Wysłany: 2023-04-19, 14:48 Brak możliwości połączenia z komputerem silnika przez OBD
Witam,
Dacia Logan 2 MCV 2017r.
Ostatnio mam problemy z odczytaniem błędów. Aplikacje diagnostyczne wyświetlają, że jest połączenie z komputerem, ale nie są w stanie odczytać błędów.
Połączenie do ELM jest , ale łączenie do ECU nie następuje.
Próbowałem przy użyciu interface iCarII i aplikacji Car Scanner, SDPROG, Torque oraz u kilku mechaników, którzy też nie mogli nic odczytać.
Ostatnio użyłem aplikacji Dacia Service Reset i ta skasowała świecącą się kontrolkę. Reszta nadal się nie łączy.
wyczyść wszystkie połączenia bluetoth w telefonie ,odnowa przeskanuj bluetoth ,po wyświetleniu nazwy v-link sparuj na nowo interfejs z telefonem , powinno się bez problemu połączyć pozdrawiam
Good news! Jak mówił pewien brytyjski dziennikarz motoryzacyjny :)
Wszystkie nowe modele z zablokowanym dostępem przez OBD do CANa będą miały wgrywaną aktualizację, która ten dostęp odblokuje. Już mi to dzisiaj zrobili ale jeszcze nie sprawdzałem z moim urządzeniem. Podobno są wymogi unijne by przywrócić dostęp do komputera.
Sam nie prosiłem ale w zleceniu naprawy gwarancyjnej mam to pod pozycją: "Moduł elektroniczny bramy centralnej sieci".
Połączenie działa - połączyłem się z ECU przez dość starego ELMa BlueTooth.
Ale przy przeglądaniu usterek wyskoczył mi błąd "U0146 Lost Communication With Gateway A".
No i teraz nie wiem jak go zinterpretować. Czy to ma związek tą aktualizacją i czy to generalnie problem z komunikacją z ELM-em? Czy raczej wewnętrzna komunikacja w samochodzie?
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2023-04-29, 11:04, w całości zmieniany 1 raz
Salve!
Można było obejść zabezpieczenia ( bypass modułu sgw)
Ale zapowiadano wprowadzenie przeprogramowanie modułu uhc, żeby wykupić tokena czy jechać do aso.
Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Kwi 2023 Posty: 42 Skąd: SK
Wysłany: 2023-07-21, 21:13
Przed odbiorem Sandero Stepway III pozostał mi jeszcze zakup interfejsu diagnostycznego. Przeczytałem cały temat ale mimo to zapytam. Istotne kwestie:
- skaner bezprzewodowy do obsługi smartfonem z androidem
- do sprawdzenia auta przy odbiorze w salonie, okazyjnym sprawdzaniu podczas eksploatacji, przed i po wizytach w aso, sprawdzanie ewentualnych błędów przez oddaniem do naprawy
- szeroka funkcjonalność, odczyt, kasowanie, modyfikowanie
- brak niespodzianek typu że po iluś użyciach przestanie działać albo wymaga jedynej słusznej aplikacji za jedyne słuszne duże pieniądze regularnie płacone
Pytanie/wpis wziął się stąd że nigdy nie miałem do czynienia z tymi urządzeniami i posiadam prawie zerową wiedzę na ten temat. Interesują mnie zakresy cenowe tanich (do 100zł) jak również droższych (powiedzmy ponad 500zł) ale jak te droższe (ponad 1000zł) dzięki funkcjonalności są warte swojej ceny to też mogą być.
Z góry dzięki za wskazanie konkretnych modeli urządzeń.
w DSSIII jest blokada OBD, możliwy jest tylko odczyt. A nie mając doświadczenia z interfejsami uczenie się na własnym pojeździe jest dość ryzykowne
Wcześniej nawet się nie łączył z urządzeniem. Piszę parę postów wyżej, że przy okazji wizyt serwisowych to odblokowują. U mnie już działa i można sprawdzać parametry na bieżąco i kasować błędy. U ciebie nie da się kasować błędów? Wszystkie apki się łączą nawet na starym ELMie. Tak, jest przepis unijny który im nakazał to odblokować - w nowych samochodach pewnie już jest odblokowane fabrycznie.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2023-07-24, 15:35, w całości zmieniany 1 raz
Jest właśnie odwrotnie: zgodnie z rozporządzeniem 2018/858 w/s homologacji i nadzoru rynku pojazdów...
- Producenci zapewniają niezależnym podmiotom nieograniczony, znormalizowany i niedyskryminujący dostęp do informacji z OBD pojazdu, diagnostyki i innych urządzeń i narzędzi, w tym pełne odniesienia i dostępne pliki do pobrania odnośnego oprogramowania i informacji dotyczących naprawy i konserwacji pojazdów. Informacje te podaje się w przystępny sposób w formacie nadającym się do odczytu maszynowego i przetwarzania elektronicznego zbiorów danych. Niezależne podmioty mają dostęp do usług zdalnej diagnostyki, z których korzystają producenci, autoryzowane punkty sprzedaży i stacje obsługi.
- Producenci zapewniają niezależnym stacjom obsługi znormalizowany, bezpieczny oraz zdalny system umożliwiający wykonanie czynności wymagających dostępu do systemu zabezpieczenia pojazdu.
- Producent wprowadza konieczne rozwiązania i procedury .... aby zapewnić łatwy i szybki dostęp do informacji z OBD pojazdu oraz informacji dotyczących naprawy i konserwacji pojazdu na stronach internetowych, wykorzystując znormalizowany format, w sposób niedyskryminacyjny względem treści i dostępu oferowanych autoryzowanym punktom sprzedaży i stacjom obsługi.
- a nawet pojawia się tam pojęcie "Otwarty format wymiany danych diagnostycznych (ODX)".
Czyli mamy sytuację odwrotną: nie wolno ograniczać dostępu do tego interfejsu i należy publikować dane dotyczące pojazdu, które można odczytać pprzez OBD.
no i własnie walczę od 3 dni z Ecutweaker - łaczy się ale zmian zadnych zrobić nie mogę.
A czy sprawdzałeś jakieś prostsze narzędzia typu Torque? Masz np. podgląd parametrów i błędów? Pewnie błędów w ECU nie masz więc nie sprawdzisz czy kasowanie działa. Ale być może jakaś tam warstwa dostępu w komputerze auta jest nadal zablokowana więc głębszych modyfikacji nie zrobimy.
Z ciekawości spytam co chcesz zmienić Ecutweakerem w SSIII?
Torque odczytuje sobie parametry i to by było na tyle
chciałbym zrobić wyświetlanie temperatury na zegarach - w Dusterach działa także czemu by nie w sandero.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 742 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2024-03-30, 15:26
Vgate icar pro ble4.0 właśnie przyszedł
mam mi note 10 lite z miui - android 11 - wgrywać wyższego nie będę
Jaka wersja ecutweaker pojdzie?
OBD Auto Doctor wykrywa i coś tam pokazuje np obroty ale zależy mi na ecutweaker bo BT.
Co robię źle ktoś może podpowiedzieć?
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 262 Skąd: LU
Wysłany: 2024-05-28, 11:36
Na jednym z forów wyczytałem, że można obejść Security Gateway poprzez fizyczny bypass CAN H i CANL (podobno temat znany od czasu Megan RS). Moduł bcm znajduje się nad skrzynką z bezpiecznikami. Podobno to działa, jedynie brak możliwości konfiguracji Media Display. Czy ktoś z forumowiczów robił coś takiego?
W związku z powyższym mam na początek pytania:
- jak rozebrać tą część deski?
- jak odnaleźć właściwe przewody?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 115 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3852 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-05-28, 13:34
masterczerwi napisał/a:
Na jednym z forów wyczytałem, że można obejść Security Gateway poprzez fizyczny bypass CAN H i CANL...
O tym czytałem już w kilku miejscach- rzecz (podobno) ogranicza się do tego, żeby interfejs diagnostyczny podłączyć pod linię CAN w jakimś innym miejscu, niż gniazdo diagnostyczne.OBD.
Nie potwierdzę- nie mam nowego Sandero czy Joggera, gdybym miał, sprawdził bym rzecz od razu
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-05-28, 13:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 262 Skąd: LU
Wysłany: 2024-07-31, 05:56
Ja kupiłem na szybko zestaw z alle za 50 Zeta. Moją myślą przewodnią było zabezpieczenie wtyczek przed wilgocią. Dostałem ładne wtyczki (odlewane, a nie drukowane) z dwoma przewodami wsadzone w termokurczkę. Jak to jest związane, nie wiem ale działa.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 115 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3852 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-07-31, 08:07
masterczerwi napisał/a:
Ja kupiłem na szybko zestaw z alle za 50 Zeta. Dostałem ładne wtyczki (odlewane, a nie drukowane) z dwoma przewodami wsadzone w termokurczkę. Jak to jest związane, nie wiem ale działa.
Rozwiązane to jest tak, że na wtyczce (ponoć w zależności od modelu Dacii) mamy na stałe przerwę albo zworę (zwykle przerwę). Także płacimy jedynie za to, że nasze złączki są "w coś" wetknięte.
W Sandero 2 lepiej było wypiąć wtyczkę przy akumulatorze, bo nie dość że likwidowało s&s, ale też zapewniało lepsze ładowanie akumulatora. Lokalizacja przy akumulatorze nie groziła zawilgoceniem wypiętych styków i ewentualnym zwarciem. Sandero 3/ Jogger generuje wtedy denerwujący komunikat priorytet ładowania, stąd wypinanie wtyczki klapy, przejściówka z allegro zapobiega zawilgoceniu wypiętych styków .
W Sandero 2 lepiej było wypiąć wtyczkę przy akumulatorze, bo nie dość że likwidowało s&s, ale też zapewniało lepsze ładowanie akumulatora. Lokalizacja przy akumulatorze nie groziła zawilgoceniem wypiętych styków i ewentualnym zwarciem. Sandero 3/ Jogger generuje wtedy denerwujący komunikat priorytet ładowania, stąd wypinanie wtyczki klapy, przejściówka z allegro zapobiega zawilgoceniu wypiętych styków .
W mojej Daćce SS3 wypięcie S&S również jest przy aku i jego odłączenie nie pokazywało mi komunikatów o ładowaniu tylko na stałe paliła się kontrolka do jego wyłączenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum