Wysłany: 2023-04-25, 07:47 Sandero 1.0 Sce dziura w bloku silnika
Dzień dobry,
Posiadam Dacie Sandero II 1.0 Sce 2019r i muszę wymienić cały silnik po awarii korbowodu, który zrobił dziurę w bloku silnika (przebieg 40k, olej wymieniany regularnie).
Na infolinii dostałem informacje, że nr silnika to b4d411, ale w internecie głównie widnieje wersja b4dE411 lub B4DB400. Czy ktoś z Was się orientuje jaka jest różnica pomiędzy wersją "E" a zwykłą? ewentualnie które wersje silnika będą pasować do tego modelu. Może ktoś z Was ma dostęp do takich silników?
https://i1.memy.pl/obrazki/b79b929998_matko_bosko.jpg
Możesz coś więcej powiedzieć o okolicznościach tej tragedii?
Bo nie wiem, czy już się pozbywać swojej Sandero. Choć u mnie czasem jest "ogień na tłoki" i silnik daje radę.
Może zbytnio słuchałeś podpowiedzi "ekoniańki"?
prawdopodobnie jakaś wada fabryczna, bo nie znalazłem nikogo innego z tym problemem. Zrozumiałbym gdyby to było po 200tys, ale nie po 40k. Podczas spokojnej jazdy tylko chrupnęło, doturlaliśmy się do pobocza i koniec. Mechanik też zaskoczony, na początku myśleliśmy że rozrząd, ale prawdopodobnie korbowód zawinił. Nie da się już niestety naprawić, jedynie wymiana całej jednostki.
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Maj 2022 Posty: 12 Skąd: Świecie
Wysłany: 2023-04-25, 16:08
ajazcap napisał/a:
Nie da się już niestety naprawić, jedynie wymiana całej jednostki.
Witam !!!
Silnik wyjąć z pojazdu , rozebrać na czynniki pierwsze , stwierdzić przyczynę i podjąć decyzję co dalej . Naprawa czy nowy (używany) silnik .
Pozdro !!!
Ostatnio zmieniony przez rafimali 2023-04-25, 16:09, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 83 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3713 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-04-25, 16:35
rafimali napisał/a:
ajazcap napisał/a:
Nie da się już niestety naprawić, jedynie wymiana całej jednostki.
Witam !!!
Silnik wyjąć z pojazdu , rozebrać na czynniki pierwsze , stwierdzić przyczynę i podjąć decyzję co dalej . Naprawa czy nowy (używany) silnik .
Pozdro !!!
No dobrze , chcesz spawać blok , tulejować , szlifować wał wymieniać tłoki itd itp. ?
Nawet gdybyś miał taki kaprys to pozostaje prozaiczny problem braku części, ASO w takich przypadkach wymienia blok na nowy/regenerowany przez producenta.
Notabene wystarczyłoby wykupić rozszerzoną gwarancję i robić przeglądy w terminach i silnik wymieniliby za darmo.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2023-04-25, 16:37, w całości zmieniany 1 raz
Rocznik 2019; 40k km przebiegu... Moim zdaniem kwalifikuje się to na roszczenie do producenta. Jeśli nie było jakiejś nadzwyczajnej przyczyny tylko wada materiałowa to nawet bym oparł sprawę o sąd. To nie jest normalne że takie dziury się pojawiają przy takim przebiegu i roczniku. Rzeczoznawca by się przydał do oceny przyczyny... ,ale nawet w piłowanym silniku to raczej nie powinno się zdarzyć. Za szybko się poddał. No ale to tylko moje opinia
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 52 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1770 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2023-04-25, 20:14 Re: Sandero 1.0 Sce dziura w bloku silnika
ajazcap napisał/a:
Dzień dobry,
Posiadam Dacie Sandero II 1.0 Sce 2019r i muszę wymienić cały silnik po awarii korbowodu, który zrobił dziurę w bloku silnika (przebieg 40k, olej wymieniany regularnie).
Na infolinii dostałem informacje, że nr silnika to b4d411, ale w internecie głównie widnieje wersja b4dE411 lub B4DB400. Czy ktoś z Was się orientuje jaka jest różnica pomiędzy wersją "E" a zwykłą? ewentualnie które wersje silnika będą pasować do tego modelu. Może ktoś z Was ma dostęp do takich silników?
3 zatarcia już widziałem, 1 wydmuchana uszczelka i wypalony tłok od gazu, ale dziury w bloku żem jeszcze nie widział w tym silniku
Jutro zerkneę Ci w pracy jakie numery są zamienne dla tego auta, ogólnie trzeba uważać żeby się nie naciąć na silnik z Nissana albo Twingo z silnikiem z tyłu, bo to też b4d, ale ma inny osprzęt.
Silnik sam w sobie mega drogi jak na takie małe gówienko i pewnie za mniejsze niż 4 nie ma co szukać.
Te silniki mają jakąś wadę, ale ciężko to określić co dokładnie, bo nie ma jednej usterki tylko kilka, które unieruchamiaja silnik. Mam 2 na magazynie, ale jeden jest po wypaleniu tłoka, a drugi po zalaniu więc chyba nie da rady z tego złożyć 1 dobrego.
Wysłany: 2023-04-26, 06:01 Re: Sandero 1.0 Sce dziura w bloku silnika
toka93 napisał/a:
Jutro zerkneę Ci w pracy jakie numery są zamienne dla tego auta, ogólnie trzeba uważać żeby się nie naciąć na silnik z Nissana albo Twingo z silnikiem z tyłu, bo to też b4d, ale ma inny osprzęt.
Silnik sam w sobie mega drogi jak na takie małe gówienko i pewnie za mniejsze niż 4 nie ma co szukać.
Byłbym bardzo wdzięczny. Jeśli masz informację czym się różni wersja E od tej bez to też proszę daj znać. Może to jest różnica między tce a sce? Ogólnie w Polsce ciężko o dostępność tych silników, chyba z zagranicy trzeba będzie sprowadzać
Dzięki, to już trochę wyjaśnia. Od jednego sprzedawcy się dowiedziałem, że wg dokumentacji on występuje jako B4D411, natomiast na silniku już wybite jest z literką E, więc może stąd te nieporozumienia?
Jeszcze jedno pytanie mam do was. Chciałbym kupić ten silnik jak na zdjęciach. Nie rzuca wam się w oczy jakaś usterka/problem, którego ja nie widzę? Silnik trochę zaśniedziały i do wyczyszczenia, ale nic poza tym nie widzę (można na zdjęciu kliknąć prawym i otwórz w nowym oknie to wtedy się powiększy):
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 MPI Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Maj 2022 Posty: 12 Skąd: Świecie
Wysłany: 2023-04-28, 16:01
Witam !!!
Jeżeli masz blisko , to podjedź , klucz na wał i powinno się dać przekręcić . Mały wyciek oleju na wale od strony kola zamachowego (do zrobienia) . Kupno na odległość to loteria 50/50. Może gwarancja rozruchowa na piśmie na m-c ???
Pozdro !!!
Koledzy okazuje się że sprawa zaczyna być powszechna z silnikami 1.0 sce dzis odezwał sie do mnie kolega z bratniego forum dacia z Czeskiej Republiki także ma dziurę w bloku przy 68 tys km przebiegu, okazuje się że jest coraz więcej usterek silnika w tym modelu 411 albo sie zacierają i mieszają olej z płynem albo dziury w bloku.
Aktualnie z tym silnikiem sa 4 mi znane osoby może warto się zastanowić nad jakimś pozwem zbiorowym jeśli ktoś ma podobny problem proszę o info na priv myśle że jest nas wiecej.
Przeglądam ost zagraniczne fora dacia i okazuje się że u sasiadów sa podobne problemy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1278 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-06-03, 07:56
Może się mylę, ale najczęściej niezadowolone osoby dzieła się swoim rozczarowanie nieporównywalnie częściej niż zadowolenie swoim ukontentowanie ;)
W dzisiejszych czasach, kiedy niemal każdy wszystkie aspekty swojego życia przedstawia w internecie, kilka opisanych uszkodzeń w masowym produkcie nie musi świadczyć o kryzysie jakości danego modelu/producenta. Życzę powodzenia w rozwiązaniu problemy, ale pozew zbiorowy ?
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 52 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1770 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2023-06-03, 08:35
Od początku wyjścia silnika twierdzę, że ma jakąś wadę w konstrukcji bo jest nadmierne zapotrzebowanie na te silniki. Jednak nie jest to jeden problem. Jednemu wypali tłoki, inny ma dziurę w bloku, a jeszcze inny zatarty silnik.
Może się mylę, ale najczęściej niezadowolone osoby dzieła się swoim rozczarowanie nieporównywalnie częściej niż zadowolenie swoim ukontentowanie ;)
W dzisiejszych czasach, kiedy niemal każdy wszystkie aspekty swojego życia przedstawia w internecie, kilka opisanych uszkodzeń w masowym produkcie nie musi świadczyć o kryzysie jakości danego modelu/producenta. Życzę powodzenia w rozwiązaniu problemy, ale pozew zbiorowy ?
Czym tu być ukontentowany jak nowe auto z 40 tys przebiegu i dziura w bloku , 60 tys zatarty silnik , 7 tys przebiegu miesza płyn z oleje
Tak kolego pozew czemu nie skoro widzimy wszyscy ze to duży problem a te silniki maja wadę. Ja żałuje ze kupiłem dacie za namowami i czytaniem forum ponieważ żadne stare auto nie zepsuło się tak jak te nowe po 3 latach. Po ogromnej liczbie wpisów i postów na tym i innych forach widać ze dacie się psują na potęgę jak tu być z czegoś zadowolonym ?
Niestety z Dacia zaczyna się robić to samo co z firma Apple właściwie ich produktów to fanatycy którzy złego słowa nie dadzą powiedzieć i taka jest prawda
Właśnie chodzi o to żeby dotrzeć do tego jaka jest wada konstrukcyjna tego silnika , jestem jak nabardziej za tym pozwem bo na dzień dzisiejszy w niezależnym warsztacie wymiana silnika z silnikiem to koszt ok 10 tys zł 1/3 wartości auta , koszt w aso jeszcze lepszy 22 tys silnik z robocizna 36 Tys zł. Co najlepsze w tej farsie jest to ze wymieniasz na silnik który i tak się rozsypie. Auto tanie po 3 latach pada silnik nie opłaca się robić wiec na śmietnik lub na złom to jest polityka firmy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum