartStop wyłączony. Auta nie można zgasić przyciskiem. Po naciśnięciu guzika startu auto tylko wydaje trzy krótkie sygnały.
Wydaje mi się że auto powinno się móc zgasić pomimo braku sygnału z karty.
Czy to normalne zachowanie systemu bezkluczykowego czy to jakiś błąd w konkretnym aucie.
ja mam podobnie ale w sandero, siedzę w środku z kluczykiem i jak ktoś otworzy tylne drzwi to często ale nie zawsze wyje mi 3x auto, pokazuje mi komunikat nie wykryto karty, nie mogę zgasić auta, dopiero jak zamknie drzwi to mogę wyłączyć
Mi zdarzyło się że auto nie wykryło karty jak siedziałem na miejscu kierowcy a karta była w kieszeni razem z telefonem, pewnie zakłócenia. tak samo jak wsadzę kartę razem z telefonem przy zamykaniu i auto nie łapie że odszedłem i nie zamyka .
Marka: daćka
Model: sandero III stepway
Silnik: 1.0 12V TCe 100 KM LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2021 Posty: 81 Skąd: stolyca
Wysłany: 2022-10-21, 23:41
Ciekawe jak źle potrafi działać ten system w Dacii (żona też zaobserwowała wszystkie wspomniane tutaj przypadki, w/g ASO wszystko działa poprawnie - norma u nich). Dla porównania w Reno system bezkluczykowy działa całkowicie sprawnie, nawet jak kluczyk jest obok telefonu, obok kluczyka z Dacii etc. Gdyby nie to, że przeczytałem manual od Reno to bym nie wiedział, gdzie jest miejsce do położenia kluczyka...
Nie wiem co masz na myśli, system bezkluczykowy w Daci działa doskonale. Jest całkowicie normalne i prawidłowe, że auta nie zgasisz przyciskiem stop (jednokrotnym naciśnięciem) kiedy karta jest po za autem, po za strefą wnętrza auta.
Jest jedynie jakiś błąd, nie zawsze pojawiający się, po otwarciu drzwi z tyłu podczas pracy silnika, kiedy karta jest w aucie, system zgłasza chwilowy brak karty. Nie wpływa to w zasadzie na nic.
Ostatnio zmieniony przez Lelupi 2022-10-22, 11:39, w całości zmieniany 2 razy
Marka: daćka
Model: sandero III stepway
Silnik: 1.0 12V TCe 100 KM LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2021 Posty: 81 Skąd: stolyca
Wysłany: 2022-10-22, 23:29
Lelupi napisał/a:
Nie wiem co masz na myśli, system bezkluczykowy w Daci działa doskonale.
Cieszy mnie to niezmiernie. ASO też tak twierdzi. To, że nie widzi kluczyka przy otworzeniu tylnych drzwi, to, że nie widzi kluczyka czasem z partyzanta i trzeba go położyć na konsoli środkowej by wyłączyć silnik to by-design Już nie wspomne o notorycznym niezamykaniu samochodu...
Marka: daćka
Model: sandero III stepway
Silnik: 1.0 12V TCe 100 KM LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2021 Posty: 81 Skąd: stolyca
Wysłany: 2022-10-24, 19:36
Lelupi napisał/a:
bo coś masz nie tak.
Ale jak to? Przecież "system bezkluczykowy w Daci działa doskonale" (tm) (c)
Lelupi napisał/a:
Warto też zaglądać do instrukcji auta. :)
I że niby co mam tam znaleźć? Coś istotnego przegapiłem? Którą stronę/rozdział mam przeczytać ponownie by zrozumieć wybitne działanie doskonałego systemu bezkluczykowego w Dacii?
Nie wiem co masz na myśli, system bezkluczykowy w Daci działa doskonale. Jest całkowicie normalne i prawidłowe, że auta nie zgasisz przyciskiem stop (jednokrotnym naciśnięciem) kiedy karta jest po za autem, po za strefą wnętrza auta.
Jest jedynie jakiś błąd, nie zawsze pojawiający się, po otwarciu drzwi z tyłu podczas pracy silnika, kiedy karta jest w aucie, system zgłasza chwilowy brak karty. Nie wpływa to w zasadzie na nic.
No u mnie wpływa to czasami na to, że mając otwarte te tylne drzwi wyłączyć samochodu w tym czasie nie mogę, dopiero jak zamkniesz drzwi to można wyłączyć, nie tak to powinno działać, ale błąd znany i chyba nie do naprawy przez ASO bo jak pojedziesz to akurat będzie działać
Nie mam w Daci tego systemu bezkluczykowego, ale po doświadczeniach z innymi samochodami to problem ze znikającym kluczykiem mogłby się wyjaśnić po zidentyfikowaniu lokalizacji anten tego systemu. Może być tak że znajduje się ona właśnie w drzwiach tylnych a po podejściu do samochodu sytem zachowuje kontakt z kluczykiem za pomocą kanału przypisanego do anteny która pierwsza wychwyciła sygnał. Coś jak wifi do którego podłączamy sie najpierw pomimo że e zasiegu jest kilka zapamietanych sieci a niektóre mają pozniej nawet silniejszy sygnał jednak telefon nie zmienia sieci jak ta pierwsza bardzo wyraźnie nie osłabnie. Tak tutaj kiedy drzwi są otwarte sygnał słabnie i zanim system nie znajdzie sygnału na innej antenie to sygnalizuje brak. Brak wyłączenia silnika też nie powinien dziwić - nie ma kluczyka to niema uprawnienia do operacji na zapłonie. Gdyby tak było to każde wyjście z samochodu z kartą musiałoby wyłączać silnik co nie zawsze jest pożądane. Logika jest taka że skoro kluczyk znika, silnik pracuje a drzwi są otwarte to kierowca wruci. Kiedy drzwi się zamykają a kluczyka 'nadal niema ' to inicjuje to poszukiwanie klucza - klucz znaleziony można wyłączyć silnik. Silnik bez karty w zasięgu sam się nie wyłączy nawet na start stopie bo to potencjalnie niebezpieczne. Włączenie i wyłączenie silnika musi byç świadomą akcją osoby wyposażonej w odpowiednie uprawnienia - kartę. Trzeba pamiętać że to system działający na małych odległościach, sygnał nie jest silny. Zresztą im silniejszy sygnał tym łatwiej ukraść taki samochód na tzw 'walizkę'.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2022-10-25, 19:53, w całości zmieniany 1 raz
Ale bzdury konstrukcyjne! Silnik powinien dać się zgasić w każdej chwili w prosty sposób. Zaświeci ci kontrolka ciśnienia oleju, to będziesz obchodził auto i zamykał drzwi?
Marka: Renault
Model: Koleos II
Silnik: 2.0 dci
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2020 Posty: 122 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-10-26, 09:01
imć napisał/a:
Ciekawe jak źle potrafi działać ten system w Dacii (żona też zaobserwowała wszystkie wspomniane tutaj przypadki, w/g ASO wszystko działa poprawnie - norma u nich). Dla porównania w Reno system bezkluczykowy działa całkowicie sprawnie, nawet jak kluczyk jest obok telefonu, obok kluczyka z Dacii etc. Gdyby nie to, że przeczytałem manual od Reno to bym nie wiedział, gdzie jest miejsce do położenia kluczyka...
Mamy i Dacię i Renówki. Fajnie, że u Ciebie jest ok. Ja natomiast zaobserwowałem sporadyczne problemy także w Renault (w Koleosie jest taka sama karta jak w Dusterze). Ogólnie te kluczyki raczej nie lubią bliskości telefonów. Kiedyś miałem Suzuki i Mitsubishi. Tam było jeszcze gorzej, bo kluczyki były jeszcze bardziej czułe.
Co jest niebezpiecznego w wyłączeniu silnika gdy nie ma karty w pobliżu?
Możesz na przykład zostać na środku autostrady, dowolnej drogi, przejeździe kolejowym z wyłączonym silnikiem i zaciągniętym automatycznym hamulcem postojowym jeśli taki znajduje się w samochodzie bez możliwości ponownego uruchomienie silnika- część sobie poradzi w takiej sytuacji, część spanikuje.
Napiszę ci to Jeszce raz i rozwinę: Wyłączenie silnika bez wykrycia karty wymaga świadomej akcji kierowcy typu np dłuższe przytrzymanie przycisku 'stop' czy reinicjalizacji kluczyka jeśli pomimo komunikatu mamy go jednak w zasięgu przez przy dłuższe przytrzymanie przycisku.
Nie trzeba biegać do dokoła samochodu i zamykać drzwi tylko wiedzieć jak samochód może zareagować, dlaczego i jak problem rozwiązać. W tym przypadku samochód nie pozwoli wyłączyć tradycyjnie silnika jeśli nie przytrzymasz dłużej niż zwykle kiedy go wyłączasz a karta jest w zasięgu. Przynajmniej w sensownych samochodach. Jak to jest w Daci jak napisałem to nie wiem bo doświadczenia mam z innymi samochodami wyposażonymi w ten system.
Kilka dni temu była gdzieś w Polsce sytuacja że gość zapomniał wyłączyć swoje bmw, pozamykał i poszedł w diabły - samochód stał z zapalonym silnikiem 16 godzin zanim go znaleźli - więc na samoistne wyłączenie po podładowaniu akumulatora lub coś też nie można liczyć choć ten samochód na 100% ma Start&Stop system.
Duster.
Kartę ( keyfree , kluczyk , karta kodowa ) mam w kieszeni, nie gaszę silnika i wysiadam z samochodu otworzyć garaż. Samochód wydaje kilka szybkich króciutkich dźwięków klaksonem, że karta wylazła poza pojazd.
JAK to wyłączyć żeby tak nie trąbił? (za podpowiedzi pt. ... weź zgaś silnik... dziękuję )
Generalnie, ani w instrukcji i na forum (może za mało pogrzebałem) nie znalazłem informacji jak to ustrojstwo wyłączyć.
_________________ Nawet najgorszy dzień na rybach jest lepszy od najlepszego w pracy ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum