Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Hamulce bębnowe - części, wymiary, serwisowanie, demontaż
Autor Wiadomość
dovectra 


Marka: Dacia
Model: duster / Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 110km? dci 88 KM
Rocznik: 2011
Dołączył: 31 Gru 2021
Posty: 38
Skąd: Piastów
Wysłany: 2023-03-06, 09:10   

dla nakrętek 36 mm 280 nm
dla 32 mm około 200 nm. ( w dusterze)
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 639
Skąd: Wro
Wysłany: 2023-04-06, 16:13   

dudu$ napisał/a:
Ja wymienił bym szczęki gdyby okładziny się rozpadały lub na oko było by ich mało. Myślę, że w ciemno przy przebiegu 150tyś km można je wymieniać w ciemno tak samo jak bęben a jak ktoś jest nadgorliwy to przy 100-120tyś km. przebiegu.


Dzisiaj sprawdzałem w Sandero przy przebiegu 120kkm. W porównaniu do nowych okładzin brakowało może 1/5 całości. Stawiam, że zetrę je do połowy przy 250kkm i wtedy wymienię.
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 639
Skąd: Wro
Wysłany: 2023-04-06, 16:49   

Dzisiaj sprawdziłem stan okładzin 2 raz (co 60kkm, obecny przebieg 120kkm) i ubyło może 1/5 warstwy ścieralnej, a środek wygląda jak z fabryki. Stawiam, że będę musiał je wymienić przy 250-300kkm.
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 2009
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-04-06, 18:05   

pixa napisał/a:
Dzisiaj sprawdziłem stan okładzin 2 raz (co 60kkm, obecny przebieg 120kkm) i ubyło może 1/5 warstwy ścieralnej, a środek wygląda jak z fabryki. Stawiam, że będę musiał je wymienić przy 250-300kkm.


Myślę, że będziesz je musiał wcześniej wymienić. Nie z powodu zużycia warstwy ściernej a jej odklejenia od szczek. Słyszałem już o kilku takich przypadkach. Fakt było to w Dusterach ale myślę ze w innych modelach też będzie sie to zdarzać
 
Trojan1000 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Dołączył: 08 Lip 2019
Posty: 50
Skąd: Łódź
Wysłany: 2025-10-07, 05:41   

Witam. W moim Loganie MCV II blokują się hamulce bębnowe.

Zamówione już nowe szczęki, sprężynki i zawleczki, cylinderki, bębny kpl, linki.

Czy trzeba też wymieniać regulatory? Oryginalne to 300 zł a chińskie zamienniki NTV to jakieś 50zł.
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 2009
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2025-10-07, 11:05   

Trojan1000 napisał/a:
Witam. W moim Loganie MCV II blokują się hamulce bębnowe.

Zamówione już nowe szczęki, sprężynki i zawleczki, cylinderki, bębny kpl, linki.

Czy trzeba też wymieniać regulatory? Oryginalne to 300 zł a chińskie zamienniki NTV to jakieś 50zł.


Nie musisz wymieniać samoregulatorów, jeżeli są sprawne to wyczyścić, przesmarować i założyć ponownie.
 
Trojan1000 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Dołączył: 08 Lip 2019
Posty: 50
Skąd: Łódź
Wysłany: 2025-10-07, 20:09   

dudu$ napisał/a:


Nie musisz wymieniać samoregulatorów, jeżeli są sprawne to wyczyścić, przesmarować i założyć ponownie.


Dzięki
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 120 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 4058
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-10-08, 08:19   

Przy bębnach zasadniczo są dwie szkoły:
- ekonomicznie zdroworozsądkowa- polega najpierw na rozebraniu i sprawdzeniu co powoduje problem a potem wymianie tylko uszkodzonych elementów;
- na bogato (a raczej "wymienię wszystko, będzie spokój")- wcześniejsze kupienie całej zawartości bębna i na hura wymiana całości, hardkorowcy kupują niekiedy całe, kompletne tarcze kotwiczne a także nowe bębny i linki ręcznego.
Szczególnie przy drugiej metodzie zalecałbym jednak, żeby te kupione części były oryginalne, bo inaczej można się przejechać- zamienniki nie pasują, albo są gorszej jakości od tych starych i za chwilę mamy poprawkę... A im więcej tych zamienników wsadzimy, tym ryzyko większe :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2025-10-08, 08:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
Trojan1000 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Dołączył: 08 Lip 2019
Posty: 50
Skąd: Łódź
Wysłany: 2025-10-11, 08:29   

Dymek napisał/a:
Przy bębnach zasadniczo są dwie szkoły:
- ekonomicznie zdroworozsądkowa- polega najpierw na rozebraniu i sprawdzeniu co powoduje problem a potem wymianie tylko uszkodzonych elementów;
- na bogato (a raczej "wymienię wszystko, będzie spokój")- wcześniejsze kupienie całej zawartości bębna i na hura wymiana całości, hardkorowcy kupują niekiedy całe, kompletne tarcze kotwiczne a także nowe bębny i linki ręcznego.
Szczególnie przy drugiej metodzie zalecałbym jednak, żeby te kupione części były oryginalne, bo inaczej można się przejechać- zamienniki nie pasują, albo są gorszej jakości od tych starych i za chwilę mamy poprawkę... A im więcej tych zamienników wsadzimy, tym ryzyko większe :mrgreen:




Dzięki. U mnie miało być "Na bogato", lecz na starych tarczach kotwicznych. Ale kupiłem złe szczęki i potem jak się okazało zły zestaw montażowy.

Stare regulatory wyglądały dobrze, ale i tak dałem nowe Quick Brake. Mój kuzyn próbował zgłębić jak działają te regulatory i stare mu się w rękach rozsypały. Stare bębny wyglądały ok. Ale i tak poszły nowe Febi. Na starych bębnach łożyska już puszczały smar. Nowe cylinderki Febi. Stare Bosch były ok, ale było widać że te gumki są już lekko stare. Linki wyglądały dobrze, się po demontażu się okazało że pancerze są już skorodowane, zamontowałem nowe Bosch. Niestety się okazało że musiałem składać na starych sprężynkach i kołkach. Kołki oczyściłem z rdzy i zabezpieczyłem smarem hamulcowym TRW. Sprężynki po oczyszczeniu wyglądały jak nowe. Tarcze kotwicze wyglądają prawie jak nowe. Lekko od wewnątrz je poprawiłem lakierem do zacisków K2. Na szybko z konieczności kupiłem w Auto Partner szczęki Meyle. Wyglądają ok. Od kuzyna z garażu przejechałem do domu jakieś 30km i wszystko jest ok. Nic się nie grzeje i hamulce działają. Przy rewizji, oczyszczeniu z pyłu i smarowaniu dam nowy zestaw montażowy. Do tego czasu mam nadzieję że stary wytrzyma.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne