Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 07 Sie 2023 Posty: 11 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2023-08-16, 07:37
nowy napisał/a:
4 lata
No nie wiem, 1) podobno, mam się przyzwyczaić bo to Dacia, a nie wymieniać świece po 4 latach ;)
A 2), auto cały czas serwisowane w ASO, gdzie byłem na to falowanie, niby wgrali nowy soft i nara.
Ogólnie po dłuższym przebiegu LTFT ustabilizował się na 18% (spadek z 22%). Zapłony wypadają dalej, oczywiście mniej. Nie ma też takiego denerwującego zdławienia po dodaniu gazu na niskich obrotach. Może być też tak, że to wcale nie świece były zużyte, tylko w cylindrach jest jakaś mieszanka za uboga albo za bogata. Świece irydowe mają takie walnięcie, że i tak potrafią to zapalić. Czyli gdyby w cylindrach było 4x Lambda = 1, to te zwykłe dociągnęłyby do 60k przebiegu. Chyba jednak nie wymontuję kolektora wydechowego i nie zamontuję 4ech termopar i 4ech sond szerokopasmowych, żeby monitorować silnik jak należy.
Dalej brak konkretów, jakie LTFT macie w 1.6 SCe, w przypadku gdy faluje i wypadają, i w przypadku gdy ten silnik pracuje jak pszczółka? Jakie wersje softu macie? Może tylko reset adaptacji mi zrobili leniwe... @#$%% ?
Czy na OBD2 też pokazuje Wam, że MAP jest 0kPa?
STFT też szaleje raz +20%, za chwilę -15%?
Mam kontakt z silnikiem M111 mercedesa (30 lat) i 4ZZ Toyoty (20 lat) i STFT troszkę tam sobie chodzi +/- 0%, a LTFT też w okolicy 0%. Zero wypadania zapłonów, ewentualnie cofanie zapłonu co jakiś czas. Ale to są silniki Euro3 a nie E6 :D
Temat widzę "nie jestem sam", założony w 2018r. Serio nikt tego nie naprawił? Na innych forach czytałem, że to samo w Renault Megane. Ale 2% silników czy 100%? Czy te 2% "się przyzwyczaiło" i nigdy więcej nie kupią "francuza"?
No nie wiem, 1) podobno, mam się przyzwyczaić bo to Dacia, a nie wymieniać świece po 4 latach ;)
Ja tylko napisałem co przewiduje harmonogram i uzupełniłem go o limit czasowy, bo Ty podałeś tylko limit km. Nic więcej..... a już na pewno nie sugerowałem, że trzeba się do tego przyzwyczaić. na resztę rzeczy nie jestem w stanie nic powiedzieć, bo się nie znam
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 07 Sie 2023 Posty: 11 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2023-08-16, 09:59
nowy napisał/a:
a już na pewno nie sugerowałem, że trzeba się do tego przyzwyczaić
Jasne, jeśli zabrzmiałem niemiło/agresywnie, to przepraszam i dziękuję za zwrócenie uwagi, że 60k LUB 4 lata.
Tutaj "piłem" do wcześniejszego, kompetentnego, zawierającego dużo konkretnych danych (czyli innych niż odczucia/opinie/wrażenia typu "ja też tak mam" i "musisz się przyzwyczaić", a w ogóle to "za 50k zacznie Ci skrzynia jęczeć przy 90km/h i będziesz musiał tego słuchać tak jak ja (haha?)"), wpisu "dudu$'ia".
Taki model kupiłeś: IXEH22TT?
Jeśli to te, to na A...o ktoś ma teraz wyprzedaż i oferuje je za połowę ceny, tj. 20 zł/szt :) Faktura bez VAT, ale jak ktoś prywatnie kupuje, to bez znaczenia.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1973 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-08-16, 20:09
mr2k napisał/a:
greg109234 napisał/a:
Wymieniłem świece na Denso Iridium TT.
Taki model kupiłeś: IXEH22TT?
Jeśli to te, to na A...o ktoś ma teraz wyprzedaż i oferuje je za połowę ceny, tj. 20 zł/szt :) Faktura bez VAT, ale jak ktoś prywatnie kupuje, to bez znaczenia.
to są świece do tego silnika. Wczoraj miałem kupować komplet za 150zł , dobrze że się wstrzymałem, ja właśnie zakupiłem komplet 4 sztuk :) . Teraz jeszcze znaleźć w dobrej cenie uszczelki kolektora ssącego i będzie git.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 07 Sie 2023 Posty: 11 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2023-08-18, 11:34
dudu$ napisał/a:
IXEH22TT
Tak, te świece. Na alledrogo jakieś około 40zł/sztuka. Uwaga na podróbki.
Uszczelki dałem 4x Victor Reinz 71-17403-00 około 20zł/szt - gorsze od oryginałów. Jakieś farfocle po obwodzie od formy i nawet twardsze niż ori po 40k przebiegu. Może podróbki?
LTFT spadło jeszcze bardziej do 12%. Czyli mierzalna poprawa o 10% LTFT za wymianę świec.
Zatkałem odmę - zero zmian w STFT, czyli zawór PCV chyba ok.
Zatkałem zawór par paliwa - zero zmian w STFT, czyli szczelny zawór EVAP.
Zatkałem serwo hamulcowe - zero zmian w STFT, czyli membrana itp ok.
Szarpałem czujnik MAP - jak się go mocno przechyli to łapie nieszczelność (STFT szaleje od razu), ale w trakcie normalnej jazdy nie powinno się tam nic dziać.
Zacząłem lać zmywacz do hamulców tu i tam i gdzieś pod kolektorem dolotowym nagle STFT skoczył o 50%. Czyli jest nieszczelność gdzieś. Może w sobotę uda mi się wyjąć wtryski, wymienię uszczelki wtryskiwaczy i zamienię je miejscami (wypadanie zapłonów u mnie na cylindrze nr 2, cewki już pozamieniałem miejscami, nie robi różnicy).
Bo pod kolektorem dolotowym nic więcej nie widziałem. Tam są tylko te zielone do głowicy i wtryskiwacze. Pęknięcia albo rozszczelnienia na zgrzewach samego kolektora nie zauważyłem.
Ogólnie mam obiekcje do tych uszczelek zielonych. Czy one ze względu na swoją konstrukcję przypadkiem nie podnoszą się miejscami? Kiedyś jak była taka uszczelka, to wystawała może 0.5mm maks i to wystarczyło, żeby szczelnie docisnąć. A te wystają 1-2mm i bardzo mocno zostają zgniecione. Ale też kupić używany kolektor, dociąć płytę z pleksi, skręcić to i stwierdzić... aha, jednak ktoś kto to projektował, wiedział co robi :D Może najpierw prostsze i bardziej prawdopodobne rzeczy - uszczelki wtrysków.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 07 Sie 2023 Posty: 11 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2023-08-19, 21:43
Witam
Wymieniłem dolne uszczelki wtryskiwaczy, z seryjnych cienkich (po lewej, brązowe) na grubsze Bosche 1280210752 (po prawej, czarne). Górne fioletowe zostawiłem, benzyna nie wycieka.
Wypadanie zapłonów na jałowych zniknęło kompletnie. Po zwiększeniu obrotów dalej jest, ale jeszcze mniej.
Zamieniłem też wtryskiwacze 2 z 4, 1 z 3. Wypadanie zapłonów było na cylindrze 2, teraz przeszło na cylinder 4... czyżby?
Wygląda jak kulminacja:
1) zużyte świece już przy 40k
2) nieszczelna dolna uszczelka wtryskiwacza jakiegoś
3) jeden wtrysk coś nie ogarnia kuwety
4) cewki firmy "Eldor" to jest jakiś bardzo kiepski żart firmy Dacia, ale tu nie mam póki co dowodów, że one też "nie pomagają". NGK czy Bosch jakieś 200zł sztuka...
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 07 Sie 2023 Posty: 11 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2023-09-01, 21:37
Byłem na sprawdzeniu szczelności dolotu.
Z tłumika szmerów kopciło się niesamowicie, polecam teflonem obwinąć żeby nie ssało poza filtrem powietrza, co też uczyniliśmy od razu.
Poza tym dolot szczelny, żadna zielona uszczelka nic nie puszcza.
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 07 Sie 2023 Posty: 11 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2023-09-01, 21:53
I zdrutowałem czujnik ciśnienia paliwa z Ecumaster 7 bar sensor + Ecumaster DET3.
Jako tako wychodzi 3.4bara. Na bucie do odcinki spadło do 3.3 bara.
Ogólnie nie podoba mi się, że nie ma korekty po MAP.
To jest moja teoria, że leniwce mapę wtrysku zostawiły z wersji z korektą ciśnienia paliwa po MAP, a dali najtańszą zwykłą pompę paliwa nieregulowaną, bez podciśnienia.
Dlatego korekty są 20-30%.
Teraz weź to przerób na system powrotny z regulatorem ciśnienia... chwilę mi to zajmie :D
Pulsacje ciśnienia... nie mam pojęcia czy są duże czy małe - zero doświadczenia w takich wykresach ciśnienia. Gdyyyyby nałożył się rezonans skoku ciśnienia z odczytem składu spalin przez lambdę... STFT obstawiam skakałby +/-15% w tę i z powrotem, gdyby.
Nie wiem jak to udowodnić, oprócz dodać tłumik pulsacji ciśnienia paliwa do układu.
Jeszcze 4 ceweczki NGK jadą, ceweczki ori firmy Eldor (szkoda że nie Mordor) polecą do kibelka.
I dalej wypadają zapłony na 4 cylindrze, ale to na 80% wtryskiwacz.
Za to cały czas NIC nie falują obroty (świece irydowe + uszczelki pod wtryskiwacze) - do niczego nie muszę się przyzwyczajać! Za to trochę cebulinów już popłynąłem....
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 07 Sie 2023 Posty: 11 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2023-10-16, 08:24
Dobry
== CEWKI ==
Wymieniłem cewki na NGK, auto budzi się od 1000 obr/min, a nie 2000 obr/min. Miękko ciągnie, jak na 1.6 N/A :D.
Bosche wyglądają na NGK z naklejką Bosch.
Beru... nie wiem, to nie Beru od 10 lat tylko BorgWarner chyba. Innych nie ma.
== WTRYSKI ==
Zawiozłem wtryski do znajomego na sprawdzenie na maszynie.
Same wartości są nieistotne, zależą od generatora, ale różnice między wtryskami już tak.
Jeden wtrysk otwierał się przy 1.2ms, dwa przy około 1.35ms, a najwolniejszy robił ładną mgłę dopiero przy 1.6ms. Czyli wtryski w 1.6 SCe, przynajmniej moim, należy wymieniać co drugą wymianę oleju hahaha. Euro6... czekam na Euro7 w takim razie.
Wymienili mi na gwarancji ten jeden wtryskiwacz najgorszy.
Korekty LTFT spadły z 30% na 4%.
Zniknęły szarpnięcia czy tam zawahania przy około 2000-2500.
Teraz zapłony wypadają głównie na 1 cylindrze, czyli należałoby wymienić wszystkie 4 na raz, bo wszystkie są jakoś tam nadgryzione. Ciekawe czy auto ma filtr paliwa...
Silnik pracuje równo od jałowych do 6200.
Dźwięk ma w końcu normalny, jak na wydech o tej jakości...
Żadnego zdławienia przy ruszaniu.
Żadnego falowania na zimno czy ciepło.
Żadnego falowania/szarpania/zdławienia przy 2000-2500obr.
Sukces :D
Nie, te auta nie "mają tak" i nie trzeba "się przyzwyczajać".
"Wystarczy" znaleźć przyczynę i ją naprawić (+ najnowszy soft z ASO).
Wszystko kosztowało mnie jakieś 2000zł, ale robiłem sam lub po znajomości.
Gdybym robił to w ASO to hahahahaha.
Gdybym robił to w niezależym to pewnie poszłoby 4000zł. Sam kolektor był ściągany z 5 razy. A to świece, a to przekładanie wtrysków, a to uszczelki, a to sprawdzenie wtrysków, a to wymiana cewek na nowe.
Komplet 4 cewek + 4 świec 1000zł. Komplet 4 nowych wtrysków DEKA 900zł (jeszcze nie zaglądałem, więc nie wiem co mi wstawili ten jeden na gwarancji. Ori miały napis "Renault", choć to DEKA(Siemens?). Na znanym portalu można kupić komplet, ale widać na zdjęciu, że nie ma "Renault", jest tylko napis "DEKA". Takie zdjęcie lub to oryginalne zamienniki, czyli ja też już dostałem taki z napisem "DEKA", nie wiem jeszcze).
Czyli trzeba było w ciemno wymieniać od razu :D
Może komuś ta bitwa pomoże w "mój 1.6 SCe faluje po uruchomieniu"/"szarpie podczas jazdy" :D
== plany plany plany ==
teraz kupiłem listwę paliwową z Nissana "Kaszkaja" za 80 cebulionów. Wtryski fizycznie są identyczne. Trzeba zbadać ich charakterystykę, względem tych DEKA i spróbować podmienić.
Jeśli oporność i CC się zgadza, to można wrzucić.
Z tego co znalazłem, 1 wtrysk do "Kaszkaja 1.6" (HR16DE = H4M/SCe w wersji Euro4(5?)) kosztuje jakieś 2000zł (a nie 300zł) i robiło je Hitachi. Jest szansa, że w ten sposób dałoby się rozwiązać ten problem na 300tyś km a nie 30tyś. Ale to chwilę zajmie mi...
Na świeżo opisuję moją historię. Właśnie wróciłem z wakacji, łącznie zrobione 3333km. Silnik 1.6 Sce + gaz. Przed wyjazdem wymieniłem sobie świece na nowe, które kupiłem już pół roku temu, wspomniany wyżej model DENSO IXEH22TT. Samochód prowadził się wspaniale... przez 2000km, potem zaczął poszarpywać przy mocniejszym wciskaniu gazu (pod górkę wyraźniej). Problem się pogłębiał aż w końcu nie dało się jechać, mocne szarpanie, błąd zapłonu na 4 cylindrze P0304 (ale wyskoczył bardzo późno jak już naprawdę szarpnięcia były mocne). Myślę sobie, nowe świece więc pewnie cewka. Na nowej cewce to samo więc wymiana świecy na nową (BERU ultra) pomogła. Po kolejnych 200km znowu to samo, ale tym razem na pierwszym cylindrze (błąd P0301). Wymieniłem zatem od razu 3 kolejne świece i wróciłem do domu na strzała 600km, wszystko jest okey. I teraz czytam o tych świecach DENSO, że bardzo łatwo można kupić podróbki jak kolega pisze parę postów wyżej (na A...o jest sporo komentarzy o tym, że starczają na 1000-1500km i padają jak muchy jedna po drugiej, co teraz mogę potwierdzić). Przypusczam zatem, że kupiłem podróbki (albo jakąś wadliwą partię, cholera wie).
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Lis 2021 Posty: 173 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2024-08-28, 19:51
Świeca świecy nierówna! Kiedy miałem Matizka i po pierwszych 10 tysiącach wymienili mi świece fabryczne na jakieś Championy to w ogóle nie dało się jeździć. Od razu po zjeździe ze stanowiska czułem, że to lipa. W pierwszym sklepie kupiłem polskie Iskry, zam zmieniłem i na nich jeździłem już do końca jego żywota. A nie... Zmieniłem jeszcze raz na takie same.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum