Wysłany: 2023-01-21, 22:22 Lodgy 1.6Mpi (pod gaz) czy 1.5dci?
Witajcie,
szykuję się do zakupu Lodgy, która zastąpi mojego wysłużonego Logana MCV, który już jest bardziej rudy niż niebieski... ;)
Budżet do 40tys zł (Czyli roczniki okolice 2016). Plan był taki ,że na pewno benzyniak z przebiegiem do 60tys i od razu pod gaz. Ale...zerknąłem, że w tej samej cenie są już 1.5dci w rocznikach 2017 Stepway z przebiegiem do 100tys. Planuję pojeździć, max z 10 lat, robię ok. 10tys rocznie, w 70% jazda miejska.
O tym silniku 1.5dci przeczytałem skrajne opinie, od zadowolonych, którym spala ok 5l/100km i działa bezawaryjnie, do artykułów mówiących, że to jeden z najbardziej awaryjnych silników.
Także, cóż bardziej warto? 1.6Mpi pod gaz czy ten 1.5dci?
Mamy może forumowicza, który zrobił na dieslu 250k i jest zadowolony? ;)
silnik to mechanizm a jego zużycie następuje w sytuacjach skrajnych. Silnik który robi po 1000 km dziennie będzie po 500 tyś km mniej zużyty niż dostawca pizza po 50 tyś. Bardziej liczy się ilość rozruchów , przegrzanie i dbanie o serwis niż same kilometry.
W benzynie trzeba sprawdzić korekty i kompresje w dislu jest gorzej bo nie wykręcisz wtryskiwaczy ale można na skp zbadać zadymienie ew. ciśnienie oleju łatwo sprawdzić to coś powie o panewkach.
Ogólnie jak w mcv silnik trzyma parametry to trzeba powymieniać elementy karoseryjne które się da resztę połatać i turlać go ile w lezie bo lepszego już nie kupisz
No niestety to nie tylko ruda, od czasu jak 5 lat temu strzelił nowy rozrząd to z silnikiem ciągle są jakieś problemy. Aktualnie jednorazowo żygnął olejem zalewając wszystko i udaje ,że nic się nie wydarzyło ;) Mechanik stwierdził ,że chyba nie ma już sensu ponownie silnika rozbierać...(koszty). Nie mówiąc o niedziałającym od roku prędkościomierzu (nauczyłem się jeździć na obroty), niedziałającym centralnym zamku, pękniętej szybie i kilku innych rzeczach.
Tak więc wymiana auta dla mnie nieunikniona. :)
Ja na swojego 1.5 DCI nie narzekam, choć w sumie dopiero 100tkm dochodzi na liczniku (tak mniej więcej 60% miasto 40% trasa). Jak wybierałem to też miałem wątpliwości ale jak podrążyłem to te skrajne opinie są ponieważ na samym początku ten silnik miał swoje problemy, np z panewkami. Ale później je poprawiono. A sama konstrukcja już ma trochę lat więc jest uznawana za dopracowaną.
No niestety to nie tylko ruda, od czasu jak 5 lat temu strzelił nowy rozrząd to z silnikiem ciągle są jakieś problemy. Aktualnie jednorazowo żygnął olejem zalewając wszystko i udaje ,że nic się nie wydarzyło ;) Mechanik stwierdził ,że chyba nie ma już sensu ponownie silnika rozbierać...(koszty). Nie mówiąc o niedziałającym od roku prędkościomierzu (nauczyłem się jeździć na obroty), niedziałającym centralnym zamku, pękniętej szybie i kilku innych rzeczach.
Tak więc wymiana auta dla mnie nieunikniona. :)
jak jednorazowo te pewnie odma zmarzła
szyba 500 z wklejeniem
licznik używka 100 zl czujnik prędkość 50zl
samochód to nie problem tylko mechanik
słupek 1,6 8v to po 800zl chodzi litości
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2023-01-23, 22:36, w całości zmieniany 2 razy
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2023-01-25, 21:08
Ciężki temat. Bo jeden i drugi silnik ma swoje + i - . Ja miałem 1,6 + lpg i to była bajka. Taki ,,muł" do roboty,wyprzedzania kogokolwiek to strach w oczach. Co jakiś czas serwis i kręcił się codziennie. Teraz mam 1,5 też fajny silnik, dynamika spoko, spalania porównując z lpg to kosztowo wyjdzie podobnie. Jak się nie będzie psuł to 1,5 jest lepszy.
Zdecydowanie 1.5dci lepiej pasuje do Lodgy, co by nie mówić. Awaryjność niska. Kosztowo wychodzą podobnie, może 1.6 wyjdzie taniej, na dłuższą metę, ale wymaga wyrzeczeń. Częstsze tankowanie, trzymanie przycisku na dystrybutorze, rekawice robocze i takie tam.
Silnik benzynowy po niewielkich przeróbkach pojedzie na LPG, CNG i etanolu, a po wprowadzeniu stref czystego transportu ma szansę załapać się na wjazd do nich.
Diesel common rail może jeździć wyłącznie na dobrym oleju napędowym, z którym mogą być coraz większe problemy, łącznie z cenowymi i prawnymi.
Awaryjność obu silników jest niska, ale ewentualne naprawy benzyniaka są prostsze, szybsze i tańsze.
ON jest zawsze niezbędny, więc moja prawda jest najmojsza do końca - co najwyżej nie całkowita ;)
To prawda, ale przy Pb w zasadzie też - jak nie na dotryski przy wtrysku bezpośrednim to przynajmniej na rozruch - zawsze
Fruxo napisał/a:
Polskie pseudo strefy czystego transportu opierają się tylko na normach euro więc za pare lat nic poza euro 5+ nie wjedzie.
Jesteś z Warszawy, pisz, udzielaj się - właśnie rozpoczęto konsultacje. Ja właśnie piszę długą wiadomość, podpartą argumentami, dlaczego harmonogram wprowadzania ograniczeń w Warszawie jest zły
VI generacja umarła śmiercią naturalną
Ale tak ogólnie to oczywiście się zgadzam, tylko się przekomarzałem
Wracając jednak do tematu, najbezpieczniejszą, budżetową opcją - biorąc pod uwagę te nieszczęsne strefy czystego transportu i panujące w nich, nieokreślone jeszcze zasady - jest jakieś jakiś wolnossak Euro 5 z LPG. Swoją MCVkę wymieniłem na Peugeota w modelu diesel na diesla, a chyba trzeba było się szarpnąć na jakąś hybrydę z LPG. Warszawa aktualnie grozi dieslom zakazem wjazdu nawet przy normie Euro 6
Ostatnio jeździłem zastępczym R. Clio w kombi, stare poczciwe 1,5 dCi. Nie ma porównania do kultury pracy silnika 0,9 TCe i to spalanie. Nieważne jakbym nie cisnął to różnica w spalaniu kolosalna . Kiedy odbierałem swoją mcv-kę z ASO, po wymianie zderzaka to przeszedłem się po salonie i tak stwierdziłem, że chyba przytulił bym taką Megane Grandtour 1,5 dCi adblue 115 KM, skrzynia 6 biegów.Porównałem oba samochody w AutoCentrum. Megane- niższa, dłuższa, szersza, tylko bagażnik o 50l mniejszy. Rozje...o mnie porównanie co do spalania i nie wiem skąd oni mają te dane, jeśli chodzi o MCV. sam jeżdżę to wiem ile to żłopie, zwłaszcza na autostradzie z prędkością 140 km/h
Zużycie paliwa MCV
-Średnie spalanie (cykl mieszany)
4.9 l/100km
-Spalanie na trasie (na autostradzie)
4.3 l/100km!!!
-Spalanie w mieście
5.8 l/100km
-Zasięg
1020 km (cykl mieszany)
1163 km (autostrada)
-Pojemność zbiornika paliwa
50 l
Zużycie paliwa Megane Grandtour
-Średnie spalanie (cykl mieszany)
4.9 l/100km
-Spalanie na trasie (na autostradzie)
-
-Spalanie w mieście
-
-Zasięg (cykl mieszany)
918 km
-Pojemność zbiornika paliwa
45 l
_________________ Paweł
Ostatnio zmieniony przez nowy 2023-01-28, 10:14, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum