Wstawiłem w poniedziałek do ASO moje Sandero na wymianę przedniej szyby, spalanie z 20tys. przebiegu na LPG 8,9l/100km. We wtorek telefon, że jest akcja serwisowa na czujnik ciśnienia w listwie wtryskowej LPG i wymienią - to wymieniajcie. Odebrałem dziś i bum - spalanie poszło w 10,2l/100km Nie wiem co tam nawywijali, ale coś musieli po tej wymianie czujnika jeździć bo przybyło kilkanaście km przebiegu - teoretycznie po takiej wymianie sprawdza się czy odczyty na nowym czujniku są takie same jak na starym i nic się więcej nie robi - komputer od instalacji LPG sam sobie dobierze czasy otwarcia wtryskiwaczy na podstanie odczytów z czujnika. Muszę reklamować.
wyzerowali Ci wskazania i przebieg, stąd taki skok, zobacz że przebiegu "chwilowego" masz kilkadziesiąt km
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1113 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-03-30, 13:05
Generalnie wstrzymałbym się z reklamacją tego spalania, zanim nie zrobisz przynajmniej 2 -3 baków . Najwcześniej wtedy będziesz miał jakiekolwiek dane do ustalenia czy coś się zmieniło:)
Chociaż też nie wielkie, bo trudno porównać średnie spalanie z np. roku i 20tyś km z 1.5-2tyś km zrobionymi w miesiąc czy 2 konkretnej pory roku i w konkretnych warunkach drogowych.
np. Kiedy zrobiło się cieplej (w ubiegłym tygodniu) ja miałem ok 8% mniejsze spalanie na przestrzenie 2 baków niż średnie z 40tyś km, choć trasy zdecydowanie powtarzalne. Teraz wraz z ochłodzenie powróciło do normy.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-03-30, 13:06, w całości zmieniany 1 raz
Ale to raczej po skasowaniu przebiegu - nie ma takiej możliwości, żeby dodanie kilkunastu km do 20 tys. spowodowało taki skok zużycia.
(Tzn. w jeździe - jak się zostawi stojące auto z włączonym silnikiem to oczywiście można wykręcić w zasadzie dowolny wynik w górę...).
Nic nie kasowali, dziś rozmawiałem z mistrzem hali i twierdzi, że wymienili sam czujnik pług&play, ale wyżej piszę ktoś, że wymagana adaptacja :/ Oczywiście to kolejna wizyta w RRG gdzie wyjeżdżam z reklamacją - a to filtr przeciwpyłkowy wymieniony na pałkę, a to żle wklejona szyba przednia, a teraz to :/
No to skasować i wtedy sprawdzić zużycie, bo z obecnego zupełnie nic nie wynika, więc nie wiadomo co miałoby być podstawą ewentualnej reklamacji. Że auto stało np 2 godz z włączonym silnikiem i nabiło dziwny odczyt?
Wstawiłem w poniedziałek do ASO moje Sandero na wymianę przedniej szyby, spalanie z 20tys. przebiegu na LPG 8,9l/100km. We wtorek telefon, że jest akcja serwisowa na czujnik ciśnienia w listwie wtryskowej LPG i wymienią - to wymieniajcie. Odebrałem dziś i bum - spalanie poszło w 10,2l/100km
Podawanie średniego spalania wiąże się z dystansem, na którym je uzyskano. Wynik średniego spalania jest wynikiem następującego działania matematycznego: ilość spalonego paliwa / przejechany dystans. Twoje średnie 8,9 l/100 km oznacza, że na przejechanie dystansu 20 000 km zużyłeś 1780 litrów paliwa.
Ile kilometrów przejechałeś od odbioru samochodu z serwisu?
Jeśli, jak twierdzisz, nie skasowali średniego spalania w komputerze, to aby zwiększyć spalanie średnie do 10,2 l i zakładając, że przejechałeś od tamtej pory np. 100 km, to wynik 10,2 l/100 km oznacza, że na dystansie 20 100 km samochód zużył łącznie 2050,2 l paliwa. Czyli od ostatniego odczytu (po przejechaniu 20 000 km) samochód musiałby spalić 270,2 l dodatkowego paliwa. Przez 100 km? Absolutnie nierealne. Nawet jeśli zrobiłbyś już 1000 km, oznaczałoby to średnie spalanie z tego ostatniego tysiąca równe 27,02 l/100 km. Wciąż mało realne. A może samochód stał z zapalonym silnikiem, zużywając, powiedzmy 1 l paliwa na godzinę? To musiałby tak stać przez 270,2 godziny. No chyba że stal na rolkach hamowni i pracował na maksymalnym obciążeniu i pełnej mocy.
Coś źle liczysz albo źle nam podałeś.
Uściślij, bo matematyka wymaga ścisłych danych do wyliczeń.
Edit:
Moje końcowe wyliczenia z dodatkowym dystansem 1000 km lub bez dystansu też są obarczone błędem (bo ilość dodatkowo spalonego paliwa, tak by średnia z całego dystansu wyszła 10,2 l/100 km też ulegnie zmianie), ale nie chce mi się tego już wyliczać. Chodziło tylko o zobrazowanie zagadnienia.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2023-03-30, 18:07, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1113 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-03-30, 17:51
Może najpierw zastanówmy się co można wnioskować z średniego spalania wg komputera pokładowego ?
Niewiele, ponieważ on wskazuje wartości szacunkowe. Z całą pewnością wnoszenie na podstawie jego wskazań reklamacji zaowocuje jedyni - usterki nie stwierdzono, spalanie jest zależne od wielu czynników.
Panowie, średnie spalanie LPG jest wyliczane na podstawie wskazania "Dystans na LPG" - tam było 2700km, bo regularnie co kilka tyś. kasuję właśnie po to, żeby widzieć czy na podstawie ilości km w "Dystans na LPG" utrzymuje się podobne średnie spalanie na LPG. Kasując dystans LPG kasuje się Średnie spalanie LPG i na odwrót.
Skasowałem po południu średnie spalanie LPG i Dystans na LPG > zrobiłem test na A2 na dystansie 30km, spalanie średnie z tego dystansu 10,1l, jak zjechałem z A2 i dojechałem do domu 9km spalanie wzrosło do 10,4l/100km, jazda po A2 120km/h, po zjechaniu gaz dotykałem jak emeryt. Znam swój samochód - każde kasowanie Średniego LPG powodowało, że na nowo liczone średnie oscylowało nadal w okolicach 8,7 - 8,9l/100km, a nie ponad 10l przy jeździe na emeryta i niby kiedy ma spaść?
_________________ Pozdrawiam,
Salamanca
Ostatnio zmieniony przez Salamanca 2023-03-30, 19:40, w całości zmieniany 1 raz
2700 km to jednak trochę co innego niż wcześniejsze "spalanie z 20tys. przebiegu na LPG 8,9l/100km", a poserwisowe zużycie _powinno_ być po skasowaniu, bo niemal wszystkie procedury naprawcze zaczynają się od kroku "1. odłączyć akumulator".
To wszystko jest jednak mało istotne - najważniejszy jest fakt, że skoro skasowałeś licznik, zrobiłeś test i wyniki znacząco odbiegają od wcześniejszych w podobnych warunkach, to oczywiście jest to podstawa do reklamacji i sprawdzenia działań ASO.
najważniejszy jest fakt, że skoro skasowałeś licznik, zrobiłeś test i wyniki znacząco odbiegają od wcześniejszych w podobnych warunkach
Tak uważam - jeśli jeżdzę delikatnie i spalanie oscyluje >10l/km to nie ma szans spaść kiedy zacznę jeździć normalnie, jak do tej pory. Nie było kasowania "Średnie LPG" i "Dystans na LPG", żeby średnie spalanie nie pokazywało znów około 8,7 - 8,9l/100km. Coś jest nie tak.
A może trzeba by sprawdzić ustawienie instalacji lpg? Może korekty się rozjechały?
Twierdzą, ze wymienili czujnik temperatury (nie ciśnienia jak wcześniej mnie informowali), jeśli nowy czujnik ma inne odczyty - a może mieć - to korekta po temp. gazu rozjechała się na pewno.
Edit: to co mogą mi zrobić to auto adaptacja komputera gazowego - nic więcej nie robią, mistrz zmiany nie zna się na instalacjach LPG - to dziś od niego usłyszałem xD Wymieniają takich czujników kilka dziennie i nigdzie nie robią adaptacji bo nie przewiduje procedura, tylko, że procedura chyba też nie przewiduje niezadowolenia klienta ze wzrostu spalania xD
_________________ Pozdrawiam,
Salamanca
Ostatnio zmieniony przez Salamanca 2023-03-31, 10:52, w całości zmieniany 1 raz
A może trzeba by sprawdzić prawdziwe zużycie gazu. Te wskaźniki lubią mocno przekłamywać i to w górę.
Zatankuj gaz wyzeruj licznik i przy następnym tankowaniu będziesz miał prawdziwe zużycie gazu.
Ja zeruję licznik gazu przy każdym tankowaniu i u mnie przekłamuje o 1,2l.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1113 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-04-01, 09:13
Pisałem już o tym że spalanie weryfikuje się przy dystrybutorze. Na komputerze średnie LPG to można weryfikować dokładność wskazań.
I jeszcze jedno spostrzeżenie możliwe do zweryfikowania dzięki ostatnim dużym wahaniom temperatury i temu że często w dzień wyjeżdżam cały zbiornik gazu (ok 600-750km); różnica w temp otoczenia na poziomie 10-10-15stC może spokojnie powodować różnice w spalaniu na poziomie 10%
Zweryfikowałem to kilka razy - jeśli temp w ciągu dnia dochodziła do 15-18stC to spalanie dystansie 600-750km ruchu mieszanego miałem na poziomie ok. 10 mniejsze niż przy temp 0-5stC. ( Ok 6 vs 6.7L/100 LPG). W związku ze sposobem eksploatacji (jeden dzień, max 16h z przerwami) pracę na Pb można pominąć. W cyklu rocznym trudno to ogarnąć bo trudno mieć w miarę porównywalne parametry drogi, inne opony, silnik w innym stanie - ale jeśli takie anomalia pogodowe są z dnia na dzień , a intensywność u sposób eksploatacji samochodu podobna to można jakieś wnioski wysnuć.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2023-04-01, 09:15, w całości zmieniany 1 raz
Zatankowane było 45 l benzyny, przejechany dystans od rezerwy do rezerwy to 827 km, wyliczone zużycie wyniosło ok. 5,44 l/100 km.
Jazda miejska ok. 60 %, jazda pozamiejska ok. 40 %.
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 79 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-04-10, 19:05
W piatek jazda na trasie Szczecin- Jelenia Gora.32l. LPG starczylo na dojazd i jeszcze na chwile pojezdzenia na miejscu w sumie troche ponad 400km przy predkosci stalej na tempomacie 110 km/h z drobymi przyspieszeniami przy wyprzedzaniu wolniejszych ode mnie😁.Krajowa S3.Dodac nalezy ze caly czas " wspinaczka" pod gore.
Dzisiaj powrot to samo tempo, ta sama jazda, 400 km przejechane, swieci sie rezerwa ale jeszcze cos na miasto zostanie tylko ze juz bardziej z gory.Trasa zrobiona w 2 osoby ,pies plus duza waliza i torba.
Generalnie bajczka, za 200 stowki zrobic sobie wyjazd swiateczny w gory i z powrotem.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1113 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-04-11, 19:59
Powtarzalnie - cieplej = mniejsze spalanie. Obecny bak wyjeździłem w temp. powyżej 12stC, tankowałem na rezerwie, ale dlatego że przejeżdżałem obok LPG za 2.90pln a nie dlatego że już był koniec gazu. Spalanie znów mniejsze niż "norma" - 6.2L/100 LPG (z dystrybutora bo z komputera 6.9L/100) - jazda mieszana na dystansie 691km, średnia prędkość ok 45km/h.
Kiedy zrobi się naprawdę ciepło i założę koła letnie to chyba powtarzalnie będzie 5tka z przodu a zasięg na LPG powyżej 800km ;)
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1821 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-04-19, 21:34
Drugie tankowanie za mną. Pierwsze spalanie średnie wyszło 8,8l/100k m jazda 80/20 ( miasto/trasa) auto nie oszczędzane, jazda z wyższymi prędkościami i na wysokich obrotach. Drugie, średnie spalanie 9.2l/100km - jazda tylko i wyłącznie miejska, dynamiczna ruszanie i wkręcanie silnika na wysokie obroty ( 5000obr./min)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1113 Skąd: Kępno
Wysłany: 2023-04-21, 20:49
Ciepło, sucho, opony znów letni i znów 0w20 w silniku. Trasa + zakorkowane piątkowe Wieluń, Opole trochę korków na trasie do Raciborza... Max 100km/h , trochę klimy.
Dystans 489,9km na 27,07L LPG - średnie spalanie 5,93/100 LPG, średnia ok 47km/h
Chyba jednak muszę Ci przyznać rację, co do słabego gazu na Lotosie. na Orlenowskim gazie 550km i niecałe 34l gazu, czyli 6,2/100km- większość 100km/h i trochę miasta.
Tak niskiego spalania do tej pory nie miałem.
Powitac forumowa brac;-) Znow jestem uzytkownikiem Daci, wiec wrzuce kilka swoich spostrzezen odnosnie spalania. Niespelna 3tyg temu odebralem swojego Joggera 1.0 110km. Z racji pracy oraz zinteresowan kilkometry leca bardzo szybko. Model uzytkowania. Glownie trasy Bytom-Krakow (raczej 94 a nie A4 ale krecenie sie 3-4h po Krakowie i tak podnosi zuzycie paliwa) plus weekendowe wojaze (gory/jeziora etc). Sluzbowo jezdze solo ale wypady weekendowe to rodzina to 2+2+2 plus full bagaznik (ja z zona+dzieci+2 psy). Styl jazdy. Hm. Lubie ekodriving ale nie zamulam 70km/h tam, gdzie mozna 90km/h. Na autostradzie/ekspresowce 100-110km/h jak sie da utrzymac jednostajna predkosc. Z trzech tankowan mam srednia spalania na poziomie 5,5L/100km. Jadac z Bytomia na przelecz Rydza Smieglego (Beskid Wyspowy-przelecz pomiedzy Cwilinem a Mogielica). Dystans 160km, generalnie pod gore i odcinek autostradowy od Katowic do zjazdu na Zakopianke. Wyszlo srednio 6.0L (z komputera). Jazda z tej przeleczy do Krakowa 4,2L z komputera (wiekszosc to zjazdy). Krakow-Bytom, powrot poznym wieczorem, autostrada A4, tempomat 100km/h. Wyszlo z kompa 4,8L. Zaznaczam, ze byl weekend majowy i ruch na drogach pozwalal na plynna jazde. Jest wiec bardzo ok. Nie wiem jak wyglada jazda stricte miejska w duzym, zakorkowanym miescie. W Katowicach mam ok 6,5L ale w Krakowie musze przetestowac-dam znac. W przyszlym tyg zakladam baganik rowerowy na hak. Dam znac o ile wzrosnie srednie spalanie po jezdzie z 4 rowerami:-) W perspektywie kilku tyg. zrobie tez wypad z przyczepa kempingowa. Opisze wrazenia, jak wroce. Pozdrawiam wszystkich. Szerokosci;-)
Zatankowane było 40 l benzyny, przejechany dystans od rezerwy do rezerwy to 793 km, wyliczone zużycie wyniosło ok. 5,04 l/100 km.
Jazda miejska ok. 50 %, jazda pozamiejska ok. 50 %.
Na liczniku mam już 1200km, kończę pomału docieranie, staram się nie przekraczać 3tys.obr, lubię rozsądną ekojazdę, miasto to jakieś 80% spalanie z licznika 6,8l/100km a rzeczywiste 7,2l/100km, spodziewałem się zużycia na poziomie 9l więc jest spoko
W ostatnią niedzielę sprawdzałem średnie spalanie na trasie Krasnystaw - Wysokie (koło Żółkiewki), 39 km. W jedną stronę (jechałem sam, bez klimatyzacji) spalanie z komputera wyszło 5,6 l/100 km (Vśr. 66 km/h). W drodze powrotnej (po kilkugodzinnym postoju) jechałem dużo wolniej (Vśr. 55 km/h), korzystając też trochę z jazdy wybiegiem i spalanie wyszło 4,7 l/100 km.
Wczoraj trasa Krasnystaw - Zamość - Krasnystaw (postój w Zamościu, ulica Partyzantów, około 2 godziny). Liczyłem średnią z całej trasy i wyszła 5,1 l/100 km. Do pierwszego ronda w Zamościu miałem 4,8 l. Na parkingu było już 5.0. Znów jechałem sam, klimatyzacja pracowała łącznie może przez 10 minut. Średnia prędkość z całej trasy wyszła 52 km/h. Taki ze mnie ostatnio pirat drogowy.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2023-05-25, 13:06, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum