Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wysoka temperatura podczas użytkowania klimy
Autor Wiadomość
radd 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9
Rocznik: 18
Dołączył: 02 Wrz 2019
Posty: 26
Skąd: z kątowni
  Wysłany: 2023-06-23, 12:41   Wysoka temperatura podczas użytkowania klimy

Duster 1.6 2011
Pojawił się problem. Mianowicie włączam klimatyzację na postoju i po 10 -15 min temperatura osiąga 115 stopni!! Wymieniony termostat i czujnik i bez zmiany. Wentylator pracuje. Nie wiem ile ma " biegów" Z tego co zauważyłem to 2 wolne i szybkie. W czasie jazdy nie ma problemu temperatura do 100 stopni. Z tego co mi wiadomo w zeszłym roku takich cyrków nie było. Jeszcze równy rok temu wymieniłem chłodnice klimy bo się aluminium rozpatrywało. Jakieś pomysły?

Pozdrawiam :-/ [/list]
 
radd 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9
Rocznik: 18
Dołączył: 02 Wrz 2019
Posty: 26
Skąd: z kątowni
Wysłany: 2023-06-26, 12:17   

Sprawdziłem ciśnienie w klimatyzacji. Niskie w normie wysoki za wysokie bo pokazało po nie całych 5 min klimy 24 bary. Praktycznie nie reaguje na załączanie wichra na wysokich obrotach. Nie widać za dużo ale spróbuję przedmuchać chłodnicę. Jazdy po trawsku mi nie brakuje.
Pozdrawiam
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 368
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-06-27, 08:46   

Te 115°C to płyn czy olej? oraz z zatrzymania czy wychłodzony silnik uruchomiony na postoju.
U mnie na autostradzie sporadycznie dochodzi olej do 95°C, ale raczej oznacza to już wtedy że układ chłodzenia stracił równowagę.
Taką samą sytuację mam gdy po dłuższej jeździe docieram do jakiegoś korka ulicznego, wtedy załączona klima wyraźnie powoduje wchodzenie na wysokie temperatury oleju, ale nigdy nie dochodzi do tych 100 a co dopiero 115°C. Nie wymieniałeś, aby termostatu na wyższą temperaturę? Niektórzy tak tu robią - moim zdaniem niepotrzebnie bowiem układ wychładzania nie jest przystosowany do takich średnich temperatur. Czujnik temperatury nie mierzy temperatury maksymalnej oleju jaką osiąga on w układzie tylko jego średnią temperaturę a jej podwyższenie nie przekłada się liniowo na temperatury tego oleju osiągane w rożnych punktach silnika.
Zwróć uwagę że układ chłodzenia jest projektowany głównie do działania w czasie jazdy, zatrzymanie i praca silnika nie dokońca idzie tu w parze. Klima na chłodzeniu tylko pogarsza bilans.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2023-06-27, 08:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-06-27, 15:44   

W sterowniku wtrysku w dieslu jest korekcja dla obciazenia silnkka po obrotach dla wlaczonej sprezarki I odpowiednio inne korekcje dla pośredniego momentu obrotowego , nie patrzyłem jak jest w Valeo czy innym benzyny ale mysle, ze podobnie, wiec moze miec wplyw na prace i temperature silnika .
Zalecane jest sprawdzenie tez z rana wszystkich czujnikow temp: płynu chlodzacego, paliwa, powietrza czy wszystko bedzie rowne I rowne temp otoczenia, bo inaczej może komputer pracowac na błędnych "korekcjach".
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 368
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2023-06-28, 12:59   

Tak istnienie tych korekcji prędkości to oczywiście można stwierdzić na postoju na wolnych obrotach z załączoną i wyłączoną Klimą - używając OBD najlepiej.
Co do tej równości temperatur to różnie bywa w zależności od czujników, temperatury na zewnątrz i czasu postoju. Użyłbym tutaj raczej słowa zbliżone w granicach kilku stopni bo silnik, płyn chłodzący i powietrze z różną prędkością reagują na zmiany temperatury zewnętrznej - ze względu na różne pojemności cieplne i położenie w obrębie samochodu i czasu postoju. Rano temp. oleju i płynu to będzie raczej temperatura późnej nocy a powietrze będzie miało inną temperaturę. W tym samym czasie temp oleju może być wyższa niż płynu chłodzącego.
Na rozgrzanym silniku z kolei temp płynu chłodzącego powinna być niższa lub co najwyżej równa wskazywanej temp. oleju - w przeciwnym razie mamy do czynienia z utratą równowagi - płyn cieplejszy nie jest w stanie skutecznie odbierać temp. z oleju. Oczywiście mówimy tu o stanie średnim w jakimś niedługim interwale czasu np. 1 minuta
No i nie może rosnąć w nieskończoność. Jeśli mamy termostat np 83°C to należy się spodziewać ze temperatury będą w pobliżu tj.+ kilka, +kilkanaście stopni a nie +30°C jakby było przy 115°C tutaj
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2023-06-28, 13:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
topdrive 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Lodgy Outdoor, 500
Silnik: 1.5dCi, 1.2
Rocznik: 2017, 2017
Wersja: Stepway
Dołączył: 27 Lip 2017
Posty: 124
Skąd: Dobczyce
Wysłany: 2023-06-28, 13:17   

a osuszacz był wymieniany? Osuszacz jak wyłapuje wilgoć to się "zatyka", w sensie cały układ musi mocniej pompować żeby przez niego przejść, a im mocniej sprężasz, tym bardziej rośnie temperatura przed osuszaczem...

Miałem podobny problem w Marei dawno temu, wymiana osuszacza pomogła wtedy.
 
radd 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9
Rocznik: 18
Dołączył: 02 Wrz 2019
Posty: 26
Skąd: z kątowni
Wysłany: 2023-06-28, 18:10   

Częściowo sprawa rozwiązana CHYBA! Rozebrałem chłodnice i wydmuchałem od wody . Wyglądała na czystą, ale piachu i traw było dużo. Po złożeniu wygląda, że się uspokoiło. Powtarzam CHYBA. Muszę zrobić końcówkę do przechowywania, żeby włożyć między chłodnice. Jeszcze w grę wchodzi wywalenie chłodnicy wody na zewnątrz auta i wymycie ale nie wiem jak to wyciągnąć bez strat.

Na razie dzięki jak już będzie pewne dam znać.
 
radd 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9
Rocznik: 18
Dołączył: 02 Wrz 2019
Posty: 26
Skąd: z kątowni
Wysłany: 2023-06-29, 20:26   

Zastanawiam się gdzie jest i jak wygląda ten osuszacz, który miałby być niesprawny???
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2023-06-30, 10:50   

https://allegro.pl/oferta/osuszacz-klimatyzacji-duster-logan-sandero-movano-12251698135 np. tak
 
radd 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9
Rocznik: 18
Dołączył: 02 Wrz 2019
Posty: 26
Skąd: z kątowni
Wysłany: 2023-06-30, 13:34   

I gdzie to ma niby być w tym moim krążowniku???
Z tego co obejrzałem na szybko to raczej osuszacz jest zespolony z chłodnicą/skraplaczem.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne