Sąsiad odbierał wczoraj Dustera - dostał informację, że Jogger w hybrydzie będzie atrakcyjny cenowo ale nie w PL :( To nie znaczy, że będzie droższy w PL niż na Zachodzie, po prostu tam hybrydy innych marek są drogie i na ich tle Jogger będzie wypadał OK, u nas nie do końca, stąd brak jej nadal u nas na rynku.
To Ty napisałeś, że w DE hybrydy na pewno nie są droższe niż w PL, więc to Ty powinieneś mieć na to dowody xD
Ale spoko, to ja udowodnię Ci moją rację :)
Wersja Comfort 1.8 Hybrid w PL i w DE (w Polsce jest jeszcze wersja Active, jej brak w DE, więc porównajmy tożsame)
Corolla Comfort 1.8 Hybrid 140PS cena w DE - od 33.340,00 €
Corolla Comfort 1.8 Hybrid 140PS cena w PL - od 26.400,00 €
Liczone po kursie zakupu 1EUR = 4,69PLN
Nowy Jogger Full Hybrid w DE startuje od 24.100 € czyli od 113 029 PLN - za 7 tyś. więcej można wyjechać Toyotą z Dynamic Force 5 gen., a za 11 tyś. Corollą Combi Hybird.
Za ile Dacia musiałaby sprzedawać Joggera w PL, żeby był konkurencyjny cenowo do innych hybryd? Wersja Extreme zaczyna się od 90k PLN + koszt technologi hybrydowej za około 20k i cyk - taki Jogger nie jest w PL konkurencyjny :( Do tego nie wiemy na jakiej marży sprzedają to w DE, może bliskiej zeru, żeby tylko zawojować rynek.
Ja sam wybrałem Dacię bo jej crossover był tańszy 20k od konkurencji, nie 5 czy 10k bo wtedy bym nawet koło Sandero Stepway nie przeszedł, proste.
_________________ Pozdrawiam,
Salamanca
Ostatnio zmieniony przez Salamanca 2023-04-02, 14:53, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1278 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-05-23, 08:04
Wczoraj, podczas wyszyty na stacji LPG zamieniłem kilka słów z właścicielem Avensis hybrid 1.8 LPG. mieliamy podobny dystans od ostatniego tankowania - ja 733km, on 720km. Ja tankowałem 46l, właściciel toyoty 28l
Czyli moje spalanie to 6.27/100, a hybrydy kombi 3,87/100. Różnica i spalanie imponujące (choć z racji innego trybu pracy można chyba założyć że toyota potrzebowała więcej Pb na tym dystansie).
Chciałbym mieć koszt przejechania 100km ok 10pln/100 (zamiast 17pln/100), ale szybko policzyłem że przy dopłacie do napędu hybrydowego na poziomie pewnie min. 20000pln za dopłatę przejechałbym niespełna 300000 tańszym napędem to już chyba nie chce ;)
Edit: to była 5 generacja - 1.8 140km, generacja 4 122km podobno spala dużo więcej (sredbio 6-7lpg)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-05-23, 08:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1278 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-05-30, 19:39
Sorki - piszę avensis a myślę o auris (albo corolli - bo nie wiem jak obecnie toyota nazywa kombi, jak sedana a jak hatchback-a). przepraszam za zamieszanie.
Rozmawialiśmy o napędzie i spalaniu, a nie o modelu - stało obok mnie kompaktowe kombi toyoty ;)
Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1,6 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2020 Posty: 48 Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-05-30, 19:56
r70 napisał/a:
Na pewno obok mnie stał Avensis :)
Czy gość zmyślał ? Nie wiem, ale nie wyglądał na takiego; w pokazał mi fakturę, ale nie zaglądałem na licznik ;)
Ja w każdym razie czekam na 1.2 advanced mild hybrid z fabrycznym LPG w Dacii ;) będzie miała zapewne znacznie większe sens ekonomiczny ;)
A pytałeś go ile kW/h mu nabiło na liczniku elektrycznym? Toyoty to hybrydy plugin. Przy mild hybrydzie nie zaoszczędzisz tyle na paliwie. Dodatkowo jest po części nauka jazdy od nowa. Długie dohamowywania na drugim biegu, pilnowanie obrotów przy ruszaniu aby nie wyjść obrotami z zakresu wspomagania. Jaka by nie była mild hybryda, to najwięcej zyskasz na oszczędzaniu na zwiększonym obciążeniu przy doładowaniu akumulatora. Większość odzyskanej energii i tak ci zje radio i inne odbiorniki elektryczne. Aby przy rozpędzaniu odzyskać część energii, musisz się rozpędzać dynamicznie i to na niskich obrotoach. But w podłogę i zmiana biegów przy 1,6k rpm. Wspomaganie zadziała tylko wtedy, kiedy chcesz więcej niż silnik dać przy takiej prędkości obrotowej może. Również widać to przy chwilowym zużycia paliwa - pomimo tego że rozpędzasz się szybciej niż "normalnie" szczytowe chwilowe zużycie paliwa jest mniejsze niż przy "normalnym" na samym silniku spalinowym. Tak to działa w mild hybrydzie 48V. Są jeszcze zwykłe na 12V (tańsze). Również nie wiem, czy do 12V montują dodatkowy akumulator.
Nie liczył bym na cuda w wykonaniu Daci.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1278 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-05-30, 20:14
Generalnie nie wszystkie toyoty to Pluginy -spora częśc to jednak pełne hybrydy jak "nasz" jogger.
Co do możliwości 48V mild hybrid - oczywiście zdaję sobie sprawę że nie pozwoli on na oszczędności jak pełna hybryda, ale wg cennika na który trafiłem róznica w cenie między Australem 1.2 160KM hybrid a 1.2 advanced mild hybrid 130 jest ok 8tyś euro, więc ja zdecydowanie wolę jak w ruchu miejskim zyskam "tylko tyle" ile da mi miękkie doładowanie w tańszej wersji, bez zaawansowania i ceny droższej. Co do stylu jazdy to raczej dopasowałbym się w mig - wystarczy 2-3 baki jazdy ze wskazaniem zużycia chwilowego ;)
Wspomaganie elektryczne w momencie przyspieszania w pewnym zakresie obrotów, redukujące wir w baku w tych momentach byłby wystarczające - odzysk energii zapewne miałbym stale wystarczający w związku z przyzwyczajeniem do hamowania silnikiem częściej niż hamulcem ;)
Oczywiście są to tylko teoretyczne założenia, bo wyobrażam sobie że w dacii także taka wersja byłaby zdecydowanie tańsza niż pełna hybryda (czyli łatwiej byłby "odjeździć" dodatkowy wydatek w stosunku do wersji bez wspomagania elektrycznego)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-05-30, 20:15, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1,6 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2020 Posty: 48 Skąd: Poznań
Wysłany: 2023-05-31, 16:46
Pełna hybryda oszczędza paliwo, kiedy jest osobno ładowana. Podczas jazdy akumulator wspomagający hybrydy nie jest wstanie się tak naładować, aby wspomaganie mogło na tyle obniżyć zużycie paliwa. Najekonomiczniej jest, kiedy styl jazdy nie pozwala akumulatorowi się wyraźnie naładować. W czasie jazdy to jest kilkukrotne przetworzenie energii, a to wiąże się tylko ze stratą. Bez ładowania akumulatorów pełna hybryda będzie więcej palić niż ten sam model bez hybrydowych dodatków. W pełnych hybrydach pojemność akumulatorów wzrastała wraz z wymaganiami norm emisyjnych. Auto miało część testu przejechać tylko na akumulatorach. Austral ma napięcie 400V. To jest akumulator trakcyjny, wersja mild 12V. W wersji mild to w rzeczywistości będzie tylko "wspomaganie" urządzeń elektrycznych. Na wspomaganie silnika to raczej za nisko. Warto się przejechać, aby to zweryfikować. Jeśli teoretycznie wspomaga silnik, to musisz wiedzieć do jakich obrotów to robi, oraz jak jest moc tego wspomagania. Jeśli nie masz możliwości ładowania z gniazdka pełnej hybrydy, to imo nie ma sensu taki zakup. Tylko zapłacisz, a oszczędności na paliwie będziesz widział jak świnia niebo.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1278 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-06-01, 23:41
@sluka; chyba coś mylisz; Full Hybrid może być plug-in, ale nie musi. Także wersja nie plug-in potrafi sporo zaoszczędzić w ruchu zwłaszcza miejskim. Producenci podają że do 70-80% ruchu miejskiego samochód potrafi pokonać "na prądzie" pomimo tego że aku ładowany jest tylko rekuperacyjnie albo z pomocą energii z silnika spalinowego. Hybrydy plug-in potrafi pokonać najczęściej kilkanaście do kilkudziesięciu kilometrów na energii z ładowarki.
W przypadku Renault podają o ile pamiętam że 1.2 z pełną hybrydą potrafi zaoszczędzić do 40% paliwa, podczas gdy wersja z miękką hybrydą 48V około 25% (aku trakcyjne wersji 48V ma jeśli dobrze zapamiętałem coś ok. 0,9KWh - czyli relatywnie dużo w porównaniu do np. 1.2KWh w wątkowym Joggerze który jest pełną hybrydą wysokonapięciową.
Sluka: inżynierowie Toyoty i setki tysięcy użytkowników Priusów i Aurisów czy nawet Citroena DS5 diesel hybrid mogą się z Tobą nie zgodzić. Masz racje jeśli chodzi o mild hybrid tam faktycznie mija się to z celem i służy głównie do osiągnięcia limitów emisji spalin, na zużycie paliwa wpływu nie ma. Natomiast full hybrid sens ma i obniża zuzycie paliwa mimo że sam akumulator ma energii na 1-1,5 km jazdy w trybie czysto elektrycznym. Taka hybryda jest właśnie w Priusach, taka jest też w Capturach i Arkanach z silnikami 1.6 Hybryda i taka ma być w Joggerze i pewnie nowym Duster.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1278 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-06-02, 08:01
Chwila... jeśli "mild" służy obniżeniu limitów emisyjnych, to musi to się odbijać na spalaniu. Jeśli ktoś tego nie potrafi osiągnąć, tzn nie chce a nie że to fikcja marketingowa. Jeśli Renault pisze że "advanced mild 48V" potrafi zaoszczędzić 25% paliwa - tzn że bez uszczerbku dla średniej prędkości przemieszczania się można to osiągnąć. Kwestia tylko otwartości na edukację szofera.
1.0tce zastąpił 1.6sce też tylko w celu obniżenia limitów emisyjnych, tymczasem w praktyce można nim spalać więcej albo mniej niż wspomniany 1.6 tylko za sprawą modyfikacji stylu jazdy, bez uszczerbku na średniej prędkości podróżnej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum