Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1723 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2022-10-18, 19:16
Wątpię, że JR5 została zaprojektowana na 200 Nm ze względu że diesel ma 240 w serii, a w Renault nawet i 260.
Ja się spotkałem z częstym padaniem skrzyń JR5, ale właśnie o dziwo jedynie w Dusterze i dokkkerze z konkretnym numerem 361. Nie bez powodu próbowano te skrzynie wymieniać na 6 biegowe TL4.
Renault już chyba nigdzie nie stosuje tej skrzyni.
(...A że w efekcie skrzynia zaprojektowana 30 lat temu na 500 tys. km przy 200 Nm będzie wymagała remontu po 250 tys. km przy 280 Nm, to przecież nie jest problem gwarancyjny ani producenta, ani większości pierwszych właścicieli, n'est-ce pas?).
ale wiecie że 99% polskich hamowni to oszuści ?
po pierwsze producent podaje moc silnika a na koła trafia ok 90% więc jak te hamownie odczytujące moment z błędem pomiarowym z kół uzyskują moc większe niż producent podaje dla samego silnika ?
po drugie wszyscy wgrywają gotowe mapy z neta po 10-20 $ na tym polega ich cały tuning
po trzecie względy bezpieczeństwa silnika wymagają pomiar sondą szerokopasmową spalin (kto to robi ? )
realnie strojenie pod klienta to koszt 300 zł za godzinę i jak macie podłubane silnika to jest dobrze jak wyjdzie 3-4 tyś jeżeli obejdzie sie bez większych problemów.
Tak że wszystkie pomiary miedzy bajki a strojnie bez sondy AFR to fuszerka/januszerka
ale wiecie że 99% polskich hamowni to oszuści ?
po pierwsze producent podaje moc silnika a na koła trafia ok 90% więc jak te hamownie odczytujące moment z błędem pomiarowym z kół uzyskują moc większe niż producent podaje dla samego silnika ?
po drugie wszyscy wgrywają gotowe mapy z neta po 10-20 $ na tym polega ich cały tuning
po trzecie względy bezpieczeństwa silnika wymagają pomiar sondą szerokopasmową spalin (kto to robi ? )
realnie strojenie pod klienta to koszt 300 zł za godzinę i jak macie podłubane silnika to jest dobrze jak wyjdzie 3-4 tyś jeżeli obejdzie sie bez większych problemów.
Tak że wszystkie pomiary miedzy bajki a strojnie bez sondy AFR to fuszerka/januszerka
wszyscy się tu wypowiadają ale nie wiedzą co i jak, łącznie z sondą AFR w dieslu :D nikt takiej sondy nie zakłada bo silnik SI ( silnik z zapłonem samoczynnym ) jeździ cakowicie na szerokim zakresie stosunku powietrza do paliwa i nie potrzebuje stechiometrycznego stosunku powietrza do paliwa jak w benzynie 14,7:1.
OP - jaki to silnik i sterownik - albo podaj jaka wersja dacii z wersją silnika przynajmniej - powiem Ci co możesz zrobić bezpiecznie
Marka: Renault
Model: Koleos II
Silnik: 2.0 dci
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2020 Posty: 122 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2022-10-21, 15:16
Hmm ja tam wyszedłem z założenia, że jadąc do sprawdzonego majstra zrobi to w miarę dobrze. Ale oczywiście, że wolałbym mieć większy przyrost... a i do tego niższe spalanie
w dislu używa się zadymienia spalin a w benzynie AFR
ale AFR też w smoluchu istnieje więc to w wcale nie jest takie głupie ...
hmm mowa o chiptuning a nie o badaniu spalin na przeglądzie technicznym ;)
nikt nie zaklada przy chiptuningu diesla - sondy lambda do afr, nie znam nikogo żeby to zakładał - bo to nie ma sensu, liczysz je po prostu robiąc remap a sprawdza się jedynie zadymienie i to na "oko" bo i tak jest nadal bezpiecznie i powyżej dawki stechiometryczne 14,6:1
cześć wszystkim, to jednocześnie moje przywitanie!
trochę czasu minęło od ostatniego wpisu w tym temacie, czy ktoś może zdecydowanie polecić lub odradzić chiptuning 1.5dci 115 na podstawie własnych doświadczeń?
Chodzi mi głównie o wpływ na żywotność.
W mieście moja Lodgy jest ok, ale na autostradach brak moce żeby np. spod Tira sie płynnie włączyć.
cześć wszystkim, to jednocześnie moje przywitanie!
trochę czasu minęło od ostatniego wpisu w tym temacie, czy ktoś może zdecydowanie polecić lub odradzić chiptuning 1.5dci 115 na podstawie własnych doświadczeń?
Chodzi mi głównie o wpływ na żywotność.
W mieście moja Lodgy jest ok, ale na autostradach brak moce żeby np. spod Tira sie płynnie włączyć.
Jednocześnie czy ktoś może polecić jakąś godną firmę z okolic Wrocławia zajmującą się tego typu modyfikacjami?
Strasznie długi wątek , którego nie mam czasu czytać ale mam nadzieję , że ktoś pomoże w tym temacie. Otóż mam 1,5 dci po chipie , ale chciałbym więcej mocy ( mam troszkę ponad 100KM ). Słyszałem od kilku tunerów , że żeby zwiększyć moc musiałbym wymienić teraz turbospręzarke na lepszą by dostarczyć zimnego powietrza. Czy jest to możliwe w dacii 1.5 dci w miare nie dużym kosztem ?
Za chipa zapłaciłem z tego co pamiętam to dokładnie 1000pln dwa lata temu
Marka: Renault
Model: Koleos II
Silnik: 2.0 dci
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2020 Posty: 122 Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2023-03-21, 14:30
leq1980, wydaje mi się, że wersja 115 zniesie modyfikację tak samo dobrze jak wersja 110. Ja mam już ok. 50 tys km (sam nie pamiętam ile dokładanie) przejechane na programie i nie ma problemów.
leq1980, wydaje mi się, że wersja 115 zniesie modyfikację tak samo dobrze jak wersja 110. Ja mam już ok. 50 tys km (sam nie pamiętam ile dokładanie) przejechane na programie i nie ma problemów.
Zmienialeś też turbine ? Ja mam stockowo najsłabszego diesla , którego dopiero wirus doprowadzil do normalności Ale wiadomo, jak to z moca, nigdy jej dość
Aha, dzięki , Corrado czy mógłbyś pomóc, jak to jest z dołożeniem "większej" turbosprężarki w celu dołożenia trochę kucy ;) Tak słyszałem od tunerów , że to mnie ogranicza ...
Przy 110 ogranicza faktycznie turbina, ale przy starszym typie oprócz turbiny chyba również układ wtryskowy z pompą i wtryskami.
Mi powiedziało dwóch tunerów , w tym jeden który mi chipował oryginalnego sterownika , ze teraz jakbym chciał zwiększyć moc to muszę wymienić turbinę, nic nie mówił o układzie wtryskowym . A jesteś pewien toka93, tego co piszesz ? W słabszych wersjach - Ja mam orginalnie tzn. miałem ;) niecałe 90KM.
Trochę mało doprecyzowane. Z 110 można zrobić programem 130-135 ale to jest maks co się da wycisnąć.
Przyrost na stałej geometrii to 10-15%.
Wystarczyłoby mi 120KM , kiedyś miałem Renault Espace (duże auto van) w dieslu miało 120 albo 125K z tego co pamiętam i bardzo dobrze się odpychało i na trasę też dobre. Diesel ma sporo momentu obrotowego i nawet 120KM było wystarczające na przyjemną jazdę .
Z tego co wiem, mam stałą geometrię . NIe mam też na pewno FAPa i Dpfa seryjnie . Pisałeś , że ogranicza też w słabszych wersjach układ wtryskowy, więc czy to faktycznie ograniczenie ??
Przy 110 ogranicza faktycznie turbina, ale przy starszym typie oprócz turbiny chyba również układ wtryskowy z pompą i wtryskami.
kolego toka93, czy wiesz coś więcej na ten temat ? Czy potrzebowałbym też zmieniać pompę albo wtryskiwacze ? Jeśli tak to sprawa chiptuningu byłaby z pewnością nieoplacalna, z uwagi na to, że koszta to byłyby już raczej tysiące pln ... ( nie mówię o szrotach bo może tu by coś taniej się kupiło ale wątpliwej jakości ). Jeśli coś wiesz na ten temat to napisz :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum